Gedrag vriendin
zaterdag 20 maart 2021 om 12:06
Hallo,
Ik heb een vriendin waarmee ik nu tijdens de corona niet zo veel afspraak. Af en toe maken we een grote wandeling.
De laatste tijd gedraagt ze zich echter vreemd.
Vorige maand wandelden we een 10 tal km en na de wandeling deden we buiten nog een drankje. Mijn gsm was bijna plat en ik moet eigenlijk vaak bereikbaar zijn voor mijn werk dus ik heb liefst dat hij opgeladen is. Mijn vriendin wou niet dat ik mijn gsm even bij haar in het stopcontact zou steken want volgens haar verbruikt dit heel veel stroom.
Een andere keer waren we ook een wandeltocht gaan doen van meer dan 20 km. Dit was in de buurt van mijn woonplaats. Na het wandelen bood ik aan dat ze een hapje zou mee eten in de openlucht. Ik had wraps voorzien die ze zelf naar smaak kon beleggen met vlees en groenten.
Achteraf zei ze tegen mij dat ze vond dat dit eten niet veel voorstelde en dat ze toch wel iets anders had verwacht.
Eigenlijk ben ik nu een beetje geërgerd aan haar en wil liever niet te vaak meer afspreken. Als ik aan haar probeer uit te leggen waarom, dan wordt ze kwaad. Wat moet ik met haar?
Ik heb een vriendin waarmee ik nu tijdens de corona niet zo veel afspraak. Af en toe maken we een grote wandeling.
De laatste tijd gedraagt ze zich echter vreemd.
Vorige maand wandelden we een 10 tal km en na de wandeling deden we buiten nog een drankje. Mijn gsm was bijna plat en ik moet eigenlijk vaak bereikbaar zijn voor mijn werk dus ik heb liefst dat hij opgeladen is. Mijn vriendin wou niet dat ik mijn gsm even bij haar in het stopcontact zou steken want volgens haar verbruikt dit heel veel stroom.
Een andere keer waren we ook een wandeltocht gaan doen van meer dan 20 km. Dit was in de buurt van mijn woonplaats. Na het wandelen bood ik aan dat ze een hapje zou mee eten in de openlucht. Ik had wraps voorzien die ze zelf naar smaak kon beleggen met vlees en groenten.
Achteraf zei ze tegen mij dat ze vond dat dit eten niet veel voorstelde en dat ze toch wel iets anders had verwacht.
Eigenlijk ben ik nu een beetje geërgerd aan haar en wil liever niet te vaak meer afspreken. Als ik aan haar probeer uit te leggen waarom, dan wordt ze kwaad. Wat moet ik met haar?

zaterdag 20 maart 2021 om 13:22
Blijft de vraag van Rosanna staan. Je laat een vriendin van zeg twintig jaar gewoon vallen als ze een paar keer wat raar doet en reageert? Dan ga je niet checken wat er aan de hand is maar dan besluit je 'geen leuke vriendschap'en that's it?
zaterdag 20 maart 2021 om 13:24
Alls je zo gierig bent dat zelfs een fractie van een cent nog meetelt (want meer dan dat bespaar je niet door bij een ander op te laden) nodig je ook niet iemand uit om mee te lunchen, dus dat lijkt me niet een heel logische denkwijze.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

zaterdag 20 maart 2021 om 13:33
Lijkt me geen vriendschap van twintig jaar. Maar stel dat het al wel een hele lange vriendschap is en je na zo lang nog steeds niet eerlijk kan zijn naar elkaar en zelfs kwaad wordt als het probleem besproken wordt, wat is de vriendschap dan waard? Hoe lang de vriendschap duurt is voor mij minder belangrijk dan hoe diep (en gelijkwaardig) de vriendschap is. Er geen zin meer in hebben mag gewoon.
zaterdag 20 maart 2021 om 14:33
Precies dit. Als iets niet meer werkt dan is het jammer maar helaas. Je moet niks.VANTA schreef: ↑20-03-2021 13:33Lijkt me geen vriendschap van twintig jaar. Maar stel dat het al wel een hele lange vriendschap is en je na zo lang nog steeds niet eerlijk kan zijn naar elkaar en zelfs kwaad wordt als het probleem besproken wordt, wat is de vriendschap dan waard? Hoe lang de vriendschap duurt is voor mij minder belangrijk dan hoe diep (en gelijkwaardig) de vriendschap is. Er geen zin meer in hebben mag gewoon.
Als je er zelf niet gelukkig van wordt en die andere ook zichtbaar niet... move on!

zaterdag 20 maart 2021 om 16:24
Ja dat zou ik ook doen.
Ik herken dit gedrag van een familielid dat heel veel thuis zit en weinig geld heeft.
Die leven in een regime waarin onverwachte kosten heel vervelende gevolgen hebben, hebben rare ideeën over wat heel duur is en wat niet.
Zo had datfamilielid een kapotte kraan en daar al jaren ruzie over met de wbv, en ondertussen een heel armoedig stukje tuinslang eraan geknutseld.
Andere vriendin heeft een kraan gekocht en dat familielid was daar eerst heel boos, om, wat kostte dat wel niet,
'eh 20 euro' zei die vriendin. Zo had ze het nooit bekeken.
En dat van dat eten is ook bekend. Als er dan iets 'extra' s' gebeurd moet het wel echt iets fantastisch zijn.
Ik heb echt afgeleerd hier eigen ideeën in te hebben, ik roep:ik trakteer en dan komt er altijd een zeer duidelijke 'hint' wat er dan moet komen.
En als het anders wordt even van te voren aangeven.
En dan hoor ik nog 3 keer: toch wel jammer dat die toko dicht is, echt jammer...
Ik zie dat niet als 'ondankbaar' maar als 'teleurstelling bovenop teveel teleurstellingen'.
zaterdag 20 maart 2021 om 16:37

zaterdag 20 maart 2021 om 17:02
Ik heb ook geen cent te makken maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om commentaar op een gekregen lunch te hebben. Ik ben altijd blij met eten. En dat opladen vind ik ook erg raar, weet je zeker dat het geen excuus was om jou niet bij haar binnen te laten? Misschien was het wel een zooitje ofzo?
Ik herken het gedrag gelukkig totaal niet van vriendinnen. Ik zou erg verbaasd zijn en vragen of het wel goed gaat met ze.
Ik herken het gedrag gelukkig totaal niet van vriendinnen. Ik zou erg verbaasd zijn en vragen of het wel goed gaat met ze.
zaterdag 20 maart 2021 om 19:56
Nou ja als ik mijn telefoon ergens wil opladen en diegene weigert omdat het zo veel stroom kost dan zou ik naar huis gaan om mijn telefoon op te laden. En aan Die vriendin vragen of er steekje los zit bij dr. Een telefoon opladen kost gemiddeld 19 cent.
En verder zou ik gewoon doen wat jij wilt. Als je de vriendschap niet meer leuk vind mag je die verbreken. Al vind zij dat niet leuk.
En verder zou ik gewoon doen wat jij wilt. Als je de vriendschap niet meer leuk vind mag je die verbreken. Al vind zij dat niet leuk.

zaterdag 20 maart 2021 om 20:50
Nee joh dat is veel goedkoper. 50 cent per jaar ben je kwijt aan dagelijks je telefoon opladen, lees ik.abracadabra schreef: ↑20-03-2021 19:56Nou ja als ik mijn telefoon ergens wil opladen en diegene weigert omdat het zo veel stroom kost dan zou ik naar huis gaan om mijn telefoon op te laden. En aan Die vriendin vragen of er steekje los zit bij dr. Een telefoon opladen kost gemiddeld 19 cent.
Als die vriendin wil bezuinigen valt daar weinig te halen. Kan ze beter de verwarming een graad lager zetten oid.
En verder zou ik idd naar huis gaan als ik niet mag opladen.
zondag 21 maart 2021 om 19:03
Ze reageert inderdaad erg cru. Misschien is ze een onbeschoft mormel, maar misschien zit er ook iets achter.
Ik zou haar aanspreken en zeggen dat je iets aan haar opgevallen is, wat maakt dat je je afvraagt of het wel goed met haar gaat.

maandag 22 maart 2021 om 14:36
Op basis van je verhaal zou ik denken dat ze zich misschien wel financieel misbruikt voelt door jou en daarom wat raar reageert. Maar goed, ik weet nauwelijks een context. Had zij bijvoorbeeld de keer ervoor getrakteerd en daar best wel uitgepakt? Vraag je meer van haar dan dat je aan haar geeft? Ik heb geen idee natuurlijk. (en overigens: als zij dat zo voelt, zegt dat niets over jou...)
dinsdag 23 maart 2021 om 21:58
Dit.
dinsdag 23 maart 2021 om 21:58
En dit.blijfgewoonbianca schreef: ↑20-03-2021 16:37Ik vind dat wel ondankbaar. Ik vind het ook nog inhalig.
zaterdag 27 maart 2021 om 10:13
Ik vraag mij af of dit "het" is, ik denk dat er bij haar wel meespeelt.
Als je het prettig vindt dat je telefoon altijd opgeladen is, waarom heb je dan geen powerbank bij je? Ik vind het zelf ook altijd belangrijk om bereikbaar te zijn.
Het kan zijn dat zij denkt, ik geef al zoveel, wil je nu ook nog stroom? Of dat ze denkt, ik geef je altijd een 10 gangen diner en dan kom ik bij jou en dan krijg ik wraps.
Wat ik wil zeggen, ik denk dat er bij haar meer speelt dan alleen deze 2 incidenten.
Als je het prettig vindt dat je telefoon altijd opgeladen is, waarom heb je dan geen powerbank bij je? Ik vind het zelf ook altijd belangrijk om bereikbaar te zijn.
Het kan zijn dat zij denkt, ik geef al zoveel, wil je nu ook nog stroom? Of dat ze denkt, ik geef je altijd een 10 gangen diner en dan kom ik bij jou en dan krijg ik wraps.
Wat ik wil zeggen, ik denk dat er bij haar meer speelt dan alleen deze 2 incidenten.
zaterdag 27 maart 2021 om 21:38
Wel het is eerder omgekeerd dan sommigen zich voorstellen.
Omdat mijn vriendin nogal krap bij kas zit, blijf ik eigenlijk niet zo vaak bij haar eten.
Zij blijft vaker eten bij mij en ik krijg daar dan af en toe feedback op.
Ik heb soms het gevoel dat ze een beetje jaloers is omdat ik het financieel wat ruimer heb. Maar ik vind het dus echt geen fijn gedrag en ga die vriendschap laten doodbloeden, denk ik.
Het is geen vriendschap van 20 jaar, eerder een jaar of 5.
Omdat mijn vriendin nogal krap bij kas zit, blijf ik eigenlijk niet zo vaak bij haar eten.
Zij blijft vaker eten bij mij en ik krijg daar dan af en toe feedback op.
Ik heb soms het gevoel dat ze een beetje jaloers is omdat ik het financieel wat ruimer heb. Maar ik vind het dus echt geen fijn gedrag en ga die vriendschap laten doodbloeden, denk ik.
Het is geen vriendschap van 20 jaar, eerder een jaar of 5.