Uitgerekend 1e helft november 2021

zondag 7 maart 2021 om 14:34
Hoi lieve allemaal!
Wie is er ook net achter gekomen zwanger te zijn en schrijft er gezellig mee?
We waren net begonnen in een ander topic, maar gaan hier verder onder een algemeen account. Nieuwe zwangeren zijn van harte welkom om mee te schrijven!
Accentoire
Wie is er ook net achter gekomen zwanger te zijn en schrijft er gezellig mee?
We waren net begonnen in een ander topic, maar gaan hier verder onder een algemeen account. Nieuwe zwangeren zijn van harte welkom om mee te schrijven!
Naam | Leeftijden | Hoeveelste kindje | Volgende echo | ![]() | Uitgerekend | Geslacht |
---|---|---|---|---|---|---|
19Linn87 | 33-37 | 2e | 4 juni | ![]() | 30 oktober | it's a girl! |
Little_bird | 32-36 | 2e | 17 mei | ![]() | 30 oktober | ... |
Merel_10 | 25-25 | 2e | 1 mei (pret) | ![]() | 6 november | It's a boy! |
Badeend123 | 27-32 | 1e | 22 mei (pret) | ![]() | 31 oktober | ... |
Goldfish123 | 32-38 | 1e | 18 juni | ![]() | 11 november | it's a girl! |
Danya123 | 27-33 | 1e | 17 mei | ![]() | 2 november | it's a girl! |
BloemBr7 | 23-26 | 1e | 21 juni | ![]() | 9 november | it's a girl! |
Charlootjes | 24-28 | 2e | 25 maart | … | 5 november | ... |
Pinaco | 30 | 1e | 27 mei | ![]() | 9 november | ... |
Monstertje22 | 30-30 | 1e | ... | … | 15 november | ... |
KamikazeLove | 33-33 | 2e | 16 april | ![]() | 12 november | ... |
Piena01 | 34-39 | 3e | 22 april | ![]() | 10 november | ... |
Bam2be | 31-.. | 1e | 19 mei | ![]() | 14 november | ... |
Gpdmoh | 29-32 | 1e | 12 mei | ![]() | 25 november | ... |
Suuteke34 | ..-.. | 1e | 19 april | ![]() | 27 november | ... |
morange | 33-31 | 2e | .. april | ![]() | 17 november | ... |
Lisa89 | 31-40 | 3e | 15 mei | ![]() | 13 november | ... |
Accentoire

anoniem_646c6219e048c wijzigde dit bericht op 23-05-2021 08:44
42.54% gewijzigd

dinsdag 23 maart 2021 om 10:51
Ik kan ook uit de tabel gehaald worden helaas..
Sinds zaterdag flink bloedverlies en krampen. Helaas kan ik geen eerdere echo inplannen, maar volgens verloskundige (en mijzelf) is de kans erg klein dat het nog goed zit. Volgende week maandag kunnen we checken of alles weer schoon is.
Ik wens de rest allemaal een hele fijne en zorgeloze zwangerschap met een prachtig kindje aan het eind!
Sinds zaterdag flink bloedverlies en krampen. Helaas kan ik geen eerdere echo inplannen, maar volgens verloskundige (en mijzelf) is de kans erg klein dat het nog goed zit. Volgende week maandag kunnen we checken of alles weer schoon is.
Ik wens de rest allemaal een hele fijne en zorgeloze zwangerschap met een prachtig kindje aan het eind!
dinsdag 23 maart 2021 om 11:07
Ik mag ook uit de tabel. Ik ben er net met de echo achter gekomen dat ik een missed abortion heb gehad. Het vruchtje is helaas gestopt met groeien met 6 weken en 1 dag en er was geen hartactie te zien. Ik zou nu ruim 7 weken moeten zijn.
Donderdag moet ik naar de gynaecoloog om te kijken welke stappen we verder gaan zetten, om het vruchtje uit te drijven.
Voor jullie allemaal een hele goede echo en goede zwangerschap toegewenst!
Donderdag moet ik naar de gynaecoloog om te kijken welke stappen we verder gaan zetten, om het vruchtje uit te drijven.
Voor jullie allemaal een hele goede echo en goede zwangerschap toegewenst!

dinsdag 23 maart 2021 om 12:59
Veel sterkte Briluiltje en Lente
Ik hoop dat jullie snel een nieuwe, nog betere zwangerschap tegemoet gaan. Wie weet zien we elkaar in een volgend topic.
Bij mij gaf de verloskundige toen ik vanmorgen belde aan dat de kans op een miskraam nu op 80-90% ligt op basis van mijn verhaal. En voor mijzelf voelt het ook zo. De echo blijft op vrijdag staan, dus dan zal ik nog laten weten of ik ook definitief uit de tabel kan...
Ik hoop dat de rest meer geluk heeft en dat het nu klaar is met de miskramen in dit topic.

Ik hoop dat jullie snel een nieuwe, nog betere zwangerschap tegemoet gaan. Wie weet zien we elkaar in een volgend topic.
Bij mij gaf de verloskundige toen ik vanmorgen belde aan dat de kans op een miskraam nu op 80-90% ligt op basis van mijn verhaal. En voor mijzelf voelt het ook zo. De echo blijft op vrijdag staan, dus dan zal ik nog laten weten of ik ook definitief uit de tabel kan...
Ik hoop dat de rest meer geluk heeft en dat het nu klaar is met de miskramen in dit topic.

dinsdag 23 maart 2021 om 14:58
Ik snap je gevoel heel goed hoor badeend, ik moet zeggen dat het ook weer even een soort wake-up call is dat er nog zoveel mis kan gaan in deze periode, is weer even confronterend. Ik voelde me best positief over mn zwangerschap maar het kan altijd en bij iedereen mis gaan natuurlijk. Ik denk veel aan de dames met slecht nieuws, vind t oprecht enorm rot voor jullie.
Ik hoop van harte dat jullie morgen een goede echo hebben badeend! Op naar hopelijk veel positieve berichten de komende tijd.
Ik hoop van harte dat jullie morgen een goede echo hebben badeend! Op naar hopelijk veel positieve berichten de komende tijd.

anoniem_6489f595eaad9 wijzigde dit bericht op 23-03-2021 15:00
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
15.60% gewijzigd

woensdag 24 maart 2021 om 09:06
Sterkte lieve meiden, wat een nare berichten zeg.. 

Wij zijn na lang wachten zwanger geraakt middels IUI. Gisteren de eerste echo gehad in het zh bij 6 weken en 5 dagen. Een eerste echo in mijn leven waar echt iets op te zien was, wauw. Een iniemini mensje van 8mm en jawel, een kloppend hartje
. We zijn zo blij en dankbaar. Op 1 april hebben we onze eerste echo bij de Verloskundigenpraktijk.
Veel succes met de echo’s en het onder controle houden van jullie zenuwen. Wat is dit een immens spannende periode voor iedereen en wat fijn dat we ons hart hier kunnen luchten en ervaringen kunnen delen.
Liefs, Goldfish
Wij zijn na lang wachten zwanger geraakt middels IUI. Gisteren de eerste echo gehad in het zh bij 6 weken en 5 dagen. Een eerste echo in mijn leven waar echt iets op te zien was, wauw. Een iniemini mensje van 8mm en jawel, een kloppend hartje
Veel succes met de echo’s en het onder controle houden van jullie zenuwen. Wat is dit een immens spannende periode voor iedereen en wat fijn dat we ons hart hier kunnen luchten en ervaringen kunnen delen.
Liefs, Goldfish

woensdag 24 maart 2021 om 17:27
Wat fijn Badeend!! Dat moet een opluchting zijn!
We zitten dicht bij elkaar met de termijnecho. Ik heb deze de 12e april!
Hier gaat alles prima. Al ben ik wel wat moe, vraag me steeds af of dat van de zwangerschap komt of niet.. ben altijd wel redelijk moe hahaha. Verder af en toe gevoelige borsten, maar dat is ook niet altijd het geval. Ik mag dus niet klagen (tot nu toe)!

Hier gaat alles prima. Al ben ik wel wat moe, vraag me steeds af of dat van de zwangerschap komt of niet.. ben altijd wel redelijk moe hahaha. Verder af en toe gevoelige borsten, maar dat is ook niet altijd het geval. Ik mag dus niet klagen (tot nu toe)!

woensdag 24 maart 2021 om 19:29
@Danya123 hahah herkenbaar. Ik lig iedere avond om 22:00 echt te slapen, en heb het eind van de middag vaak een dipje. Maar was voor ik zwanger raakte ook al regelmatig moe
. Fijn dat je verder weinig kwaaltjes hebt, dat maakt het allemaal wel wat makkelijker. Ben ook blij dat de misselijkheid bij mij meevalt.

woensdag 24 maart 2021 om 20:50
Super fijn goldfish en badeend, gefeliciteerd met dit mooie nieuws!
Ik heb vooral last van weinig eetlust en misselijk tijdens eetmomenten, vanochtend ook bijna overgegeven op de markt toen ik langs t viskraam liep
Ik eet erg weinig maar heb gelukkig wel wat reserves haha.
Het vaker plassen ‘snachts herken ik wel Linn!
Mijn eerste zwangerschap heb ik echt bijna geen enkel kwaaltje gehad, bijzonder dat dat zo kan verschillen. Ik moet zeggen dat ik de tijd nu wel sneller vind gaan dan toen ik nog moest wachten op de eerste echo.

Ik heb vooral last van weinig eetlust en misselijk tijdens eetmomenten, vanochtend ook bijna overgegeven op de markt toen ik langs t viskraam liep

Het vaker plassen ‘snachts herken ik wel Linn!
Mijn eerste zwangerschap heb ik echt bijna geen enkel kwaaltje gehad, bijzonder dat dat zo kan verschillen. Ik moet zeggen dat ik de tijd nu wel sneller vind gaan dan toen ik nog moest wachten op de eerste echo.

vrijdag 26 maart 2021 om 11:05
Gefeliciteerd dames met goede echo’s! Ik wens jullie allemaal een goede zwangerschap en straks mooie, gezonde kindjes toe.
Voor mij is het nu afgelopen, ik mag ook uit de tabel. Ik ben woensdag naar alle waarschijnlijkheid het vruchtje verloren en ik ben zojuist bij de verloskundige geweest. Zij heeft bevestigd dat er niks meer zit. Het is wel vreemd, dat het nu alweer is of er niks gebeurd is, terwijl het zo’n heftige maand was. Ik zie de toekomst wel positief tegemoet dus ga mij daarop richten.

Voor mij is het nu afgelopen, ik mag ook uit de tabel. Ik ben woensdag naar alle waarschijnlijkheid het vruchtje verloren en ik ben zojuist bij de verloskundige geweest. Zij heeft bevestigd dat er niks meer zit. Het is wel vreemd, dat het nu alweer is of er niks gebeurd is, terwijl het zo’n heftige maand was. Ik zie de toekomst wel positief tegemoet dus ga mij daarop richten.

vrijdag 26 maart 2021 om 11:49
Wat een naar nieuws @kittyfantastico
. Een hele dikke digitale knuffel en veel sterkte gewenst!!
Ik vroeg me af hoe jullie denken over de NIPT en dan wel of niet icm Nevenbevindingen. Ik twijfel hier erg over.. ben eigenlijk een behoorlijke control freak dus wil het liefst alles weten
.. aan de andere kant kan zo’n uitslag met nevenverbindingen soms onduidelijk zijn en enorm veel onzekerheden met zich meebrengen. Benieuwd of jullie hier al ervaring mee hebben en wat jullie hiermee gaan doen!
Verder heb ik de gratis app Zwangerschap+ geïnstalleerd. Echt een aanrader! Met mooie 2d en 3d beelden kun je de groei van je kindje volgen incl een boel tips en tricks!
Alvast een fijn weekend allemaal!
Ik vroeg me af hoe jullie denken over de NIPT en dan wel of niet icm Nevenbevindingen. Ik twijfel hier erg over.. ben eigenlijk een behoorlijke control freak dus wil het liefst alles weten
Verder heb ik de gratis app Zwangerschap+ geïnstalleerd. Echt een aanrader! Met mooie 2d en 3d beelden kun je de groei van je kindje volgen incl een boel tips en tricks!
Alvast een fijn weekend allemaal!

vrijdag 26 maart 2021 om 11:56
@kittyfantastico, heel veel sterkte & kracht gewenst
. Je vermoedde het natuurlijk al, maar het lijkt me toch erg lastig als het bevestigd wordt door de verloskundige.
@Goldfish123, wij hebben deze week besloten de NIPT zonder nevenbevindingen te laten uitvoeren. De onzekerheid rondom de nevenbevindingen maakt dat we dat liever niet weten. Mochten er écht dingen fout zijn dan zien ze dit vermoedelijk ook bij de 20 weken echo.
Ik heb de Zwangerschap+ app ook al vanaf het begin. Bizar om te zien dat onze kindjes nu al echte mini mensjes zijn i.p.v. een soort garnaaltjes

@Goldfish123, wij hebben deze week besloten de NIPT zonder nevenbevindingen te laten uitvoeren. De onzekerheid rondom de nevenbevindingen maakt dat we dat liever niet weten. Mochten er écht dingen fout zijn dan zien ze dit vermoedelijk ook bij de 20 weken echo.
Ik heb de Zwangerschap+ app ook al vanaf het begin. Bizar om te zien dat onze kindjes nu al echte mini mensjes zijn i.p.v. een soort garnaaltjes

vrijdag 26 maart 2021 om 17:05
@Kittyfantastico, ondanks je het al vermoedde, wat een vreselijk bericht! Enorm veel sterkte en kracht en neem alle tijd die je nodig hebt.
Wij kiezen ervoor om de NIPT niet te laten uitvoeren, om meerdere redenen eigenlijk. Sowieso is het enkel een kansberekening en zou je bij slechte resultaten alsnog vervolgonderzoek moeten doen wat wij niet willen, omdat oa mijn zus een miskraam kreeg na een vruchtwaterpunctie. Ook zijn wij van mening dat het kindje sowieso welkom zou zijn en mocht het zo erg zijn dat het niet met t leven verenigbaar is, zien ze dit bij een echo ook wel. En ook omdat wij bij mijn zoontje slecht nieuws kregen tijdens de zwangerschap, hij zou ook mogelijk down / taaislijmziekte en nog wat andere dingen kunnen hebben, uiteindelijk is het godzijdank een kerngezond jongetje maar heb ik me de hele zwangerschap wel zorgen lopen maken en niet echt kunnen genieten. Die stress van horen dat er mogelijk iets niet helemaal goed is wil ik dus niet nog eens. Een heel verhaal dus, maar ik snap ook dat anderen er wel voor kiezen hoor! Je moet gewoon doen wat voor jullie het beste voelt.
Ik heb ook die app op mijn telefoon, heel leuk om te zien inderdaad. Volgens mijn zoontje lijkt de baby nu op een kleine dinosaurus
Vanochtend kreeg ik uit t niets ineens een kusje op mijn buik ‘kusje voor de baby’
Dat was echt even een smelt momentje! De zwangerschapsmeter is ook erg leuk met tips en info, en ik ben nu dus gewoon al op 19% van de zwangerschap! Gaat stiekem toch best hard.

Wij kiezen ervoor om de NIPT niet te laten uitvoeren, om meerdere redenen eigenlijk. Sowieso is het enkel een kansberekening en zou je bij slechte resultaten alsnog vervolgonderzoek moeten doen wat wij niet willen, omdat oa mijn zus een miskraam kreeg na een vruchtwaterpunctie. Ook zijn wij van mening dat het kindje sowieso welkom zou zijn en mocht het zo erg zijn dat het niet met t leven verenigbaar is, zien ze dit bij een echo ook wel. En ook omdat wij bij mijn zoontje slecht nieuws kregen tijdens de zwangerschap, hij zou ook mogelijk down / taaislijmziekte en nog wat andere dingen kunnen hebben, uiteindelijk is het godzijdank een kerngezond jongetje maar heb ik me de hele zwangerschap wel zorgen lopen maken en niet echt kunnen genieten. Die stress van horen dat er mogelijk iets niet helemaal goed is wil ik dus niet nog eens. Een heel verhaal dus, maar ik snap ook dat anderen er wel voor kiezen hoor! Je moet gewoon doen wat voor jullie het beste voelt.
Ik heb ook die app op mijn telefoon, heel leuk om te zien inderdaad. Volgens mijn zoontje lijkt de baby nu op een kleine dinosaurus

zaterdag 27 maart 2021 om 19:19
Allereerst een knuffel voor Kitty! Veel sterkte!
Wij doen de Nipt dit keer weer. Vorige keer zonder nevenbevindingen gedaan en dat kies ik nu ook. Kan alleen maar voor onnodige stress zorgen. Maar eerst maar eens een goede termijnecho.
Vandaag zijn we bij onze ouders langs geweest met een groot paasei met daarin de echo en geboortechocolade in blauw en roze. Beide ouders waren erg verbaasd en natuurlijk heel blij, zo leuk!
Wij doen de Nipt dit keer weer. Vorige keer zonder nevenbevindingen gedaan en dat kies ik nu ook. Kan alleen maar voor onnodige stress zorgen. Maar eerst maar eens een goede termijnecho.
Vandaag zijn we bij onze ouders langs geweest met een groot paasei met daarin de echo en geboortechocolade in blauw en roze. Beide ouders waren erg verbaasd en natuurlijk heel blij, zo leuk!

zondag 28 maart 2021 om 18:52
Dat is een leuk idee Linn! Heb je dat bij een bakker gehaald? En waar was je naartoe op vakantie
?
@Merel wat zoet van je zoontje!
@goldfish daar moet ik nog induiken. Ik weet er niets vanaf, dus eerst research doen en advies inwinnen.
Ik ben net terug van een lang weekend weg. We waren met een bevriend stelletje 3 nachtjes in een huisje & hebben het hen de eerste dag meteen verteld! Ondanks dat het echt nog vroeg is, maar ja als ik niet drink en heel veel dingen niet eet dan was de optelsom natuurlijk zo gemaakt.
Woensdag hebben wij de 1e echo en dan gaan we het ook aan mijn ouders vertellen.

@Merel wat zoet van je zoontje!
@goldfish daar moet ik nog induiken. Ik weet er niets vanaf, dus eerst research doen en advies inwinnen.
Ik ben net terug van een lang weekend weg. We waren met een bevriend stelletje 3 nachtjes in een huisje & hebben het hen de eerste dag meteen verteld! Ondanks dat het echt nog vroeg is, maar ja als ik niet drink en heel veel dingen niet eet dan was de optelsom natuurlijk zo gemaakt.
Woensdag hebben wij de 1e echo en dan gaan we het ook aan mijn ouders vertellen.

maandag 29 maart 2021 om 13:15
De holle eieren en geboorte chocolaatjes hebben we bij de lokale chocoladewinkel gehaald. We hebben de reacties van onze ouders gefilmd en die verbaasde gezichten zijn toch wel erg leuk om terug te kijken haha.
We zijn een weekje naar Drenthe geweest. Lekker een beetje fietsen en boswandelingen maken. Ook wij hebben het onze vrienden die het weekend mee waren direct verteld. Als ik geen wijntjes mee drink weten ze toch wel hoe laat het is. Ook zij waren erg verbaasd haha
Ik heb de tabel aangepast. Volgens mij klopt alles nu weer maar laat het vooral weten als ik nog iets moet aanpassen.

maandag 29 maart 2021 om 19:12
Hallo dames 
Morgen ben ik 7 weken zwanger en ben waarschijnlijk op 11 november uitgerekend. Zelf ben ik 31 jaar.
Komende donderdag heb ik de eerste echo bij de kliniek en 7 april bij de verloskundige. Ik ben zwanger geworden via IUI behandelingen en bij de 2e behandeling was het raak! Ik word bewust alleenstaande mama en ik vind het erg spannend allemaal.
Tot week 6 had ik eigenlijk nergens last van, alleen best moe en vanaf week 6 ben ik de hele dag door misselijk.
In eerste instantie ging dat telkens weg als ik at, maar vanaf gisteren helpt dat helaas ook niet meer zo. Hopelijk gaat dat snel over haha.
Leuk om te lezen dat er meerderen zijn die ongeveer even lang zwanger zijn!
Morgen ben ik 7 weken zwanger en ben waarschijnlijk op 11 november uitgerekend. Zelf ben ik 31 jaar.
Komende donderdag heb ik de eerste echo bij de kliniek en 7 april bij de verloskundige. Ik ben zwanger geworden via IUI behandelingen en bij de 2e behandeling was het raak! Ik word bewust alleenstaande mama en ik vind het erg spannend allemaal.
Tot week 6 had ik eigenlijk nergens last van, alleen best moe en vanaf week 6 ben ik de hele dag door misselijk.
In eerste instantie ging dat telkens weg als ik at, maar vanaf gisteren helpt dat helaas ook niet meer zo. Hopelijk gaat dat snel over haha.
Leuk om te lezen dat er meerderen zijn die ongeveer even lang zwanger zijn!
anoniem_6492be6a388bf wijzigde dit bericht op 29-03-2021 19:13
Reden: Meer info toegevoegd
Reden: Meer info toegevoegd
1.50% gewijzigd