Hoe lang heb je nodig om verliefd te worden?
donderdag 25 maart 2021 om 10:12
Hallo allemaal,
Sinds begin maart heb ik erg leuk contact met een man via een datingsite. Na een paar dagen hebben we afgesproken om koffie te gaan drinken en een kleine wandeling te maken. Door slecht en koud weer werd dit maar een uurtje. Na date 1 gaf hij aan het supergezellig te hebben gevonden, maar nog niet dat specifieke gevoel (verliefdheid / vlinders) te hebben. Vervolgens zijn we wel door blijven appen om te kijken of dat nog komen komen en hebben we de zondag erna samen gekookt en gegeten. Opnieuw gaf hij aan nog niet verliefd te zijn...ook niet gister na een wandeling. Hij zegt dat hij bij zijn vorige relaties wel binnen een week die verliefde gevoelens had, en dat hij nu ook niet kan beloven of toezeggen of die er wel of niet nog komen. Van mijn kant uit vind het leuk en fijn met hem, in elk geval genoeg om het nog een tijdje op zn beloop te laten..
Worden mannen later verliefd? Zit de kans er in dat hij die vlinders alsnog gaat voelen of geef ik mezelf dan valse hoop..?
Sinds begin maart heb ik erg leuk contact met een man via een datingsite. Na een paar dagen hebben we afgesproken om koffie te gaan drinken en een kleine wandeling te maken. Door slecht en koud weer werd dit maar een uurtje. Na date 1 gaf hij aan het supergezellig te hebben gevonden, maar nog niet dat specifieke gevoel (verliefdheid / vlinders) te hebben. Vervolgens zijn we wel door blijven appen om te kijken of dat nog komen komen en hebben we de zondag erna samen gekookt en gegeten. Opnieuw gaf hij aan nog niet verliefd te zijn...ook niet gister na een wandeling. Hij zegt dat hij bij zijn vorige relaties wel binnen een week die verliefde gevoelens had, en dat hij nu ook niet kan beloven of toezeggen of die er wel of niet nog komen. Van mijn kant uit vind het leuk en fijn met hem, in elk geval genoeg om het nog een tijdje op zn beloop te laten..
Worden mannen later verliefd? Zit de kans er in dat hij die vlinders alsnog gaat voelen of geef ik mezelf dan valse hoop..?
donderdag 25 maart 2021 om 18:24
Het is afgelopen...gister hebben we gezoend en geknuffeld, dat wel..t initiatief om te zoenen kwam wel van mij...Vanmorgen toen ik wakker werd begon hij weer allerlei seksuele toespelingen te maken en toen heb ik dat afgekapt en eruit gegooid dat ik moeite had met het 'grijs gebied' ertussenin nu..
Ineens wilde hij het niet meer blijven aankijken...dat werd een over en weer app 'ruzie' / meningsverschil van ik weet niet hoe lang...
Nu heeft ie voorgesteld om een week geen contact te hebben om af te koelen en dat ik hem dan wat mag sturen als ik dat wil..alsof ik een klein kind ben dat een time-out krijgt...
Ineens wilde hij het niet meer blijven aankijken...dat werd een over en weer app 'ruzie' / meningsverschil van ik weet niet hoe lang...
Nu heeft ie voorgesteld om een week geen contact te hebben om af te koelen en dat ik hem dan wat mag sturen als ik dat wil..alsof ik een klein kind ben dat een time-out krijgt...

donderdag 25 maart 2021 om 18:25
Hij was niet aan t daten met anderen, ondanks t missen van de verliefdheid..dat vond ik dan wel weer typisch..viva-amber schreef: ↑25-03-2021 10:48Hoe weet je dat je op 1 lijn zit mbt normen en waarden?
Wat ik bedoel dat het feit of hij zich wel of niet verliefd voelt zijn eigen verantwoordelijkheid is. Hij hoeft het niet steeds bij jou neer te leggen voor het uit te spreken. Hij kan er ook voor kiezen om verder te daten met anderen tot hij wel verliefd wordt en daar eerlijk over zijn of hij kan aangeven ik vind het leuk genoeg om samen te kijken waar het heen gaat.
Elke zeggen ik ben niet verliefd, daarmee legt hij het probleem bij jou neer.
donderdag 25 maart 2021 om 18:27
Die wou duidelijk wél seks, maar geen relatie.Snoopy80 schreef: ↑25-03-2021 18:24Het is afgelopen...gister hebben we gezoend en geknuffeld, dat wel..t initiatief om te zoenen kwam wel van mij...Vanmorgen toen ik wakker werd begon hij weer allerlei seksuele toespelingen te maken en toen heb ik dat afgekapt en eruit gegooid dat ik moeite had met het 'grijs gebied' ertussenin nu..
Nu heeft ie voorgesteld om een week geen contact te hebben om af te koelen en dat ik hem dan wat mag sturen als ik dat wil..alsof ik een klein kind ben dat een time-out krijgt...![]()
Wat mij betreft kan ie geen week geen contact krijgen, maar de volgende 30 jaar geen contact.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 25 maart 2021 om 18:48

donderdag 25 maart 2021 om 19:01
Bijna. Carrot on a stick. Een wortel voorhouden.viva-amber schreef: ↑25-03-2021 18:48The phrase "carrot and stick" is a metaphor for the use of a combination of reward and punishment to induce a desired behavior.
Hij manipuleert.
Misschien is hij zich daar niet van bewust.

donderdag 25 maart 2021 om 20:14
Serieus, hoe duidelijk wil je het hebben. Trouwens, zeg hem de volgende keer als hij weer zegt dat hij dit wel bij zijn andere dates voelde........”goed voor jou, maar zie wat het je uiteindelijk heeft gebracht, niks dus”
Verder, zeer afknapperig zo’n man, bah!
Oh, dat ging snel, duidelijk mosterd dus

anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 25-03-2021 20:18
Reden: Mosterd
Reden: Mosterd
4.92% gewijzigd
donderdag 25 maart 2021 om 21:59
Dankje voor de virtuele knuffel..hij vertelde /appte me vandaag pas dat hij bij zijn ex-vriendinnen binnen een week echt al dat verliefde gevoel had, en ook constant bij elkaar willen zijn enz...(ik vind dat supersnel maargoed...)en dat ie dat bij mij niet zo voelt...Vorige week maandag hebben we elkaar dan ongeveer 3 kwartier gezien, letterlijk tussen de buien door gewandeld. Toen in de parkeergarage al afgesproken dat we elkaar graag weer wilden zien om te kijken wat t kon worden (van t specifieke gevoel missen vertelde ie s avonds tijdens weer verder appen). In de tussentijd weer heel erg veel geappt.
Voor mijn gevoel heeft hij van begin af aan op de rem getrapt omdat het niet acuut liefde op het eerste gezicht was..? Hij spreekt dat tegen...maar toen hij zondag hier aankwam en we even knuffelden kwam er meteen 'ik wil je pas kussen als dr ook gevoel bijzit.. ' (toen was hij iets van een halfuurtje hier binnen).
Waarom ga je met iemand daten als je er eigenlijk niet echt voor openstaat om ook echt iets te gaan voelen, behalve geilheid? Ja om te seksen....
Voor mijn gevoel heeft hij van begin af aan op de rem getrapt omdat het niet acuut liefde op het eerste gezicht was..? Hij spreekt dat tegen...maar toen hij zondag hier aankwam en we even knuffelden kwam er meteen 'ik wil je pas kussen als dr ook gevoel bijzit.. ' (toen was hij iets van een halfuurtje hier binnen).
Waarom ga je met iemand daten als je er eigenlijk niet echt voor openstaat om ook echt iets te gaan voelen, behalve geilheid? Ja om te seksen....

donderdag 25 maart 2021 om 22:48
En wel van begin af t heilig boontje uithangen dat ie wel n serieuze relatie zocht...pfff
donderdag 25 maart 2021 om 22:50
Waarschijnlijk zocht hij de twee.
En de ideale relatie en anders was ie ook tevreden met af en toe seks.
Dat eerste werd hem niet, dus ging hij maar voor de seks.
Hij had alleen de pech dat jij niet zomaar met hem het bed wou induiken.
Ander en beter.
Is dit nu later?

vrijdag 26 maart 2021 om 06:39
Misschien zocht hij dat ook wel, maar duidelijk niet bij jou.
Deze man was heel duidelijk: hij was niet verliefd op jou. Maar jij wilde dat niet horen en je bleef het proberen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

vrijdag 26 maart 2021 om 07:05

Maar hij WAS dus niet leuk. Was een loser. Wees blij dag je er vanaf bent voor dat je er dieper in zat. En dat ben je over week ofzo ook.
Dat indekken en analyseren, daar droog je toch idd van op. De time-out van nu is hilarisch. Hij behandelt je als een klein kind. Wat denk ie wel zeg.

vrijdag 26 maart 2021 om 08:51
Die gast is in de puberteit blijven hangen. Als verliefdheid een garantie is voor een succesvolle relatie dan waren het niet zijn ex-en.Snoopy80 schreef: ↑25-03-2021 21:59Dankje voor de virtuele knuffel..hij vertelde /appte me vandaag pas dat hij bij zijn ex-vriendinnen binnen een week echt al dat verliefde gevoel had, en ook constant bij elkaar willen zijn enz...(ik vind dat supersnel maargoed...)en dat ie dat bij mij niet zo voelt...Vorige week maandag hebben we elkaar dan ongeveer 3 kwartier gezien, letterlijk tussen de buien door gewandeld. Toen in de parkeergarage al afgesproken dat we elkaar graag weer wilden zien om te kijken wat t kon worden (van t specifieke gevoel missen vertelde ie s avonds tijdens weer verder appen). In de tussentijd weer heel erg veel geappt.
Waarom ga je met iemand daten als je er eigenlijk niet echt voor openstaat om ook echt iets te gaan voelen, behalve geilheid? Ja om te seksen....![]()
Verder eens met mijn voorgangers: hij wilde seks zonder gevolgen voor hem.