Wie wil er meekijken naar testen? Bezorgd
woensdag 31 maart 2021 om 12:22
Wie wil er even meekijken naar mijn testen? Ik ben bezorgd en ook een beetje in twijfel wat er nu gebeurt. Wens voor een tweede is groot.
Ik weet dat ik natuurlijk geen invloed heb, maar toch wil ik graag beetje puzzelen wat er nu kan zijn.
Van 11DPO tot 14DPO bleven mijn testen heel licht en leken ze niet op te lopen. Ze waren even licht als op de foto en er zat geen verschil tussen de eerste plas van de dag of een aan het eind van de dag na glazen water. Eigenlijk dacht ik toen dat het mis zou gaan en het vast zou aflopen. Testverslaafde die ik ben, ben ik wel door gaan testen. Opeens werden ze vanaf 15DPO donkerder en gister (16DPO) dacht ik echt een verdubbeling te zien t.o.v. 14DPO. Dus eerst bleef het dagen gelijk en nu opeens knalt het door. De symptomen die ik tot 13/14 DPO had (gevoelige borsten, misselijk, koud en moe) lijken wel af te nemen.
O ja aanvulling: vorige keer testte ik knalpositief bij 13DPO.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ik weet echt niet meer wat ik moet denken.
https://imgur.com/a/nJ0dLRs

Van 11DPO tot 14DPO bleven mijn testen heel licht en leken ze niet op te lopen. Ze waren even licht als op de foto en er zat geen verschil tussen de eerste plas van de dag of een aan het eind van de dag na glazen water. Eigenlijk dacht ik toen dat het mis zou gaan en het vast zou aflopen. Testverslaafde die ik ben, ben ik wel door gaan testen. Opeens werden ze vanaf 15DPO donkerder en gister (16DPO) dacht ik echt een verdubbeling te zien t.o.v. 14DPO. Dus eerst bleef het dagen gelijk en nu opeens knalt het door. De symptomen die ik tot 13/14 DPO had (gevoelige borsten, misselijk, koud en moe) lijken wel af te nemen.
O ja aanvulling: vorige keer testte ik knalpositief bij 13DPO.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ik weet echt niet meer wat ik moet denken.
https://imgur.com/a/nJ0dLRs
roos1228 wijzigde dit bericht op 31-03-2021 12:25
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
3.16% gewijzigd
woensdag 31 maart 2021 om 12:27
Ik ga niet inhoudelijk reageren op de streepjes, want wil alleen zeggen:
Relax.
Ik heb 2 testjes gedaan bij m’n tweede, amper een streepje, en gewoon vertrouwen gehad.
Laat je niet gek maken meid, echt.
Je kan waarschijnlijk niks met mijn antwoord en er antwoord straks vast iemand op je uitslagen maar wil alleen meegeven dat een beetje rust en vertrouwen in je lichaam niet verkeerd is.
Wachten duurt lang als je zwanger wilt worden worden maar je kan ook teveel willen.
Succes!!
Relax.
Ik heb 2 testjes gedaan bij m’n tweede, amper een streepje, en gewoon vertrouwen gehad.
Laat je niet gek maken meid, echt.
Je kan waarschijnlijk niks met mijn antwoord en er antwoord straks vast iemand op je uitslagen maar wil alleen meegeven dat een beetje rust en vertrouwen in je lichaam niet verkeerd is.
Wachten duurt lang als je zwanger wilt worden worden maar je kan ook teveel willen.
Succes!!

woensdag 31 maart 2021 om 12:28
Wat is je vraag precies? Dit is normaal. Je HCG moet ff tijd krijgen om op te lopen.
Ik weet dat het lastig is, maar echt, laat het een beetje los.
Je maakt jezelf helemaal gek zo en die testen zeggen toch niks tot aan de eerste echo.
Ik weet dat het lastig is, maar echt, laat het een beetje los.
Je maakt jezelf helemaal gek zo en die testen zeggen toch niks tot aan de eerste echo.

phloxx wijzigde dit bericht op 01-04-2021 14:37
53.99% gewijzigd
-
woensdag 31 maart 2021 om 12:31
Op basis van urine testen kan je ook niet zoveel zeggen over hcg waardes. Wat phloxx zegt: afwachten tot de echo is het enige wat je kan doen. Mocht hij hier zo weer voorbij komen als advies: die clear blue weken indicator doet ook niet meer dan de waarde vh hcg in een categorie indelen en is dus niet specifiek voor jou EN geeft geen enkele garantie voor een goede zwangerschap.
Iedereen begrijpt de wens en onzekerheid...
Iedereen begrijpt de wens en onzekerheid...
woensdag 31 maart 2021 om 12:32

woensdag 31 maart 2021 om 12:35
Thanks voor jullie reacties!
Ik ben gewoon vet onzeker dit keer, zal misschien ook wel met de hormonen te maken hebben. Ik probeer mezelf houvast te geven door alles na te lopen, maar dat werkt tot nu toe niet echt.
@Ikjuh, dankjewel! Ik houd me daar maar aan vast inderdaad. Pfff, ik ben best een nuchter mens, maar de laatste week is daar weinig van over haha.
@WholeLottaLove, dit is precies wat ik zelf ook vind dat ik moet doen en wat me zo moeilijk lukt. Ben nu per vandaag maar gekapt met testen en zie het wel. Nu stoppen met het zoeken van de 'duidelijkheid' die we natuurlijk toch niet krijgen. Welkom bij zwangerschap "the waiting game" 2.
Dankjewel!!
@Phloxx, ik vroeg me af of mensen herkennen dat streepjes eerst gewoon bijna te lijken blijven hangen voor dagen aaneen, en het dan weer oploopt. Je hebt gelijk over de testen en zien bij de eerste echo. Die staat al gepland gelukkig. Dankjewel!
Ik ben gewoon vet onzeker dit keer, zal misschien ook wel met de hormonen te maken hebben. Ik probeer mezelf houvast te geven door alles na te lopen, maar dat werkt tot nu toe niet echt.

@Ikjuh, dankjewel! Ik houd me daar maar aan vast inderdaad. Pfff, ik ben best een nuchter mens, maar de laatste week is daar weinig van over haha.
@WholeLottaLove, dit is precies wat ik zelf ook vind dat ik moet doen en wat me zo moeilijk lukt. Ben nu per vandaag maar gekapt met testen en zie het wel. Nu stoppen met het zoeken van de 'duidelijkheid' die we natuurlijk toch niet krijgen. Welkom bij zwangerschap "the waiting game" 2.

@Phloxx, ik vroeg me af of mensen herkennen dat streepjes eerst gewoon bijna te lijken blijven hangen voor dagen aaneen, en het dan weer oploopt. Je hebt gelijk over de testen en zien bij de eerste echo. Die staat al gepland gelukkig. Dankjewel!
woensdag 31 maart 2021 om 13:46
In mijn beleving is die test die je op 16dpo had gewoon een mooie positieve test, die wisselende testen op eerdere dagen zou ik verklaren door nog niet zo heel veel hcg icm een wisselende concentratie door de dag. Ik zou ook niet meerdere testen per dag doen, wordt je alleen maar onzeker vanRoos1228 schreef: ↑31-03-2021 12:35Thanks voor jullie reacties!
Ik ben gewoon vet onzeker dit keer, zal misschien ook wel met de hormonen te maken hebben. Ik probeer mezelf houvast te geven door alles na te lopen, maar dat werkt tot nu toe niet echt.![]()
@WholeLottaLove, dit is precies wat ik zelf ook vind dat ik moet doen en wat me zo moeilijk lukt. Ben nu per vandaag maar gekapt met testen en zie het wel. Nu stoppen met het zoeken van de 'duidelijkheid' die we natuurlijk toch niet krijgen. Welkom bij zwangerschap "the waiting game" 2.Dankjewel!!

Succes met afwachten, ik weet hoe het voelt (en hoe makkelijk het is om daar nu nuchter naar te kijken

woensdag 31 maart 2021 om 13:51
woensdag 31 maart 2021 om 14:34
Die kunnen een hcg in bloed laten bepalen. En dan bv na een week herhalen. Als iemand erg onzeker is of als er onduidelijkheid is, wil dat wel eens gedaan worden.
Maar dan nog is het nooit gek om je huisarts te bellen bij vragen omdat je daar medisch advies krijgt en hier mag dat niet.
woensdag 31 maart 2021 om 18:28
Ik ben ook team relax. Je kunt er niets aan doen, het blijft afwachten. Ik heb een extra test gedaan omdat ik iedereen hier altijd lees over oplopende streepjes. Nou ik zag helemaal niets oplopen en had er zo'n spijt van!! Doe ik echt nooit weer. Vanaf nu houd ik het bij 1 keer testen en verder afwachten.
woensdag 31 maart 2021 om 18:50
Nou, het gaat over 11 DPO tot 16 DPO, waarbij vanaf 11 DPO dezelfde lichte streepjes bleven als t/m 14 DPO. Die had ik alleen niet op de foto erbij geplakt. (Was al blij dat deze foto plakken lukte
)
Ik heb jullie advies zeker ter harte genomen. Ik test gewoon even niet meer, hoop dat het goed gaat en ik nog 8,5 maand mag aftellen en wachten tot er een kleintje is.
Dank voor al jullie advies!

Ik heb jullie advies zeker ter harte genomen. Ik test gewoon even niet meer, hoop dat het goed gaat en ik nog 8,5 maand mag aftellen en wachten tot er een kleintje is.
Dank voor al jullie advies!

donderdag 1 april 2021 om 20:11
donderdag 1 april 2021 om 20:13
Dankjewel, Saga! Die berichten doen me goed, allemaal bedankt. Voel ik me minder een sufferd die zich mee laat slepen in spanning. Ik heb de testen de deur uitgegooid (letterlijk) en mezelf een saaie zwangerschap gewenst (haha). Ik ben echt van plan niet meer te testen. Zal een update geven wanneer er wat te melden valt!