Whatsapp ban

02-04-2021 16:39 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Zoon heeft een permanente ban gekregen van Whatsapp, over het waarom hebben we hem al flink de les gelezen. Iemand idee hoe we de ban kunnen oplossen, behalve de optie van het nemen van een nieuw nummer?

Groet,
Kippetje
Volgens Google kan een ban ook al gegeven worden na 1 verkeerde afbeelding en worden er geen waarschuwingen uitgedeeld. Heb het er met hem over gehad en hij heeft de afbeelding laten zien (en moet ik m geloven op de kleur van zn ogen dat deze afbeelding is) Uiteraard vind ik het absoluut fout dat hij zoiets doorstuurd. En dit is m nog een keer heel goed duidelijk gemaakt....

Smsen zal voorlopig de optie zijn vrees ik. Facebook en Instagram heeft hij niet.....
Kippetje1974 schreef:
02-04-2021 18:45
Volgens Google kan een ban ook al gegeven worden na 1 verkeerde afbeelding en worden er geen waarschuwingen uitgedeeld. Heb het er met hem over gehad en hij heeft de afbeelding laten zien (en moet ik m geloven op de kleur van zn ogen dat deze afbeelding is) Uiteraard vind ik het absoluut fout dat hij zoiets doorstuurd. En dit is m nog een keer heel goed duidelijk gemaakt....
WAT VOOR AFBEELDING WAS HET
Ja, met zulke ouders heb je geen vijanden nodig. Die jongen zal een fijne volwassene worden.

:yawnee:
Kippetje1974 schreef:
02-04-2021 18:47

Smsen zal voorlopig de optie zijn vrees ik. Facebook en Instagram heeft hij niet.....
Wat is daar mis mee? Wat een jankgedoe om niks dit zeg.
LilyOfTheVally schreef:
WAT VOOR AFBEELDING WAS HET
Probeer je TO nou een ban aan te smeren of zo?
Kippetje1974 schreef:

Afgezien van het ongemak wat je zoon nu ervaart hoop ik dat je een goed gesprek hebt gehad met je zoon. Enkel zeggen dat hij zoiets niet mag doorsturen is misschien niet afdoende.
Hoe oud is hij eigenlijk of lees ik daar overheen ?
redbulletje schreef:
02-04-2021 18:44
Je whatsapp discussies zijn toch gewoon privé? Ik heb nog nooit 'n ban gekregen op WA in elk geval.
Ben jij een rascist dan?
ik geef mn bek ook maar een douw
moeras schreef:
02-04-2021 18:52
Afgezien van het ongemak wat je zoon nu ervaart hoop ik dat je een goed gesprek hebt gehad met je zoon. Enkel zeggen dat hij zoiets niet mag doorsturen is misschien niet afdoende.
Echt? Na alles wat TO hier tikt, hoop jij dat nog?
Lady*Voldemort schreef:
02-04-2021 18:50
Probeer je TO nou een ban aan te smeren of zo?
Hoe bedoel je
Ik vraag wat voor afbeelding het geweest is. Ze hoeft de afbeelding niet te posten maar ben benieuwd wat voor racistische shit haar zoon zat te verspreiden op whatsapp dat hij nu geband is.
Luci_Mster2, waar baseer je dit op of heb je je dag vandaag niet?

En was een afbeelding van de oprichter van omroep Zwart.
Madeliefjees schreef:
02-04-2021 18:53
Ben jij een rascist dan?
Zeer openlijk op de pijler aktueel vooral toch?
Kippetje1974 schreef:
02-04-2021 18:54

Ik heb altijd mijn dag.
Lady*Voldemort schreef:
02-04-2021 18:42
Jawel hoor. Klik bij contactinformatie maar eens op contact rapporteren. Als je het contact daadwerkelijk rapporteert worden de meest recente berichten van de gerapporteerde gebruiker doorgestuurd naar whatsapp.
Dat is wat anders, dan deel je zelf ontvangen berichten. Whatsapp kan niet op eigen initiatief meelezen.
Ik denk niet dat het gaat om het plaatje an sich, maar om de persoon aan wie hij het heeft gestuurd.

Ik heb regelmatig wedstrijdjes 'wie stuurt het meest schokkende plaatje', en nog nooit is er iemand voor geband.

Maar je zoon stuurde dat plaatje met een kwade intentie aan iemand die er ernstig aanstoot aan zou nemen. Nou, dat is wel gebleken. Goed dat die jongen geband is; hij heeft nog geluk dat de politie nog niet aan de deur is geweest.
Madeliefjees schreef:
Ben jij een rascist dan?
Hahah wat denk je zelf
Madeliefjees schreef:
Ben jij een rascist dan?
RB is niet in haar eerste racistische uitspraak gestikt nee, hier op Viva niet tenminste.

Maar als niemand van haar WA vrienden haar racistische shit rapporteert krijgt ze ook geen WA-ban natuurlijk, want end-to-end encriptie. Of ze bewaart haar racistische shit speciaal voor Viva, dat kan ook.
Kippetje1974 schreef:

Met leuke begeleidende tekst zeker ?
nimbus schreef:
02-04-2021 18:56
Dat is wat anders, dan deel je zelf ontvangen berichten. Whatsapp kan niet op eigen initiatief meelezen.
Nou en op grond van zo'n melding is de zoon van TO dus gepermaat door WA. Hoe moeilijk is het nou helemaal te begrijpen.
Kippetje1974 schreef:

Afbeelding
Kippetje1974 schreef:
02-04-2021 17:23
En nogmaals ik ben echt "not amused" maar ivm werk en school is t wel "heul" handig als hij kan appen. En voor dat ik weer een lading "eigen schuld....." reacties krijg, ik als moeder heb er ook eigen belang bij!

Groet,
Kippetje

Dan belt ie maar.
Maar goed, als ik een zoon had die zulke rare plaatjes verstuurde dat er meteen een perma op volgde ging ik echt mijn best niet meer doen om die arme jongen aan een nieuw telefoonnummer te helpen. Wat ik wel zou doen weet ik niet, ik denk heel hard huilen dat ik zo'n misbaksel had gebaard. En een jaar water en brood natuurlijk.
Luci_Mster2 schreef:
Echt? Na alles wat TO hier tikt, hoop jij dat nog?
Ja ik blijf hoop houden
Merys schreef:
02-04-2021 19:03
Dan belt ie maar.
En dan elke keer weer aan de mentor en de medeleerlingen moeten uitleggen dat ie een WA-perma heeft opgelopen vanwege een ranzig plaatje. Ik vind het wel lekker louterend eigenlijk.
moeras schreef:
02-04-2021 19:04
Ja ik blijf hoop houden
:redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven