Ben ik een losweker?

26-03-2021 06:11 253 berichten
Dit n.a.v. een ander topic over wie de schuld heeft van vreemdgaan, waar sommigen vonden dat je fout bent als je iemand leuk vindt die al een relatie heeft en dat je dan geen afstand neemt. Dat is nl precies de situatie waarin ik me bevind sinds een aantal maanden : iemand die ik ken via werk (wel zelfde bedrijf maar geen directe collega) en ik trekken naar elkaar toe, we hebben samen een werkprojectje (niet iets wat hoeft, we doen het omdat we het interessant vinden en leuk samenwerken) en Skypen om de paar weken,

De gesprekken worden elke keer langer. Helaas heeft deze persoon een partner, ze wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan, hij heeft het er nooit over. We houden het keurig, zeggen niks dat niet kan. Wel worden de gesprekken persoonlijker, het gaat over boeken, relaties, het loopt allemaal door elkaar en ik vind het zo leuk, dit is wat ik zolang al niet meer gehad heb. Als ik hem zie denk ik zeker te weten dat hij me ook leuk vindt, een paar dagen later twijfel ik weer of het allemaal in mijn hoofd zit. We hebben tussendoor ook contact over de mail, ik luister zijn favoriete muziek,hij kijkt mijn lievelingsfilms, hij wil me altijd met van alles helpen….

Ik ga geen move maken maar wil het niet afkappen. Al zou het op een vriendschap uitdraaien dan nog vind ik het te leuk. Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt. Ben ik nou een gemeen poepmens dat iemand probeert los te weken? Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 08:10
4.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 08:00
Ja precies. Dit zou ook best kunnen namelijk. Misschien laten ze elkaar ook wel heel vrij in die dingen en heeft hij geen snode bijbedoelingen.
Maar jij wel.

Jouw intentie is niet een vriendschap.

Je legt het nu bij hem neer en je negeert dat je eigen intenties niet zuiver zijn met de hoop dat het bij hem ook zo is, dat zijn wel degelijk moves hoor.
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-03-2021 08:40
22.16% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Griebus67 schreef:
26-03-2021 08:36
Absoluut. Maar een intensieve vriendschap met iemand die eigenlijk nogal hoteldebotel is op mijn partner zou ik niet toejuichen. Dat is hoe dan ook vragen om ellende.
Dat klopt, maar de man weet niet dat TO andere verwachtingen heeft/krijgt/hoopt
In het andere topic heb ik het ook gezegd, degene met de relatie moet de grenzen aanhouden. Jij hoeft geen vriendin te gaan visualiseren uit een of ander solidariteitsgevoel met alle vrouwen/partners van.

Dat gezegd hebbende, ik zou voor mezelf wel mijn gevoelens wat meer temperen, want dit lijkt me een doffe ellende.
novaviva schreef:
26-03-2021 08:41

Dat gezegd hebbende, ik zou voor mezelf wel mijn gevoelens wat meer temperen, want dit lijkt me een doffe ellende.
Ga ik doen, maar zo erg is het ook weer niet. Iemand schreef dat hij mij gebruikt voor spanning in een saaie tijd maar dat denk ik juist van mezelf, ik maak er vast meer van omdat je in deze tijd niet zo makkelijk nieuwe mensen ontmoet en dit contact voorbij het gescripte coronagebeuren gaat.
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 08:45
Reden: Jazzpolitie
2.91% gewijzigd
Een vraag als deze is op zich moeilijk te beantwoorden. Dat doen we namelijk allemaal vanuit ons eigen morele referentiekader, en dat hoeft helemaal het jouwe niet te zijn.

Maar daaronder zit natuurlijk nog iets anders. Je bent verliefd, en volgens mij wil je eigenlijk vooral de geruststelling dat dit geen pijn gaat doen, bij geen van de betrokkenen. En ik denk dat je eigenlijk al wel weet dat dat onmogelijk is.

En dat is kut. Ik vind het vooral rot voor je.
thee_leutje101 schreef:
26-03-2021 06:16
Draai het even om. Stel, je hebt een partner. Hoe zou jij het dan vinden als jouw partner dit zou doen met iemand?
Ik zou mijn partner daar op aankijken, niet die ander.
Dank je griebus. Maar het is veel minder erg voor mij om even met beide benen op de grond te komen en te stoppen met stiekem hopen, dan het is voor die ander als hij haar zou dumpen. We beginnen elkaar pas te leren kennen.
T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 08:47
Dank je griebus. Maar het is veel minder erg voor mij om even met beide benen op de grond te komen en te stoppen met stiekem hopen, dan het is voor die ander als hij haar zou dumpen. We beginnen elkaar pas te leren kennen.
Gelukkig maar. :)
TijdvoorTaart schreef:
26-03-2021 08:10
Ik wel. Jaren geleden een collega gehad waar ik een enorme klik mee had en naast het werk om ook uren kon kletsen en leuke dingen mee deed. Heeft nooit in de weg gestaan van mijn relatie, is nog steeds een hele goede vriend.

Waarom moet een vriendschap tussen man en vrouw per se beladen zijn?
Dat hoeft helemaal niet, maar TO maakt het beladen door aan te geven dat ze al verliefd aan het worden is en van allerlei fantastien heeft.
Ik denk dat je moet beginnen met eerlijk zijn naar jezelf.

Je hebt vlinders in je buik.
Je kijkt uit naar contact met hem.
Je negeert opzettelijk wat zijn situatie is.
Je probeert jezelf wijs te maken dat een vriendschap" ook genoeg is.
Je bent zijn gedrag aan het goedpraten.

Een losweker ben je alleen als de beste man er open voor staat om losgeweekt te worden, let wel. Jij bent hoe dan ook degene aan de andere kant. Wil jij diegene zijn?
Ik heb niet het hele topic gelezen maar mijn ervaring is dat het leven soms al ingewikkeld genoeg is zonder dat je zelf complicerende factoren toevoegt. Een man die serieus in zijn relatie staat tikt zichzelf op de vingers op het moment dat hij onevenredig veel tijd en aandacht zoekt bij een andere vrouw. Hij doet dit niet, en staat dus niet serieus in zijn relatie. Tegelijkertijd zet hij ook geen andere stappen, hij is dus niet de man bij wie je uiteindelijk wil zijn voor een gecommitteerde, leuke relatie,hoeveel overeenkomsten jullie ook hebben en hoe mooi zijn lievelings muziek ook is. Dat gevoel van 'speciaal zijn' is de drijvende kracht achter affaires sinds lang voor Christus, doe er niet aan mee, het is uiteindelijk niet echt interessant, en slecht voor je gevoel van eigenwaarde.
Westerpaviljoen schreef:
26-03-2021 06:17
Gewoon niet handig
Totaal off topic, heb jij toevallig mijn privébericht gezien?
TijdvoorTaart schreef:
26-03-2021 08:10
Ik wel. Jaren geleden een collega gehad waar ik een enorme klik mee had en naast het werk om ook uren kon kletsen en leuke dingen mee deed. Heeft nooit in de weg gestaan van mijn relatie, is nog steeds een hele goede vriend.

Waarom moet een vriendschap tussen man en vrouw per se beladen zijn?
Dat hoeft ook niet, mits de intenties oprecht zijn. Ik heb al meer dan 20 jaar een man als vriend. Ik weet de naam van zijn grote liefde, ik kende haar ook! Zij is jaren geleden overleden en ik heb afscheid van haar genomen. Zittend op de rand van hun bed! Mijn man en hij waren er ook bij. Dat is vriendschap.

Zij wist dat ik nooit, maar dan ook NOOIT in haar relatie zou stoken! Ik zag hun enorme liefde voor elkaar, waarom zou je dat willen stukmaken? Zij vertrouwde mij blind. Wij hebben een gezamenlijke hobby en waren vaak samen op pad. Ik weet dat ik hier verguisd wordt over mijn mening over vreemdgaan. Maar mijn vriendinnen en vrienden weten hoe ik erover denk, en dat ik zelden lieg. Dat maakt dat vriendinnen mij vertrouwen met hun man/partner. En ik ben daar heel trots op. Ik kan een vriendschap hebben met een man!!!
T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 06:11
Ik ga geen move maken maar wil het niet afkappen. Al zou het op een vriendschap uitdraaien dan nog vind ik het te leuk. Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt.
Dat is niet waar. Je bent verliefd aan het worden. Dit wordt nooit een vriendschap als je niet eerst een stapje terug zet en met je beentjes op de grond gaat staan. Dus dit wordt óf een enorme teleurstelling voor jou omdat je dit groter gemaakt hebt dan het is óf een affaire met een dramatisch begin en een onbetrouwbare partner. Als ik jou was, zou ik voor allebei passen.

