tv kijken met ziggo go op 36 inch smart tv/tablet

zondag 21 maart 2021 om 15:24
Hallo allemaal,
Omdat ik eigenlijk alleen ’s morgens voordat ik naar mijn werk ga, naar het ontbijtnieuws op RTL 4 kijk, zit ik eraan te denken om mijn tv abonnement op te zeggen en via ziggo go internet deze uitzending te kijken.
Ik hoop dat degene die hier meer kennis over hebben of er ervaring mee hebben mij tips kunnen geven hierover, zodat ik er achteraf niet achter kom dat dit toch anders werkt dan ik had verwacht.
Ik heb internet via ziggo en kijk nu ook regelmatig via de ziggogo ap live tv (of terug) op mijn kleine laptop (nu via mijn eigen account, maar kan straks de inlogcodes van mijn vriend gebruiken).
Op dit moment heb ik een gewone tv en die ik wil ik vervangen door een groot scherm die ook circa 36 inch is, dat kan zijn door een smart tv of een grote tablet of zo iets anders.
De reden dat ik dit wil doen is, dat ik die 15 euro per maand voor een tv abonnement niet in verhouding vind staan met die paar keer per week dat ik er gebruik van maak.
Kort samengevat, ben ik dus op zoek naar een smart tv/groot scherm/tablet waarmee je met een paar klikken via de ziggo go ap een tv programma kan (terug) kijken. Kan dat bij elke smart tv of hebben jullie tips voor een bepaald merk smart tv of grote tablet?
Omdat ik eigenlijk alleen ’s morgens voordat ik naar mijn werk ga, naar het ontbijtnieuws op RTL 4 kijk, zit ik eraan te denken om mijn tv abonnement op te zeggen en via ziggo go internet deze uitzending te kijken.
Ik hoop dat degene die hier meer kennis over hebben of er ervaring mee hebben mij tips kunnen geven hierover, zodat ik er achteraf niet achter kom dat dit toch anders werkt dan ik had verwacht.
Ik heb internet via ziggo en kijk nu ook regelmatig via de ziggogo ap live tv (of terug) op mijn kleine laptop (nu via mijn eigen account, maar kan straks de inlogcodes van mijn vriend gebruiken).
Op dit moment heb ik een gewone tv en die ik wil ik vervangen door een groot scherm die ook circa 36 inch is, dat kan zijn door een smart tv of een grote tablet of zo iets anders.
De reden dat ik dit wil doen is, dat ik die 15 euro per maand voor een tv abonnement niet in verhouding vind staan met die paar keer per week dat ik er gebruik van maak.
Kort samengevat, ben ik dus op zoek naar een smart tv/groot scherm/tablet waarmee je met een paar klikken via de ziggo go ap een tv programma kan (terug) kijken. Kan dat bij elke smart tv of hebben jullie tips voor een bepaald merk smart tv of grote tablet?

zondag 21 maart 2021 om 16:41
Volgens mij kan dit wel met de allernieuwste chromecast; die is nog niet in NL te verkrijgen. Wel in Frankrijk; daar hebben wij hem besteld. Ik check even bij mijn man of mijn info klopt...
Man zegt dat dat met nieuwste Chromecast dus wel kan. Als hij maar verbonden is met een ziggo internet verbinding. Goede verbetering! Wij hebben hem bij fnac besteld, een paar dagen later geleverd. Zo rond de €70.
motorbloemetje wijzigde dit bericht op 21-03-2021 16:44
21.09% gewijzigd

zondag 21 maart 2021 om 16:42
Volgens mij is dat een blokkade in de Ziggo app zelf. De chromecast heeft hier geen invloed op.motorbloemetje schreef: ↑21-03-2021 16:41Volgens mij kan dit wel met de allernieuwste chromecast; die is nog niet in NL te verkrijgen. Wel in Frankrijk; daar hebben wij hem besteld. Ik check even bij mijn man of mijn info klopt...
zondag 21 maart 2021 om 17:51
DVB-T misschien? Heb je alleen een antenne voor nodig en ben je handig dan maak je die zelf.
https://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T
Oh nee, je kijkt naar RTL4 en met deze antenne kan je alleen 1, 2 en 3 ontvangen plus een regionale zender.
https://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T
Oh nee, je kijkt naar RTL4 en met deze antenne kan je alleen 1, 2 en 3 ontvangen plus een regionale zender.
retrostar wijzigde dit bericht op 21-03-2021 17:55
29.70% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 21 maart 2021 om 17:54
Terugkijken en dat streamen kan met sommige tv-programma's wel via Ziggo go, maar niet met allemaal. Ligt idd aan Ziggo en niet aan het apparaat dat je er voor gebruikt.
Dat is het enige wat ik nadelig vindt aan Ziggo go, voor de rest gebruik ik het ook vaak. Ik gebruik de app op Android telefoons, tablet en laptop. Op m'n Samsung smart tv in Portugal kon ik de app niet downloaden, maar die heeft weer wel een browser waarmee ik naar Ziggo go surf en kan dan ook gewoon alles kijken wat ik wil.
Of dat niet kunnen downloaden van de app nou komt doordat dat ding in Portugal staat of dat de tv niet geschikt is weet ik niet, maar via de browser werkt het ook.
Dat is het enige wat ik nadelig vindt aan Ziggo go, voor de rest gebruik ik het ook vaak. Ik gebruik de app op Android telefoons, tablet en laptop. Op m'n Samsung smart tv in Portugal kon ik de app niet downloaden, maar die heeft weer wel een browser waarmee ik naar Ziggo go surf en kan dan ook gewoon alles kijken wat ik wil.
Of dat niet kunnen downloaden van de app nou komt doordat dat ding in Portugal staat of dat de tv niet geschikt is weet ik niet, maar via de browser werkt het ook.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
zondag 21 maart 2021 om 19:00
Maar ik denk dat als je een tv-aansluiting hebt er niet veel gebeurt als je hem opzegt. Je zal via dezelfde coaxkabel nog steeds Ned 1, 2 en 3 kunnen ontvangen. De rest zal je dan niet meer ontvangen. Ze zijn namelijk verplicht die door te geven, ik dacht ook zonder abonnement.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

maandag 22 maart 2021 om 13:19
retrostar schreef: ↑21-03-2021 19:00Maar ik denk dat als je een tv-aansluiting hebt er niet veel gebeurt als je hem opzegt. Je zal via dezelfde coaxkabel nog steeds Ned 1, 2 en 3 kunnen ontvangen. De rest zal je dan niet meer ontvangen. Ze zijn namelijk verplicht die door te geven, ik dacht ook zonder abonnement.
TO wil RTL4. Staat in de eerste zin van de OP.