Zomervakantie 2022 6 weken camper en waarheen?

05-04-2021 10:10 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben sinds kort een caravan. Een joekel van 7m70 die rolstoel toegankelijk is voor onze gehandicapte zoon. Met een bed op zorg hoogte. We hebben er net een eerste nachtje in geslapen. Vonden het alledrie heel fijn.

In de zomer van 2022 heeft mijn man omdat hij dan 20 jaar voor zijn baas werkt 6 weken vakantie aangevraagd tijdens de schoolvakantie. We willen dan 6 weken weg en dan wat verder misschien. Maar waarheen?

Ik dacht eerst aan Sardinie, Corsica en Elba. Of misschien de Spaanse en Portugese kust. Denk wel dat we een beetje aan de kust moeten blijven in dit soort landen omdat het anders misschien echt te heet wordt. We hebben geen airco in de caravan.

Maar we willen ook wel een beetje het massatoerisme uit de weg gaan. Dus de minder drukke bestemmingen zijn ook een optie. Man had het over Kroatië en Slovenië bijvoorbeeld. Maar Frankrijk is natuurlijk ook echt een camping land. Ik denk dat we meer voor natuur campings gaan dan voor van die enorme campings met waterparadijzen en kinderanimatie.

En gezien de grootte en het gewicht van de caravan vallen moeilijk bereikbare campings over smalle bergweggetjes met haarspeldbochten ook af.

Wie heeft er tips? Welk(e) land(en)? Welke streken? Ik denk dat we in die 6 weken 6-12 plekken willen aandoen en dan Max 400-450km per dag willen rijden. Ik zoek vooral inspiratie!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik heb niet echt een tip, wij huren vaak een stacaravan op een grote camping. Maar gaan graag naar Italië. Ik denk alleen dat je niet te zuidelijk moet gaan ivm de hitte. Wij gaan graag naar de kust maar een stacaravan zonder airco is eigenlijk niet te doen.

Ga in ieder geval opzoek naar campings met schaduwplekken.

Bretagne is ook een super mooie omgeving. Maar met hetzelfde klimaat als in Nederland. Je kan er geluk hebben met het weer maar ook ongelooflijke pech en dat is op een camping ook niet zo fijn.
nanouk wijzigde dit bericht op 05-04-2021 10:24
0.48% gewijzigd
Mijn eerste tip: investeer in een airco als je 6 weken in die warme landen doorbrengt, met je zorgbehoevende zoon. En ook voor jezelf worden de nachten daarmee zoveel aangenamer.
Oh wat heerlijk voor jullie! Ik zou zelf de kust nemen van oost Europa: alles tussen Italië en Griekenland. De natuur schijnt prachtig te zijn, en ik hou erg van nieuwe dingen ontdekken en daar te zijn waar het toerisme nog geen hoogtij viert.

Er verschijnen ook steeds vaker artikelen over deze bestemmingen.
Je geeft aan dat je het liefst naar natuurcampings wilt gaan, maar de grote campings zijn vaak beter aan te rijden dan natuurcampings. Dus je zult daar misschien wel wat compromissen in moeten sluiten.

Ik zit heel hard te graven in mijn geheugen. De kleine campings die wij hebben gehad waren vaak wel zo'n 20km het 'binnenland' in, met vaak een zandpad op het einde, of een weg van puinsteen.
Ik ben echt gek op Duitsland, dus ik zou een ronde door Duitsland doen. Mijn ervaring met Duitse campings is dat ze superschoon zijn en heel erg klantvriendelijk.
Kan je kind eventueel vrijstelling van de leerplicht kunnen krijgen? Dan kun je buiten de schoolvakanties gaan. Juni of (eind) september is prettiger weer in het diepe zuiden.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 05-04-2021 10:28
4.73% gewijzigd
Nandina* schreef:
05-04-2021 10:22
Mijn eerste tip: investeer in een airco als je 6 weken in die warme landen doorbrengt, met je zorgbehoevende zoon. En ook voor jezelf worden de nachten daarmee zoveel aangenamer.
Ja dat zou ik ook doen.
Een rondreis uitstippelen van Nederland naar Luxemburg, Frankrijk, Noord Italië en terug via Oostenrijk en Duitsland hebben wij zelf gedaan. Net als een rondreis van Duitsland Denemarken, Zweden, Noorwegen en dan weer naar Denemarken en Duitsland. Wij houden van rondreizen en gebruiken het boekje van de ANWB omdat daar in staat wat de camping grote is en hoe bv het sanitair is en de aanrijroute.
Heb je een dubbelasser, Boannan? Ik heb een enkele keer op een camping gestaan waar dubbelassers niet mochten komen. Geen idee waarom niet hoor, maar dat is misschien ook iets om rekening mee te houden.
Noorwegen-Zweden?
Nandina* schreef:
05-04-2021 10:26
Ik ben echt gek op Duitsland, dus ik zou een ronde door Duitsland doen. Mijn ervaring met Duitse campings is dat ze superschoon zijn en heel erg klantvriendelijk.
En heel erg caravan- en campervriendelijk.
Sardinië, Corsica en Elba zijn bloed heet (40 graden) in de zomer. Je moet er tegen kunnen. Elba is absoluut niet geschikt om met de caravan te gaan rondrijden. Hele smalle wegen en veel rotsen. Ik zou die 3 eilanden zonder caravan doen en iets huren waarbij je airco hebt en het koelt niet af snachts.
Scandinavië! Prachtig om doorheen te reizen en goed voorzien van natuurcampings. Wij hebben een rondreis gemaakt en ik zou het zo weer doen, wat hebben we genoten van de prachtige natuur daar.
Qua afstanden rijden ook binnen jouw wensen.
Wat een leuk vooruitzicht!

Ik heb geen tips. Ben een gewoontedier en ga meestal naar mijn eigen plekje op het Franse platteland. Verder is voor mij bij mijn keuzes de lokale keuken altijd erg belangrijk.

Je idee dat het aan de kust beter te doen is ivm de temperaturen, klopt trouwens lang niet altijd. Hogerop is het vaak een stuk beter uit te houden.
Ik heb jaren geleden op deze camping gestaan, voor 4 of 5 dagen. Ik vind het wel een aanrader. https://campingamblanksee.de/?lang=nl
Nandina* schreef:
05-04-2021 10:33
Heb je een dubbelasser, Boannan? Ik heb een enkele keer op een camping gestaan waar dubbelassers niet mochten komen. Geen idee waarom niet hoor, maar dat is misschien ook iets om rekening mee te houden.
Dat klopt hoor. Op onze camping in de Ardeche waren zulke formaten ook niet welkom. Op heel veel natuurcampings wordt men niet blij van grote caravans en campers.
De toegangswegen zijn vaak ook niet geschikt.
De plekken in Italië zijn vaak te klein.

Ik zou oriënteren op Scandinavië
Dit hangt er van af of mooi warm weer een prioriteit is voor jullie, maar Scandinavië is anders wel de kers op de taart.
Al eens aan Scandinavië gedacht? Prachtig daar! :flirting:
vitamientje schreef:
05-04-2021 10:49
Dit hangt er van af of mooi warm weer een prioriteit is voor jullie, maar Scandinavië is anders wel de kers op de taart.

Inderdaad! Er is geen mooier Europa dan Scandinavië (en ik heb al heel wat van Europa gezien).
Niks kan tegen Noorwegen op!
Met zo’n grote caravan ben je aardig beperkt. Op natuur camping kan je vaak niet terecht ivm kleinere plekken. Airco is al helemaal een no go.

Mooie wegen met dito weggetjes ? Met zo’n ding achter je auto ? Vergeet het maar.

Ik zou mooie plek zoeken en vanaf daar ritjes maken.

Kroatië heeft grote plaatsen voor caravans en Oostenrijk ook.
Wij willen aankomende zomer ook graag met de camper op pad, maar op dit moment mag dat niet ivm Corona regels. Je mag maar 24 uur in een land zijn en je moet negatieve Corona testen laten zien.

Zouden die restricties aankomend zomer opgeheven worden als men is ingeënt?
Because schreef:
05-04-2021 10:44
Dat klopt hoor. Op onze camping in de Ardeche waren zulke formaten ook niet welkom. Op heel veel natuurcampings wordt men niet blij van grote caravans en campers.
De toegangswegen zijn vaak ook niet geschikt.
De plekken in Italië zijn vaak te klein.

Ik zou oriënteren op Scandinavië
Ze zijn vaak te groot voor de plek, en rijden de grasmat kapot. Dus eerst goed informeren bij de camping.
ik geef mn bek ook maar een douw
Huis-sok10 schreef:
05-04-2021 10:57
Wij willen aankomende zomer ook graag met de camper op pad, maar op dit moment mag dat niet ivm Corona regels. Je mag maar 24 uur in een land zijn en je moet negatieve Corona testen laten zien.

Zouden die restricties aankomend zomer opgeheven worden als men is ingeënt?

In de titel staat 2022, dus volgend jaar.
En omdat ieder land zelf mag beslissen hoe ze met toerisme omgaan, is er niets te zeggen over het opheffen van de restricties dit jaar, als je wel/niet ingeënt bent.
himalaya wijzigde dit bericht op 05-04-2021 13:00
0.18% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 05-04-2021 12:03
Reden: niet aan de orde kennelijk
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven