Boeken over verslaving
donderdag 25 maart 2021 om 19:25
donderdag 25 maart 2021 om 19:36
donderdag 25 maart 2021 om 19:50
donderdag 25 maart 2021 om 19:50
Christiane F. inderdaad en het vervolg daarop als ze volwassen is! De andere die Henk en Roelie noemt/ noemen. Hoewel die wel wat meer gedateerd zijn.
Memoires van een verslaafd brein- Marc Lewis (hersenwetenschapper die over eigen verslaving schrijft)
Parttime junkie - Renee Kelder (autobiografisch)
Memoires van een verslaafd brein- Marc Lewis (hersenwetenschapper die over eigen verslaving schrijft)
donderdag 25 maart 2021 om 19:56
Christiane F. "Wir Kinder vom Bahnhof Zoo". (Verslag van een junkie). Ook heel goed verfilmd.
Er is een deel 2. "Mein zweites Leben". Geschreven toen Christiane Felscherinow volwassen was.
Ik denk dat dit de reportage uit 1977 over Babsi (Krantenkop: Sie war erst 14) is, waar in het eerste boek nog over werd gesproken.
https://youtu.be/9bsoVazMFI8
Er is een deel 2. "Mein zweites Leben". Geschreven toen Christiane Felscherinow volwassen was.
Ik denk dat dit de reportage uit 1977 over Babsi (Krantenkop: Sie war erst 14) is, waar in het eerste boek nog over werd gesproken.
https://youtu.be/9bsoVazMFI8
snoesje666 wijzigde dit bericht op 25-03-2021 20:10
30.91% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 25 maart 2021 om 20:13
Wat was die slecht en intens saai.Sága schreef: ↑25-03-2021 19:50Christiane F. inderdaad en het vervolg daarop als ze volwassen is! De andere die Henk en Roelie noemt/ noemen. Hoewel die wel wat meer gedateerd zijn.
donderdag 25 maart 2021 om 20:17
Het is nu opnieuw verfilmd. Slechte recensies, de acteurs zien eruit als jongeren van nu maar dan zonder telefoon. En in de clubs draaien ze techno. Het hele verhaal is compleet uit de context en tijdgeest getrokken.Snoesje666 schreef: ↑25-03-2021 19:56Christiane F. "Wir Kinder vom Bahnhof Zoo". (Verslag van een junkie). Ook heel goed verfilmd.
.
donderdag 25 maart 2021 om 20:17
donderdag 25 maart 2021 om 20:20
Ik vond het heel vele gezeur, geklaag (typisch verslaafdengedrag idd), slecht geschreven en het ging nergens naartoe. Ik ben op de helft gestopt, kon me er niet meer toe zetten.Snoesje666 schreef: ↑25-03-2021 20:17Ik vond het juist interessant om te zien dat een verslaving dus nooit weggaat, ondanks goede wil en cleane periodes.
donderdag 25 maart 2021 om 20:20
Serieus?
Iets goeds moet je van afblijven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 25 maart 2021 om 20:45
Ik ben een tijd naar de anonieme overeters gegaan (net zoiets als de AA maar dan voor eetbuien) en daar kon je ook een boekje kopen specifiek voor dat programma. Ik kan me voorstellen dat zoiets interessant is om in te zien hoe deze groepen te werk gaan.
De basis was voor alle anonieme groepen hetzelfde.
Als je wil kan ik kijken waar die is en je specifieker de naam geven.
De basis was voor alle anonieme groepen hetzelfde.
Als je wil kan ik kijken waar die is en je specifieker de naam geven.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben