Uitgerekend 1e helft oktober 2021
maandag 25 januari 2021 om 10:07
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!
Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.
Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?
PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.
Nisa1990
Banaantje_88
Ravenheart
Maneschijn
Worteltaart
Mennes_
Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.
Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?
PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Joyce-851 | 35 | 3e | 28/9 | ![]() |
Blauwe_Kat | 31 | 1e | 30/9 | ![]() |
Nonuh | 35 | 2e | 1/10 | ![]() |
Abrikoos91 | 30 | 1e | 1/10 | ![]() |
Jools87 | 33 | 2e | 1/10 | ![]() |
Salacia | 33 | 3e | 2/10 | ![]() |
Sanne_A | 39 | 3e | 8/10 | ![]() |
Piccobellobv | 33 | 9/10 | ![]() | |
Pinky 91 | 29 | 1e | 10/10 | ![]() |
Louen | 30 | 1e | 11/10 | ![]() |
Myra22 | 37 | 3e | 11/10 | ![]() |
Jagersvrouw | 30 | 3e | 12/10 | |
Sunny-in-Perth | 31 | 2e | 14/10 | echo 4/3 |
snoepjeskont | 31 | 5e | 15/10 | |
Lolanu | 33 | 2e | 16/10 | ![]() |
Luuntje19419 | 31 | 1e | ![]() |
Nisa1990

Banaantje_88

Ravenheart

Maneschijn

Worteltaart

Mennes_

nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd

vrijdag 2 april 2021 om 19:43
Wat leuk, hier ook 14 weken (En 1 dag).
Gisteren het hartje gehoord tijdens de controle, dus hij/zij zit er nog.
Volgende week de NIPT uitslag, en nog 5 weekjes wachten tot we het geslacht weten, want dan is de 20 weken echo.
Hoe voelen jullie je? Ik heb weer wat meer energie, halleluja! Maar ik slaap wel echt 10x slechter, die is al sinds de positieve test.
Gisteren het hartje gehoord tijdens de controle, dus hij/zij zit er nog.
Volgende week de NIPT uitslag, en nog 5 weekjes wachten tot we het geslacht weten, want dan is de 20 weken echo.
Hoe voelen jullie je? Ik heb weer wat meer energie, halleluja! Maar ik slaap wel echt 10x slechter, die is al sinds de positieve test.
maandag 5 april 2021 om 12:04
Ik voel mij minder misselijk maar o zo moe. Gelukkig heb ik een leidinggevende uit duizenden en is die nu al zaken aan het regelen voor mij.
Ik wacht nu ook nog op de NIPT uitslag. Hartje ook gehoord, was toch bijzonder.
Ik denk wel dat we een extra echo doen voor het geslacht, maar eens kijken wat dat kost
Ik denk wel dat we een extra echo doen voor het geslacht, maar eens kijken wat dat kost

maandag 5 april 2021 om 13:37
Wij hebben toevallig iemand die het kosteloos doet omdat het iemand uit onze vriendenkring is. Maar volgens mij kost het anders iets van 25/30 euro. Paar weken extra geduld kan ookPiccobellobv schreef: ↑05-04-2021 12:04Ik voel mij minder misselijk maar o zo moe. Gelukkig heb ik een leidinggevende uit duizenden en is die nu al zaken aan het regelen voor mij.
Ik denk wel dat we een extra echo doen voor het geslacht, maar eens kijken wat dat kost![]()

maandag 5 april 2021 om 15:50
dinsdag 6 april 2021 om 18:38
Ik ben verschrikkelijk zenuwachtig voor morgen.
Moet bloed laten prikken en zie daar ontzettend tegenop.... Had dat de vorige keer al aangegeven dus ik mag gelijk gaan liggen.
Ben wel nieuwschierig om morgen weer even te kijken, ben benieuwd hoeveel gegroeid nu. Zou vandaag 12 + 1 moeten zijn.
Bijna de hele week ging het wel goed met de misselijkheid en de vermoeidheid, behalve gister. bijna de hele dag moeten kotsen en beetje in bed gelegen. Vannacht ook nog een keer eruit om m'n laatste beetje vocht uit te kotsen.
Ben zo klaar met die misselijkheid. Iedere dag is het een verrassing hoe het gaat worden.
Oke genoeg geklaag
Leuk om bij iedereen goede berichten te lezen!
Moet bloed laten prikken en zie daar ontzettend tegenop.... Had dat de vorige keer al aangegeven dus ik mag gelijk gaan liggen.
Ben wel nieuwschierig om morgen weer even te kijken, ben benieuwd hoeveel gegroeid nu. Zou vandaag 12 + 1 moeten zijn.
Bijna de hele week ging het wel goed met de misselijkheid en de vermoeidheid, behalve gister. bijna de hele dag moeten kotsen en beetje in bed gelegen. Vannacht ook nog een keer eruit om m'n laatste beetje vocht uit te kotsen.
Ben zo klaar met die misselijkheid. Iedere dag is het een verrassing hoe het gaat worden.
Oke genoeg geklaag

Leuk om bij iedereen goede berichten te lezen!

dinsdag 6 april 2021 om 20:50
Luuntje, vervelend dat je nog zo misselijk bent, hopelijk is dat snel helemaal over.
Succes morgen met prikken, dat komt vast goed. En lekker op de echo je kindje kunnen zien
Louen, wat fijn dat alles goed is!
Ik word echt al weken 's nachts om 4u wakker, en dan kan ik tot 7u niet slapen. Pfff, ik ben er zo klaar mee. Ik hoop echt op een goede nacht...
Succes morgen met prikken, dat komt vast goed. En lekker op de echo je kindje kunnen zien

Louen, wat fijn dat alles goed is!
Ik word echt al weken 's nachts om 4u wakker, en dan kan ik tot 7u niet slapen. Pfff, ik ben er zo klaar mee. Ik hoop echt op een goede nacht...
dinsdag 6 april 2021 om 20:57
Hopelijk heb je morgen een mooie echo, Luuntje, en stopt die misselijkheid snel!
Ik merk dat de vermoeidheid echt minder is, vanavond voor het eerst na het avondeten nog een half uurtje kunnen concentreren op studie. Wel, net als Blauwe Kat, last van gebroken nachten... meestal rond 1u wakker, tot een uur of 3
.
Ik merk dat de vermoeidheid echt minder is, vanavond voor het eerst na het avondeten nog een half uurtje kunnen concentreren op studie. Wel, net als Blauwe Kat, last van gebroken nachten... meestal rond 1u wakker, tot een uur of 3

woensdag 7 april 2021 om 09:43
Hier de laatste dagen wat buikpijn... een soort van kramp in het midden van mijn buik. Als ik wat google lijkt het niet abnormaal te zijn, maar heb in mijn vorige zwangerschap echt nergens last van gehad dus dan verwacht je dat nu ook niet echt... Het is ook niet echt heel pijnlijk maar vooral vervelend en ik voel het wel de hele tijd.
Blauwe_kat; vervelend dat niet meer kunnen slapen! Dat heb ik wel ook veel gehad in mijn vorige zwangerschap, maar vooral later in de zwangerschap... dan werd ik ergens midden in de nacht wakker en na een uurtje draaien ging ik maar beneden op de zetel liggen en wat lezen. Niet leuk
. Hopelijk betert het nog!
Luuntje; veel succes vandaag!
Blauwe_kat; vervelend dat niet meer kunnen slapen! Dat heb ik wel ook veel gehad in mijn vorige zwangerschap, maar vooral later in de zwangerschap... dan werd ik ergens midden in de nacht wakker en na een uurtje draaien ging ik maar beneden op de zetel liggen en wat lezen. Niet leuk

Luuntje; veel succes vandaag!
woensdag 7 april 2021 om 11:01
Louen fijn dat je een goede uitslag hebt gekregen!
Blauwe kat ik herken dit bij mijn vorige zwangerschap en was bij mij een fase. Hopelijk bij jou ook! Wordt nu vaak om half 5/6 wakker. Vreselijk. Daar heb ik de hele dag last van.
Jools wat vervelend! Ik herken het niet eigenlijk. Bij twijfel kan je het altijd bij je verloskundige navragen. Maar er gebeurt natuurlijk veel in je lijf. Krampjes enzo zijn dan niet raar. Maar toch, hopelijk ben je er snel vanaf!
Blauwe kat ik herken dit bij mijn vorige zwangerschap en was bij mij een fase. Hopelijk bij jou ook! Wordt nu vaak om half 5/6 wakker. Vreselijk. Daar heb ik de hele dag last van.
Jools wat vervelend! Ik herken het niet eigenlijk. Bij twijfel kan je het altijd bij je verloskundige navragen. Maar er gebeurt natuurlijk veel in je lijf. Krampjes enzo zijn dan niet raar. Maar toch, hopelijk ben je er snel vanaf!
woensdag 7 april 2021 om 18:06
Blauwe kat en Sanne, klinkt heel bekend. Ik slaap goed tot half 4 en dan is het drama. Gelukkig kan ik in de ochtend doorslapen omdat ik vanwege de lockdown nog steeds niet hoef te werken.
De echo was goed, zo apart om de armpjes en beentjes te zien bewegen.
werd er gewoon een beetje emotioneel van.
Bloedprikken was opzich oke, alleen doordat ik mn eten en drinken niet binnen kon houden had ik traag bloed dus duurde lang tot de 6 buisjes vol waren.
Hier in Duitsland is het zoals in NL, geen geslacht bekend bij Nipt maar ze zei dat ze het wel kunnen zien dus ik kon het vragen. Ben benieuwd.
De echo was goed, zo apart om de armpjes en beentjes te zien bewegen.
Bloedprikken was opzich oke, alleen doordat ik mn eten en drinken niet binnen kon houden had ik traag bloed dus duurde lang tot de 6 buisjes vol waren.
Hier in Duitsland is het zoals in NL, geen geslacht bekend bij Nipt maar ze zei dat ze het wel kunnen zien dus ik kon het vragen. Ben benieuwd.
woensdag 7 april 2021 om 18:57
Vervelend Joolz, zou het niet een soort van bandenpijn kunnen zijn oid?
Louen heel fijn! Mooi nieuws
Dat wakker liggen snachts herken ik helaas van alle drie mijn zwangerschappen... af en toe gaat het even beter en daarna begint het weer. Moet zeggen dat ik nu wel in een goede flow zit even qua slapen, tenzij er snachts een keer 1 wakker wordt en 1 van ons eruit moet.. (komt gelukkig niet vaak voor), maar dan lig ik daarna dus uren wakker idd!
Louen heel fijn! Mooi nieuws

Dat wakker liggen snachts herken ik helaas van alle drie mijn zwangerschappen... af en toe gaat het even beter en daarna begint het weer. Moet zeggen dat ik nu wel in een goede flow zit even qua slapen, tenzij er snachts een keer 1 wakker wordt en 1 van ons eruit moet.. (komt gelukkig niet vaak voor), maar dan lig ik daarna dus uren wakker idd!

woensdag 7 april 2021 om 21:58

donderdag 8 april 2021 om 13:50
Wat fijn van alle goede echo's en NIPT-uitslagen hier! Eind volgende week mag ik weer spieken en horen we het geslacht. Zin in, maar ook weer spannend! Die dag misschien ook even ergens een winkelafspraak inplannen om wat eerste spulletjes te shoppen.
Hier spelen de kwaaltjes nog steeds wel, daarom ben ik ook niet zo actief, maar ik lees wel alles! Heb wel duidelijk betere en mindere dagen, al met al een stijgende lijn, maar vooral de vermoeidheid is er nog wel. Morgen alweer 15 weken, dus hoop dat ik daar nog van verlost mag worden! Het wakker liggen is hier ook herkenbaar. Frustrerend, ben dus wel gewoon hartstikke moe. Maar het is allemaal voor het goede doel, blijf ik mezelf maar aan herinneren.
Jools, vervelend! Hopelijk gaat dat snel over. Het zal vast niet gek zijn inderdaad, maar bij twijfel gewoon even de verloskundige bellen!

Hier spelen de kwaaltjes nog steeds wel, daarom ben ik ook niet zo actief, maar ik lees wel alles! Heb wel duidelijk betere en mindere dagen, al met al een stijgende lijn, maar vooral de vermoeidheid is er nog wel. Morgen alweer 15 weken, dus hoop dat ik daar nog van verlost mag worden! Het wakker liggen is hier ook herkenbaar. Frustrerend, ben dus wel gewoon hartstikke moe. Maar het is allemaal voor het goede doel, blijf ik mezelf maar aan herinneren.

Jools, vervelend! Hopelijk gaat dat snel over. Het zal vast niet gek zijn inderdaad, maar bij twijfel gewoon even de verloskundige bellen!
vrijdag 9 april 2021 om 13:32
Dankjulliewel allemaal, het was gelukkig wel over na 2 dagen. Het leek mij niet echt bandenpijn (van wat ik lees op internet is dat meer aan de zijkant van je buik?), misschien toch meer uitrekken van de baarmoeder oid? Ik vergelijk nu vooral met mijn vorige zwangerschap, en alles wat je vorige keer niet voelde, voelt nu toch wat 'vreemd'
.
Spannend voor iedereen die het geslacht nog te weten moet komen
. Zijn er ook die het niet willen weten? Als ik ooit een derde zou krijgen (kans is klein), lijkt een verrassing me ook wel eens leuk!

Spannend voor iedereen die het geslacht nog te weten moet komen

zaterdag 10 april 2021 om 08:00
Wij willen het bij de 20 weken echo weten. Eerste zwangerschap wist ik het niet. Dat was in India en daar is het verboden omdat er bij een meisje soms (vaak?) abortus wordt gepleegd. Hangen in de kamer van de gynaecoloog ook allemaal bordjes die je erop wijzen dat het strafbaar is om het geslacht te onthullen...
Bij de 2e deden we een pretecho want we wilden het zsm weten.
En nu dus ergens daar tussenin
Bij de 2e deden we een pretecho want we wilden het zsm weten.
En nu dus ergens daar tussenin

zaterdag 10 april 2021 om 19:34
Hallo allemaal, ik zie dat jullie al even onderweg zijn, maar hoop eigenlijk dat ik alsnog mag aansluiten! Ik ben 6 oktober uitgerekend van ons eerste kindje en ben de laatste jaren weinig actief geweest op Viva, maar zou het erg leuk vinden om contact te hebben met andere vrouwen die in dezelfde fase zitten!

zondag 11 april 2021 om 15:08
Dankje! Ik kan alle zwangerschapskwaaltjes wel aftikken, maar heb me eigenlijk relatief goed gevoeld tot twee weken geleden. Toen heb ik de covid-vaccinatie gehad en daar ben ik echt heel erg ziek van geweest en nu zitten we thuis in isolatie omdat mijn man positief getest is op corona dus dat is allemaal wat balen.. Gelukkig zijn alle controles inclusief de NIPT tot nu toe helemaal goed
Wij willen het geslacht ook graag weten, maar dat wordt voor ons ook pas met de medische echo bij 19 weken.
In hoeverre zijn jullie nog lichamelijk actief? Ik merk dat het sporten me echt zwaar begint te vallen..

Wij willen het geslacht ook graag weten, maar dat wordt voor ons ook pas met de medische echo bij 19 weken.
In hoeverre zijn jullie nog lichamelijk actief? Ik merk dat het sporten me echt zwaar begint te vallen..

zondag 11 april 2021 om 21:41
Dondenye, wat vervelend zeg! Hopelijk herstelt je man snel! En super dat alle controles goed zijn!
Ik heb weinig gesport te laatste tijd, maar morgen ga ik beginnen met een soort buitensportles. Ik ben benieuwd hoe dat is. Het lijkt me wel fijn om wat sterker te worden, en het lijkt me ook leuk om andere zwangeren te leren kennen hier in de buurt.
Wat voor sport doe jij dan, wat je nu lastiger vindt?
Ik heb weinig gesport te laatste tijd, maar morgen ga ik beginnen met een soort buitensportles. Ik ben benieuwd hoe dat is. Het lijkt me wel fijn om wat sterker te worden, en het lijkt me ook leuk om andere zwangeren te leren kennen hier in de buurt.
Wat voor sport doe jij dan, wat je nu lastiger vindt?

maandag 12 april 2021 om 13:40
Hardlopen had ik al opgegeven, na het rennen kreeg ik hele nare buikpijn, maar ik vind yoga nu ook best een uitdaging. We wandelen veel en ben begonnen met zwangerschapsyoga, maar dat voelt toch minder als 'sport'. Leuk dat jullie speciale sportlessen hebben, dat heb ik in onze regio nog niet gezien! Ik vind het zelf ook belangrijk om fit te blijven, maar ben ook nog erg moe dus dat maakt het soms wat uitdagend.. Bemerken jullie al veel verschil qua klachten ten opzichte van het eerste trimester?