Ben ik een losweker?

vrijdag 26 maart 2021 om 06:11
Dit n.a.v. een ander topic over wie de schuld heeft van vreemdgaan, waar sommigen vonden dat je fout bent als je iemand leuk vindt die al een relatie heeft en dat je dan geen afstand neemt. Dat is nl precies de situatie waarin ik me bevind sinds een aantal maanden : iemand die ik ken via werk (wel zelfde bedrijf maar geen directe collega) en ik trekken naar elkaar toe, we hebben samen een werkprojectje (niet iets wat hoeft, we doen het omdat we het interessant vinden en leuk samenwerken) en Skypen om de paar weken,
De gesprekken worden elke keer langer. Helaas heeft deze persoon een partner, ze wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan, hij heeft het er nooit over. We houden het keurig, zeggen niks dat niet kan. Wel worden de gesprekken persoonlijker, het gaat over boeken, relaties, het loopt allemaal door elkaar en ik vind het zo leuk, dit is wat ik zolang al niet meer gehad heb. Als ik hem zie denk ik zeker te weten dat hij me ook leuk vindt, een paar dagen later twijfel ik weer of het allemaal in mijn hoofd zit. We hebben tussendoor ook contact over de mail, ik luister zijn favoriete muziek,hij kijkt mijn lievelingsfilms, hij wil me altijd met van alles helpen….
Ik ga geen move maken maar wil het niet afkappen. Al zou het op een vriendschap uitdraaien dan nog vind ik het te leuk. Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt. Ben ik nou een gemeen poepmens dat iemand probeert los te weken? Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
De gesprekken worden elke keer langer. Helaas heeft deze persoon een partner, ze wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan, hij heeft het er nooit over. We houden het keurig, zeggen niks dat niet kan. Wel worden de gesprekken persoonlijker, het gaat over boeken, relaties, het loopt allemaal door elkaar en ik vind het zo leuk, dit is wat ik zolang al niet meer gehad heb. Als ik hem zie denk ik zeker te weten dat hij me ook leuk vindt, een paar dagen later twijfel ik weer of het allemaal in mijn hoofd zit. We hebben tussendoor ook contact over de mail, ik luister zijn favoriete muziek,hij kijkt mijn lievelingsfilms, hij wil me altijd met van alles helpen….
Ik ga geen move maken maar wil het niet afkappen. Al zou het op een vriendschap uitdraaien dan nog vind ik het te leuk. Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt. Ben ik nou een gemeen poepmens dat iemand probeert los te weken? Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 08:10
4.80% gewijzigd

vrijdag 26 maart 2021 om 16:02
All is fair in love and war is mijn mening. Als je iemand oprecht leuk vind en die is gebonden dan mag je van mij best jezelf in de strijd gooien, wat de ander ( de gebonden) persoon ermee doet is zijn probleem.
Blijft wel de vraag of je gelukkig wordt met een man die is vreemd gegaan maar dat is weer een hele andere kwestie.
Blijft wel de vraag of je gelukkig wordt met een man die is vreemd gegaan maar dat is weer een hele andere kwestie.

vrijdag 26 maart 2021 om 16:06
Je bent zoals zoveel vrouwen zijn. Veruit de meeste vrouwen gaan voor een man die zij zien zitten, ongeacht zijn relatiestatus. Pas als ze zelf in een relatie zitten, is het opeens ondénkbaar dat vrouwen elkaar zoiets aan doen.

anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 26-03-2021 16:08
1.47% gewijzigd

vrijdag 26 maart 2021 om 16:06
Ik heb inderdaad weinig empathie naar wildvreemden die ik verder niet ken. Ik heb wel een mening over bezette mannen die het aanleggen met vrijgezelle vrouwen, daar zal ik niet snel mee in zee gaan.
Maar ook dat is uit eigenbelang. Daar komt alleen maar stront van, en uiteindelijk sta je er zelf in de ogen van velen ook niet netjes op. Maar echt empathie naar die andere partij? Nee, dat zit er bij mij van nature niet in. Maar goed, ik ben sowieso nogal van, ieder leeft zijn eigen leven.
Ik ben zelf inderdaad bij mijn weten nooit bedrogen, dus misschien maakt dat het verschil in hoe ik er tegenaan kijk. Maar het is nou eenmaal hoe ik er in sta. Dan maar wat minder fatsoenlijk.
Hoe dan ook, zo’n situatie als die van TO, daar zal ik niet snel in terecht komen. Dan ben ik allang gevlogen. Dat type man (persoon) staat me niet aan. Is gewoon een hang naar aandacht, en daar leen ik mezelf niet voor.
Maar ook dat is uit eigenbelang. Daar komt alleen maar stront van, en uiteindelijk sta je er zelf in de ogen van velen ook niet netjes op. Maar echt empathie naar die andere partij? Nee, dat zit er bij mij van nature niet in. Maar goed, ik ben sowieso nogal van, ieder leeft zijn eigen leven.
Ik ben zelf inderdaad bij mijn weten nooit bedrogen, dus misschien maakt dat het verschil in hoe ik er tegenaan kijk. Maar het is nou eenmaal hoe ik er in sta. Dan maar wat minder fatsoenlijk.
Hoe dan ook, zo’n situatie als die van TO, daar zal ik niet snel in terecht komen. Dan ben ik allang gevlogen. Dat type man (persoon) staat me niet aan. Is gewoon een hang naar aandacht, en daar leen ik mezelf niet voor.

vrijdag 26 maart 2021 om 16:29
Dat kan, maar dat hoeft niet.
Mijn vriend is een echte oester en zal juist alleen met hele nauwe contacten (familie en meest intieme vrienden) zijn privéleven bespreken. Bij een gewone collega of kennis zal ik vermoedelijk alleen ter sprake komen als hij/zij ernaar vraagt. Verder wil hij alleen oppervlakkige chitchat uitwisselen.
Er zat ooit een vrouw achter hem aan, die kwam hem steeds op zijn werk opzoeken. Toen ik het een beetje zat werd en vroeg waarom hij dan niet gewoon zei dat hij al eeuwen een relatie heeft, was hij een beetje verbaasd. Zij snapte toch ondertussen wel dat hij geen interesse had (blijkbaar niet dus) en zijn privéleven daar had zij geen zaken mee...

vrijdag 26 maart 2021 om 16:37
En dat van zijn partner. Maar dat kwam niet in je op.
Soms zou ik weleens willen dat ik zo in het leven stond. Ik heb het idee dat mensen die alleen aan zichzelf denken veel gelukkiger zijn.
vrijdag 26 maart 2021 om 16:39
Ja wel hoor maar daar is in mijn ogen enkel de vreemdganger verantwoordelijk voor.

vrijdag 26 maart 2021 om 16:45
Het is aan de bezette persoon om om het leven van de partner te geven. Net zoals het aan mij is om om de mensen waar ik mee omga te geven. Zo klopt het allemaal weer. Ik denk aan mezelf en mijn naasten.

vrijdag 26 maart 2021 om 16:53
Maar dan maak jij als losweker geen schijn van kans. Maar doe je dan ook echt een stap terug? Of ga je kijken of het je lukt, gewoon voor de kick? Oprechte vraag, ik sta er namelijk zo totaal anders in dan jij. Bezet = back off bij mij.

vrijdag 26 maart 2021 om 16:58
Zo kun je alles wel recht praten wat krom is. Het is ook niet echt een houding waarmee je vrede op aarde brengt.

vrijdag 26 maart 2021 om 17:04
Oeh dit lijkt me echt geen goed idee. Dan weet hij zeker dat ik hem leuk vind en dan plant je daar weer een zaadje mee.Livingston schreef: ↑26-03-2021 10:19Je kunt altijd als het gevoel 2 is tegen hem zeggen, joh ik denk dat we maar weer gewoon back to business moeten gaan qua gesprekken, want ik ben bang dat ik het anders TE leuk ga vinden en jou dan te leuk ga vinden en jij hebt nu een keer een vriendin en ik geen zin om vlinders te kop op te laten steken.

vrijdag 26 maart 2021 om 17:05
MarvelousMrsMaisel schreef: ↑26-03-2021 11:38Tja luister. Als jouw partner liever een ander heeft, dan heb jij gewoon pech. Het is niet aan de rest van de vrouwen om jouw partner af te wijzen, zodat ie maar bij jou blijft.
O zeker en dan moet hij de relatie beëindigen als hij daar de ballen voor heeft. Heeft wat mij betreft alles met fatsoen en respect te maken. En ik zou nooit aan gaan lopen klooien met iemand die al een relatie heeft, is echt niet heel moeilijk.

vrijdag 26 maart 2021 om 17:08
Ik heb enkel OP gelezen TO. Tot op dit ogenblik pak je het zéér netjes aan, zou niet iedereen doen. Probeer 'HET' los te weken: bij jezelf. Als die man echt zo leuk is, geniet dan van wat jou te beurt valt: een leuke vriend. Zonder meer.
Je gaat fier zijn op jezelf! Stel dat je tussen dat koppel komt en hij verlaat haar (voor jou). Als het dan ooit ook weer tussen jullie mis zou gaan, dan sleep je al twee gebroken relaties achter je aan. Want ja, ook diegene die niet gebonden is heeft ook zijn/haar verantwoordelijkheden. Wat je niet wil dat men bij jou doet, doe dat een ander ook niet aan.
Ik wens je sterkte, niet alleen nu, maar ook de komende maanden!
Mamme-zel
Je gaat fier zijn op jezelf! Stel dat je tussen dat koppel komt en hij verlaat haar (voor jou). Als het dan ooit ook weer tussen jullie mis zou gaan, dan sleep je al twee gebroken relaties achter je aan. Want ja, ook diegene die niet gebonden is heeft ook zijn/haar verantwoordelijkheden. Wat je niet wil dat men bij jou doet, doe dat een ander ook niet aan.
Ik wens je sterkte, niet alleen nu, maar ook de komende maanden!
Mamme-zel
vrijdag 26 maart 2021 om 17:10
Dat gebeurt nu eenmaal waar mensen samenwerken. Dan breng je veel tijd door samen en kan er wel eens een vonk overslaan. De laatste keer dat het me overkwam, werd zachtjesaan duidelijk dat er wederzijds wel wat was. Ik denk dat hij er meer van schrok dan ik, want het was ineens gedaan met de gezellige gesprekjes en voorzichtig geflirt. Heel verstandig van hem natuurlijk en voor mij ook beter. Ik zou zelf nooit een eerste stap hebben gezet overigens, maar de aandacht is natuurljk wel fijn.Julus schreef: ↑26-03-2021 11:15Ik zou me terugtrekken, om meerdere redenen. Ik heb ook iets dergelijks aan de hand gehad en het contact verbroken. Ik kan mezelf dan goed aankijken in de spiegel en dat vind ik belangrijk.
En dat is niet leuk om te moeten doen, maar wel het enige juiste als je op meer hoopt. In geval van oprechte vriendschap is er niks aan de hand.
Dan gun je hem zijn relatie en kun je het prima over zijn vriendin hebben, zonder je daar niet fijn bij te voelen.
Het kan ook nog zijn dat dit egostreling voor die man is. Veel aandacht van een leuke vrouwelijke collega krijgen.
Ik voel me niet verantwoordelijk voor de relatie van een ander, maar zou niets beginnen met de partner van iemand die ik persoonlijk ken.

vrijdag 26 maart 2021 om 17:10
Ja ik had eigenlijk gehoopt dat jullie mijn huiswerk voor me zouden doen. LET OP DIT IS EEN GRAPJE. Ik neem even afstand, ik laat niet uit mezelf iets horen en denk dat het nu wel weer een paar weken duurt. Als hij begint over iets wat te gezellig is om gewoon collegiaal te zijn ga ik mijn best doen om het onderwerp om te buigen. Denk dat het al veel scheelt als ik er in mijn hoofd vanaf nu een ander verhaal van maak, zonder hoop.
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 17:20
1.74% gewijzigd

vrijdag 26 maart 2021 om 17:13
Ik ook hoor, maar aan de andere kant. Ik ben gewoon geen egoïstisch stuk vreten zonder maar een greintje empathie en eigenlijk wil ik dat ook niet zijn!!
vrijdag 26 maart 2021 om 17:14
Je schopt iemands leven niet omver uit eigenbelang. Het klinkt een beetje als de misvatting dat de gelegenheid de dief zou maken; de gelegenheid maakt de dief natuurlijk helemaal niet, de dief besluit of hij bereid is te stelen en als er een fiets van het slot staat maakt dat het stelen hooguit makkelijker. Mensen die niet bereid zijn om te stelen zetten zo’n fiets gewoon op slot en brengen de sleutel naar een plek waar hij door de eigenaar kan worden opgehaald.
Ik word ook wel eens benaderd door mannen. Dat moeten ze vooral doen als ze denken dat dat zin heeft. Ik heb geen enkele behoefte aan een bijman, dus ik negeer dat gevis gewoon.
Ik word ook wel eens benaderd door mannen. Dat moeten ze vooral doen als ze denken dat dat zin heeft. Ik heb geen enkele behoefte aan een bijman, dus ik negeer dat gevis gewoon.

vrijdag 26 maart 2021 om 17:16
T0mmy_gun schreef: ↑26-03-2021 17:10Ja ik had eigenlijk gehoopt dat jullie mijn huiswerk voor me zouden doen. Ik neem even afstand, ik laat niet uit mezelf iets horen en denk dat het nu wel weer een paar weken duurt. Als hij begint over iets wat te gezellig is om gewoon collegiaal te zijn ga ik mijn best doen om het onderwerp om te buigen. Denk dat het al veel scheelt als ik er in mijn hoofd vanaf nu een ander verhaal van maak, zonder hoop.
Je bent een volwassen vrouw, waarom heb je een forum nodig als moreel kompas en om je te vertellen dat het wel of niet okee is om een bezette man 'los te weken' van zijn partner?
Bijzonder.
anoniem_393018 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 17:18
Reden: spelfout
Reden: spelfout
0.29% gewijzigd

vrijdag 26 maart 2021 om 17:17
Lijkt mij juist een oppervlakkig leven. Je leert er ook niets van als je geen oog hebt voor anderen en niet in staat bent om te reflecteren op je eigen handelen.

vrijdag 26 maart 2021 om 17:17
Ik snap wel dat de discussie automatische gaat over vreemdgaan maar dat is niet aan de orde hè, zal wel supernaief overkomen maar daar lijkt hij me ook totaal het type niet voor.

vrijdag 26 maart 2021 om 17:18
vivinnetje schreef: ↑26-03-2021 15:45Het is soms onvoorstelbaar hoe de vreemdganger voor zichzelf een eigen verhaal kan maken. Ik herinner me nog dat ik met mijn man op een welverdiend stadstripje ging. We zaten in de vermoeiende periode met baby en peuter, m'n ouders boden aan om ons te ontlasten. Relatie ging niet best nee, vriend maakte lange dagen en kwam pas thuis als ik al op bed lag en de zorg voor de kinderen kwam grotendeels op mij dus we waren best wel uit elkaar gegroeid.
In het weekend van ons stadstripje kwam hij zaterdagochtend 6 uur 's ochtends aankakken van de vrijmibo van z'n werk. Hij was doodop natuurlijk. We brachten de kinderen pas rond drieën bij mijn ouders omdat hij niet eerder op kon staan. Eenmaal op onze bestemming zochten we een eettentje en kon hij aan tafel zijn ogen nauwelijks open houden. Na het eten wilde hij meteen naar het hotel om bij te slapen. De volgende ochtend na het ontbijt/lunch meteen weer naar mijn ouders gereden voor de kinderen... Nee, niet echt een geslaagd weekendje dus.
Echt pijnlijk vond ik het pas toen ik een paar maanden later per toeval hoorde dat hij die vrijmibo met collega X was gebleven. De andere collega's waren gewoon naar huis gegaan. Inmiddels had hij de relatie met mij al opgezegd en was bij X ingetrokken. Dat ik er niet meteen achter kwam, maar pas maanden later betekende voor mijn ex dat ik geen wroeging meer hoefde te hebben, want dat was immers alweer een paar maanden geleden gebeurd.
Ook jaren later en een paar relaties verder, begrijpt hij niet dat zijn gedrag van toen niet bepaald netjes was. Hij had er immers zelf de pijn niet van, dus dan moet je je in de ander verplaatsen. Veel mensen kunnen dat domweg niet. En ik denk dat die collega X er liever ook niet teveel bij stil stond hoe het voor zijn vrouw moest zijn.
Dit dus! Helaas herkenbaar. Het loopt even wat minder, druk en hectisch bestaan. Hoe fijn is het dan als er een Truus of Henk is die even gezellig met je kletst en flirt. De lijntjes zijn wel erg dun als man of vrouw dan al voor gaas gaat. Blijf dan lekker vrijgezel denk ik dan, die keuze heeft iedereen! Had mijn ex het maar gedaan. Nu zijn er naast mij nog 3 kinderen in meegesleurd!