Date gedoe
woensdag 7 april 2021 om 13:18
Ik weet het, het zoveelste topic over daten..
Ik vraag me dit zo vaak af, ben toch benieuwd hoe jullie daarover denken..
Het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat ik een match heb, ik stuur dan een berichtje en of er komt nooit antwoord of antwoord op de vraag die ik stel en weer stil of en jij?
Wat is dat toch met mannen op datingsites? (vrouwen wellicht ook )
Ik heb al zo vaak het eerste berichtje gestuurd wat dan weer op niks uitdraait..
En ja ik filter degene die alleen op sex uit zijn er inmiddels wel uit;-)
Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen dat je niks terug stuurt..
Appen hetzelfde verhaal..
Misschien dat mannen die dit lezen mij kunnen vertellen hoe het werkt in het mannenbrein haha
Ik vraag me dit zo vaak af, ben toch benieuwd hoe jullie daarover denken..
Het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat ik een match heb, ik stuur dan een berichtje en of er komt nooit antwoord of antwoord op de vraag die ik stel en weer stil of en jij?
Wat is dat toch met mannen op datingsites? (vrouwen wellicht ook )
Ik heb al zo vaak het eerste berichtje gestuurd wat dan weer op niks uitdraait..
En ja ik filter degene die alleen op sex uit zijn er inmiddels wel uit;-)
Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen dat je niks terug stuurt..
Appen hetzelfde verhaal..
Misschien dat mannen die dit lezen mij kunnen vertellen hoe het werkt in het mannenbrein haha
donderdag 8 april 2021 om 06:59
Toch fijn om te horen dat het niet alleen aan mij ligt..Lieve020 schreef: ↑07-04-2021 23:13Herkenbaar! Ik gebruik ook bumble en heb best veel matches (jammer dat ze na 24 uur weg zijn). Probeer ook altijd een leuke openingszin te bedenken en word dan meestal genegeerd.
Soms wel succes en binnen een week een date! Nu ben ik twee weken best fanatiek aan het swipen en wil het niet lukken om een leuk gesprek voor langer dan een dag te voeren.
Vind het online daten ook helemaal niks, maar bij gebrek aan opties geef ik mezelf er maar aan over. Hopelijk snel weer de kroeg in!
Zitten wij in dezelfde leeftijdscategorie of is het bij alle leeftijden beetje hetzelfde?
donderdag 8 april 2021 om 08:44
Ik ben halverwege de twintig! Denk soms ook dat het aan mij ligt, maar de hele cultuur is een beetje verpest volgens mij. Heb ook vriendinnen die de ene na de andere date binnen harken en hele gesprekken onderhouden met 5 tegelijk. Dat ze dan iets doet en dezelfde foto naar alle 5 stuurt. Vind dat eigenlijk ook zo bizar en doet mijn vertrouwen in mijn eigen matches ook meteen dalen.
donderdag 8 april 2021 om 14:02
Nou dat zou ik ook frustrerend vinden, maar als ik het zo lees allemaal is het gewoon niet makkelijk..Lieve020 schreef: ↑08-04-2021 08:44Ik ben halverwege de twintig! Denk soms ook dat het aan mij ligt, maar de hele cultuur is een beetje verpest volgens mij. Heb ook vriendinnen die de ene na de andere date binnen harken en hele gesprekken onderhouden met 5 tegelijk. Dat ze dan iets doet en dezelfde foto naar alle 5 stuurt. Vind dat eigenlijk ook zo bizar en doet mijn vertrouwen in mijn eigen matches ook meteen dalen.
Maar we houden gewoon vol
donderdag 8 april 2021 om 14:18
Mannen kunnen om zoveel redenen iemand liken. Sommigen liken veel omdat ze gewoon willen weten door wie ze geliked worden.
Verder kan iemand jou ook drie dagen geleden hebben geliket en inmiddels in een paar leukegesprekken met anderen zitten.
Kortom, hecht er niet teveel waarde aan. En verder idd zou ik even wachten tot een man contact opneemt. Dan filter je meteen degenen eruit die je toch niet zo leuk vinden.
Verder kan iemand jou ook drie dagen geleden hebben geliket en inmiddels in een paar leukegesprekken met anderen zitten.
Kortom, hecht er niet teveel waarde aan. En verder idd zou ik even wachten tot een man contact opneemt. Dan filter je meteen degenen eruit die je toch niet zo leuk vinden.

donderdag 8 april 2021 om 14:33
Ik denk dat dit een sneeuwbaleffect is van een opeenstapeling van teleurstellingen en nasleep van gebroken relaties. Veel cynisme en teleurgestelde mensen op dating apps die het daten als een noodzakelijk kwaad zien. Het net niet kunnen krijgen van dat ene wat je zoooooo graag wilt. Vol goede moed weer swipen, de zoveelste nietszeggende berichten en stug door gaan zonder de fut om iemand rustig te leren kennen.
On a positive note: houd het voor jezelf zo luchtig en leuk mogelijk. Toen ik nog op die apps zat, voelde ik de desinteresse, onverschilligheid en het matchen om het matchen. Die gasten unmatchte ik meteen. Er bleef altijd wel een leuk iemand over met wie ik wel een klik voelde. Dat hoefde niet meteen tot een date of meer te leiden, want lol had ik al.
On a positive note: houd het voor jezelf zo luchtig en leuk mogelijk. Toen ik nog op die apps zat, voelde ik de desinteresse, onverschilligheid en het matchen om het matchen. Die gasten unmatchte ik meteen. Er bleef altijd wel een leuk iemand over met wie ik wel een klik voelde. Dat hoefde niet meteen tot een date of meer te leiden, want lol had ik al.
donderdag 8 april 2021 om 14:40
En dan vraag je hier waar het misgaat. Waarom doe je zulke aannames?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
donderdag 8 april 2021 om 15:42
Als je toch serieus naar een relatie "zoekt " dan doe je toch moeite om een leuk profiel neer te zetten?
Ipv 1 foto zonder verder tekst..
Heb ook al een paar keer gehad dat het een nepaccount was, of als het dan wel tot een match kwam daar het alleen voor sex was.. Dus nee is geen aanname.
En uit een profieltekst kan je vaak ook wel wat halen, met alleen een foto kan ik niet veel..
Dus waarom doe jij de aanname dat het wel aan mij zal liggen?
donderdag 8 april 2021 om 15:50
Ik doe dat ook, wat betreft het voeren van gesprekken met meerdere vrouwen. Inmiddels ben ik ook wel een beetje mijn naïviteit verloren om te denken dat de ander alleen een gesprek met mij voert. Die inwisselbaarheid of vrijblijvendheid zorgt er mijns inziens ook voor dat je het op die manier gaat benaderen. Dat wil zeggen: meerdere hengels uitwerpen en vervolgens kijken wat je kunt binnenhalen. Uiteindelijk is de gedachte dáárachter dat je als persoon probeert te voorkomen om te worden gekwetst; een op het eerste oog veelbelovend contact kan namelijk op ieder moment weer afhaken.Lieve020 schreef: ↑08-04-2021 08:44Ik ben halverwege de twintig! Denk soms ook dat het aan mij ligt, maar de hele cultuur is een beetje verpest volgens mij. Heb ook vriendinnen die de ene na de andere date binnen harken en hele gesprekken onderhouden met 5 tegelijk. Dat ze dan iets doet en dezelfde foto naar alle 5 stuurt. Vind dat eigenlijk ook zo bizar en doet mijn vertrouwen in mijn eigen matches ook meteen dalen.
donderdag 8 april 2021 om 16:04
Mimali schreef: ↑08-04-2021 15:42Als je toch serieus naar een relatie "zoekt " dan doe je toch moeite om een leuk profiel neer te zetten?
Ipv 1 foto zonder verder tekst..
Heb ook al een paar keer gehad dat het een nepaccount was, of als het dan wel tot een match kwam daar het alleen voor sex was.. Dus nee is geen aanname.
En uit een profieltekst kan je vaak ook wel wat halen, met alleen een foto kan ik niet veel..
Dus waarom doe jij de aanname dat het wel aan mij zal liggen?
Voor jou betekenen meer foto's en tekst blijkbaar een 'leuk profiel'. Voor mij niet. Dus voor de betreffende mannen mogelijk ook niet. Ik heb ook leuke gesprekken en dates gehad met mensen met één foto en een lege bio. Het lijkt mij zonde om mensen af te schieten op het gebrek aan een tekst in het profiel. Het lijkt alsof je mét tekst meer fout kan doen dan zonder tekst, dus ik begrijp die mannen wel. Dat het af en toe 'misgaat' lijkt me ook evident. Of diegene nou één of tien foto's heeft, en wel of geen tekst. Mijn advies is ook 'blijven proberen', maar dan wel in combinatie met 'iets minder kritisch zijn' tijdens het swipen. Unmatchen kan altijd.

donderdag 8 april 2021 om 16:31
Nou ja aannames? Vraag me af of dat aannames zijn.
Als iemand niet de moeite neemt iets op zijn profiel te zetten is het voor mij al geen match puur omdat je dan helemaal niks hebt behalve het uiterlijk, voor mij is dat te weinig. Andersom geld het zelfde, leuk profiel zonder foto is voor mij ook gelijk klaar.

donderdag 8 april 2021 om 16:36
Precies wat die ander waar je op reageerde dus zo tegenstaat.DillKarlings schreef: ↑08-04-2021 15:50Ik doe dat ook, wat betreft het voeren van gesprekken met meerdere vrouwen. Inmiddels ben ik ook wel een beetje mijn naïviteit verloren om te denken dat de ander alleen een gesprek met mij voert. Die inwisselbaarheid of vrijblijvendheid zorgt er mijns inziens ook voor dat je het op die manier gaat benaderen. Dat wil zeggen: meerdere hengels uitwerpen en vervolgens kijken wat je kunt binnenhalen. Uiteindelijk is de gedachte dáárachter dat je als persoon probeert te voorkomen om te worden gekwetst; een op het eerste oog veelbelovend contact kan namelijk op ieder moment weer afhaken.
En vind dat niet heel raar.

donderdag 8 april 2021 om 16:42
Ik heb ook altijd meerdere gesprekken openstaan, hoort er een beetje bij.Luci_Mster2 schreef: ↑08-04-2021 16:36Precies wat die ander waar je op reageerde dus zo tegenstaat.
En vind dat niet heel raar.
donderdag 8 april 2021 om 16:46
moeras schreef: ↑08-04-2021 16:31Nou ja aannames? Vraag me af of dat aannames zijn.
Als iemand niet de moeite neemt iets op zijn profiel te zetten is het voor mij al geen match puur omdat je dan helemaal niks hebt behalve het uiterlijk, voor mij is dat te weinig. Andersom geld het zelfde, leuk profiel zonder foto is voor mij ook gelijk klaar.
mcsteamy schreef: ↑08-04-2021 16:04Voor jou betekenen meer foto's en tekst blijkbaar een 'leuk profiel'. Voor mij niet. Dus voor de betreffende mannen mogelijk ook niet. Ik heb ook leuke gesprekken en dates gehad met mensen met één foto en een lege bio. Het lijkt mij zonde om mensen af te schieten op het gebrek aan een tekst in het profiel. Het lijkt alsof je mét tekst meer fout kan doen dan zonder tekst, dus ik begrijp die mannen wel. Dat het af en toe 'misgaat' lijkt me ook evident. Of diegene nou één of tien foto's heeft, en wel of geen tekst. Mijn advies is ook 'blijven proberen', maar dan wel in combinatie met 'iets minder kritisch zijn' tijdens het swipen. Unmatchen kan altijd.
Met de toevoeging: ervan uitgaan dat een gebrek aan tekst altijd gelijkstaat aan 'geen moeite willen doen' is een aanname.
donderdag 8 april 2021 om 16:50
Zo sta ik er ook in ja..moeras schreef: ↑08-04-2021 16:31Nou ja aannames? Vraag me af of dat aannames zijn.
donderdag 8 april 2021 om 16:53
Dat dus idd.. Er zijn denk ik ook niet veel leuke mannen vrijgezel (dat is misschien wel een aanname) en als ze dat al worden dan hebben ze al snel weer een nieuwe relatie vaak..

donderdag 8 april 2021 om 16:53
Ja daar heb je gelijk in, toch is het voor mij al gelijk geen match ook al zou hij er nog zo leuk uit zien.
Andersom vind ik een geweldig profiel met een leuke tekst en geen knappe man wel een match mocht het verder klikken.
donderdag 8 april 2021 om 16:54
Dan blijf je doen wat je nu doet. En dan blijven de resultaten waarschijnlijk ook wat ze nu zijn. Ik heb heel veel hele leuke matches, en heb ook al veel leuke dates gehad. En ik vind mezelf écht kritisch, ik blijf niet met iemand praten als de klik er niet is en spreek alleen af als ik echt geloof dat er iets is/zou kunnen zijn. Het blijft dan ook zelden bij één date. Waarom jezelf niet iets meer openstellen? Het enige 'risico' is dat je matcht met iemand die (voor jou) niet leuk blijkt te zijn. Wat is daar erg aan?

donderdag 8 april 2021 om 16:55
Dat denk ik ook wel eens maar er zijn ook legio getrouwde mannen en vrouwen die vreemd gaan. Die zijn natuurlijk ook absoluut niet leuk.

donderdag 8 april 2021 om 17:03
Ik heb ook leuke gesprekken en dates gehad. Maar niet altijd zin om weer opnieuw te zoeken , liefst heb ik dat er iemand zo op me afkomt en dat mijn prins op het witte paard is. Dan hoef ik niet meer te zoeken.mcsteamy schreef: ↑08-04-2021 16:54Dan blijf je doen wat je nu doet. En dan blijven de resultaten waarschijnlijk ook wat ze nu zijn. Ik heb heel veel hele leuke matches, en heb ook al veel leuke dates gehad. En ik vind mezelf écht kritisch, ik blijf niet met iemand praten als de klik er niet is en spreek alleen af als ik echt geloof dat er iets is/zou kunnen zijn. Het blijft dan ook zelden bij één date. Waarom jezelf niet iets meer openstellen? Het enige 'risico' is dat je matcht met iemand die (voor jou) niet leuk blijkt te zijn. Wat is daar erg aan?
Ben het internet daten een beetje zat, zeker ook omdat je goed moet zoeken. Er zitten best wel wat verkeerde mannen op datingsites.
donderdag 8 april 2021 om 17:48
mcsteamy schreef: ↑08-04-2021 16:54Dan blijf je doen wat je nu doet. En dan blijven de resultaten waarschijnlijk ook wat ze nu zijn. Ik heb heel veel hele leuke matches, en heb ook al veel leuke dates gehad. En ik vind mezelf écht kritisch, ik blijf niet met iemand praten als de klik er niet is en spreek alleen af als ik echt geloof dat er iets is/zou kunnen zijn. Het blijft dan ook zelden bij één date. Waarom jezelf niet iets meer openstellen? Het enige 'risico' is dat je matcht met iemand die (voor jou) niet leuk blijkt te zijn. Wat is daar erg aan?
Op zich niks, maar als degene dan weer alleen op sex uit is dan zakt de moed wel weer een beetje in mijn schoenen zeg maar, zoiets van daar heb je er weer 1..
Nu heb ik toevallig net een match, (niet verkregen door zelf naar rechts te swipen maar door crushtime op happn) en hij stuurt, hey hey..
Dan denk ik, ja en nu? Kan je niet iets meer bedenken? En ja weer een profiel met 1 foto en geen tekst..
donderdag 8 april 2021 om 17:59
Dat klopt, de dating app OK Cupid heeft daar een tijdje geleden onderzoek naar gedaan. Vrouwen hebben veel meer matches, maar zijn bijzonder kritisch op welke kerels zij likenDillKarlings schreef: ↑07-04-2021 14:58In mijn beleving heeft de gemiddelde vrouw op een willekeurige dating-app veel meer matches dan de gemiddelde man, waardoor zij selectiever te werk kan gaan. Ik voel me niet aangesproken wat betreft het 'alles liken', maar het is wel zo dat ik in eerste instantie iemand naar rechts kan swipen en als er een match is denken "toch maar niet".
Slechts een paar procent van de mannen wordt op datingapps aantrekkelijk gevonden.

donderdag 8 april 2021 om 18:05
Dan stuur je terug:"Hey hey hey....nu jij weer."Mimali schreef: ↑08-04-2021 17:48[/b]
Op zich niks, maar als degene dan weer alleen op sex uit is dan zakt de moed wel weer een beetje in mijn schoenen zeg maar, zoiets van daar heb je er weer 1..
Nu heb ik toevallig net een match, (niet verkregen door zelf naar rechts te swipen maar door crushtime op happn) en hij stuurt, hey hey..
Dan denk ik, ja en nu? Kan je niet iets meer bedenken? En ja weer een profiel met 1 foto en geen tekst..
Je mag best een beetje spotten met nietszeggende berichten. En ze dat laten voelen ook.
donderdag 8 april 2021 om 18:12
Kroonprinses schreef: ↑08-04-2021 18:05Dan stuur je terug:"Hey hey hey....nu jij weer."
Je mag best een beetje spotten met nietszeggende berichten. En ze dat laten voelen ook.