Camping wasmachine, welke?

maandag 29 maart 2021 om 09:35
Al jaren vind ik het een vervelend klusje om tijdens onze vakantie op verschillende campings de wasmachine van de camping te gebruiken. Ze zijn vaak bezet, moet in de buurt blijven tot het gedaan is, muntjes gaan kopen,... Daarom ben ik aan het kijken naar zo een camping/reis wasmachine die je gewoon in de caravan opbergt. We hebben geen vaste staanplaats en trekken vaak van de ene naar de andere camping. Hebben jullie ervaring met zo een wasmachine? Hoeveel kleding kan er in? Wast het goed, is alles schoon? Maakt het veel lawaai? Werkt het op de gewoonlijke 6 ampère stroom die de camping aanbiedt? Welke vinden jullie goed en welke niet?

maandag 29 maart 2021 om 09:51
Wij hebben er een, weet even de naam niet, die je zelf vult met warm water en via een slang na 15 minuten draaien leeg laat lopen. Prima systeem, fijn om mee te nemen. Wasmiddel etc stop ik er tijdens vervoer in, is weer wat ruimtebesparing.
Wij vinden het fijn, nemen hem mee op vakanties in een huisje.

maandag 29 maart 2021 om 10:10
Jaren gedaan, maar er gaat niets boven de caravan. Gaan en staan waar we willen, verder reizen als het ons niet bevalt. En weekendjes weg, vrijdag beslissen en gewoon caravan halen en beginnen rijden.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑29-03-2021 09:45My god. Neem dan een huisje?
Dat is toch de charme van kamperen? Dat alles eeuwig lang duurt.

maandag 29 maart 2021 om 10:12
Bedankt. Is dat handmatig? Handdoeken hoeft voor mij niet maar broeken en shirtjes wel. Hoeveel kledij gaat er in?ninanoname schreef: ↑29-03-2021 09:46Ik heb een tupperware wasemmer met deksel en hengsel. Ik was er onderbroeken, sokken en zwemkleding in, en incidenteel weleens een korte broek, shirtje of jurkje van dochterlief.
Handdoeken gaat echt niet, daar is het te klein voor.

maandag 29 maart 2021 om 10:12
Interessant! Zou het leuk vinden moest je het merk kunnen zeggen!Ttroeteltje schreef: ↑29-03-2021 09:51Wij hebben er een, weet even de naam niet, die je zelf vult met warm water en via een slang na 15 minuten draaien leeg laat lopen. Prima systeem, fijn om mee te nemen. Wasmiddel etc stop ik er tijdens vervoer in, is weer wat ruimtebesparing.

maandag 29 maart 2021 om 10:13
In een echte wasmachine wordt alles veel schoner, het ding zou mij dus de moeite van het kopen en meenemen niet waard zijn. Ook centrifugeren gaat beter in een grote machine.
Zelf neem ik altijd bij aankomst gelijk en paar muntjes in voorraad, dan kan ik wassen wanneer ik wil. Ik zet mijn tas voor de machine en iemand die de machine wil gebruiken haalt het er wel uit als ik niet op tijd ben.
Ik doe de was er soms heel laat in de avond in en de volgende morgen eruit. Of ik stop de was er om zes uur in als ik toch ga plassen. Verder zie ik 'de was doen' als sociaal onderdeel van het kamperen.
Zelf neem ik altijd bij aankomst gelijk en paar muntjes in voorraad, dan kan ik wassen wanneer ik wil. Ik zet mijn tas voor de machine en iemand die de machine wil gebruiken haalt het er wel uit als ik niet op tijd ben.
Ik doe de was er soms heel laat in de avond in en de volgende morgen eruit. Of ik stop de was er om zes uur in als ik toch ga plassen. Verder zie ik 'de was doen' als sociaal onderdeel van het kamperen.
maandag 29 maart 2021 om 10:15
maandag 29 maart 2021 om 10:17
Ik zou je aanraden het gewoon bij die wasmachines op de camping te houden. Dat loopje ernaar toe en dat muntje halen zijn toch veel minder zorgen dan een eigen wasmachientje meenemen en altijd in je toch al krappe caravan moeten opbergen?
Er kan ook veel minder in zodat je waarschijnlijk meer wasjes moet doen. Daarnaast kan je toch altijd kleine of bijzondere wasjes in een emmer doen?
Er kan ook veel minder in zodat je waarschijnlijk meer wasjes moet doen. Daarnaast kan je toch altijd kleine of bijzondere wasjes in een emmer doen?
maandag 29 maart 2021 om 10:19
Ik schud ook wat met een emmer. Niet eens een speciale wasemmer. Maar goed wij reizen met vouwwagen maar wel heel licht en dus heb ik niet superveel kleding en andere spullen. Regelmatig was ik eea op de hand en 1x in de zoveel tijd doe ik een trommel vol met handdoeken en wat beddengoed.

maandag 29 maart 2021 om 10:27
Er gaat denk ik wel voor 5 dagen ondergoed en sokken in. Een shirt gaat ook nog wel, korte broek ook, maar een spijkerbroek heb ik nog nooit geprobeerd. Het is helemaal handmatig trouwens. Ik vul de emmer 's morgens met wasgoed, warm water en wasmiddel, iedereen geeft hem gedurende de dag een paar keer een hengst en de volgende dag, of 's middags wring en spoel ik uit. Het is echt wel even een werkje.
anoniem_676439a9cf5f4 wijzigde dit bericht op 29-03-2021 10:29
27.10% gewijzigd

maandag 29 maart 2021 om 10:27
ExactAndersom schreef: ↑29-03-2021 10:13In een echte wasmachine wordt alles veel schoner, het ding zou mij dus de moeite van het kopen en meenemen niet waard zijn. Ook centrifugeren gaat beter in een grote machine.
maandag 29 maart 2021 om 10:33
Dit klinkt als meer werk dan met koffie rondhangen bij een washok!ninanoname schreef: ↑29-03-2021 10:27Er gaat denk ik wel voor 5 dagen ondergoed en sokken in. Een shirt gaat ook nog wel, korte broek ook, maar een spijkerbroek heb ik nog nooit geprobeerd. Het is helemaal handmatig trouwens. Ik vul de emmer 's morgens met wasgoed, warm water en wasmiddel, iedereen geeft hem gedurende de dag een paar keer een hengst en de volgende dag, of 's middags wring en spoel ik uit. Het is echt wel even een werkje.
maandag 29 maart 2021 om 10:37

maandag 29 maart 2021 om 11:19
Ik heb een “wasmachine” waar 3,5 kilo was in past. Dat is een tweepersoonsdekbed qua hoeveelheid. Het programma duurt 15 minuten en je doet er warm water in en draaien maar. Daarnaast zit dan een centrifuge. In de zon met een beetje wind is alles zo droog. Doordat je er geen omkijken naar hebt was je sneller/vaker en is het ook minder vies waardoor het schooner blijft. Zwemkleding spoel ik elke avond even snel uit en sochtends in het zo weer droog. Hij is van megamove, move wasser. Ze hebben nu een ander type die ik ook graag willen omdat die nog makkelijker is. Maar op marktplaats vindt je ze nog wel.
Ik doe mijn best

maandag 29 maart 2021 om 14:17
Heb het voor je opgezocht. Het is een Clatronic.
Vast geen 5sterren merk, maar echt hartstikke fijn.
In de winter was ik er gerust spijkerbroek en dikke trui met longsleeve, sokken en ondergoed van 1 persoon (volwassene in). In de zomer meer, want zomerkleding is light. En in de zomer een uurtje in de zon hangen en het is droog.
Reguliere was duurt 15 minuten, en als het echt vies is draai je een dubbel zo lange was desnoods.
Is overigens wel op stroom.
Er bestaan ook wasmachines met centrifugeeroptie. Het is maar net hoe uitgebreid en luxe je het hebben wil. Neemt nauwelijks plaats in beslag.
Vast geen 5sterren merk, maar echt hartstikke fijn.
In de winter was ik er gerust spijkerbroek en dikke trui met longsleeve, sokken en ondergoed van 1 persoon (volwassene in). In de zomer meer, want zomerkleding is light. En in de zomer een uurtje in de zon hangen en het is droog.
Reguliere was duurt 15 minuten, en als het echt vies is draai je een dubbel zo lange was desnoods.
Is overigens wel op stroom.
Er bestaan ook wasmachines met centrifugeeroptie. Het is maar net hoe uitgebreid en luxe je het hebben wil. Neemt nauwelijks plaats in beslag.

maandag 29 maart 2021 om 14:19
maandag 29 maart 2021 om 15:05
Heb hier op het forum wel eens een tip gelezen die ik nog steeds gebruik: Zwarte vuilniszak, was, water en wasmiddel erin, op een zonnig plekje leggen, paar keer met de zak schudden als je er langs loopt, uitspoelen, wringen etc. Is provisorisch maar goed genoeg om even wat hemdjes /korte broeken/ sokken/ondergoed op te frissen.
maandag 29 maart 2021 om 15:15
Ik zou naar Frankrijk op vakantie gaan. Franse vrouwen nemen soms het hele fornuis mee naar de camping, is mijn ervaring. Moeder de vrouw kookt, ook in de caravan. Met veel knoflook

merano wijzigde dit bericht op 29-03-2021 16:08
1.64% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

maandag 29 maart 2021 om 15:34
Ttroeteltje schreef: ↑29-03-2021 14:19Ik ken die campingcharme niet.
Waar iemand schrijft dat de persoon na jou je was wel bij elkaar harkt en aan de kant legt zodat je het kunt pakken.
Ik zou dan bang zijn dat iemand er met mijn spullen van door gaat.
En dat wachten en hangen zou ik ook niets vinden. Lekker gemakkelijk onafhankelijk.
Op het soort campings waar je dat niet kunt doen blijven wij nooit lang.