Uitgerekend 1e helft december 2021

28-03-2021 13:35 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja superpril maar roept u maar! :-] Hier 1 december uitgerekend van de 2e. Wel in januari een miskraam gehad dus ik ben zeker nog gematigd blij maar hier anoniem kletsen is wel fijn.

N.b. het topic uitgerekend in de tweede helft van december 2021 is hier te vinden
zwanger/uitgerekend-tweede-helft-decemb ... ges/476278

Naam Leeftijden Hoeveelste UD Volgende echo Hartje/Geslacht
Computersaysno31/30 2e1-1214-4 :heart:
*Metta*38/422e1-12 23-4-
Paasei98739/392e1-12 23-4-
Garnet1234532/331e2-1223-4-
Katootje8337/362e3-1219-4-
Kiwimeisje31/313e5-1227-4-
_Amber_26/301e7-12?-
TheDoctor32/331e7-1228-4-
86Truus34/351e8-1226-4-
Candy10324/281e10-12?-
Daanstje28/34 2e10-1230-4-
Puizigenblauw29/291e12-1228-4-
DiHappy8634/362e13-124-5-
Viviette28/361e14-12?-
*metta* wijzigde dit bericht op 17-04-2021 09:33
79.21% gewijzigd
Amber, ik weet rationeel gezien wel dat het wel of niet hebben van symptomen geen invloed heeft op het wel of niet hebben van een miskraam, maar wij blijven onszelf toch dingen wijsmaken he ;-) Logisch dat je stukken angstiger bent dit keer maar pas vooral op jezelf: misschien kan je man je een beetje geruststellen, of anders een keer met een professional praten?

Kiwimeisje, wauw, 4 kinderen! Ik wil graag 1 kind (heb lang getwijfeld tussen 0 en 1), maar mijn vriend zou er graag minimaal 2 willen - ik hou helemaal niet van drukte. Het stelt me wel gerust dat het je lukt om 9 uur te slapen met twee kleine kinderen in huis :-D Ik slaap nu ook veel, maar t lukt me daardoor wel om wakker te blijven terwijl ik werk (thuis, achter de pc ;-) ) - ik heb behoorlijk "eenzaam" werk, dus moet me er soms wel toe zetten!

Welkom Paasei!

Over de corona-vaccinatie: ik neig naar wel laten vaccineren, al ben ik vast nog lang niet aan te beurt. Ik zie wel wat mijn gynaecoloog ervan vind zodra ik word opgeroepen. Ik heb overigens al corona gehad in november, volledig asymptomatisch. Ik heb dus misschien nog wat antistoffen en ik ben pas vanaf september weer "onder de jongeren" (ik werk op een universiteit ;-) )

Ik heb een kleine voorkeur voor een jongen, mijn vriend voor een meisje. We zullen dus hoe dan ook blij zijn :-D
leeftijdsverschil ik had het hier liever wat kleiner willen hebben. Zoon is nu 3 als deze baby wordt geboren. Door opleiding en de miskraam zit er nu 1,5 jaar langer tussen dan ik idealiter had gewild. Maargoed, ik zie ook wel de voordelen. Zoon slaapt meestal goed door, word steeds zelfstandiger en ik hoef hem niet meer zo vaak te tillen.

vaccinatie ik twijfel nog.. waarschijnlijk word ik in mei opgeroepen (overig zorgpersoneel). Dan zijn we de eerste spannende 12 weken voorbij. Volgens mij is het grootste nu bekende risico het krijgen van koorts door de vaccinatie, maar ja, dat kun je ook krijgen van Corona. En verder is er nog niet veel bekend.. Anderzijds duurt december, maar ws januari nog wel heel lang...

symptomen ik begin nu echt moeier te worden en afkeer te krijgen van bepaalde geuren. Maar ik ben ook wel angstig om weer een miskraam te krijgen. Helaas is het wel/niet hebben van symptomen geen zekerheid. Bij mijn vorige zwangerschap had ik veel symptomen, buik groeide al en toch geen kloppend hartje (maar je blijft toch hormonen aanmaken zolang er iets in je baarmoeder zit en het vruchtzakje was wel doorgegroeid).

geslacht maakt ons niks uit. Nog een jongetje zou praktisch zijn mbt spullen en kleertjes. Maar we hebben geen voorkeur. Wel vind ik het heel leuk om het vroeg te weten om het zo wat echter te maken. Bij zoon hebben we met 15 weken een pretecho/geslachtsecho laten maken. Dat willen we nu weer als het qua corona maatregelen kan.
garnet dat is fijn van het thuis goed je werk kunnen volhouden! Ik vind het tijdens werkdagen wel lastig soms, maar nu met thuiswerken ga ik steeds even wandelen of iets doen zodat ik een beetje actief blijf. Hebben jullie nu een compromis in het aantal kinderen of zien jullie het wel even? Nummer 4 is hier ook geen zekerheid hoor.

daanstje snap dat je daar heel erg onzeker van geworden bent. Het is ook een onzekere tijd. Wanneer kun je naar de verloskundige? Misschien kun je er eerder heen?

Ik word steeds misselijker en heb het soms wel lastig met de poepluiers hier ;-D
Kiwi meisje, ik mag 30 april voor een echo, dan zou ik 8 weken zijn. Eerder zou kunnen, maar kan ook voor veel onzekerheid zorgen. Dus gekozen voor de standaard 8 weken echo.

En die poepluiers zijn idd echt intens nu..
Ja hier beginnen de misselijkheidsvlagen ook te komen. Maar ik weet ook dat symptomen zeker niet altijd iets goeds betekenen. Het blijven gewoon nog heeeeel spannende weken voor ons allemaal!

Welkom en gefeliciteerd nieuwe schrijvers! Zal ergens dit weekend achter de laptop de tabel weer even bijwerken.
Daansje, wij nu ook gekozen voor een echo bij ‘pas’ 8 weken. De vorige keren vaak al rond 6 1/2 week. Als het goed zit dan even opgelucht maar na een paar dagen komt de spanning dan toch weer terug. Maar omdat ik steeds zo misselijk was wilde ik wel weten of het goed zat. Ik was klaar met het steeds voor niks misselijk zijn met die miskramen.

Kiwimeisje, wat goed dat jij 9u slaap kan pakken! Klinkt heerlijk, haha. Hier nog gebroken nachten met de jongste..

Metta, voor de tabel: leeftijd 39/39, ud1/12 en echo 23/4
Hier lijkt het niet goed te gaan. Sinds gisteren veel buikkrampen en toen ik vanochtend opstond om naar het toilet te gaan voelde ik het bloed er al uitlopen. Het bloed nog steeds, ongeveer 1,5 eetlepel bloed verloren nu, geen stolsels. Het is mijn eerste zwangerschap, maar dit lijkt mij niet goed toch??
Ik werk iedereen straks even bij.

Jeetje Doornroosje wat een schrik! Heb je nog steeds veel krampen of alleen gisteren? Ik zou denk ik wel even bellen met de verloskundige, vaak hebben die ook gewoon weekend diensten. Hoeveel weken ben je op dit moment?
Ja, zeker een schrik. Kan ik wel bellen? Ik ben nog maar 5 weken en 4 dagen. Ik heb een beetje zeurende buikpijn nu, maar dat heb ik al twee weken.
Bah Doornroosje, wat een schrik! Had je al een afspraak gemaakt voor een echo? Zo ja, gewoon die praktijk even bellen, die weten wel wat je het beste kan doen nu...
I'll be kept away
Hee lieve Doornroosje. Ja ik zou gewoon even bellen met de verloskundige. Voor zoiets bellen is helemaal niet gek :hug: :heart:
Hoihoi,

Ik zou ook graag willen meeschrijven :-)

Na bijna 2 jaar behandelingen in het ziekenhuis, eindelijk zwanger van ons tweede kindje. Ik ben 34 en mijn man 36, mijn dochter is 3.
Ik ben op 13 december uitgerekend en de eerste echo staat gepland op 4 mei.

Het is nog een beetje onwerkelijk en ook spannend, maar mijn lichaam laat al wel merken dat het echt zo is. Ik ben duizelig en heb erg gevoelige borsten. Ook heb ik het gevoel dat ik de hele dag moet eten om niet misselijk te worden. Bij de eerste zwangerschap heb ik helemaal geen klachten gehad, dus dit is nieuw.