T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 06:11
Ben ik nou een gemeen poepmens dat iemand probeert los te weken? Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
Je (of beter gezegd: jouw verliefdheid) is gemeen, maar niet naar hem of haar, maar naar jezelf. Je laat je meeslepen in iets dat een veel te kleine kans heeft op een happy end. Neem afstand, houd het zakelijk(er).
Afblijven. Ga je hiermee door dan ben je inderdaad een poepmens en hoor je in het riool wat mij betreft! Ach het ligt misschien wat gevoelig omdat ik net zelf uit zo'n situatie kom. Ik vind dit altijd zo makkelijk, het groenere gras lonkt en lonkt en ondertussen weet zijn partner van niks. Ik zou niet trots op mezelf zijn.
Zo begon het bij mijn ex ook, de lange gesprekken met een collega.

Achteraf vind ik dat het vreemdgaan daar eigenlijk al begon, want waarom moet je vijf uur lang aan de telefoon hangen met een collega? Dan ben je gewoon een band aan het smeden.

Vervolgens liet hij een keer per ongeluk expres vallen dat hij haar toch wel heel leuk vond en de rest kun je wel raden.
RikM schreef:
26-03-2021 09:46

Achteraf vind ik dat het vreemdgaan daar eigenlijk al begon, want waarom moet je vijf uur lang aan de telefoon hangen met een collega? Dan ben je gewoon een band aan het smeden.

Vervolgens liet hij een keer per ongeluk expres vallen dat hij haar toch wel heel leuk vond en de rest kun je wel raden.
De intentie! Die is belangrijk...
RikM schreef:

Wat hij allemaal heeft gezegd doet er niet toe. Zij had anders moeten handelen.
novaviva schreef:
26-03-2021 09:48
Wat hij allemaal heeft gezegd doet er niet toe. Zij had anders moeten handelen.
En hij ook!!
TijdvoorTaart schreef:
26-03-2021 08:15
Jeetje, ik lees nu al 3 reacties waarin gesteld wordt dat man emotioneel vreemd gaat.
Hebben jullie je man allemaal aan de ketting liggen, dan? In een gezonde relatie is ook ruimte voor andere vriendschappen,hoor!
Vriendschap? Zij is tot over haar oren verliefd op hem. Toch wel een kleine nuance.
poker wijzigde dit bericht op 26-03-2021 09:58
0.13% gewijzigd
2018anoniem schreef:
26-03-2021 09:41
Afblijven. Ga je hiermee door dan ben je inderdaad een poepmens en hoor je in het riool wat mij betreft! Ach het ligt misschien wat gevoelig omdat ik net zelf uit zo'n situatie kom. Ik vind dit altijd zo makkelijk, het groenere gras lonkt en lonkt en ondertussen weet zijn partner van niks. Ik zou niet trots op mezelf zijn.
Ik snap dat het voor jou nu gevoelig ligt, maar ik vind het gedrag van de gebonden-man-met-interessante-collega kwalijker dan die van de TO. Als je een collega veel spreekt en ook over zaken buiten het werk, dan komt je partner toch ook ter sprake? Dat hij haar niet of nauwelijks noemt vind ik wel een rode vlag.
thee_leutje101 schreef:
26-03-2021 06:16
Draai het even om. Stel, je hebt een partner. Hoe zou jij het dan vinden als jouw partner dit zou doen met iemand?

Ja precies. Die partner van is niet zo lekker bezig. Maar niet dat TO nou rekening moet houden met die vriendin.
RikM schreef:

En ja, dit ook. Als persoon met relatie snap je toch dat je na je werk je tijd besteed aan de mensen thuis. De tijd van collega's is dan voorbij.
Lucieanders schreef:
26-03-2021 09:50
En hij ook!!
Tja, dat is nu net de vraag van dit topic, ik vind dus van niet.

Sorry, maar wat een flauwekul. Iemand moet toch wel bestand zijn tegen wat mooie praatjes van een collega? Wat voor relatie heb je dan, als dat alles al doet wankelen? Dat je moet hopen dat je partner maar stomme, domme en lelijke collega’s heeft, want anders gaat het mis.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 10:01
14.25% gewijzigd
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-03-2021 09:58
Ja precies. Die partner van is niet zo lekker bezig. Maar niet dat TO nou rekening moet houden met die vriendin.
T zou wel zo fatsoenlijk zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven