Issues bespreekbaar maken

27-03-2021 10:44 59 berichten
Dag allen,

Een goede vriend en ik hebben een issue.
Hij is sowieso slecht in confrontatie's aan te gaan als het hem te moeilijk wordt.
Dit issue is ontstaan door een 3e persoon die ik niet ken, vriend kent hem wel.
Deze persoon heeft mij benaderd omdat we hetzelfde werk hebben, hij zag mijn naam ergens staan en maakte contact.
Ik was verbaasd en vond het eerst wel grappig.

Vriend had verteld hoe ze elkaar leerden kennen, was wat vaag verhaal.
Die persoon vertelde mij een heel ander verhaal.
Dus ik werd boos op vriend omdat ik dat andere verhaal wel geloofde, en ook het meest logisch is.
Ik belde vriend hierover op en vertelde dat.
Hij werd boos, en waar ik mij mee bemoeide.

Maar ik wilde juist vragen hoe het zat, ik word benaderd door iemand die ik niet ken, krijg een ander verhaal te horen, ga twijfelen, en dus kan ik beter vriend bellen om te vragen hoe het nou zit.
Hij kapte het gesprek af, kreeg geen kans mijn verhaal te doen, hoe dit nou was ontstaan, door een bekende van hem, en die ik niet ken.
Ik kreeg bericht van die andere persoon dat hij geblokt was door vriend en blabla.

Ik appte vriend of het oke met hem ging, want ik vond het wel een naar gebeuren.
Hij wilde even met rust gelaten worden.
Dit is nu 2 weken geleden.
EN nu zit ik hier, boos en gefrustreerd.
Ik kan mijn verhaal niet kwijt, hij wil niet bellen hierover, want moet even laten rusten.
En ik weet niet wat ik nu moet.
Het liefst wil ik hem een bericht sturen om aan te geven wat dit met mij doet.
Het voelt voor mij niet eerlijk.

Als er problemen zijn, los je die toch op door te praten?
Is het een idee hem middels een mail bericht te sturen en uit te leggen hoe er met mij contact is opgenomen en wat er precies gezegd is?
Maar vooral dat dit wat met mij doet?
Alle reacties Link kopieren
Ja, die los je op door te praten, maar je was in eerste instantie al boos voor met die vriend te praten.
Wat een kinderachtig gedoe.

<knip>
Dus ik werd boos op vriend omdat ik dat andere verhaal wel geloofde, en ook het meest logisch is.
<plak>

Niet zo leuk en ik snap dat hij daar pissig over is.
Als je 'm graag als vriend wilt houden, zou je daar je excuses over moeten aanbieden.

Als iemand die ook nogal conflictvermijdend is, kan ik niet goed omgaan met mensen die juist overal alles maar hupsakee uitknallen. Dus ik kan begrijpen dat jouw vriend denkt: laat maar, dit gedoe kost me teveel energie.
Wat eten we vanavond?
Een vreemde vertelt je een ander verhaal dan je vriend, je gelooft die vreemde en nu is je vriend boos op je. Ik vind dat niet zo gek. Je hebt laten zien dat je niet heel veel vertrouwen in je vriend hebt. En terwijl je weet dat hij niet goed kan omgaan met confrontaties, heb je hem erop aangesproken. Dus je houdt ook al geen rekening met zijn gevoelens. En nu ben je gefrustreerd omdat je vriend niet wil luisteren naar je verhaal, dus je wil hem ook al geen ruimte geven.

Je komt erg egocentrisch over. Ik weet niet of je dat echt bent, maar op basis van dit bericht snap ik je vriend heel goed.
Een mail zou ik niet doen, dat maakt alles nog zwaarder dan misschien nodig is. Ik zou dan eerder gaan voor persoonlijk contact. Dan zie je ook lichaamstaal en hoor je beter hoe iemand iets bedoelt. Met mailen heb je dat niet en kan 1 zin al verkeerd vallen, het is soms maar net hoe je iets leest.

Dus of je gaat er spontaan heen en zegt aan de deur iets van: joh het zit me helemaal niet lekker, ik heb je even met rust gelaten zoals je wilde, maar misschien kunnen we nu even samen een bakkie koffie drinken?
Of je stuurt een berichtje via whatsapp: koffie doen?
Met andere woorden je gelooft je vriend niet..
Zit je de boel uit te spelen?
Ik vind het ook nogal bemoeizuchtig van jou overkomen, maar vind de reactie van vriend ook kinderachtig. Wat doet het er eigenlijk toe, je maakt het groter dan het is imo.
Uit de openingspost
Hij is sowieso slecht in confrontatie's aan te gaan als het hem te moeilijk wordt.
--
En dan heb je het nog over dat het een goede vriend is.
Weet je het zeker?
Dat ik dat andere verhaal geloofde heeft een reden.
Verhaal van vriend klopte al niet.

Mijn excuses heb ik al meteen aangeboden.
Ik heb in emotie gehandeld door meteen boos te worden, maar mijn gevoel was wss wel juist.

Ik ben juist niet egocentrisch, daarom is dit ook lastig voor me.
Ik wil gewoon niet dat er gelogen wordt tegen mij.
To, ben jij het middelpunt van het universum dat iedereen aan jou verantwoordelijkheid is verschuldigt over hoe ze elkaar kennen en wat zij samen doen? Ben je de queen-bee van de bemoeizucht ofzo?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er wás helemaal geen probleem.

Toen die onbekende jou ging benaderen, had JIJ die persoon weer terug mogen sturen naar je goede vriend. Je had er helemaal niets mee te maken.

Maar je hebt het wel tot een probleem gemaakt en nu zijn jij en die onbekende samen aan het optrekken tégen je 'goede' vriend.

JIJ bent niet betrouwbaar in een vriendschap, want iedereen kan je een verhaal vertellen en dan val jij plots je vrienden af.

Dit is stuk. Laat maar gaan. Leer hiervan. Vrienden gaan altijd boven verhalen van onbekenden.
Er was geen probleem maar toen een wildvreemd persoon zomaar contact met je opnam ontstonden er problemen.
Ik begrijp die ex- vriend wel waarom die boos is geworden.
Het klinkt als controleren.
Doreia* schreef:
27-03-2021 11:07

Toen die onbekende jou ging benaderen, had JIJ die persoon weer terug mogen sturen naar je goede vriend. Je had er helemaal niets mee te maken.

Maar je hebt het wel tot een probleem gemaakt en nu zijn jij en die onbekende samen aan het optrekken tégen je 'goede' vriend.

JIJ bent niet betrouwbaar in een vriendschap, want iedereen kan je een verhaal vertellen en dan val jij plots je vrienden af.

Dit is stuk. Laat maar gaan. Leer hiervan. Vrienden gaan altijd boven verhalen van onbekenden.
100% dit to
Bij mij zou je ook de boom in kunnen met je gekonkel
Zo dit klinkt als middelbare school issues waarom zou t überhaupt uitmaken hoe ze elkaar kennen enz. Ik zou t contact met die derde persoon af kappen als je vriendschap belangrijker voor je is. Gek gedoe niemand hoeft bij mij aan te komen met verhalen over mijn beste vriendin dan kunnen ze dat tegen haar zeggen ik neem daar echt geen stelling in
where ever you go, go with your heart
Ik blijf het toch anders zien.
Een verhaal wat wordt verteld waarvan je al voelt dat het niet klopt, wordt bevestigd door een ander verhaal.
Ik bel vriend op om dit bespreekbaar te maken.
Dat is toch geen bemoeienis?
Ik begrijp dat hij zich aangevallen voelt.
Maar dat er gelogen wordt is s dan ook begrijpelijk?

Want waarom loog hij daarover?
Dat hij dit niet bespreekbaar maakt zie ik als wegrennen van de waarheid.
Doreia* schreef:
27-03-2021 11:07

Hoezo terugsturen, er was toch helemaal geen probleem tussen die vriend en die kennis? Ik lees nergens dat ze tussen een conflict van vriend en kennis in is gaan staan of zo, ze heeft zelf een probleem gemaakt van een totaal onschuldig iets.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ree-ben schreef:
27-03-2021 11:23
Een verhaal wat wordt verteld waarvan je al voelt dat het niet klopt, wordt bevestigd door een ander verhaal.

Maar waarom moet die vriend dan verantwoording afleggen?

Ik probeer me voor te stellen dat ik een goede vriend ter verantwoording roep over zoiets, maar het lukt me echt niet. Waarom zou je zoiets onbenulligs zo op te spits drijven, waarom moet je dit verhaal sowieso kloppend hebben?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ree-ben schreef:

Dit was NIET jouw taak.

Wat kan het jou nu schelen hoe mensen elkaar hebben leren kennen?

Maar goed, jij vind je 'goede' vriend onbetrouwbaar. Jij hebt jezelf ook tot onbetrouwbaar bestempeld.
Laat het maar gaan, dit komt nooit meer goed.
Ik zou je ook niet meer willen bellen als je een vreemde gelooft en mij niet. Een goede vriend zou je niet meer zijn. En hoezo wat je het met jou doet? Probeer je eens in te leven in hem.
eurus wijzigde dit bericht op 27-03-2021 11:29
23.03% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Waarom doe je zoveel moeite om het goed te maken met iemand die je duidelijk niet vertrouwt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
27-03-2021 11:28
Waarom doe je zoveel moeite om het goed te maken met iemand die je duidelijk niet vertrouwt?
Omdat hij gediagnosticeerde persoonlijkheid stoornissen heeft, en ik hem probeer te begrijpen.
Liegen en wegrennen past in dat beeld.
ree-ben schreef:

Waarom moet het bespreekbaar zijn dan? Hij mag wegrennen van de waarheid als hij dat wil. Sommige dingen zijn te pijnlijk om te bespreken, ook met vrienden. Of hij heeft er een andere reden voor, dat kan ook. Hij is in ieder geval geen verantwoording schuldig aan jou.
ree-ben schreef:
27-03-2021 11:35
Omdat hij gediagnosticeerde persoonlijkheid stoornissen heeft, en ik hem probeer te begrijpen.
En jij denkt dat hem confronteren daarbij gaat helpen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
ree-ben schreef:

Ben jij zijn behandelaar?
ree-ben schreef:
En je denkt dat dat lukt door boos op hem te worden en vervolgens beledigd te gaan zitten zijn?
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven