Ik heb hpv

maandag 29 maart 2021 om 17:03
Hoi,
Ik heb Voor het bevolkingsonderzoek onlangs zo’n thuistest gedaan om te checken of ik het hpv-virus bij me draag.
Net kreeg ik de uitslag: hpv gevonden.
Ik weet dat het veel vaker voorkomt, maar toch zit ik me hier helemaal op te vreten. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben 35. Op mijn 30e eerste uitstrijkje gehad, en die was prima. Hoe groot is dan de kans dat dit tweede uitstrijkje niet goed is?
Morgen direct even met de huisarts bellen voor een afspraak
Ik heb Voor het bevolkingsonderzoek onlangs zo’n thuistest gedaan om te checken of ik het hpv-virus bij me draag.
Net kreeg ik de uitslag: hpv gevonden.
Ik weet dat het veel vaker voorkomt, maar toch zit ik me hier helemaal op te vreten. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben 35. Op mijn 30e eerste uitstrijkje gehad, en die was prima. Hoe groot is dan de kans dat dit tweede uitstrijkje niet goed is?
Morgen direct even met de huisarts bellen voor een afspraak
dinsdag 30 maart 2021 om 14:56
Voor meisjes is het gratis en zit het in het rijksvaccatinatieprogramma. Voor jongens niet, kosten weet ik niet.Ttroeteltje schreef: ↑30-03-2021 14:10Wist niet dat dat kan of zelfs bestaat. Hoeveel kost dergelijke vaccinatie?
dinsdag 30 maart 2021 om 15:19
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/hpv-vac ... eprogrammaTtroeteltje schreef: ↑30-03-2021 14:10Wist niet dat dat kan of zelfs bestaat. Hoeveel kost dergelijke vaccinatie?
Afhankelijk van de leeftijd 2 of 3 injecties. Bij mijn zoon dus drie keer 150/160 euro voor de meest uitgebreide versie. Ongeveer 460 euro totaal.
Okee, dan maar iets korter op vakantie.
Het bestellen was wel een dingetje.
Volgens de doktersassistente moest ik naar het RIVM.
Volgens het RIVM moest ik naar de GGD.
De GGD wist het niet en belde de volgende dag terug. Zij mochten het niet zetten omdat het niet in het standaardprogramma zat en verwezen me terug naar de doktersassistente. Die bestelde het nadat ze mijn route had aangehoord.
De drie prikken werden door de huisarts gezet, met een tussenpoos van twee en vier maanden.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 30-03-2021 15:20
1.45% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

dinsdag 30 maart 2021 om 15:25
Balen JubJub! Maar geen onrustige cellen dus? Dat is in ieder geval wel heel fijn. Gedoe heJubJub1234 schreef: ↑30-03-2021 15:20Pffff. Ik krijg dus net mijn uitslag en ik heb dus blijkbaar ook HPV en moet over een half jaar terug.
dinsdag 30 maart 2021 om 15:39
Vanaf welke leeftijd worden we opgeroepen voor de tietenpletmachine?
Twintig jaar geleden moesten mijn bonbonella's daarin. Dubbele foto's (horizontaal en verticaal) omdat mijn cup G buiten de rode stippellijntjes viel.
Dat ding doet pijn!!!
Twintig jaar geleden moesten mijn bonbonella's daarin. Dubbele foto's (horizontaal en verticaal) omdat mijn cup G buiten de rode stippellijntjes viel.
Dat ding doet pijn!!!
snoesje666 wijzigde dit bericht op 30-03-2021 15:43
62.62% gewijzigd
dinsdag 30 maart 2021 om 15:43
Als je 50 bent. Daar ga ik over 3,5 week heen

Alles komt goed..........
dinsdag 30 maart 2021 om 15:47
Vorig jaar na het bevolkingsonderzoek kwam er bij mij ook hpv uit. Omdat ik er zo mijn twijfels bij had heb ik een week later nog een thuistest gedaan, en wat denk je, niks hpv. Een half jaar later ben ik weer teruggegaan voor de tweede keer en ook niets aan de hand.
De tietenplet? 50, 51 door Corona.
dinsdag 30 maart 2021 om 15:50
Oh great.
Dit jaar word ik 50...
dinsdag 30 maart 2021 om 15:54
Ik zie daar ook ontzettend tegenop, vandaar dat ik dit topic was gestart, misschien heb je er wat aan viewtopic.php?f=6&t=473097&p=32406536&start=#p32406536Snoesje666 schreef: ↑30-03-2021 15:39Vanaf welke leeftijd worden we opgeroepen voor de tietenpletmachine?
Dat ding doet pijn!!!
dinsdag 30 maart 2021 om 16:02
Kun je ook nog een thuistest aanvragen dan?lovely_lucky schreef: ↑30-03-2021 15:47Vorig jaar na het bevolkingsonderzoek kwam er bij mij ook hpv uit. Omdat ik er zo mijn twijfels bij had heb ik een week later nog een thuistest gedaan, en wat denk je, niks hpv. Een half jaar later ben ik weer teruggegaan voor de tweede keer en ook niets aan de hand.
Alles komt goed..........
dinsdag 30 maart 2021 om 16:07
Je kunt hem zelf kopen, even googlen op Microbiome hpv thuistesten.
Succes!

dinsdag 30 maart 2021 om 16:07
Ja, ik heb die ook gedaan. Kun je online bestellen en de uitslag wordt gecheckt in een lab. Dus net zo betrouwbaar.
dinsdag 30 maart 2021 om 16:12
Yup ik ook 50.JubJub1234 schreef: ↑30-03-2021 15:36Ik ben 50 en ik lees dat het dan zelden nog voorkomt. Heb ik weer.
En in augustus mag ik voor de "bovenkant"

Maar ja, goed wel dat ze ons zo wel verplichten om op controle te komen, want ik zou daar zelf te laks mee zijn vrees ik.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
dinsdag 30 maart 2021 om 16:12
Ik zou dat niet zo willen stellen. Onderzoek van het weefsel is wellicht net zo betrouwbaar, maar in het afnemen van het weefsel ben jij niet zo ervaren als de huisarts/gynaecoloog etc.
dinsdag 30 maart 2021 om 16:13
Vrijwel iedereen herstelt van HPV binnen enkele weken tot maanden dus het kan heel goed dat jouw lichaam de infectie toen al had opgeruimd.lovely_lucky schreef: ↑30-03-2021 15:47Vorig jaar na het bevolkingsonderzoek kwam er bij mij ook hpv uit. Omdat ik er zo mijn twijfels bij had heb ik een week later nog een thuistest gedaan, en wat denk je, niks hpv. Een half jaar later ben ik weer teruggegaan voor de tweede keer en ook niets aan de hand.

dinsdag 30 maart 2021 om 16:15
happyface97 schreef: ↑30-03-2021 08:28Ik heb ook hpv gehad, nu laat ik mij elk jaar voor de zekerheid controleren.
Ik las ooit hier dat groene thee tegen hpv schijnt te helpen, dit heeft te maken met de anti-oxidanten die erin zitten. Ook vitamine C en D schijnt te helpen. Wat dus eigenlijk belangrijk is is om gewoon gezond te leven, niet roken, veel groenten en fruit (vooral sinaassappels) te eten. Dit geldt natuurlijk in het algemeen, maar ik heb gelezen dat het zou kunnen helpen.
Yeah right. Het enige dat HPV besmetting voorkomt is vaccineren voordat je seksueel actief wordt (zowel meisjes als jongens). Of gewoon geen seks hebben, nonnen krijgen nauwelijks BMHK.

dinsdag 30 maart 2021 om 16:21
Zelfafnametest wordt ook mee gewerkt in bevolkingsonderzoek: https://www.rivm.nl/bevolkingsonderzoek ... fafnameset
Maar ik acht mezelf niet perse deskundig genoeg om het benodigde materiaal correct af te nemen, dus ga liever naar de huisarts. Je staat met 10 minuten weer buiten.
dinsdag 30 maart 2021 om 16:24
In de twee weken die ertussen zaten? Lijkt me stug.Tadderak30 schreef: ↑30-03-2021 16:13Vrijwel iedereen herstelt van HPV binnen enkele weken tot maanden dus het kan heel goed dat jouw lichaam de infectie toen al had opgeruimd.

dinsdag 30 maart 2021 om 16:30
Het kan helpen als je al HPV hebt. Er zijn diverse onderzoeken naar geweest, als jij een goed immuunsysteem hebt ruimt je lichaam het makkelijker op, lijkt me logisch.puntillita schreef: ↑30-03-2021 16:15Yeah right. Het enige dat HPV besmetting voorkomt is vaccineren voordat je seksueel actief wordt (zowel meisjes als jongens). Of gewoon geen seks hebben, nonnen krijgen nauwelijks BMHK.
dinsdag 30 maart 2021 om 16:31
Die kans is zeker aanwezig. Je weet immers niet hoe lang je de infectie al had en hoe lang je immuunsysteem al bezig was met bestrijden.
dinsdag 30 maart 2021 om 16:34
Zo makkelijk is het niet hè. Ik heb in mijn leven heel wat groene thee gedronken, maar toch echt heel lang rondgelopen met een hr-hpv. Ik at bovendien netjes met groenten en fruit. Je mag mij de wetenschappelijke onderzoeken laten lezen, waarin de werkzaamheid van groene thee wordt aangetoond. Ik ben dan helemaal bereid mijn ongelijk te erkennen. Tot die tijd vind ik het echt kwalijke onzin van de bovenste plank.happyface97 schreef: ↑30-03-2021 16:30Het kan helpen als je al HPV hebt. Er zijn diverse onderzoeken naar geweest, als jij een goed immuunsysteem hebt ruimt je lichaam het makkelijker op, lijkt me logisch.
dinsdag 30 maart 2021 om 16:37
Maar na een half jaar testen dan toch niet opnieuw op HPV, maar alleen op onrustige cellen (pap)? Tenminste, dat was bij mij zo.
Ik had pap1, we hpv en half jaar later nog steeds pap 1. Dan ga je dus gewoon weer terug in het reguliere bv onderzoek en hoef je pas 5 jaar later weer. Soms maak ik me daar wel zorgen over, want of het hpv weg is weet ik dus niet.