Vervolg topic
zondag 21 maart 2021 om 07:32
Zoals beloofd een update over de opticien. Uiteindelijk liet hij merken echte interesse te hebben. Ik kwam er ook achter dat ik zijn lichaamstaal wel goed heb geïnterpreteerd. Hij had al de eerste keer dat hij me zag interesse in mij. Pas bij de laatste controle ging hij dit ook uiten.
Na uitwisselen van gegevens gingen wij bellen en appen.
Ik open een topic over een situatie die ik niet zo goed begrijp. Ik vroeg of hij eerder getrouwd is geweest of relaties heeft gehad. Hij is namelijk 43 en hij zei dat hij alleen vakantieliefdes heeft gehad die hem blijkbaar alleen voor zijn verblijfsstatus in NL wilden (wel vrouwen die wilden trouwen en kinderen) en dat hij al 11 jaar niet met vrouwen zou zijn gegaan. Is dit geen rode vlag?
Ook vertelde hij me dat in zijn zaak wel eens alleenstaande vrouwen met kinderen openlijk met hem flirten. Ik zei voor de grap zo deed ik het niet toch. Ik deed normaal
Nouuu wat ik daar als antwoord op terug kreeg. 98 procent vd mannen zouden het niks vinden (hij bedoelde hiermee: het niet als flirten zien), ze vinden je natuurlijk wel mooi. Ze kunnen je, als ze je niet kennen, als lustobject zien (????). Dat je makkelijk bent en ik vroeg waarom? Omdat je er Spaans uitziet. Maar dat hij me wel zag voor wie ik echt ben doordat hij meer met me sprak. Een nette, intelligente vrouw en voor een langdurige relatie.
Ja, al sla je me dood. Ik weet niet wat ik met die woorden over dat ik, op het eerste gezicht als makkelijk wordt gezien, aanmoet....
Kan iemand hier mannentaal begrijpen?
Na uitwisselen van gegevens gingen wij bellen en appen.
Ik open een topic over een situatie die ik niet zo goed begrijp. Ik vroeg of hij eerder getrouwd is geweest of relaties heeft gehad. Hij is namelijk 43 en hij zei dat hij alleen vakantieliefdes heeft gehad die hem blijkbaar alleen voor zijn verblijfsstatus in NL wilden (wel vrouwen die wilden trouwen en kinderen) en dat hij al 11 jaar niet met vrouwen zou zijn gegaan. Is dit geen rode vlag?
Ook vertelde hij me dat in zijn zaak wel eens alleenstaande vrouwen met kinderen openlijk met hem flirten. Ik zei voor de grap zo deed ik het niet toch. Ik deed normaal

Nouuu wat ik daar als antwoord op terug kreeg. 98 procent vd mannen zouden het niks vinden (hij bedoelde hiermee: het niet als flirten zien), ze vinden je natuurlijk wel mooi. Ze kunnen je, als ze je niet kennen, als lustobject zien (????). Dat je makkelijk bent en ik vroeg waarom? Omdat je er Spaans uitziet. Maar dat hij me wel zag voor wie ik echt ben doordat hij meer met me sprak. Een nette, intelligente vrouw en voor een langdurige relatie.
Ja, al sla je me dood. Ik weet niet wat ik met die woorden over dat ik, op het eerste gezicht als makkelijk wordt gezien, aanmoet....
Kan iemand hier mannentaal begrijpen?

zondag 11 april 2021 om 13:31
In_Tenebris schreef: ↑11-04-2021 13:10Dat is toch het gevolg van jouw niet reageren? Ik vind het gewoon lullig wat je doet. Als je mensen te snel zielig vind ga je er ook niet zo mee om. Ik heb helemaal het idee dat je niet weet hoe je met mannen om moet gaan, dat blijkt ook uit hoe het met deze man begon.
Eens!
4 maanden incl. vele telefoongesprekken erover doen om erachter te komen of je gevoelens zou kunnen ontwikkelen?? Niet enkel deze man is de ‘schuldige’ in dit verhaal. Ik lees eigenlijk meerdere red flags bij TO dan bij de man in kwestie, professionele hulp is zeker geen overbodige luxe lijkt mij.
Je hebt toch geen dagen nodig om een berichtje te bedenken om dit contact te beëindigen?
“Beste ‘Hans’, het is nu toch ‘Anders’”.......

zondag 11 april 2021 om 13:37
Dat je niet weet hoe je met mannen moet omgaan vond ik blijken uit je eerste topic hierover. Ik dacht serieus dat dat niet echt was in eerste instantie. Helemaal onder de indruk van een opticien die aardig en hoffelijk is en dan niet weten hoe je het aan moet pakken. Dan is dit ook nog eens een " vreemde man " zoals al snel blijkt en nog maak je een afspraak met hem. Nu weet je ook niet hoe je dit af moet kappen. Als je veel ervaring had met mannen hadden alle 3 de punten anders verlopen. Het enige verstandige en eerlijke si nu gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je er mee wil stoppen.
zondag 11 april 2021 om 13:55
Hoe kun je dit soort fouten voorkomen?
Simpel. Even een hele poos niet daten. Als je steeds een forum nodig hebt om te leren hoe je met mannen omgaat dan is daten nu even niet je ding. Bovendien heb je om te daten een beetje ruggengraat nodig. Je moet kunnen zeggen dat je iets wel/niet wil. Als je dat niet kan dan moet je niet gaan daten, maar in therapie om assertiviteit te kweken. Verder is het verstandig om niet de hele dag bezig te zijn met signalen van anderen. Probeer op je werk te werken, bij de opticien naar een bril te zoeken en op straat gewoon onderweg te zijn. Een relatie is echt niet zaligmakend.
Simpel. Even een hele poos niet daten. Als je steeds een forum nodig hebt om te leren hoe je met mannen omgaat dan is daten nu even niet je ding. Bovendien heb je om te daten een beetje ruggengraat nodig. Je moet kunnen zeggen dat je iets wel/niet wil. Als je dat niet kan dan moet je niet gaan daten, maar in therapie om assertiviteit te kweken. Verder is het verstandig om niet de hele dag bezig te zijn met signalen van anderen. Probeer op je werk te werken, bij de opticien naar een bril te zoeken en op straat gewoon onderweg te zijn. Een relatie is echt niet zaligmakend.
zondag 11 april 2021 om 13:55
Zo begint het toch ook? Dat je iemand aardig vindt, onder de indruk bent en diegene beter wil leren kennen. Ik snap dat dit topic over hem vreemd kan overkomen, maar waarom het eerste topic ookIn_Tenebris schreef: ↑11-04-2021 13:37Dat je niet weet hoe je met mannen moet omgaan vond ik blijken uit je eerste topic hierover. Ik dacht serieus dat dat niet echt was in eerste instantie. Helemaal onder de indruk van een opticien die aardig en hoffelijk is en dan niet weten hoe je het aan moet pakken. Dan is dit ook nog eens een " vreemde man " zoals al snel blijkt en nog maak je een afspraak met hem. Nu weet je ook niet hoe je dit af moet kappen. Als je veel ervaring had met mannen hadden alle 3 de punten anders verlopen. Het enige verstandige en eerlijke si nu gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je er mee wil stoppen.
zondag 11 april 2021 om 14:14
Het is toch overduidelijk dat dit – voorzichtig uitgedrukt – een sociaal zeer onhandige man is, die moet je echt zo snel mogelijk en onomwonden duidelijk maken dat er 0.0 procent kans is dat het iets gaat worden tussen jullie. De kans is groot dat hij daar vervolgens niks van zal begrijpen, berichtjes blijven sturen etc. etc. Dan blokkeren en hopen dat hij je huisadres niet heeft of vindt.

zondag 11 april 2021 om 14:29
Zo beginnen dingen ook, maar de invulling is nogal onbeholpen vind ik. In dat eerste topic ging het erover hoe je in contact moest komen met hem en of hij alleen tegen jou aardig was. Daarvan dacht ik dat het niet echt was vanwege de manier waarop het besproken werd daar. Dit topic geloof ik wel en ik vind het vreemd dat je ondanks best wel veel signalen van zijn kant toch met hem op date bent geweest. Je hebt hier ook van vrijwel iedereen te horen gekregen dat hij vreemd is. Is dat dan aandacht of dacht je dat hij misschien toch leuk was? En wat leek je dan leuk aan hem?
Nu zit je met een situatie die je echt alleen op kan lossen door duidelijk en eerlijk te zijn naar hem toe. Deze man pikt geen signalen op en dat blijkt ook uit je berichtjes. Als hij lang niets hoort staat hij misschien voor je deur om te kijken of alles wel goed is, die man heeft geen idee.

zondag 11 april 2021 om 14:34
Het klopt van geen kanten. Dit zou een opticien/optometrist zijn, maar zijn schrijfstijl is zeer beroerd.
Ok, misschien is hij dyslectisch. Dan nog heeft hij een zeer kinderlijke manier van schrijven. Hij kent je amper en heeft het over een relatie. Blijft appen over niks terwijl je niet reageert.
En jij gaat er al even vreemd mee om.
Je komt enerzijds erg stellig en zelfverzekerd over en anderzijds juist heel onzeker.
Er klopt van alles niet en ik gok dat dit een poging is tot het vermaken van ons. Je kapt dit niet af omdat het topic anders klaar is.
Fake.
Ok, misschien is hij dyslectisch. Dan nog heeft hij een zeer kinderlijke manier van schrijven. Hij kent je amper en heeft het over een relatie. Blijft appen over niks terwijl je niet reageert.
Je komt enerzijds erg stellig en zelfverzekerd over en anderzijds juist heel onzeker.
Er klopt van alles niet en ik gok dat dit een poging is tot het vermaken van ons. Je kapt dit niet af omdat het topic anders klaar is.
Fake.

zondag 11 april 2021 om 14:59
Ik ben heel erg duaal dat klopt. Ik heb in elk geval 2 dominante verschillende persoonlijkheden. Sommige mensen hebben dat als gevolg van..Julus schreef: ↑11-04-2021 14:34Het klopt van geen kanten. Dit zou een opticien/optometrist zijn, maar zijn schrijfstijl is zeer beroerd.
Fake.
Wist je niet dat dit bestond?
zondag 11 april 2021 om 15:09
Het is in elk geval niet echt een leuke eigenschap wanneer iemand dat heeft zonder in therapie te zijn om hier mee om te leren gaan.
En ondertussen zit die man nog steeds in het ongewisse?