Te hard geweest?

donderdag 25 maart 2021 om 12:36
Hoi allemaal,
Sinds november date ik met een persoon. Het klikte goed en we hebben het leuk samen. We zien elkaar 1x per week.
Afgelopen zondag zou hij wederom langskomen. Ik had inmiddels al gekookt voor hem. Echter had ik een sterk onderbuikgevoel dat hij niet zou komen (hier was geen reden toe, maar mijn gevoel was zo sterk).
Mijn gevoel werd helaas bevestigd en hij cancelde last minute (zonder reden) dmv een whatsapp-berichtje. Ik reageerde dat ik het al verwacht had en hij vroeg waarom. Ik gaf aan dat ik gewoon zo'n voorgevoel had, maar dat het geen probleem was.
Hij vroeg wat mijn probleem was. Ik gaf aan dat ik helemaal niet kwaad was. Daarna hoorde ik de hele dag niks meer van hem. 's Avonds heb ik hem bericht dat ik zijn reactie niet zo leuk vond. Ik hoorde weer niks.
2 dagen later heb ik hem gevraagd of dit zijn manier van doen is wanneer hij geirriteerd is om niks? Meestal wel zei hij, hij bood zijn excuses aan en gaf aan dat het even niet zo lekker ging.
Ik heb geantwoord dat ik te oud ben voor dit gedrag.
Ben ik nu te hard geweest? We zijn inmiddels weer 2 dagen verder en heb niks meer gehoord. We hadden altijd dagelijks contact en om nu niks meer te laten horen, vind ik onbeschoft van hem. En dan het excuus dat het even niet zo goed gaat.. dat kan, maar dan hoef je je niet af te reageren op mij?
Enig advies iemand????? Weet echt niet wat te doen. We hadden het heel leuk samen, maar dit valt me tegen.
Sinds november date ik met een persoon. Het klikte goed en we hebben het leuk samen. We zien elkaar 1x per week.
Afgelopen zondag zou hij wederom langskomen. Ik had inmiddels al gekookt voor hem. Echter had ik een sterk onderbuikgevoel dat hij niet zou komen (hier was geen reden toe, maar mijn gevoel was zo sterk).
Mijn gevoel werd helaas bevestigd en hij cancelde last minute (zonder reden) dmv een whatsapp-berichtje. Ik reageerde dat ik het al verwacht had en hij vroeg waarom. Ik gaf aan dat ik gewoon zo'n voorgevoel had, maar dat het geen probleem was.
Hij vroeg wat mijn probleem was. Ik gaf aan dat ik helemaal niet kwaad was. Daarna hoorde ik de hele dag niks meer van hem. 's Avonds heb ik hem bericht dat ik zijn reactie niet zo leuk vond. Ik hoorde weer niks.
2 dagen later heb ik hem gevraagd of dit zijn manier van doen is wanneer hij geirriteerd is om niks? Meestal wel zei hij, hij bood zijn excuses aan en gaf aan dat het even niet zo lekker ging.
Ik heb geantwoord dat ik te oud ben voor dit gedrag.
Ben ik nu te hard geweest? We zijn inmiddels weer 2 dagen verder en heb niks meer gehoord. We hadden altijd dagelijks contact en om nu niks meer te laten horen, vind ik onbeschoft van hem. En dan het excuus dat het even niet zo goed gaat.. dat kan, maar dan hoef je je niet af te reageren op mij?
Enig advies iemand????? Weet echt niet wat te doen. We hadden het heel leuk samen, maar dit valt me tegen.

donderdag 25 maart 2021 om 14:19
De 3e keer al en dan ook nog per app én last-minute, reden genoeg om nu te weten dat dit m waarschijnlijk niet gaat worden. Wat een onvolwassen gedrag en beroerde manier van communiceren zeg en aansluitend ook nog de silent treatment toepassen. Zou voor mij iig al meer dan voldoende reden zijn het hierbij te laten, wat afknapperig en vooral vermoeiend ook.

donderdag 25 maart 2021 om 14:27

donderdag 25 maart 2021 om 14:29
Ik snap ook niet dat iemand dat in zijn hoofd haalt. Het getuigt op zijn minst van een zeer gebrekkig empatisch vermogen.

donderdag 25 maart 2021 om 14:37
Dus je bent te oud voor dit gedrag, maar nog niet oud genoeg om te beseffen dat je met een telefoon ook kunt bellen?Viva-help-911 schreef: ↑25-03-2021 14:00Bedankt voor je reactie. Normaal zou ik dit voorgevoel ook niet benoemen. Hij cancelde last minute, zonder reden.. Ik had het netjes gevonden als hij de reden had benoemt. Dit is al de 3e keer dat hij dit doet. Vandaar dat ik ook dit antwoord gaf, want ik zou op z'n minst benoemen waarom ik niet zou kunnen komen.
Tevreden over 1x daten p/w? In principe wel maar helaas erg moeilijk ivm zijn en mijn werk.
Als hij al 3 keer eerder af heeft gezegd op het laatste moment, dan snap ik niet dat je in je eerste bericht zet dat je geen reden had om te denken dat hij niet zou komen. Ik had zelf de eerste keer even gebeld om te vragen wat de reden van afzeggen is, en aangegeven dat ik het jammer vond. De tweede keer had ik aangegeven dat ik het niet fijn vind als iemand zo met mij en mijn tijd omgaat, en de derde keer had hij mogen wegblijven.
Je bent nu 3 maanden aan het onderzoeken of je bij elkaar past. Mijn natte vingerwerk, zonder date, zegt dat op zijn minst één van jullie er niet helemaal voor wil gaan of dat jullie niet bij elkaar passen.

donderdag 25 maart 2021 om 14:41
Helemaal mee eens! Derde keer ook. Wat moet je hiermee? Aan de andere kant is het misschien ook wel veelzeggend dat je in je OP dit niet meldt en jezelf afvraagt of te hard bent geweest. Als je dit normaal vind ben je eigenlijk op zoek naar de verkeerde jongens denk ik. Dit is gewoon onbeschoft in welke afspraak dan ook.

donderdag 25 maart 2021 om 14:44
Nou, klaar toch, hier verlies je niks aan hoor. Je hebt toch wel een beetje eigenwaarde? Hoezo ga jij je excuses aanbieden als hij je last minute afzegt zonder reden.Viva-help-911 schreef: ↑25-03-2021 14:08Mijn communicatie schoot inderdaad eveneens te kort. Dat heb ik hem ook gezegd en hiervoor mijn excuses aangeboden, echter word ik tot op heden genegeerd.
Kom op hoor.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 25-03-2021 14:45
12.58% gewijzigd
donderdag 25 maart 2021 om 14:45
Zoals ik het lees reageerde je in eerste instantie uit teleurstelling en boosheid op zijn bericht dat hij afzei. Dat heb je misschien niet zo handig verwoord. Probeer hiervan te leren voor een volgende keer en reageer dan niet direct vanuit je gevoel op dat moment, maar wacht even tot het zakt en formuleer dan wat je wil zeggen.
Wat betreft deze man, ja ik zou dit ook niet zo leuk vinden en ik denk dat het voor mij een reden zou zijn om het laten te stoppen. Zo ga je namelijk niet met mensen om en zeker als dit al de zoveelste keer is.
Wat betreft deze man, ja ik zou dit ook niet zo leuk vinden en ik denk dat het voor mij een reden zou zijn om het laten te stoppen. Zo ga je namelijk niet met mensen om en zeker als dit al de zoveelste keer is.
donderdag 25 maart 2021 om 14:48

donderdag 25 maart 2021 om 14:52
Helemaal eens dat ie een lul is dat ie TO last minute laat zitten. Maar silent treatment? Ze appt dat ze 'te oud is voor dit gezeik', die man leest dat waarschijnlijk simpelweg als afwijzing/ afsluiting.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
donderdag 25 maart 2021 om 14:56

donderdag 25 maart 2021 om 15:36
Ik vind het jammer dat je zegt dat het geen probleem is, want dat is het eigenlijk wel. Je schrijft immers dat je het niet netjes vindt. En dat vind ik met je mee. Het is respectloos.
Hoe reageerde je de eerste twee keer? Was het toen ook geen probleem?
Als jij dit geen probleem vindt, ben jij in zijn ogen wel heel makkelijk beschikbaar en voor sommige mannen is dat op een of andere manier net niet aantrekkelijk.
Probeer maar om blij te zijn dat hij zijn aard nu al laat zien (al kan ik me voorstellen dat het toch wel pijnlijk is na 5 maanden...sterkte!)
Hoe reageerde je de eerste twee keer? Was het toen ook geen probleem?
Als jij dit geen probleem vindt, ben jij in zijn ogen wel heel makkelijk beschikbaar en voor sommige mannen is dat op een of andere manier net niet aantrekkelijk.
Probeer maar om blij te zijn dat hij zijn aard nu al laat zien (al kan ik me voorstellen dat het toch wel pijnlijk is na 5 maanden...sterkte!)

donderdag 25 maart 2021 om 15:47
Jezelf de moeite waard vinden is wel een voorwaarde denk ik om te daten. Als je iemand drie maanden kent en die zegt al 3 keer op het laatste moment af is dat geen onderbuik gevoel, maar je gezonde verstand als je twijfelt of hij wel komt.
Dat is infatsoenlijk, iemand die om je geeft houdt rekening met je en dat doet hij niet. Dit soort dingen doe je als het echt niet anders kan. Dit normaal vinden is gebrek aan eigenwaarde en dat is dus juist voor leuke mannen weer onaantrekkelijk. Dit is dus gewoon fout van hem en ik vind het eigenlijk een rare vraag als je naar de titel kijkt van je topic.
Dat is infatsoenlijk, iemand die om je geeft houdt rekening met je en dat doet hij niet. Dit soort dingen doe je als het echt niet anders kan. Dit normaal vinden is gebrek aan eigenwaarde en dat is dus juist voor leuke mannen weer onaantrekkelijk. Dit is dus gewoon fout van hem en ik vind het eigenlijk een rare vraag als je naar de titel kijkt van je topic.
donderdag 25 maart 2021 om 15:49
Bij iemand die bij mij drie keer afbelt kort voor de afspraak, zonder normale reden, komt er geen volgende keer.deathbychocolate schreef: ↑25-03-2021 14:45Zoals ik het lees reageerde je in eerste instantie uit teleurstelling en boosheid op zijn bericht dat hij afzei. Dat heb je misschien niet zo handig verwoord. Probeer hiervan te leren voor een volgende keer en reageer dan niet direct vanuit je gevoel op dat moment, maar wacht even tot het zakt en formuleer dan wat je wil zeggen.
Ik hoop bij TO ook niet.
Wat eten we vanavond?