Hoe lang heb je nodig om verliefd te worden?
donderdag 25 maart 2021 om 10:12
Hallo allemaal,
Sinds begin maart heb ik erg leuk contact met een man via een datingsite. Na een paar dagen hebben we afgesproken om koffie te gaan drinken en een kleine wandeling te maken. Door slecht en koud weer werd dit maar een uurtje. Na date 1 gaf hij aan het supergezellig te hebben gevonden, maar nog niet dat specifieke gevoel (verliefdheid / vlinders) te hebben. Vervolgens zijn we wel door blijven appen om te kijken of dat nog komen komen en hebben we de zondag erna samen gekookt en gegeten. Opnieuw gaf hij aan nog niet verliefd te zijn...ook niet gister na een wandeling. Hij zegt dat hij bij zijn vorige relaties wel binnen een week die verliefde gevoelens had, en dat hij nu ook niet kan beloven of toezeggen of die er wel of niet nog komen. Van mijn kant uit vind het leuk en fijn met hem, in elk geval genoeg om het nog een tijdje op zn beloop te laten..
Worden mannen later verliefd? Zit de kans er in dat hij die vlinders alsnog gaat voelen of geef ik mezelf dan valse hoop..?
Sinds begin maart heb ik erg leuk contact met een man via een datingsite. Na een paar dagen hebben we afgesproken om koffie te gaan drinken en een kleine wandeling te maken. Door slecht en koud weer werd dit maar een uurtje. Na date 1 gaf hij aan het supergezellig te hebben gevonden, maar nog niet dat specifieke gevoel (verliefdheid / vlinders) te hebben. Vervolgens zijn we wel door blijven appen om te kijken of dat nog komen komen en hebben we de zondag erna samen gekookt en gegeten. Opnieuw gaf hij aan nog niet verliefd te zijn...ook niet gister na een wandeling. Hij zegt dat hij bij zijn vorige relaties wel binnen een week die verliefde gevoelens had, en dat hij nu ook niet kan beloven of toezeggen of die er wel of niet nog komen. Van mijn kant uit vind het leuk en fijn met hem, in elk geval genoeg om het nog een tijdje op zn beloop te laten..
Worden mannen later verliefd? Zit de kans er in dat hij die vlinders alsnog gaat voelen of geef ik mezelf dan valse hoop..?
dinsdag 30 maart 2021 om 21:48
1 Minuut duurde het bij mij en dat was niet eens een date maar een toevallige ontmoeting in een cafe en ik wist dus niets van hem. En ik riep mezelf meteen tot de orde. No go: veel jonger, best wel 'stom' gedrag die avond, niet matchende leeftijdsfases en dus negeren en niets mee doen. Dacht ik. Twee weken na die 1ste minuut lagen we in een weiland te kussen. Geen houden aan. Volgende maand zijn we 23 jaar getrouwd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

dinsdag 30 maart 2021 om 21:49
Ik vind het ook een red flag. Ik vind dat het dan meer om jezelf gaat dan om de ander. Je kent de ander na een week nog niet eens goed, waar word je verliefd op? Dan ben je eerder bezig met je eigen dromen en verlangens op iemand aan het projecteren (of een leegte aan het vullen) in plaats van dat je echt bezig bent met iemand oprecht te leren kennen.
dinsdag 30 maart 2021 om 21:54
Liefde is geen wetenschap. Durven of niet, ook niet. Instinct is soms goed ontwikkeld en soms niet. En je weet het nooit. Ook niet na 50 jaar 'gelukkig' samen. Als het gaat om 2 volwassenen die enkel verantwoordelijkheid hebben voor zichzelf hou ik toch een pleidooi voor je instinct de kans geven boven beredeneren.Bellinis schreef: ↑30-03-2021 21:49Ik vind het ook een red flag. Ik vind dat het dan meer om jezelf gaat dan om de ander. Je kent de ander na een week nog niet eens goed, waar word je verliefd op? Dan ben je eerder bezig met je eigen dromen en verlangens op iemand aan het projecteren (of een leegte aan het vullen) in plaats van dat je echt bezig bent met iemand oprecht te leren kennen.
Als ik het verhaal van TO lees wordt de potentie dood geredeneerd. prima. Maar stop er dan gewoon allebei mee.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

dinsdag 30 maart 2021 om 22:14
Na iedere date zeggen dat je nog niet verliefd bent, vind ik ook stom. Maar het kost mij bijvoorbeeld ook langer om verliefd te worden. Niet wetenschap, of alles kapot redeneren, maar gewoon een kwestie van gevoelens die langzaam groeien. Mijn vriend en ik lagen 2 dagen na onze ontmoeting ook in zijn bed. Ik vind hem vanaf het eerste moment heel aantrekkelijk, en chemistry was er zeker, maar echt verliefd werd ik pas na nog een paar maanden humpenOudblond schreef: ↑30-03-2021 21:54Liefde is geen wetenschap. Durven of niet, ook niet. Instinct is soms goed ontwikkeld en soms niet. En je weet het nooit. Ook niet na 50 jaar 'gelukkig' samen. Als het gaat om 2 volwassenen die enkel verantwoordelijkheid hebben voor zichzelf hou ik toch een pleidooi voor je instinct de kans geven boven beredeneren.
Als ik het verhaal van TO lees wordt de potentie dood geredeneerd. prima. Maar stop er dan gewoon allebei mee.

woensdag 31 maart 2021 om 08:04
Verliefdheid gaat altijd meer over jezelf dan over de ander. Mijn ouders werden bijna 55 jaar geleden verliefd bij de eerste ontmoeting. Als ze het over konden doen zouden ze weer (of nog steeds) zonder aarzeling voor elkaar kiezen, zeiden ze niet zo heel lang geleden.Bellinis schreef: ↑30-03-2021 21:49Ik vind het ook een red flag. Ik vind dat het dan meer om jezelf gaat dan om de ander. Je kent de ander na een week nog niet eens goed, waar word je verliefd op? Dan ben je eerder bezig met je eigen dromen en verlangens op iemand aan het projecteren (of een leegte aan het vullen) in plaats van dat je echt bezig bent met iemand oprecht te leren kennen.
Mijn vorige relatie duurde 23 jaar en nu ben ik ook al drie jaar samen met mijn lief, waar ik op de eerste date verliefd op werd.
Nu moet ik wel zeggen dat ik nu voor het eerst ervaar dat liefde groeit en blijft groeien. Deze man wordt alleen maar leuker naarmate ik hem beter ken.
Meteen verliefd worden biedt inderdaad geen enkele garantie: verliefde mensen zijn verminderd toerekeningsvatbaar. Pas na langere tijd weet je of iets gaat werken. En zelfs na meer dan 20 jaar kan je nog lelijk op je neus kijken.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

woensdag 31 maart 2021 om 09:21
Verliefdheid zegt inderdaad niks over of iemand ook echt bij je past, of goed bij je blijft passen. En met je roze bril op kijk je sowieso wat positiever naar iemand, dan hij door de ogen van iemand anders zou worden bezien.
In het licht hiervan wil ik mijn stelling graag een beetje aanvullen (want aan verliefd worden kun je ook inderdaad niet zoveel doen, dat overkomt je eerder): ik vind verliefd worden na een week en daar meteen allemaal consequenties aan verbinden een red flag
Tuurlijk kan het goed gaan, voor de geluksvogels als je ouders en jijzelf, maar ik stap zelf liever in een relatie met iemand bij wie ik de kat een beetje uit de boom gekeken heb
Ook dat biedt geen garanties, maar daar voel ik mij dan persoonlijk beter bij dan all in gaan met iemand die ik totaal niet goed ken.
In het licht hiervan wil ik mijn stelling graag een beetje aanvullen (want aan verliefd worden kun je ook inderdaad niet zoveel doen, dat overkomt je eerder): ik vind verliefd worden na een week en daar meteen allemaal consequenties aan verbinden een red flag

woensdag 31 maart 2021 om 18:41
Verliefd zijn is niet per se het zelfde als all in gaan natuurlijk.Bellinis schreef: ↑31-03-2021 09:21Verliefdheid zegt inderdaad niks over of iemand ook echt bij je past, of goed bij je blijft passen. En met je roze bril op kijk je sowieso wat positiever naar iemand, dan hij door de ogen van iemand anders zou worden bezien.
In het licht hiervan wil ik mijn stelling graag een beetje aanvullen (want aan verliefd worden kun je ook inderdaad niet zoveel doen, dat overkomt je eerder): ik vind verliefd worden na een week en daar meteen allemaal consequenties aan verbinden een red flagTuurlijk kan het goed gaan, voor de geluksvogels als je ouders en jijzelf, maar ik stap zelf liever in een relatie met iemand bij wie ik de kat een beetje uit de boom gekeken heb
Ook dat biedt geen garanties, maar daar voel ik mij dan persoonlijk beter bij dan all in gaan met iemand die ik totaal niet goed ken.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)