Contact met date is beperkt en oppervlakkig
zaterdag 20 maart 2021 om 22:45
Ik ben nu twee maanden aan het daten met een man. Hij heeft al vrij snel aangegeven het rustig aan te willen doen en niet meer dan één keer per week af te willen spreken. Dit omdat hij in het verleden te hard van stapel liep in relaties en dat niet goed afliep.
Mijn eerste gedachte was een onzekere, namelijk: vindt hij me dan wel leuk genoeg? Dat heb ik snel naast me neer kunnen leggen en ergens gaf het wel rust. Ik heb zelf ook vaak de neiging gehad te snel te veel te willen en ik ben nu niet halsoverkop verliefd en dat voelt eigenlijk een stuk stabieler. Ik vind hem wel echt leuk, maar op de één of andere manier moet dat meer gevoed worden om tot een echte verliefdheid te groeien.
Maar ondertussen gaat het me een beetje tegenstaan, het geforceerd vasthouden aan 1 keer per week afspreken, en misschien nog wel meer, het beperkte en oppervlakkige contact tussen de dates. Er wordt wel wat geappt, maar dat gaat eigenlijk nergens over. Een kusje, een grappig plaatje, de communicatie gaat grotendeels via emojis en gifjes. Ik stel elke week wel voor om te bellen, en dat gebeurt dan ook wel. Ik wil hem leren kennen, gesprekken met hem voeren, ook als we elkaar niet zien. Ik wil iets opbouwen, niet alleen maar warmhouden. Maar ik merk gewoon dat ik, als we elkaar zien, 2 stappen vooruit doe en door de week weer 3 stappen terug. Mijn gevoel voor hem zit niet echt in de lift.
Die ene keer per week afspreken neemt hij overigens wel serieus. Dat wordt op tijd afgesproken en ook echt vrijgehouden. Ik ben geen lastminute agendavulling of zo.
Morgen ga ik naar hem toe en wil ik dit toch proberen bespreekbaar te maken. Maar ik kan vooraf ook wel even de ongezouten mening van de Viva dames gebruiken om te weten of ik de lat niet te vroeg te hoog leg nu. Ik ben weliswaar eind 30, maar heb door een lange relatie de date ervaring van de gemiddelde 18-jarige.
Dus: zijn mijn verwachtingen realistisch in dit stadium? Mis ik rode vlaggen?
Mijn eerste gedachte was een onzekere, namelijk: vindt hij me dan wel leuk genoeg? Dat heb ik snel naast me neer kunnen leggen en ergens gaf het wel rust. Ik heb zelf ook vaak de neiging gehad te snel te veel te willen en ik ben nu niet halsoverkop verliefd en dat voelt eigenlijk een stuk stabieler. Ik vind hem wel echt leuk, maar op de één of andere manier moet dat meer gevoed worden om tot een echte verliefdheid te groeien.
Maar ondertussen gaat het me een beetje tegenstaan, het geforceerd vasthouden aan 1 keer per week afspreken, en misschien nog wel meer, het beperkte en oppervlakkige contact tussen de dates. Er wordt wel wat geappt, maar dat gaat eigenlijk nergens over. Een kusje, een grappig plaatje, de communicatie gaat grotendeels via emojis en gifjes. Ik stel elke week wel voor om te bellen, en dat gebeurt dan ook wel. Ik wil hem leren kennen, gesprekken met hem voeren, ook als we elkaar niet zien. Ik wil iets opbouwen, niet alleen maar warmhouden. Maar ik merk gewoon dat ik, als we elkaar zien, 2 stappen vooruit doe en door de week weer 3 stappen terug. Mijn gevoel voor hem zit niet echt in de lift.
Die ene keer per week afspreken neemt hij overigens wel serieus. Dat wordt op tijd afgesproken en ook echt vrijgehouden. Ik ben geen lastminute agendavulling of zo.
Morgen ga ik naar hem toe en wil ik dit toch proberen bespreekbaar te maken. Maar ik kan vooraf ook wel even de ongezouten mening van de Viva dames gebruiken om te weten of ik de lat niet te vroeg te hoog leg nu. Ik ben weliswaar eind 30, maar heb door een lange relatie de date ervaring van de gemiddelde 18-jarige.
Dus: zijn mijn verwachtingen realistisch in dit stadium? Mis ik rode vlaggen?

zondag 21 maart 2021 om 16:09
Mwah, het zal wel. Ze doen net alsof je als je elkaar precies 1x per week ziet geen kans loopt om teleurgesteld of gekwetst te worden.Limo76 schreef: ↑21-03-2021 15:55https://www.hln.be/seks-en-relaties/de- ... ~ae7de217/
Lees bovenstaand maar, volgens experts is de 1 x per week regel echt de beste sleutel tot een goede relatie.

zondag 21 maart 2021 om 16:24
In de eerste maand dat je elkaar leert kennenLimo76 schreef: ↑21-03-2021 15:55https://www.hln.be/seks-en-relaties/de- ... ~ae7de217/
Lees bovenstaand maar, volgens experts is de 1 x per week regel echt de beste sleutel tot een goede relatie.

Maar het gaat mij ook niet om hoevaak je elkaar ziet, maar om het hele plaatje. Als er verder niks ontwikkelt in het contact (omdat je elkaar steeds leuker en interessanter gaat vinden en dus nieuwsgieriger wordt naar elkaar), of dat nou app contact, bellen of face to face is, dan is dat voor mij een signaal dat er niet genoeg interesse is.

zondag 21 maart 2021 om 16:29
Ik snap het wel. Sommige mensen kunnen zichzelf zo verliezen in een verlangen om ‘samen’ te zijn met iemand, dat ze te snel gaan investeren in een relatie. Rustig aan doen is vaak goed om ook vanuit logica te bekijken of iemand bij je past, in plaats van je hoop en dromen te projecteren op iemand die je niet kent en dan ook nog eens volslagen ongeschikt blijkt te zijn.
maandag 22 maart 2021 om 08:44
Gisteren met hem gepraat en aangegeven dat ik behoefte heb aan wat meer dan wat er nu is. Hij begreep dat en gaf nogmaals aan waar dit bij hem vandaan komt, dat hij dit serieus wil nemen en niet te snel wil gaan maar wel mee wil gaan in wat vaker en spontaner afspreken en wat meer "echt" contact tussendoor. Nu is het afwachten of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren natuurlijk.
maandag 22 maart 2021 om 08:57
maandag 22 maart 2021 om 09:00
klinkt niet heel goed he?Amigaaa schreef: ↑22-03-2021 08:44Gisteren met hem gepraat en aangegeven dat ik behoefte heb aan wat meer dan wat er nu is. Hij begreep dat en gaf nogmaals aan waar dit bij hem vandaan komt, dat hij dit serieus wil nemen en niet te snel wil gaan maar wel mee wil gaan in wat vaker en spontaner afspreken en wat meer "echt" contact tussendoor. Nu is het afwachten of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren natuurlijk.
maandag 22 maart 2021 om 09:40
Niet? Ik ga het wat tijd geven. Ben ook niet bereid om het nu maar af te kappen, daarvoor is het veel te leuk als we bij elkaar zijn. Maar ben wel iets meer terughoudend met het toelaten van gevoelens merk ik. Heb geen ervaring met deze manier. Wellicht werkt dit op de lange termijn. Ik weet het gewoon niet. Misschien moet ik nog een keer op m'n bek gaan om weer een beetje bij te leren.
maandag 22 maart 2021 om 09:43
Dat was geen commentaar op jou, maar op hem.
Het is namelijk al duidelijk dat je meer wilt en dat lijkt me ook wel logisch. Ik hoop alleen dat je niet enkel voor de leuk en de neuk erbij bent.
maandag 22 maart 2021 om 10:07
nee, het klinkt heel berekenendAmigaaa schreef: ↑22-03-2021 09:40Niet? Ik ga het wat tijd geven. Ben ook niet bereid om het nu maar af te kappen, daarvoor is het veel te leuk als we bij elkaar zijn. Maar ben wel iets meer terughoudend met het toelaten van gevoelens merk ik. Heb geen ervaring met deze manier. Wellicht werkt dit op de lange termijn. Ik weet het gewoon niet. Misschien moet ik nog een keer op m'n bek gaan om weer een beetje bij te leren.
als ik verliefd ben, ga ik domme dingen doen, om hem vaker te zien. Hij is zo berekenend.
zolang je in de berekenende fase zit, ben je (in mijn ogen) niet verliefd. En zit er geen toekomst in het daten
maandag 22 maart 2021 om 10:36
Daar heb je inderdaad wel gelijk in denk ik. Hij spreekt zijn gevoelens ook niet echt uit. Ik baal ervan om steeds van die roze wolk te donderen als ik bij hem ben geweest. Ik wil er gewoon een tijdje op blijven zitten.
maandag 22 maart 2021 om 10:43
misschien moet je dat eens uitspreken?
Dat je graag zou genieten van de vlinders en de roze wolk. En dat hij je belemmert.
Als hij je niet snapt, is hij niet verliefd (en is dat ook maar weer duidelijk)

maandag 22 maart 2021 om 11:26
'Berekenend' vind ik een heel goed woord hiervoor. Er zijn hier forummers die zeggen 'ik snap het, ik ben ook zo' en dat is prima, maar dat vind ik iets heel anders dan zo OCD-achtig doen.
Ik ben ook einzelgänger en in een beginnende relatie (en daarna ook) blijft er vanzelf/spontaan/automatisch veel ruimte voor andere dingen, maar ik vind dit echt krampachtig gedoe en niet passend bij liefde.
Ik ben ook einzelgänger en in een beginnende relatie (en daarna ook) blijft er vanzelf/spontaan/automatisch veel ruimte voor andere dingen, maar ik vind dit echt krampachtig gedoe en niet passend bij liefde.

maandag 22 maart 2021 om 12:48
Is het niet de bedoeling dat hij/zij/hen onderdeel van je je leven wordt?Oemayra schreef: ↑21-03-2021 14:31Herkenbaar, ook ik vind 1 keer per week afspreken genoeg. Ik heb al een leven, wil vrienden niet aan de kant zetten en heb ook nog tijd voor mezelf nodig. Krijg het altijd Spaans benauwd als de ander meer wil en me achtervolgd met appjes en het liefst elke dag wil bellen![]()

maandag 22 maart 2021 om 12:58
maandag 22 maart 2021 om 13:15
Bedankt voor de vele reacties. Ook hierin overduidelijk dat je er op verschillende manieren tegenaan kan kijken. Ik heb het toch wel nodig dat de ander verliefd op me is. Ik heb het andersom ook meegemaakt: een op papier perfecte match, maar het gevoel bleef achter. Dat breekt uiteindelijk toch op. Ik wil van hem weten wat hij nou echt voor me voelt, daar was hij gisteren wat vaag in.
maandag 22 maart 2021 om 13:24
Hebben jullie dan niet gewoon een seks “relatie” voor 1x in de week? Tussen de dates door hebben jullie niet echt/ tot geen contact waardoor je elkaar beter kan leren kennen.
Je zit in de date fase, behalve sex met elkaar wil je elkaar ook beter leren kennen. Dit heeft dan ook niks te maken met te snel willen gaan. Hij geeft aan maar 1x in de week af te willen spreken, wat doet hij de overige 6 dagen? Hij kan een druk sociaal leven hebben maar zoals je ziet heeft hij geen moeite met telefoon oppakken en plannen te maken met contacten van zijn sociaal leven, waarom pakt hij niet zijn telefoon op om jou te bellen en te appen, contact met jou onderhouden en beter leren kennen?
De 1 dag in de week, kies jij die dag of geeft hij aan welke dag hij tijd voor jou heeft? Het klinkt niet als een hele fijne man, want hij doet geen moeite voor je.
Is hij wel single? Misschien is de persoon die hij in huis nam nog wel steeds in het spel, in het huis. En misschien zien jullie elkaar daarom wel 1x in de week wanneer zij er niet is.
Je zit in de date fase, behalve sex met elkaar wil je elkaar ook beter leren kennen. Dit heeft dan ook niks te maken met te snel willen gaan. Hij geeft aan maar 1x in de week af te willen spreken, wat doet hij de overige 6 dagen? Hij kan een druk sociaal leven hebben maar zoals je ziet heeft hij geen moeite met telefoon oppakken en plannen te maken met contacten van zijn sociaal leven, waarom pakt hij niet zijn telefoon op om jou te bellen en te appen, contact met jou onderhouden en beter leren kennen?
De 1 dag in de week, kies jij die dag of geeft hij aan welke dag hij tijd voor jou heeft? Het klinkt niet als een hele fijne man, want hij doet geen moeite voor je.
Is hij wel single? Misschien is de persoon die hij in huis nam nog wel steeds in het spel, in het huis. En misschien zien jullie elkaar daarom wel 1x in de week wanneer zij er niet is.
maandag 22 maart 2021 om 13:52
Ik heb het hem net nog een keer gevraagd, wat hij nou echt voelt. En hij geeft aan dat hij inderdaad niet verliefd is op dit moment. Niet weet of dat nog gaat komen of dat hij het gewoon gezellig vindt samen, maar niet meer dan dat. Ik gok op het laatste. En ik geloof niet dat ik hier in moet investeren want de kans is wel heel groot dat dat uiteindelijk pijn gaat doen. En nu is het nog maar een klein wondje
maandag 22 maart 2021 om 14:03
ik ben bang dat je gelijk hebt, klinkt te erg naar een "dood paard"Amigaaa schreef: ↑22-03-2021 13:52Ik heb het hem net nog een keer gevraagd, wat hij nou echt voelt. En hij geeft aan dat hij inderdaad niet verliefd is op dit moment. Niet weet of dat nog gaat komen of dat hij het gewoon gezellig vindt samen, maar niet meer dan dat. Ik gok op het laatste. En ik geloof niet dat ik hier in moet investeren want de kans is wel heel groot dat dat uiteindelijk pijn gaat doen. En nu is het nog maar een klein wondje

maandag 22 maart 2021 om 18:59

maandag 22 maart 2021 om 22:08
Tja: aangezien er al geneukt wordt, heeft hij er meer aan om vaag te doen en jouw hoop in leven te houden dan om eerlijk te zijn, want dan ben je weg...
Je moet helemaal zelf weten wat je doet; ik heb geen waardeoordeel over sex. Maar het maakt het voor jou alleen maar lastiger om de ware te vinden als de verkeerde nog bezig is om iets warm te houden omdat het voor hem fijn is om iemand voor de sex te hebben.
Je moet helemaal zelf weten wat je doet; ik heb geen waardeoordeel over sex. Maar het maakt het voor jou alleen maar lastiger om de ware te vinden als de verkeerde nog bezig is om iets warm te houden omdat het voor hem fijn is om iemand voor de sex te hebben.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 22-03-2021 22:21
7.69% gewijzigd

maandag 22 maart 2021 om 22:18
Ik ben ook niet iemand die graag hard van stapel loopt, en ik vind het vaak ook vervelend dat je dan zo intensief moet appen en daten en dat je overladen wordt met aandacht. Ik doe het wel enigszins, want ik weet dat ik daarin te traag ben voor veel mannen.
Maar tegelijkertijd weet ik ook de verliefd worden niet is zoals een braadstuk dat moet garen. Het is niet zo dat omdat jullie nu rustig aan doen dat deze man dan uiteindelijk het kookpunt bereikt. Het zit er misschien gewoon niet in, en dan wordt het een verstandshuwelijk.
Doordat hij in het verleden zijn hoofd heeft gestoten doet hij nu voorzichtig, terwijl het weer een geheel andere situatie is.
Maar tegelijkertijd weet ik ook de verliefd worden niet is zoals een braadstuk dat moet garen. Het is niet zo dat omdat jullie nu rustig aan doen dat deze man dan uiteindelijk het kookpunt bereikt. Het zit er misschien gewoon niet in, en dan wordt het een verstandshuwelijk.
Doordat hij in het verleden zijn hoofd heeft gestoten doet hij nu voorzichtig, terwijl het weer een geheel andere situatie is.
maandag 22 maart 2021 om 22:50
We hebben er net telefonisch een punt achter gezet. Hij bleek inderdaad niet genoeg te voelen. Zonde, we hadden het best leuk. Maar dit zou inderdaad trekken aan een dood paard worden. Been there, done that.
Vind het best kut, maar beter in dit stadium dan nog een paar maanden doormodderen.
Bedankt allemaal voor de inzichten. Er bleken er toch een hoop te kloppen.
Vind het best kut, maar beter in dit stadium dan nog een paar maanden doormodderen.
Bedankt allemaal voor de inzichten. Er bleken er toch een hoop te kloppen.