Hopelijk mag het bij iedereen goed blijven gaan.
Bedankt voor de aanmoediging dames, het was idd niet gek om te bellen. De verloskundige heeft mij wat gerust gesteld dat deze hoeveelheid bloed niet perse een miskraam betekend. Maar het blijft allemaal heel spannend. Bloed is het laatste wat je wilt zien als je zwanger bent.
Wat goed dat je hebt gebeld! Jaa bloed is gewoon super eng om te zien als je zwanger bent. Fijn dat je weer wat bent gerustgesteld :heart:

Welkom Dihappy :)
_amber_ wijzigde dit bericht op 11-04-2021 15:06
6.44% gewijzigd
Oh nee doornroosje, wat naar. Bloed je nu nog of is het gestopt? Ik leef met je mee, hoop dat het niets betekent! Volgens mij is zonder stolsels een goed teken. Fijn dat de verloskundige je een beetje gerustgesteld heeft.
Fijn dat ze je een beetje gerust heeft kunnen stellen :hug: ik kan me voorstellen dat je je dan wel al een stuk beter voelt dan vanochtend.
Het blijft spannend maar we duimen gewoon dat het hierbij blijft!

En welkom DiHappy!
I'll be kept away
Wat naar Doornroosje! Goed dat je even gebeld hebt, ik vind het ook altijd een drempel hoor. Voel me al snel een zeur. Maar heb de vorige zwangerschap meerdere keren op m'n kop gekregen dat ik sneller had moeten/mogen bellen.

Welkom DiHappy!
Oh nee wat een schrik Doornroosje. Inderdaad, je mag ze te allen tijde bellen, daar zijn ze voor! Het blijft nu afwachten hè die eerste weken. Maar bloed is vreselijk schrikken.

Welkom Dihappy!

Zo de tabel is weer aangepast, graag even dikgedrukt als er iets aangepast moet worden. :-] Wat vinden jullie een fijne grootte voor dit clubje? Ben helemaal niet van het afbakenen maar het is ook wel leuk om niet té groot te zijn qua groep zodat het wat makkelijker bij te houden is?
De mods zijn redelijk streng Metta met het sluiten van topics, maar wellicht kun je wel aan geven dat de tabel vol zit? Ik vind zelf enigszins beperkt houden wel fijn ivm overzicht.

Nog voor de tabel: mijn echo is 30/4.
Doornroosje, jeetje wat schrikken! Gelukkig heeft de vk je wel een beetje gerust kunnen stellen. Ik duim voor je dat alles goed is!

Dit vind ik ook wel een fijn aantal dames!

Hier wel iets minder last van mijn borsten, kan weer op mn buik slapen.
Ach Doornroosje, dat wil je zeker niet zien. Zolang je geen echte krampen hebt kan bloedverlies gelukkig ook heel goed onschuldig zijn. Ik verloor bij m’n miskramen geen druppel bloed maar de bij de laatste goede zwangerschap 2 dagen ineens heel veel. Bleek een hematoom.
Gelukkig heeft de vk je een beetje gerust kunnen stellen.
Doornroosje Hoe gaat het nu? Ik hoop zo dat het bloeden inmiddels is gestopt!

Welkom Dihappy! Fijn dat het na al die tijd gelukt is!

Vwbt de tabel sluiten, qua datum zullen er niet veel dames meer bij komen toch? 2e helft december topic zal wel snel geopend worden.
Er zijn ook altijd wel wat meiden van wie je niks meer hoort na een tijdje...

Computersaysno, jij mag gewoon over 3 dagen al voor de echo! Dat schiet lekker op.
Ja, het bloeden is inmiddels gestopt en de krampen ook :kneel: Ik hoop dat het hierbij blijft. Ik zou pas rond vrijdag voor een echo kunnen omdat het nu nog wat te vroeg is. Bedankt voor jullie steun!
Wat fijn Doornroosje! 🙏
Gelukkig!!

Voel me eigenlijk wel prima, alleen m'n borsten voel ik momenteel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven