Hoe lang heb je nodig om verliefd te worden?
donderdag 25 maart 2021 om 10:12
Hallo allemaal,
Sinds begin maart heb ik erg leuk contact met een man via een datingsite. Na een paar dagen hebben we afgesproken om koffie te gaan drinken en een kleine wandeling te maken. Door slecht en koud weer werd dit maar een uurtje. Na date 1 gaf hij aan het supergezellig te hebben gevonden, maar nog niet dat specifieke gevoel (verliefdheid / vlinders) te hebben. Vervolgens zijn we wel door blijven appen om te kijken of dat nog komen komen en hebben we de zondag erna samen gekookt en gegeten. Opnieuw gaf hij aan nog niet verliefd te zijn...ook niet gister na een wandeling. Hij zegt dat hij bij zijn vorige relaties wel binnen een week die verliefde gevoelens had, en dat hij nu ook niet kan beloven of toezeggen of die er wel of niet nog komen. Van mijn kant uit vind het leuk en fijn met hem, in elk geval genoeg om het nog een tijdje op zn beloop te laten..
Worden mannen later verliefd? Zit de kans er in dat hij die vlinders alsnog gaat voelen of geef ik mezelf dan valse hoop..?
Sinds begin maart heb ik erg leuk contact met een man via een datingsite. Na een paar dagen hebben we afgesproken om koffie te gaan drinken en een kleine wandeling te maken. Door slecht en koud weer werd dit maar een uurtje. Na date 1 gaf hij aan het supergezellig te hebben gevonden, maar nog niet dat specifieke gevoel (verliefdheid / vlinders) te hebben. Vervolgens zijn we wel door blijven appen om te kijken of dat nog komen komen en hebben we de zondag erna samen gekookt en gegeten. Opnieuw gaf hij aan nog niet verliefd te zijn...ook niet gister na een wandeling. Hij zegt dat hij bij zijn vorige relaties wel binnen een week die verliefde gevoelens had, en dat hij nu ook niet kan beloven of toezeggen of die er wel of niet nog komen. Van mijn kant uit vind het leuk en fijn met hem, in elk geval genoeg om het nog een tijdje op zn beloop te laten..
Worden mannen later verliefd? Zit de kans er in dat hij die vlinders alsnog gaat voelen of geef ik mezelf dan valse hoop..?
vrijdag 26 maart 2021 om 09:29
Sorry? Ik ben niet iemand die half voor iemand kan gaan en vaak hoge verwachtingen heeft en op een positieve uitkomst hoopt... Zal mijn fout of mijn autisme dan wel zijn...
vrijdag 26 maart 2021 om 09:42
Wanneer je echt zo denkt, waarom ga je dan wel voor iemand die nog niet eens half voor jou gaat?
Wanneer hij zegt: ik ben niet verliefd maar ik voel lust, dan denk je niet wil ik dit wel?
De enige vraag die in je op komt is: hoe lang zal het duren voor je verliefd op mij wordt? De hele optie dat dat misschien wel helemaal niet zijn bedoeling is, komt niet eens in je gedachte op?
Ik heb het idee dat je de hele interactie met deze man niet begrijpt.
Wanneer hij zegt: ik ben niet verliefd maar ik voel lust, dan denk je niet wil ik dit wel?
De enige vraag die in je op komt is: hoe lang zal het duren voor je verliefd op mij wordt? De hele optie dat dat misschien wel helemaal niet zijn bedoeling is, komt niet eens in je gedachte op?
Ik heb het idee dat je de hele interactie met deze man niet begrijpt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 26 maart 2021 om 10:06
Fout klinkt net zo dramatisch en je hoeft je ook niet achter autisme te verschuilen.
Je hebt drie weken omgang met iemand en die je een paar uur hebt gezien die aangeeft niet verliefd op jou te zijn. Helemaal op en gesloopt is dan een nogal overdreven reactie, als dat eerlijk zo voelt gaat er iets niet goed en lijkt mij handiger omdat aan te pakken.
Je overleefd zo je een echte breuk niet.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
vrijdag 26 maart 2021 om 10:12
Ja, whatever. Ik ben een gevoelsmens, ik ga daar vol in. Ik schaam me daar niet voor en ga me er ook niet voor verontschuldigen dat ik geen ijskonijn ben.Lorrelies schreef: ↑26-03-2021 10:06Fout klinkt net zo dramatisch en je hoeft je ook niet achter autisme te verschuilen.
Je hebt drie weken omgang met iemand en die je een paar uur hebt gezien die aangeeft niet verliefd op jou te zijn. Helemaal op en gesloopt is dan een nogal overdreven reactie, als dat eerlijk zo voelt gaat er iets niet goed en lijkt mij handiger omdat aan te pakken.
Je overleefd zo je een echte breuk niet.
vrijdag 26 maart 2021 om 10:14
viva-amber schreef: ↑26-03-2021 09:42Wanneer je echt zo denkt, waarom ga je dan wel voor iemand die nog niet eens half voor jou gaat?
Het stukje (valse) hoop dat hij wellicht nog van gedachten / gevoel zou veranderen...
De hele optie dat hij het ook niet meer zou kunnen gaan voelen, is zeker in me opgekomen
Ik heb het idee dat je de hele interactie met deze man niet begrijpt. -> Dat kan. Het is nu klaar, afgelopen. En met een timeout proberen in te lassen is hij mijlenver over mijn grenzen gegaan. Deze oetlul verdient geen enkele plek in mijn leven meer.
vrijdag 26 maart 2021 om 10:45

vrijdag 26 maart 2021 om 10:49
En gelijk heb je. Mensen die jou vertellen of jouw emotie wel of niet passend is bij een sitatutie die zij zelf niet meemaken... ingore.

vrijdag 26 maart 2021 om 11:07
Je voelt wat je voelt en daar hoef je nooit voor te schamen.
Het is voor jou misschien lastiger om gedrag en interactie op de goede manier te interpreteren gezien je ASS en daten levert sowieso veel onzekerheid op.
Deze man heeft in mijn ogen weinig verkeerd gedaan. Hij is erg eerlijk geweest. Dat iemand wel seks wil maar niet verliefd is en niet weet of er een relatie uitrolt is ook vrij normaal.
Het is vooral belangrijk dat je bij jezelf blijft en je grenzen hierin bewaakt. Wat vind jij leuk en wat wil jij?
Onzekerheid en onduidelijkheid die bij daten hoort kan een ander niet voor jou oplossen of wegnemen. Die moet je zelf met behulp van eigen familie/netwerk of professional leren dragen. Je komt vast snel een leukerd tegen.
Het is voor jou misschien lastiger om gedrag en interactie op de goede manier te interpreteren gezien je ASS en daten levert sowieso veel onzekerheid op.
Deze man heeft in mijn ogen weinig verkeerd gedaan. Hij is erg eerlijk geweest. Dat iemand wel seks wil maar niet verliefd is en niet weet of er een relatie uitrolt is ook vrij normaal.
Het is vooral belangrijk dat je bij jezelf blijft en je grenzen hierin bewaakt. Wat vind jij leuk en wat wil jij?
Onzekerheid en onduidelijkheid die bij daten hoort kan een ander niet voor jou oplossen of wegnemen. Die moet je zelf met behulp van eigen familie/netwerk of professional leren dragen. Je komt vast snel een leukerd tegen.
vrijdag 26 maart 2021 om 11:25
Nouja, weinig verkeerd gedaan...Als zijn intentie echt alleen een relatie was geweest, had ie niet moeten komen met opmerkingen als 'maar er is wel spanning en aantrekkingskracht tussen ons'....terwijl hij me de avond ervoor had verteld nog steeds niet verliefd te zijn. Hij wist en voelde aan dat ik die vlinders wel begon te voelen...Roodkapjeendewolf schreef: ↑26-03-2021 11:07Je voelt wat je voelt en daar hoef je nooit voor te schamen.
Doordat hij begin af aan in zijn hoofd had 'voor mij werkt verliefd worden zo en in dit tempo' heeft hij er bij zichzelf een druk op gelegd ipv het rustig op zijn beloop te laten..

vrijdag 26 maart 2021 om 11:44
Je laat je een beetje opnaaien door alle reacties over snode plannen en slechte intenties, maar in de regel denken mensen lang niet zo ingewikkeld.
Het schiet niet erg op om hele scenario's te bedenken alleen maar omdat je een bepaalde beweegreden niet wil accepteren.
Ik denk dat je er niet veel meer van moet maken dan dat hij geen verliefde gevoelens had en dat hij daar eerlijk over was. Dat was misschien niet handig en het heeft invloed op jouw gevoel en gedrag, maar meer is het echt niet.
Het schiet niet erg op om hele scenario's te bedenken alleen maar omdat je een bepaalde beweegreden niet wil accepteren.
Ik denk dat je er niet veel meer van moet maken dan dat hij geen verliefde gevoelens had en dat hij daar eerlijk over was. Dat was misschien niet handig en het heeft invloed op jouw gevoel en gedrag, maar meer is het echt niet.
vrijdag 26 maart 2021 om 11:54
Je mag ook gewoon boos en teleurgesteld zijn zonder dat je daarvoor de "schuld" bij iemand legt.Snoopy80 schreef: ↑26-03-2021 11:25Nouja, weinig verkeerd gedaan...Als zijn intentie echt alleen een relatie was geweest, had ie niet moeten komen met opmerkingen als 'maar er is wel spanning en aantrekkingskracht tussen ons'....terwijl hij me de avond ervoor had verteld nog steeds niet verliefd te zijn. Hij wist en voelde aan dat ik die vlinders wel begon te voelen...
Doordat hij begin af aan in zijn hoofd had 'voor mij werkt verliefd worden zo en in dit tempo' heeft hij er bij zichzelf een druk op gelegd ipv het rustig op zijn beloop te laten..
Teleurstelling roept meestal boosheid op.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

vrijdag 26 maart 2021 om 11:58
Het klinkt alsof je je aangevallen voelt, maar misschien zit er toch wel een waardevol advies in voor je. Je mag natuurlijk met het daten omgaan zoals je wilt, maar nu zijn de pieken heel hoog en de dalen heel laag.
Juist omdat je zo'n gevoelsmens bent, en omdat daten per definitie zoiets onzekers is, zou het je misschien ook kunnen helpen om de verwachtingen wat te temperen en er iets minder vol in te gaan. Zodat je gevoel meegroeit met de wederzijdse band die er ontstaat. Gewoon uit zelfbescherming

vrijdag 26 maart 2021 om 12:05
Het gaat me niet alleen om zijn beweegredenen omtrent hoe snel je verlied zou moeten worden, maar ook het feit dat ie binnen een dag kan omturnen naar 'maar ik word wel geil van je'... terwijl hij heel goed wist dat er bij mij een ander/ meer gevoel zat en dat je dat niet zomaar na 1 dag uitschakelt of omschakelt als vrouw zijnde..safrat schreef: ↑26-03-2021 11:44Je laat je een beetje opnaaien door alle reacties over snode plannen en slechte intenties, maar in de regel denken mensen lang niet zo ingewikkeld.

vrijdag 26 maart 2021 om 12:36
Snoopy80 schreef: ↑26-03-2021 12:05Het gaat me niet alleen om zijn beweegredenen omtrent hoe snel je verlied zou moeten worden, maar ook het feit dat ie binnen een dag kan omturnen naar 'maar ik word wel geil van je'... terwijl hij heel goed wist dat er bij mij een ander/ meer gevoel zat en dat je dat niet zomaar na 1 dag uitschakelt of omschakelt als vrouw zijnde..
Maar geil worden van iemand staat los van verliefd worden op iemand, dus het is niet zo dat hij van de 1 op andere dag is omgeturnd zoals jij het ziet. Hij is wat dat betreft wel heel duidelijk geweest en was het aan jou om je grenzen te stellen, niet aan hem, ook al had jij wél verliefde gevoelens.
Hij was mss heus wel op zoek naar een vaste relatie, maar duidelijk waren jullie geen match en dat kan natuurlijk. Zie het als een leerschool en probeer in te toekomst eerder je grenzen te trekken ipv af te wachten of het bij die ander nog komt.
vrijdag 26 maart 2021 om 16:35
Hoe kom je erbij dat we duidelijk geen match waren?loisnvt schreef: ↑26-03-2021 12:36Maar geil worden van iemand staat los van verliefd worden op iemand, dus het is niet zo dat hij van de 1 op andere dag is omgeturnd zoals jij het ziet. Hij is wat dat betreft wel heel duidelijk geweest en was het aan jou om je grenzen te stellen, niet aan hem, ook al had jij wél verliefde gevoelens.
Hij was mss heus wel op zoek naar een vaste relatie, maar duidelijk waren jullie geen match en dat kan natuurlijk. Zie het als een leerschool en probeer in te toekomst eerder je grenzen te trekken ipv af te wachten of het bij die ander nog komt.

vrijdag 26 maart 2021 om 18:18
Rachmaninoff schreef: ↑25-03-2021 10:20Ik zie het al voor me zeg, iedere ochtend via de app "Goedemorgen! Lekker geslapen? Ben je al verliefd op mij? Ja? Oh, ik nog niet op jou maar misschien morgen, je weet het niet he?"

Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.

dinsdag 30 maart 2021 om 18:36

dinsdag 30 maart 2021 om 19:14
? Wat is dit?gustavo-woltmann schreef: ↑30-03-2021 19:12Je hebt tenminste 3 maanden nodig om verliefd te worden.
Kan iets minder zijn maar dan is dat je iemand leuk vindt.
- Gustavo Woltmann
dinsdag 30 maart 2021 om 19:51
Wat irritant, zeg.gustavo-woltmann schreef: ↑30-03-2021 19:12Je hebt tenminste 3 maanden nodig om verliefd te worden.
Kan iets minder zijn maar dan is dat je iemand leuk vindt.
- Gustavo Woltmann
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.