Ben ik een losweker?

vrijdag 26 maart 2021 om 06:11
Dit n.a.v. een ander topic over wie de schuld heeft van vreemdgaan, waar sommigen vonden dat je fout bent als je iemand leuk vindt die al een relatie heeft en dat je dan geen afstand neemt. Dat is nl precies de situatie waarin ik me bevind sinds een aantal maanden : iemand die ik ken via werk (wel zelfde bedrijf maar geen directe collega) en ik trekken naar elkaar toe, we hebben samen een werkprojectje (niet iets wat hoeft, we doen het omdat we het interessant vinden en leuk samenwerken) en Skypen om de paar weken,
De gesprekken worden elke keer langer. Helaas heeft deze persoon een partner, ze wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan, hij heeft het er nooit over. We houden het keurig, zeggen niks dat niet kan. Wel worden de gesprekken persoonlijker, het gaat over boeken, relaties, het loopt allemaal door elkaar en ik vind het zo leuk, dit is wat ik zolang al niet meer gehad heb. Als ik hem zie denk ik zeker te weten dat hij me ook leuk vindt, een paar dagen later twijfel ik weer of het allemaal in mijn hoofd zit. We hebben tussendoor ook contact over de mail, ik luister zijn favoriete muziek,hij kijkt mijn lievelingsfilms, hij wil me altijd met van alles helpen….
Ik ga geen move maken maar wil het niet afkappen. Al zou het op een vriendschap uitdraaien dan nog vind ik het te leuk. Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt. Ben ik nou een gemeen poepmens dat iemand probeert los te weken? Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
De gesprekken worden elke keer langer. Helaas heeft deze persoon een partner, ze wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan, hij heeft het er nooit over. We houden het keurig, zeggen niks dat niet kan. Wel worden de gesprekken persoonlijker, het gaat over boeken, relaties, het loopt allemaal door elkaar en ik vind het zo leuk, dit is wat ik zolang al niet meer gehad heb. Als ik hem zie denk ik zeker te weten dat hij me ook leuk vindt, een paar dagen later twijfel ik weer of het allemaal in mijn hoofd zit. We hebben tussendoor ook contact over de mail, ik luister zijn favoriete muziek,hij kijkt mijn lievelingsfilms, hij wil me altijd met van alles helpen….
Ik ga geen move maken maar wil het niet afkappen. Al zou het op een vriendschap uitdraaien dan nog vind ik het te leuk. Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt. Ben ik nou een gemeen poepmens dat iemand probeert los te weken? Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 08:10
4.80% gewijzigd

vrijdag 26 maart 2021 om 19:47
RikM schreef: ↑26-03-2021 19:32Ja, maar daar hebben we het hier toch niet over, dit topic gaat over de losweker. Er wordt hier gesteld dat je mensen gewoon mag proberen los te weken van hun partner, "want als ze gelukkig zijn dan gaan ze daar toch niet op in".
Dan neem je geen verantwoordelijkheid voor je eigen twijfelachtige gedrag, vind ik.
Staat volledig los van elkaar, wie zegt dat de 3e partij geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn/haar gedrag?

vrijdag 26 maart 2021 om 19:49
Je hoeft natuurlijk ook niet van partner te wisselen door van de een naar de ander te hoppen.Antoon69 schreef: ↑26-03-2021 19:25Eigenlijk vind ik al die moralistische discussies hier omheen een beetje onzin. Wat TO ook besluit of hoe dit ook zal aflopen, volwassen mensen wisselen wel eens van partner omdat ze iemand anders zijn tegengekomen. En daar is meestal wel iets aan vooraf gegaan waarbij er een klik gevoeld werd. Rot als je zo je geliefde verliest maar het is fact of life dit, dat je uiteindelijk moet accepteren. Wat hier 'losweken' genoemd wordt kan je niemand verbieden.
Je kunt prima besluiten dat je relatie op is, uit elkaar gaan, de boel verwerken en daarna weer eens de markt verkennen of onverwacht tegen iemand leuks oplopen.
Ook wel een veel gezondere start van de nieuwe relatie, met minder twijfels en gedoe voor alle partijen.

vrijdag 26 maart 2021 om 19:51
fluttershy schreef: ↑26-03-2021 19:49Je hoeft natuurlijk ook niet van partner te wisselen door van de een naar de ander te hoppen.
Je kunt prima besluiten dat je relatie op is, uit elkaar gaan, de boel verwerken en daarna weer eens de markt verkennen of onverwacht tegen iemand leuks oplopen.
Ook wel een veel gezondere start van de nieuwe relatie, met minder twijfels en gedoe voor alle partijen.
Eens, sowieso overleven maar weinig relaties bij het meteen overstappen.

vrijdag 26 maart 2021 om 19:52
Ik ben ook ooit de liefde van mijn leven kwijtgeraakt aan iemand anders (achteraf God zij dank). Ik had haar zelf ook 'losgeweekt' bij haar vorige liefde. Ik was er ook lang ongelukkig door maar uiteindelijk wilde ik toch gewoon een sportieve verliezer zijn.
Nee. Hooguit als hij nog straalverzopenverliefd was. Als je ego gestreeld wordt, je verliefd bent geworden, er bijna geen kans op ontdekking is , gaan er heel veel mensen voor de bijl die anders misschien nooit actief op pad zouden zijn gegaan en zich ook nooit voor konden stellen dat ook zij ...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

loisnvt schreef: ↑26-03-2021 19:43RikM (waarop ik reageerde) zie ik nl regelmatig posten dat hij nogal de schuld bij de homewrecker legt. Want het is zijn schuld dat hij kwam stoken in zijn relatie en daardoor zijn huwelijk/relatie stuk is gegaan. Maw, als hij er niet was geweest, dan waren zij nog samen geweest en indirect is dat mss ook wel, maar als zijn ex écht gelukkig was geweest binnen hun relatie dan had deze 3e persoon gewoon bot gevangen.
Nee hoor, ik ben het eens met alles wat je hier zegt. En tóch vind ik die gast een klootzak omdat hij het bewust aanlegde met iemand waarvan hij wist dat die al in een langdurige relatie zat. Dat doe je gewoon niet.
In dit soort topics zie ik jullie altijd die derde persoon verdedigen en roepen dat die niets te verwijten valt maar daar ben ik het pertinent niet mee eens. Het is schofterig gedrag.

vrijdag 26 maart 2021 om 19:55
vrijdag 26 maart 2021 om 19:57
Volgens mij gaat dit vooral over intentie en gevoelens. Ik heb een vriendschapsrelatie met een vrouwelijke collega die in de basis hetzelfde klinkt zoals jij omschrijft TO. We wisselen ook muziek-, film- en boekentips uit en praten over allerlei persoonlijke zaken. We hebben gedurende de week veel contact en dat contact is niet tot nauwelijks werk-gerelateerd. Het verschil met jouw situatie is dat er geen gevoelens spelen, ik vind het contact leuk, maar ik hoef verder niks van haar en heb dat ook helder voor mezelf.
Ik vind je geen 'losweker', maar je situatie is lastig, omdat je gevoelens verdergaan dan vriendschappelijk, wat afhankelijkheid creëert, ook als jullie vrienden zouden worden. Geniet ervan dat je vlinders hebt, maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat het beter zou zijn als je die vlinders op iemand kunt loslaten die ook geen relatie heeft.
Ik vind je geen 'losweker', maar je situatie is lastig, omdat je gevoelens verdergaan dan vriendschappelijk, wat afhankelijkheid creëert, ook als jullie vrienden zouden worden. Geniet ervan dat je vlinders hebt, maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat het beter zou zijn als je die vlinders op iemand kunt loslaten die ook geen relatie heeft.

dillkarlings wijzigde dit bericht op 26-03-2021 19:59
0.06% gewijzigd

vrijdag 26 maart 2021 om 19:57
Nee, zie het zo, de bezette persoon moet zich niet in bepaalde situaties wringen. De vrije persoon hoeft niet voor een ander te denken; oh maar da’s gevaarlijk vork jou, je hebt een relatie, en wat dan met je partner?RikM schreef: ↑26-03-2021 19:32Ja, maar daar hebben we het hier toch niet over, dit topic gaat over de losweker. Er wordt hier gesteld dat je mensen gewoon mag proberen los te weken van hun partner, "want als ze gelukkig zijn dan gaan ze daar toch niet op in". Dan neem je geen verantwoordelijkheid voor je eigen twijfelachtige gedrag, vind ik.
In je comments lijk je het de collega van je ex met zijn mooie praatjes bijna meer te verwijten dan je ex, die blijkbaar aan zijn avances was overgeleverd. Dat is wat mij betreft de omgekeerde wereld.

vrijdag 26 maart 2021 om 19:58
fluttershy schreef: ↑26-03-2021 19:49Je hoeft natuurlijk ook niet van partner te wisselen door van de een naar de ander te hoppen.
Heel vivaforum-correct. In de praktijk komen mensen na een lange relatie vaak in een depressie naarmate ze langer alleen zijn. Vooral mannen.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 26-03-2021 20:03
1.82% gewijzigd

vrijdag 26 maart 2021 om 19:59
Ik vraag het me oprecht af of het daadwerkelijk schofterig gedrag is. We zijn allemaal maar mensen met gevoel en dat word wel eens vergeten. Die harde uitspraken zijn toch niet perse nodig?RikM schreef: ↑26-03-2021 19:52Nee hoor, ik ben het eens met alles wat je hier zegt. En tóch vind ik die gast een klootzak omdat hij het bewust aanlegde met iemand waarvan hij wist dat die al in een langdurige relatie zat. Dat doe je gewoon niet.
In dit soort topics zie ik jullie altijd die derde persoon verdedigen en roepen dat die niets te verwijten valt maar daar ben ik het pertinent niet mee eens. Het is schofterig gedrag.

vrijdag 26 maart 2021 om 19:59

vrijdag 26 maart 2021 om 20:01
Dank je! Ik denk dat ik daarom ook dit topic heb geopend, om even een einde te maken aan de dromerige toestand die ik er in mijn hoofd van aan het maken was.DillKarlings schreef: ↑26-03-2021 19:57Volgens mij gaat dit vooral over intentie en gevoelens. Ik heb een vriendschapsrelatie met een vrouwelijke collega die in de basis hetzelfde klinkt zoals jij omschrijft TO. We wisselen ook muziek-, film- en boekentips uit en praten over allerlei persoonlijke zaken. We hebben gedurende de week veel contact en dat contact is niet tot nauwelijks werk-gerelateerd. Het verschil met jouw situatie is dat er geen gevoelens spelen, ik vind het contact leuk, maar ik hoef verder niks van haar en heb dat ook helder voor mezelf.
Ik vind je geen 'losweker', maar je situatie is lastig, omdat je gevoelens verdergaan dan vriendschappelijk, wat afhankelijkheid creëert, ook als jullie vrienden zouden worden. Geniet ervan dat je vlinders hebt, maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat het beter zou zijn als je die vlinders op iemand kunt loslaten die ook geen relatie heeft.![]()

vrijdag 26 maart 2021 om 20:04
novaviva schreef: ↑26-03-2021 19:57Nee, zie het zo, de bezette persoon moet zich niet in bepaalde situaties wringen. De vrije persoon hoeft niet voor een ander te denken; oh maar da’s gevaarlijk vork jou, je hebt een relatie, en wat dan met je partner?
In je comments lijk je het de collega van je ex met zijn mooie praatjes bijna meer te verwijten dan je ex, die blijkbaar aan zijn avances was overgeleverd. Dat is wat mij betreft de omgekeerde wereld.
Nee hoor, maar ik beperk me hier even tot wat ik van hem (de losweker) vindt omdat daar het topic over gaat.

vrijdag 26 maart 2021 om 20:04

vrijdag 26 maart 2021 om 20:13
Harde uitspraken? Gelukkig zijn je gedachtes van jezelf... want die kunnen hier de tere zieltjes niet aan.

vrijdag 26 maart 2021 om 20:20