Vakantie...en nu?

27-03-2021 11:17 89 berichten
Hoi dames,

Afgelopen jaar heb ik zoals iedereen veel thuis gezeten. We dachten dat de crisis wel voorbij zou zijn en hebben vorig jaar bepaald dat we vanaf dit weekend een ruime maand vrij zijn.

De situatie is nu helemaal anders. Corona is bezig aan z'n derde golf.
We hebben nog steeds behoefte om weg te gaan. Nu wordt het weer volgende week even mooi maar daarna is het niet veel meer.

Wie heeft er ervaringen met naar het buitenland op vakantie gaan in deze tijd? Ik hoef geen reacties dat er een negatief reisadvies is want dat weet ik zelf ook wel. We willen ook niet de drukte opzoeken maar een rustig plekje...

Ben benieuwd.
aardbeienslof schreef:
27-03-2021 15:03
Er is een inreisverbod vanaf Denemarken en je moet daar een week in quarantaine
In Zweden? Welnee. Dat is een advies, het hoeft niet. Net zoals het een advies van de NL overheid is om niet naar het buitenland te reizen.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
27-03-2021 15:03
Er is een inreisverbod vanaf Denemarken en je moet daar een week in quarantaine
Dan rij je niet via Denemarken.
Honey, you should see me in a crown
impala schreef:
27-03-2021 12:48
Waarom eigenlijk? Want idd in NL kun je het ook oplopen. Sterker nog, wij zijn een van de minst gevaccineerde landen dus kans is alleen maar groter.
Superinteressante quote :)
Voor de mensen die nog een vakantie naar Curaçao overwegen:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2466330 ... -op-eiland

Nederland stuurt vrijdag versneld duizenden extra vaccins tegen het coronavirus naar Curaçao wegens de alarmerende situatie op het eiland. Door een stijging van het aantal coronabesmettingen neemt de druk op de zorg daar enorm toe. Minister-president Eugene Rhuggenaath noemde de situatie woensdag „heel ernstig.”
himalaya wijzigde dit bericht op 01-04-2021 13:05
48.13% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
01-04-2021 12:50

..
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 01-04-2021 22:11
Reden: Niet gepast
10.31% gewijzigd
himalaya schreef:
01-04-2021 12:50

Nederland stuurt vrijdag versneld duizenden extra vaccins tegen het coronavirus naar Curaçao wegens de alarmerende situatie op het eiland. Door een stijging van het aantal coronabesmettingen neemt de druk op de zorg daar enorm toe. Minister-president Eugene Rhuggenaath noemde de situatie woensdag „heel ernstig.”
Dit!
Blijf weg van de eilanden, echt, de situatie is heel erg slecht. In ieder geval op Curacao en Bonaire. OP Aruba kan het ook zo weer mis gaan.
Een paar weken geleden was er weinig aan de hand maar het is snel geescalleerd. En die toeristen die fijn het negatieve advies aan hun laars gelapt hebben, zitten nu te zeiken dat hun vakantie verpest is.
Het ziekenhuis op Bonaire is vol, patienten worden naar Colombia gevlogen. Curacao kan niet meer want dat ziekenhuis is meer dan vol. Ik gebruik hem niet graag, maar Curacao heeft code zwarter dan zwart.
Melofkim schreef:
27-03-2021 13:01
Aruba gaat het goed. En hoezo ver weg? 1 vlucht en je bent thuis. Met de Antillen is de luchtbrug nooit gesloten.
Goed??

https://nos.nl/artikel/2374554-corona-h ... iggen.html

Het gaat gruwelijk mis daar.

En op NOS vandaag:
“ Het ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwt voor de situatie op Curaçao, Aruba en Bonaire. Bedenk goed of het strikt noodzakelijk is om naar een van deze landen te reizen, stelt het ministerie. "Houd er rekening mee dat als u zorg nodig heeft, deze bijna niet beschikbaar is."
Er is op Curaçao net gevraagd aan alle niet-ingezetene Nederlanders om het eiland zo snel mogelijk te verlaten. Dus...
Het is en blijft egoïstisch en de redenering dat het hier minder veilig is, dat is waar maar daar gaat het niet over. Er zijn landen waar een heel andere mutatie heerst dan hier en die kan je dus heel makkelijk meenemen. Deze lockdown hebben we te danken aan de Engelse variant, Zuid Afrika en Brazilië hebben ook een heel besmettelijke en dodelijke variant.

Hoe oppervlakkig en dom ben je als je vindt dat jouw vakantie dat waard is. Je kan gevaccineerd zijn en (net als bij griep) besmet worden met de nieuwe variant en hem mee terug te nemen. Negatief getest bij aankomst want de symptomen komen pas na een week of zo en daar is een 4de golf.

Niemand zou mogen denken dat het allemaal belachelijk is en dat als je niemand ziet het allemaal best kan.
Ja maar ik moet op vakantie! Want als ik op het strand lig kan dat helemaal niet kwaad! En ik heb mijn mondkapje op in het vliegtuig!

:sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
TO, ben je al op vakantie (O) (O) ?
Leuk dat je reageert TO. Zowel hier als in je andere topic.
Honey, you should see me in a crown
Melofkim schreef:
27-03-2021 15:08
In Zweden? Welnee. Dat is een advies, het hoeft niet. Net zoals het een advies van de NL overheid is om niet naar het buitenland te reizen.
Helaas! Ze moesten het verbieden, dat reizen. Als ze dat vorige zomer gedaan hadden en echt iedereen was eens een jaartje lekker thuis gebleven (en had het vakantiegeld bij de eigen noodlijdende horeca en winkeliers gespendeerd) dan waren we misschien al lang bevrijd van dat virus.

Maar dat eeuwige en egoïstische 'ik heb zo'n nood aan vakantie". Daar word ik niet echt niet goed van. Er zijn zoveel mensen die nooit op vakantie kunnen. Dat overleef je heus wel een jaartje, hoor!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Hastadepasta18 schreef:
02-04-2021 00:56
Er is op Curaçao net gevraagd aan alle niet-ingezetene Nederlanders om het eiland zo snel mogelijk te verlaten. Dus...
Hè ja, zo nodig daarheen moeten en dan de ellende lekker weer mee terug naar hier nemen. Precies waar we op zitten te wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven