In mei in NL in een tent?
maandag 29 maart 2021 om 12:02
Wij willen met Hemelvaart een week naar een camping in NL. Helaas zijn in de gebieden en op de campings waar we heen willen de stacaravans al weg in die week.
Wel kunnen we nog in een ingerichte safaritent. Nu hebben we dit in de zomer weleens gedaan, maar nooit in mei. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het dan nog erg koud 's nachts? Ik ben erg in dubio...
We hebben trouwens twee kinderen van 4 en 7 jaar. Het moet voor hen ook te doen zijn natuurlijk.
Dankjewel alvast!
Wel kunnen we nog in een ingerichte safaritent. Nu hebben we dit in de zomer weleens gedaan, maar nooit in mei. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het dan nog erg koud 's nachts? Ik ben erg in dubio...
We hebben trouwens twee kinderen van 4 en 7 jaar. Het moet voor hen ook te doen zijn natuurlijk.
Dankjewel alvast!

maandag 29 maart 2021 om 12:05
ja dat denk ik ookcaptain_hindsight schreef: ↑29-03-2021 12:04Een safaritent is niet echt een hardcore tent natuurlijk. Als je een kacheltje hebt (of kan lenen) en je slaapt op een echt bed, dan zal dat heus wel goedkomen.

maandag 29 maart 2021 om 12:06
Ik lees even mee. Wij gaan de eerste week van mei een weekje in een ingerichte tent naar Texel. Later vroeg ik mij af of dit wel handig geweest is ivm de kou. We hebben wel gewone bedden en dekbedden. En anders nog een kruik mee en dikke pyjama's.
Was een beetje een impuls boeking ivm vouchers die we van het jaar ervoor hadden die voor 1 juni opgemaakt moesten worden. Maar we hadden bij onze boeking de laatste tent volgens de website dus genoeg mensen die het ook aandurven. (of het was een handig lokketje van de website om mij over de streep te trekken om snel te boeken)
Was een beetje een impuls boeking ivm vouchers die we van het jaar ervoor hadden die voor 1 juni opgemaakt moesten worden. Maar we hadden bij onze boeking de laatste tent volgens de website dus genoeg mensen die het ook aandurven. (of het was een handig lokketje van de website om mij over de streep te trekken om snel te boeken)
anoniem_6500601441f07 wijzigde dit bericht op 29-03-2021 12:07
21.77% gewijzigd

maandag 29 maart 2021 om 12:07
Dat scheelt echt per jaar. Wij camperen altijd in mei en het ene jaar is het rond het vriespunt in de nacht en het andere jaar is het 15 graden.
In een safari tent lig je boven de grond ipv met een matrasje op de grond en dat is een wereld van verschil! Dat is veel warmer.
Een kacheltje meenemen is echt een goed idee. Niet zo zeer voor de nacht als wel voor de avonden en ochtenden.
In een safari tent lig je boven de grond ipv met een matrasje op de grond en dat is een wereld van verschil! Dat is veel warmer.
Een kacheltje meenemen is echt een goed idee. Niet zo zeer voor de nacht als wel voor de avonden en ochtenden.

maandag 29 maart 2021 om 12:16
Kan het niet zeggen over mei, maar wij waren in de herfstvakantie. Het was wel koud toen (al zat er een kachel in). Maar met onesies als pyjama’s voor de meiden, een extra slaapzak voor ons en sloffen aan was het prima te doen (sloffen echt meenemen, wij waren ze vergeten en hebben daar gekocht: de vloer was in de ochtend en avond namelijk echt heel koud)..
In de meivakantie zijn wel wel in de caravan geweest. Varieerde van heet (25+ graden en volle zon op de voortent is warm) en koud met extra slaapzak nodig.
In de meivakantie zijn wel wel in de caravan geweest. Varieerde van heet (25+ graden en volle zon op de voortent is warm) en koud met extra slaapzak nodig.
sprietgras wijzigde dit bericht op 29-03-2021 12:19
14.57% gewijzigd
maandag 29 maart 2021 om 12:16
Wisselt per jaar denk ik enorm, net wat anderen zeggen.
In september afgelopen jaar gekampeerd met peuter in NL en was bloody cold ‘s nachts. Maar dat was ook echt die hard kamperen met matjes enzo.
Peuter lag dan in campingbedje.
Dus vooral extra kleding meenemen en een kacheltje ja! Als je ervan uit gaat dat het superkoud is, valt het vast allemaal mee...
In september afgelopen jaar gekampeerd met peuter in NL en was bloody cold ‘s nachts. Maar dat was ook echt die hard kamperen met matjes enzo.
Peuter lag dan in campingbedje.
Dus vooral extra kleding meenemen en een kacheltje ja! Als je ervan uit gaat dat het superkoud is, valt het vast allemaal mee...
maandag 29 maart 2021 om 12:32
maandag 29 maart 2021 om 14:29
Ik wilde je quoten, maar ik heb je per ongeluk gestaft... geen idee of ik het nog op tijd ongedaan maakte, dat heb ik iig wel geprobeerd. Sorry voor eventueel ongemak.sneeuwwitje80 schreef: ↑29-03-2021 12:06Ik lees even mee. Wij gaan de eerste week van mei een weekje in een ingerichte tent naar Texel. Later vroeg ik mij af of dit wel handig geweest is ivm de kou. We hebben wel gewone bedden en dekbedden. En anders nog een kruik mee en dikke pyjama's.
Wij waren afgelopen augustus is een safaritent. Na de eerste nacht ben ik pyjama's gaan kopen voor mijn kinderen, omdat het zelfs toen nog wel fris werd in de nacht. Later kwam de hittegolf, toen was in de nacht een shirtje genoeg. Maar een dikke pyjama in mei is dus geen overbodige luxe, denk ik. Leuk trouwens, een waddeneiland! Veel plezier alvast!
maandag 29 maart 2021 om 14:48
Wij kamperen al jaren met onze vouwwagen in mei of zelfs met pasen (half april)
Ene jaar is het koud (extra deken, dikke pyjama, sokken aan) ander jaar (zelfs in april) warm genoeg voor een dunne deken en dunne pyjama. ligt dus echt aan het weer.
Zou tzt goed kijken wat het weer doet evt, extra deken meenemen en zorgen voor lekker warme dikke pyjama en sokken. Veel plezier. Altijd erg leuk om in deze tijd te kamperen.
Ene jaar is het koud (extra deken, dikke pyjama, sokken aan) ander jaar (zelfs in april) warm genoeg voor een dunne deken en dunne pyjama. ligt dus echt aan het weer.
Zou tzt goed kijken wat het weer doet evt, extra deken meenemen en zorgen voor lekker warme dikke pyjama en sokken. Veel plezier. Altijd erg leuk om in deze tijd te kamperen.
maandag 29 maart 2021 om 14:56
Wij hebben 2 jaar geleden in een safaritent gezeten in Frankrijk. En het was zo koud, dat wij het risico niet meer nemen.
In de nacht hadden we er weinig last van, want je kunt je dik aankleden en ligt onder een deken. Hoewel gaan plassen 's nachts of in de vroege ochtend dan ook echt geen pretje is.
Maar overdag is zo'n tent ook niet lekker warm bij slecht weer. Dat was voor ons het grootste nadeel. Om het enigzins warm te krijgen/hebben moesten we altijd iets doen, al dan niet bij de tent. Terwijl wij het in de vakantie ook fijn vinden om lekker met een boek ofzo te zitten terwijl de kinderen om ons heen scharrelen. Dat was in de koude safaritent echt niet prettig.
Voor ons geen tent meer in het voorjaar, de kans op koud weer is gewoon nog te groot. Inmiddels hebben we een vouwwagen gekocht, maar die gebruiken we voor de zomervakantie in gebieden met een grote kans op warm weer (ik weet het dat is geen garantie).
In de nacht hadden we er weinig last van, want je kunt je dik aankleden en ligt onder een deken. Hoewel gaan plassen 's nachts of in de vroege ochtend dan ook echt geen pretje is.
Maar overdag is zo'n tent ook niet lekker warm bij slecht weer. Dat was voor ons het grootste nadeel. Om het enigzins warm te krijgen/hebben moesten we altijd iets doen, al dan niet bij de tent. Terwijl wij het in de vakantie ook fijn vinden om lekker met een boek ofzo te zitten terwijl de kinderen om ons heen scharrelen. Dat was in de koude safaritent echt niet prettig.
Voor ons geen tent meer in het voorjaar, de kans op koud weer is gewoon nog te groot. Inmiddels hebben we een vouwwagen gekocht, maar die gebruiken we voor de zomervakantie in gebieden met een grote kans op warm weer (ik weet het dat is geen garantie).
maandag 29 maart 2021 om 15:42
Ik zou het gewoon doen en inderdaad extra fleecedekens mee.
Wij hebben vorig jaar voor het eerst ineen ingerichte tent op Texel gezeten in september en het scheelt echt dat je dan een gewoon bed hebt en niet op een luchtbed op de grond ligt. Voor s’avonds in de tent had ik geen sloffen mee maar van die nep-crocs, kan je zo mee naar de wc lopen en scheelt echt voor koude voeten.
Wij hebben vorig jaar voor het eerst ineen ingerichte tent op Texel gezeten in september en het scheelt echt dat je dan een gewoon bed hebt en niet op een luchtbed op de grond ligt. Voor s’avonds in de tent had ik geen sloffen mee maar van die nep-crocs, kan je zo mee naar de wc lopen en scheelt echt voor koude voeten.
maandag 29 maart 2021 om 16:24
Wij kamperen vaker in de meivakantie (ook wel in de Alpen of Pyreneeen) en met goed materiaal kan dat prima. Zorg voor een goede slaapzak, dat is warmer dan een dekbed: want ook isolatie onder je. Kruik mee kan natuurlijk ook en wat anderen al zeggen: misschien een camping-kachel, deze heb je ook op gas.
Als je het toch koud hebt in de nacht, doe niet alleen een deken over je dekbed/slaapzak, maar leg ook een fleece deken tussen je matras en hoeslaken. Dat scheelt echt! En probeer niet te koud je bed in te gaan, dus ook in de avond lekker warme kleding aan en eventueel warm douchen voor je naar bed gaat.
Toevallig zitten wij in de meivakantie op Texel met eigen tent en als ik zag hoeveel plekken er al gereserveerd waren, denk ik dat er veel mensen gaan kamperen.
Als je het toch koud hebt in de nacht, doe niet alleen een deken over je dekbed/slaapzak, maar leg ook een fleece deken tussen je matras en hoeslaken. Dat scheelt echt! En probeer niet te koud je bed in te gaan, dus ook in de avond lekker warme kleding aan en eventueel warm douchen voor je naar bed gaat.
Toevallig zitten wij in de meivakantie op Texel met eigen tent en als ik zag hoeveel plekken er al gereserveerd waren, denk ik dat er veel mensen gaan kamperen.
maandag 29 maart 2021 om 16:37
Dat was mij ook opgevallen, ook in juni was al veel vol dus ik heb weken geleden ook maar vast geboekt( weer ingerichte tent).MarijeMarije schreef: ↑29-03-2021 16:24

maandag 29 maart 2021 om 17:15
@sneeuwwitje80, ik wilde hetzelfde zeggen als MarijeMarije. Waarschijnlijk kan het elektriciteitsnetwerk (noem je dat zo?) in de tent het niet aan. Een föhn en een waterkoker tegelijk aan is soms al te veel. Dus dat zou ik even uitzoeken. Een straalkachel kan dus waarschijnlijk ook niet, wel een campingkachel op gas. Ik zou het even navragen bij de camping.
maandag 29 maart 2021 om 17:35
Als je pech hebt en het regent de hele week lijkt me een relaxte vakantie nu binnenspeeltuinen, -zwembaden, horeca en winkelcentra dicht zijn, lastiger dan andere jaren.
Je moet zelf wel een beetje zonnig zijn als je 2 dagen in de regen buitengespeeld, ‘s avonds in je tent gekookt, en daarna stilletjes (want de kinderen slapen) een potje scrabble gedaan hebt bij je kacheltje in de tent.
Je moet zelf wel een beetje zonnig zijn als je 2 dagen in de regen buitengespeeld, ‘s avonds in je tent gekookt, en daarna stilletjes (want de kinderen slapen) een potje scrabble gedaan hebt bij je kacheltje in de tent.