"Ex" van zus

27-03-2021 16:05 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wil graag even jullie mening weten.
Sinds kort heb ik iemand leren kennen via een datingapp.
Eindelijk iemand die serieus is en iets te melden heeft.
Alleen kwam ik er later achter dat hij en mijn zus iets hebben gehad.
Mijn zus zijn niet heel close en hebben weinig tot nauwelijks contact. Ze heeft wel eens iets laten vallen dat ze met hem op vakantie is geweest,maar dat hij teveel verwachtte en zij wilde meer vrienden zijn.
En hij heeft tegen mij gezegd dat alles van zijn kant kwam en hij het gevoel kreeg dat hij aan het lijntje werd gehouden en van hem misbruik gemaakt werd. En dat het niet verder is gekomen dan een kus.

Dat even terzijde.
Zij weet niet dat wij nu contact hebben met elkaar. Hij benaderde mij op de datingapp en hij wist ook niet dat ik haar zusje was. En ik wist ook niet dat hij mijn zus kende, daar kwam ik later pas achter.
Waar doe ik goed aan?
Contact met hem blijven houden en zien waar het naar toe leid? En moet ik het haar vertellen?
Of het contact gewoon stopzetten?

Ik vind het moeilijk.. want ik heb echt geen goede band met mijn zus..
Als dat wel zo was geweest had ik het haar gelijk verteld en het contact met hem verbroken.

Dus waar doe ik goed aan?
Heeft hij wel vrede met het einde van die relatie? De term 'misbruik' vind ik best groot. Ik zou het niet zo leuk vinden als mijn date nog boos is op een ex, zeker niet als die ex mijn zus is.

Verder zou ik geen problemen met de situatie hebben. Als je je zus binnenkort spreekt zou ik het zeker wel vertellen en haar reactie aanhoren, maar je hoeft geen toestemming te vragen.
Anoniempietie schreef:
28-03-2021 11:00
Nou niet zozeer een lastig persoon, maar zij heeft mij niet altijd eerlijk en goed behandeld. Dat ligt ver achter ons hoor. Maar het contact blijft oppervlakkig.
Je stelt je mi juist op als degene die haar zus in het verleden iets geflikt heeft, ik snap gewoon je houding in deze niet, waarom ben je zo huiverig voor de reactie van je zus?
Whateffa schreef:
29-03-2021 11:58
Je stelt je mi juist op als degene die haar zus in het verleden iets geflikt heeft, ik snap gewoon je houding in deze niet, waarom ben je zo huiverig voor de reactie van je zus?
Allebei jouw punten zijn bijzonder.
Whateffa schreef:
29-03-2021 11:58
Waar baseer je dat op? Ik heb haar niks geflikt, andersom wel. Wat allang vergeven is hoor.
Daarom wat huiverig voor haar reactie.
Ik ga er ook niet teveel over uitwijden ivm herkenbaarheid.
ZoeyMaar schreef:
29-03-2021 11:48
Heeft hij wel vrede met het einde van die relatie? De term 'misbruik' vind ik best groot. Ik zou het niet zo leuk vinden als mijn date nog boos is op een ex, zeker niet als die ex mijn zus is.

Verder zou ik geen problemen met de situatie hebben. Als je je zus binnenkort spreekt zou ik het zeker wel vertellen en haar reactie aanhoren, maar je hoeft geen toestemming te vragen.
Hij heeft gezegd dat hij niet boos op haar is en ook nooit het gevoel heeft gehad iets serieus te hebben gedeeld met haar.
En als hij had geweten dat ik haar zusje was had hij mij nooit aangesproken.

En ja hij heeft er vrede mee.
Het zou mij niet zoveel uitmaken wat mijn zus ervan zou vinden, want ik zou er zelf al niet eens aan beginnen zodra ik dit wist.
Gewoon je eigen gevoel volgen. Ik moet er niet aan denken, een ex van een van mijn zusjes. Maar daarin is iedereen anders. Ik ken iemand wiens zusje met haar ex getrouwd is en kinderen heeft. Daar heeft ze absoluut nooit moeite mee gehad.
michelleobama schreef:
27-03-2021 18:18
Ik zou het even aankijken of je hem nog steeds zo leuk vindt in het echt. Dan is het wel vroeg genoeg om je zus op de hoogte te stellen, want dat zou ik wel doen. Afhankelijk van haar reactie kun je beslissen wat je gaat doen.
Eens. Als je hem in het echt niet leuk vind, dan is het gelijk opgelost. Lijkt mij ook niet fijn om het idee te hebben, een hele leuke man te hebben laten schieten, enkel omdat je huiverig bent voor de reactie van je zus.
Is hij echt leuk, dan zou ik het pas na een tijdje melden net zoals je bij een willekeurige andere date zou doen.

Is het trouwens lang geleden dat ze iets gehad hebben? Is het super recent geweest, dan zou ik zelf wel meer twijfels hebben dan langer geleden.
En het niet daten van ex-en van vriendinnen/zussen blijf ik een rare regel vinden. Oké, niet gelijk als het bij hen uit is gegaan. Maar als je in een bepaalde omgeving woont, dan maak je het jezelf vaak wel heel lastig met dat soort regels. Zeker als je veel vriendinnen hebt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
29-03-2021 13:24

En het niet daten van ex-en van vriendinnen/zussen blijf ik een rare regel vinden. Oké, niet gelijk als het bij hen uit is gegaan. Maar als je in een bepaalde omgeving woont, dan maak je het jezelf vaak wel heel lastig met dat soort regels. Zeker als je veel vriendinnen hebt.

Ik snap daar ook niks van. Ja als ze naar uit elkaar zijn gegaan is het geen goed idee, maar ik vind het zeker niet per definitie een no go. Het is wel handig om er open over te zijn. Weet hij al dat je haar zus bent?
Marana schreef:
29-03-2021 15:16
Ik snap daar ook niks van. Ja als ze naar uit elkaar zijn gegaan is het geen goed idee, maar ik vind het zeker niet per definitie een no go. Het is wel handig om er open over te zijn. Weet hij al dat je haar zus bent?
To schrijft dat hij het nu weet, maar haar waarschijnlijk niet benaderd had als hij het had geweten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Henk-en-Roelie schreef:
27-03-2021 22:11
Blijkt het een mega-stalker van die zus te zijn..................
Dit doet mij denken aan dat boek van Nicci French, de verborgen glimlach
Ik zou voorzichtig zijn met een man die al zo snel al veel negatiefs over zijn ex aan jou vertelt.
Pioen00 schreef:
29-03-2021 17:05
Ik zou voorzichtig zijn met een man die al zo snel al veel negatiefs over zijn ex aan jou vertelt.
Zeker als de ex de zus is van toekomstige partner!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven