Ben ik een losweker?

26-03-2021 06:11 253 berichten
Dit n.a.v. een ander topic over wie de schuld heeft van vreemdgaan, waar sommigen vonden dat je fout bent als je iemand leuk vindt die al een relatie heeft en dat je dan geen afstand neemt. Dat is nl precies de situatie waarin ik me bevind sinds een aantal maanden : iemand die ik ken via werk (wel zelfde bedrijf maar geen directe collega) en ik trekken naar elkaar toe, we hebben samen een werkprojectje (niet iets wat hoeft, we doen het omdat we het interessant vinden en leuk samenwerken) en Skypen om de paar weken,

De gesprekken worden elke keer langer. Helaas heeft deze persoon een partner, ze wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan, hij heeft het er nooit over. We houden het keurig, zeggen niks dat niet kan. Wel worden de gesprekken persoonlijker, het gaat over boeken, relaties, het loopt allemaal door elkaar en ik vind het zo leuk, dit is wat ik zolang al niet meer gehad heb. Als ik hem zie denk ik zeker te weten dat hij me ook leuk vindt, een paar dagen later twijfel ik weer of het allemaal in mijn hoofd zit. We hebben tussendoor ook contact over de mail, ik luister zijn favoriete muziek,hij kijkt mijn lievelingsfilms, hij wil me altijd met van alles helpen….

Ik ga geen move maken maar wil het niet afkappen. Al zou het op een vriendschap uitdraaien dan nog vind ik het te leuk. Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt. Ben ik nou een gemeen poepmens dat iemand probeert los te weken? Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 08:10
4.80% gewijzigd
T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 21:48
Dat is heel erg maar nogmaals, het gaat niet om dagelijks contact maar ongeveer maandelijks skypen en af en toe mailen. We hebben niet eens elkaars telefoonnummer.
Werk gerelateerd skypen? Of privé?
Daveotion schreef:
26-03-2021 21:47
Er zijn genoeg mensen die daar totaal geen kwaad in zien en vinden dat dat geoorloofd is. Sterker nog, die vinden dat hun partner op geen enkele manier hun vrijheid mag beknotten, dus ook niet op dat gebied.
Dat is helemaal prima, maar is het dan aan de ander om de rem er op te zetten?
Daarbij heb ik trouwens ook bestaande mannelijke (en vrouwelijke) vrienden met wie ik gerust een paar uur ga skypen en bijkletsen met een biertje erbij, vandaar dat ik de 'foutheid' hiervan niet vanaf het begin helder had. Verschil is alleen de tijdsduur, mijn gevoel, en het feit dat ik van die vrienden ook de partner ken en die er rustig bij kunnen komen of gewoon mee zitten te luisteren.
DillKarlings schreef:
26-03-2021 19:57
Volgens mij gaat dit vooral over intentie en gevoelens. Ik heb een vriendschapsrelatie met een vrouwelijke collega die in de basis hetzelfde klinkt zoals jij omschrijft TO. We wisselen ook muziek-, film- en boekentips uit en praten over allerlei persoonlijke zaken. We hebben gedurende de week veel contact en dat contact is niet tot nauwelijks werk-gerelateerd. Het verschil met jouw situatie is dat er geen gevoelens spelen, ik vind het contact leuk, maar ik hoef verder niks van haar en heb dat ook helder voor mezelf.

Ik vind je geen 'losweker', maar je situatie is lastig, omdat je gevoelens verdergaan dan vriendschappelijk, wat afhankelijkheid creëert, ook als jullie vrienden zouden worden. Geniet ervan dat je vlinders hebt, maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat het beter zou zijn als je die vlinders op iemand kunt loslaten die ook geen relatie heeft. ;-)
Ik geloof je hoor, laat ik dat voorop stellen. Echter, zo heeft mijn ex zichzelf hiermee ook lang overtuigd: het was vriendschappelijk, gewoon een goede klik.
Ik denk dat de hamvraag is: zou je je collega voor hetzelfde gemak thuis uitnodigen en daar aan je partner voorstellen en openlijk over haar praten tegen je partner. Als je hier zonder problemen ja op kunt zeggen, dan zijn de motieven idd helder.
moeras schreef:
26-03-2021 21:52
Werk gerelateerd skypen? Of privé?
De aanleiding is werk maar het springt van de hak op de tak.
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 27-03-2021 07:46
18.55% gewijzigd
T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 21:55
De aanleiding is werk maar het springt van de hak op de tak. Bij hem is het tot diep in de nacht, voor mij is het gedurende mijn werkdag.
Naar mijn idee niet perse verkeerd hoor maar bedenk wat je wil, gewoon een vriendschap opbouwen kan prima toch? Maar als er gevoelens bij komen kijken wordt dat lastig. Heb ik bij mezelf ook gemerkt, ik heb mezelf hierdoor bv in een lastig pakket gestopt.
Ik ga even afleiding zoeken en mijn enthousiasme temperen, ik ga niet uit mezelf contact zoeken en hou de stelregel aan qua communicatie 'wat zou je zelf OK vinden als het je partner was'. Het is echt nog lang niet zo ver dat mijn hart in duizend stukjes breekt en op deze manier kan ik misschien gewoon een leuke collegaband blijven houden met iemand waar ik blij van word om die te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat het aan hem is om eventueel contact te verminderen als hij denkt dat jij een bedreiging voor zijn relatie vormt en hij bij zijn vriendin wil blijven.
En aan de andere kant misschien pas jij wel beter bij hem dan zijn partner en kan dit dus iets worden. Dat zou toch ook niet erg zijn?
appelientjex schreef:
26-03-2021 23:51
Ik vind dat het aan hem is om eventueel contact te verminderen als hij denkt dat jij een bedreiging voor zijn relatie vormt en hij bij zijn vriendin wil blijven.
En aan de andere kant misschien pas jij wel beter bij hem dan zijn partner en kan dit dus iets worden. Dat zou toch ook niet erg zijn?
Maar waarom een relatie stukmaken? Dat weet je toch nooit zeker of zij beter past. Als je verliefd bent, is alles leuk aan die ander, totdat je iedere week zijn vieze sokken moet wassen!
Lucieanders schreef:
27-03-2021 07:30
totdat je iedere week zijn vieze sokken moet wassen!
Ik voel een generatiekloofje
T0mmy_gun schreef:
27-03-2021 07:41
Dus jij wast je eigen kleren en dan mag hij de wasmachine gebruiken voor zijn kleren? Goed voor het milieu!
We hebben het er nog niet over gehad maar ik neem aan dat hij een eigen wasmachine heeft.
T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 21:54
Daarbij heb ik trouwens ook bestaande mannelijke (en vrouwelijke) vrienden met wie ik gerust een paar uur ga skypen en bijkletsen met een biertje erbij, vandaar dat ik de 'foutheid' hiervan niet vanaf het begin helder had. Verschil is alleen de tijdsduur, mijn gevoel, en het feit dat ik van die vrienden ook de partner ken en die er rustig bij kunnen komen of gewoon mee zitten te luisteren.
Je weet dondersgoed dat dit niet hetzelfde is. Of heb je ook topics geopend over al die gewone vrienden? Nou dan!
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
T0mmy_gun schreef:
Oh God een feminist
Lucieanders schreef:
27-03-2021 07:30
Maar waarom een relatie stukmaken?!

Er wordt geen relatie stukgemaakt! Als hij zo toegewijd is aan zijn partner valt die relatie niet stuk te maken of heb jij de overtuiging dat alle mannen (of vrouwen) meteen een willoos slachtoffer worden zodra een ander gevoelens voor hem/haar heeft?
Hexopbezemsteel schreef:
27-03-2021 09:56
Je weet dondersgoed dat dit niet hetzelfde is. Of heb je ook topics geopend over al die gewone vrienden? Nou dan!

Hier ben ik het wel mee eens, het klinkt alsof je het voor jezelf aan het vergoelijken bent TO als je dit soort dingen schrijft.
Wat je aandacht geeft groeit. En aangezien jij hem al leuk vindt, is het niet echt slim om er mee door te gaan. Want hoe meer leuke gesprekken je heb, hoe leuker je hem gaat vinden.
Het is dus niet helemaal eerlijk want hij heeft al iemand en jij komt hier alleen maar als een verliezer uit als je hem niet op afstand houdt.
En zijn vriendin ook.
T0mmy_gun schreef:
Je begrijpt echt wel wat Lucie bedoelt.

Houd eens op met die gespeelde domheid. Je stelt hier toch echt zelf een vraag he.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
diyer schreef:
26-03-2021 21:54
Ik geloof je hoor, laat ik dat voorop stellen. Echter, zo heeft mijn ex zichzelf hiermee ook lang overtuigd: het was vriendschappelijk, gewoon een goede klik.
Ik denk dat de hamvraag is: zou je je collega voor hetzelfde gemak thuis uitnodigen en daar aan je partner voorstellen en openlijk over haar praten tegen je partner. Als je hier zonder problemen ja op kunt zeggen, dan zijn de motieven idd helder.
Ik begrijp je punt hoor, zeker als je eigen (ex-)partner in een vergelijkbare situatie bent verloren. En ik heb er voordat ik gisteren reageerde ook nog even over nagedacht, of mijn motieven wel echt zuiver zijn. Maar dat zijn ze, zelfs als ze vrijgezel zou zijn zou ik er niet anders mee omgaan, behalve wellicht waakzaam zijn om geen verkeerde signalen af te geven.

Ik zou het in de situatie van TO wel moeilijker vinden, die gevoelens zijn er nu eenmaal, dus je moet wel bewust een knop omzetten zodat ze niet de overhand nemen en je stiekem gaat zitten wachten en hopen op meer.

Het doet me denken aan het verhaal van een vriendin, die al jaren heimelijk een crush heeft op een collega. Hij zit in een ongelukkige relatie en vertelt honderduit daarover aan haar. En zij maar luisteren en wachten en hopen.
loisnvt schreef:
27-03-2021 10:21
Hier ben ik het wel mee eens, het klinkt alsof je het voor jezelf aan het vergoelijken bent TO als je dit soort dingen schrijft.
Ik benoem ook het verschil
Hexopbezemsteel schreef:
27-03-2021 13:09
Je begrijpt echt wel wat Lucie bedoelt.
Als we langere tijd zouden samenwonen zou de verliefdheid afnemen. Tuurlijk, mee eens, ik snap het punt.
beetjegek schreef:
27-03-2021 09:57
Oh God een feminist
Je doet nou net overkomen of feminisme een slecht iets is.

Het is toch niet gek als je de vuile was van je vriend niet wil wassen, ik zie dat ook niet bepaald als iets positiefs in een relatie. Hij kan prima zelf de was doen.
loisnvt schreef:
27-03-2021 10:19
Er wordt geen relatie stukgemaakt! Als hij zo toegewijd is aan zijn partner valt die relatie niet stuk te maken of heb jij de overtuiging dat alle mannen (of vrouwen) meteen een willoos slachtoffer worden zodra een ander gevoelens voor hem/haar heeft?
Zo zie ik het ook.
T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 21:17
Vreemdgaan is sowieso uitgesloten. Gaat absoluut niet gebeuren (...)
Sure honey.
wij slapen nooit.
Heb dan in deze situatie op z'n minst de ballen om hier toe te geven dat het voor jou meer dan vriendschappelijk is. Maar je lijkt je te willen verstoppen achter "het is vriendschappelijk", waarschijnlijk om het voor jezelf goed te praten. En dat vind ik eigenlijk kwalijker dan closer worden met iemand die al gebonden is.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven