Veel spam in Hotmail en geen blokkeeroptie, help

27-03-2021 11:13 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Sinds enkele weken krijg ik steeds meer spam-mails binnen in mijn Hotmail. Eerder kon ik deze blokkeren en kwamen ze niet meer door, maar dit lijkt nu niet meer te gaan. De enige optie lijkt te zijn om ze naar Ongewenste mail te verplaatsen, maar dan blijven ze wel opnieuw binnenkomen..De mails zijn ook allemaal met een rode vlag gemarkeerd.

Herkent iemand dit, en vooral: wat kan ik er aan doen?
Als je de mail opent zie je aan de rechterkant bovenin 3 puntjes.
Daar klik je op beveiligingsopties en daarna blokkeren.
jaa, heb hetzelfde. Vreselijk!

Maar heb nu het op de manier van Poezz gedaan, hoop dat dat werkt
Hier ook. Vooral bitcoin spam. Ik vrees dat dit komt door dat enorme datalek van een paar weken/maanden geleden. Vrijwel iedereen die weleens een online ticket heeft gekocht of een abonnement afgesloten, is dat slachtoffer van.
Je kan nog regels toevoegen, bijvoorbeeld als er bitcoin in de titel staat, verwijderen.
PoezzinBoots schreef:
27-03-2021 11:15
Komt het dan niet meer door? Want het blijft bij mij dan nog altijd bij verwijderde items staan?

Vervelend dat het blokkeren al een tijd niet meer werkt idd.
Life is short. Eat dessert first.
Als je de rode vlaggetjes verwijdert (dat kun je doen zonder de mail te openen) kun je ze alsnog blokkeren. Maar inderdaad wel heel irritant.
Griebus67 schreef:
27-03-2021 12:08
Als je de rode vlaggetjes verwijdert (dat kun je doen zonder de mail te openen) kun je ze alsnog blokkeren. Maar inderdaad wel heel irritant.
Dat had ik ook al geprobeerd, dat werkte helaas niet (ik kon dan nog steeds niet blokkeren). Ik ga het proberen met de optie met de 3 puntjes.
Hier hetzelfde.... ben al schatrijk als ik al de mails moet geloven haha!
Globe83 schreef:
27-03-2021 13:00
Hier hetzelfde.... ben al schatrijk als ik al de mails moet geloven haha!
ja dat idd, of ik heb een huurwoning (terwijl ik een koophuis heb), al heel wat bonnen gewonnen van de supermarkten en rituals.
Ik krijg helaas de functie beveilingsopties niet te zien. Wordt er ook gek van. Denk dat ik wel 50 mails per dag krijg en allemaal info.ikea@xx en dan weer info. Telefgraaf etx. Om gek van te worden.
wolkie schreef:
27-03-2021 14:23
Ik krijg helaas de functie beveilingsopties niet te zien. Wordt er ook gek van. Denk dat ik wel 50 mails per dag krijg en allemaal info.ikea@xx en dan weer info. Telefgraaf etx. Om gek van te worden.
instellingen -> Alle Outlook-instellingen weergeven -> regels -> + Nieuwe regel toevoegen.

kies naam: bijv. ikea regel
Kies Voorwaarde toevoegen: (onder trefwoorden) adres van afzender bevat.
Ernaast verschijnt een invulveld. Vul in: ikea. of bijv. info.ikea. Iets waarvan je weet dat als de afzender dat bevat, je het niet wilt zien.
Dan kies onder actie toevoegen: verwijderen.

Kijk wat voor je werkt met de overige opties. Denkelijk wil je stoppen met verwerken.

Vanaf nu, als je koos dat een mail waarvan het mailadres van de afzender 'info.ikea' bevat, wordt het verwijderd.
PoezzinBoots schreef:
Ook dit lijkt niet te helpen, de mail lijkt gewoon in Postvak in te blijven staan :(
Snoopy80 schreef:
27-03-2021 21:21
Ook dit lijkt niet te helpen, de mail lijkt gewoon in Postvak in te blijven staan :(

Ja die moet je daarna wel verwijderen. Je blokkeert de afzender voor een volgende keer.
Het lijkt helaas niet te werken :(. Gister heb ik de afzender nieuwsbrief@blokker.nl geblokkeerd -ieg geprobeerd - en toch komen daar weer zeker 5 spammails van binnen...
Raar
Bij mij werkt het prima.

Maar voor nieuwsbrieven kun je je toch gewoon afmelden?!
PoezzinBoots schreef:
29-03-2021 22:55
Raar
Bij mij werkt het prima.

Maar voor nieuwsbrieven kun je je toch gewoon afmelden?!
Alleen is dat geen echte nieuwsbrief maar een spamadres.
Oh dat kon ik er niet uit opmaken.
Snoopy80 schreef:
29-03-2021 22:48
Het lijkt helaas niet te werken :(. Gister heb ik de afzender nieuwsbrief@blokker.nl geblokkeerd -ieg geprobeerd - en toch komen daar weer zeker 5 spammails van binnen...
Als je de truc toepast met het blokkeren van een mailadres via die drie puntjes staat er voor dat je dat doet welk mailadres je blokt.
madamzonderm schreef:
30-03-2021 01:38
Als je de truc toepast met het blokkeren van een mailadres via die drie puntjes staat er voor dat je dat doet welk mailadres je blokt.
Ja, en de dag erna komen van datzelfde mailadres na het blokkeren alsnog mailtjes binnen...in dit geval nieuwsbrief@blokker.nl....echt heel vreemd
Soms lijkt het even te duren voor het werkt of zo.
Ik blokkeer ed gewoon via de computer, dat lijkt beter te werken dan via mijn telefoon.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
PoezzinBoots schreef:
Blokkeren zit er niet op als optie. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem
Snoopy80 schreef:
04-04-2021 13:26
Ja, en de dag erna komen van datzelfde mailadres na het blokkeren alsnog mailtjes binnen...in dit geval nieuwsbrief@blokker.nl....echt heel vreemd
Heb je wel eens regels geprobeerd?
Als een mail hier en hieraan voldoet dan moet hotmail dit en dit doen. Gaat dan automatisch.
Ik gebruik hotmail voornamelijk via de outlookapp op mijn telefoon. Daar heb je inderdaad geen optie 'blokkeren'. Wat ik doe is 'ongewenste email melden' (via de drie puntjes) en dan melden als phishing. Dan wordt ie verwijderd en (volgens mij) ook meteen geblokkeerd.
Dit werkt alleen niet vanuit de map ongewenste e-mail, dus die mails verplaats ik eerst naar een tijdelijk mapje en dan meld ik ze als phishing. De laatste tijd wordt de hoeveel ongewenste mail steeds kleiner, dus ik heb wel het idee dat dit werkt.
Nieuw adres nemen.
Ja, is veel werk.
Had hetzelfde, niets hielp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven