Tarwekiemolie om de LF te verlengen?

29-03-2021 19:47 16 berichten
Hoi hoi,

Ik heb een luteale fase van ongeveer 6 dagen en ik wil deze fase graag verlengen zodat het eitje genoeg tijd heeft om te rijpen. Ik las goede dingen over tarwekiemolie. Hebben jullie hier ervaring mee? Of iets anders om de LF te verlengen?

Bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al bekend bij een kliniek en heb je medicatie, of ben je nog 'zelf' bezig?
ik gebruikte teunisbloemolie-capsules van de etos en die hielpen echt. Was er sceptisch over, maar had gelijk resultaat.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Wanneer het bewezen zou helpen werd het voorgeschreven door de fertiliteitsklinieken/gynaecologen enzovoort. Dat is niet het geval dus ik zou er niet te veel hoop op vestigen
drominique schreef:
29-03-2021 20:02
Wanneer het bewezen zou helpen werd het voorgeschreven door de fertiliteitsklinieken/gynaecologen enzovoort. Dat is niet het geval dus ik zou er niet te veel hoop op vestigen

Niet alleen dat, als TO al medicatie gebruikt zal ze voor supplementen moeten controleren of het geen negatief effect heeft op de werking van de medicatie.
Dat is inderdaad een vrij korte LF. Heb je al contact gehad met de gynaecoloog hierover? Dat zou ik wel eerst doen.

Ik heb geen ervaring met tarwekiemolie. Wel heb ik gehoord dat dit zou bijdragen aan een betere opbouw van het baarmoederslijmvlies. Maar echt wetenschappelijke literatuur is niet zomaar te vinden

Zelf gebruik ik teunisbloemolie, vanwege een verstoorde cyclus. Dat lijkt nu wel echt wonderen te doen, de cyclus wordt er ook langer door bij mij.
Ik ben 2x zwanger geworden met een luteale fase van 8 dagen. Tarwekiemolie gooide mijn cyclus nog meer overhoop. En ik was al erg onregelmatig ongesteld (32-44 dagen)
Ben je in behandeling? Hoe meet je je eisprong? Ik heb het zelf nooit geprobeerd en hele wisselende ervaringen hiermee gelezen. Zou denk ik toch andere dingen proberen; cyclus goed in kaart brengen en progesteron laten meten en verder bloedonderzoek. Als je duidelijk kunt aantonen dat je LF 6 dagen is dan kan je vast eerder terecht. Mijn LF is 8 dagen, vandaar wel eens overwegen tarwekiemolie te gebruiken. Wel 1 gezonde zwangerschap gehad met deze LF.
Pergamon schreef:
29-03-2021 20:04
Niet alleen dat, als TO al medicatie gebruikt zal ze voor supplementen moeten controleren of het geen negatief effect heeft op de werking van de medicatie.
Zeker! Heel goed punt!
Ja we lopen bij een arts en zij wil dat wij het eerst zelf nog proberen.

Geen andere medicatie dus geen kans op wisselwerking.
Bij mij werkt het goed.

Er wordt zoveel nog niet voorgeschreven wat wel zou kunnen helpen. Wel komt er steeds meer aandacht voor.
LiefKleinMuisje schreef:
29-03-2021 21:04

Wat zegt je arts van je LF? Ben wel benieuwd, 6 lijkt mij heel eerlijk ook weinig voor geslaagd zwanger worden.
Rilena schreef:
29-03-2021 21:07
Bij mij werkt het goed.

Er wordt zoveel nog niet voorgeschreven wat wel zou kunnen helpen. Wel komt er steeds meer aandacht voor.
Idd. Wil je meer over jouw proces vertellen?
LiefKleinMuisje schreef:

Ik had een luteale fase van 6-8 dagen. De huisarts zei: ‘Ach, waarom zou dat een probleem zijn?’
De gyn op de fertiliteitspoli van ziekenhuis 1 zei: ‘Tja. We kunnen wel iets geven om dat te verlengen, maar volgens mij is niet bewezen dat je daar wel zwanger van wordt.’
Ondertussen waren we jaren verder met aanmodderen.
Toen kwam ziekenhuis 2 in beeld en de arts zei: ‘Dat is wel heel kort! Daar gaan we induiken.’
Uiteindelijk gaf een combi van Gonal spuiten + utrogestan het juiste zetje. Ik heb haar een geboortekaartje en een bedankbriefje gestuurd toen mijn dochter geboren was.
Maar om antwoord te geven op je vraag: nee, tarwekiemolie heb ik nooit geprobeerd.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
LiefKleinMuisje schreef:

Welke arts? Ik zou terug gaan of second opinion. Ondersteuning met utrogestan of duphaston ligt het meest voor de hand.
6 dagen is veel te kort. Jij hebt geen supplementen nodig, maar idd utrogestan (progesteron medicatie) en een arts die je serieus neemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven