Zwanger worden met endometriose

22-03-2021 13:33 14 berichten
Hoi allemaal,
Ik ben mama van een zoontje van 1,5 jaar. Het duurde 1jaar en drie maanden voor ik zwanger was. Ik wilde net een traject ingaan. Nu ben ik alweer bijna een jaar bezig voor een tweede wonder, maar het wil niet lukken. Volgende maand maak ik toch een afspraak om een traject in te gaan. Nu ben ik al heel lang aan het temperaturen (rectaal) en merk dat mijn temperatuur van hoog naar laag springt. Wel heb ik een ovulatie gehad volgens FF. 4 dagen later kreeg ik ineens een flinke daling, waarna mijn temperatuur weer omhoog is gegaan. Kan dit een innesteling zijn?
Alle reacties Link kopieren
Alles kan. Even afwachten dus...
Saivash, daar heb je helemaal gelijk in. Ik zou graag mijn grafiek willen delen. Maar ik weet niet hoe ik het kan plakken in een bericht. Jij een idee?
Oeh, ik weet t ook niet goed. Vlgs mij moet je die uploaden via een speciaal programma...
Hoi! Wat vervelend dat je al weer een poos bezig bent. Je kunt uploaden via imgur en dan hier een linkje plakken. Gaat je temperatuur de hele cyclus van laag naar hoog? Is je cyclus wel regelmatig? Houd je behalve temperatuur ook cervixslijm bij? En temperatuur je op dezelfde tijd elke dag en met redelijk aantal uur slaap achter elkaar (voor zover dat kan met een kind ;)). Die daling op dag 4 kan eigenlijk niet van innesteling zijn als je ovulatie klopt, innesteling is pas vanaf 6 dagen na ovulatie. Wel zie je vaak daling op dag 4 en 5 bij veel vrouwen, heeft met kleine stijging oestrogeen te maken waarschijnlijk.
Je kan ook een afspraak maken bij je verloskundige. Zij begeleiden steeds vaker vrouwen met een kinderwens. Zij kan dan naar de grafieken kijken en je medische geschiedenis. En dan een professioneel antwoord geven op je vragen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Iedereen bedankt voor de reactie. Inderdaad niet altijd op het zelfde tijdstip. Dit varieert van half 6 tot 7uur in de ochtend. Vandaag is mijn temp gestegen naar 37.1 weer. Ik voel ook wat trekjes rond mijn baarmoeder. Ik ga het even proberen via een linkje.
Kan je gelijk bellen naar de verloskundige zonder verwijs brief? Ik zal zo ie zo medisch zijn vanwege spoedkeizersnede en endometriose. Ik dacht altijd dat je een verwijsbrief van de arts nodig had.
http://imgur.com/a/gzdkt70
Verloskunde is eerstelijnszorg, daar kan je gewoon mee bellen ja. De verschillende tijden van temperaturen kunnen wel echt invloed hebben op je metingen, net als niet direct temperaturen, maar eerst opstaan bijvoorbeeld. Op zich lijkt er wel een ovulatiepatroon te zijn, maar niet heel overtuigend. Ik zou in ieder geval je een cyclus strikt aan de temperatuur-regels houden om externe factoren wat meer uit te sluiten en zoals ik al zei kan LH testen of beter nog cervixslijm consequent bijhouden ook helpen. Maar gezien je endometriose en een jaar bezig zijn kan je ook huisarts gaan.

Je kunt gewoon je zwangerschap bij verloskundige zitten met spoedkeizersnee in anamnese. Ik dacht dat endometriose ook niet per definitie een indicatie is voor zorg bij gynaecoloog tijdens zwangerschap. Ik zou hiermee ook eerder huisarts-gynaecoloog gaan dan verloskundige als het gaat om zwanger willen worden.
Danm voor je bericht Saga. Ik temp wel altijd voor ik uit bed gaat. 1 x heb ik dat in het begin niet gedaan. Toen zag je ook heel duidelijk dat ik eerst naar het toilet was gegaan. Temp was aanzienlijk hoger. Ik heb vandaag wel een drukkend gevoel in mijn baarmoeder. Echt op 1 plek. Hopelijk kan ik mij inhouden met testen tot nod.
Ik zou ook temperaturen met een thermometer die honderdste graden aangeeft. Dat is een stuk nauwkeuriger. Ik gebruikte er destijds een (betaalde) app met eigen thermometer voor.
Ik heb nog 1 vraag. Ik probeer nu elke dag 7uur te temperaturen. Maar vanacht ben ik half 5 naar de wc geweest toch voor de zekerheid gedempt (36,7). En om 07:00uur 37graden. Wat moet ik nu aanhouden? Er zat zeker 2,5uur tussen met tempen.
Ik zou dan denk ik de eerste aanhouden, maar het is lastig, het is een beetje uitzoeken wat voor jou werkt. Ik geef borstvoeding en heb helaas nooit drie uur achter elkaar slaap als ik ga temperaturen (6 uur doe ik dat), maar het heeft weinig invloed bij mij, mijn kaartjes laten een duidelijk patroon zien. Het verschilt echt per persoon hoeveel invloed dit soort dingen hebben.
Hoe verlopen je cycli? Regelmatig of onregelmatig? Temperaturen vind ik nogal achterhaald eigenlijk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven