Eén ouder vakantie (2 kinderen)

01-10-2020 15:51 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik open dit topic, omdat google mij een te grote visvijver geeft met opties ;-) (en er vanuit gaande dat ik in 2021 in de zomer weer redelijk onbeperkt kan reizen).

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met één ouder reizen? Ik ben vorige jaar gescheiden en afgelopen zomer niet weggeweest, dus 2021 wordt de eerste keer voor mij alleen met de kinderen. Ik wil er zelf heel graag iets fijns van maken voor de kinderen (die worden die zomer 3 & 5), máár ook misschien hier en daar een uurtje voor mezelf hebben? Of zou dat te hoog gegrepen zijn haha...Daarom dacht ik aan (georganiseerde) één ouder vakanties. ik weet het niet! Geen ervaring dus! Ik ben benieuwd; iemand van jullie wel?
Suy schreef:
09-04-2021 16:10
Dat ligt heel erg aan de plek waar je heengaat! Er zijn inderdaad bestemmingen waar over het algemeen de wat meer extroverte types heengaan (bijvoorbeeld populaire badplaatsen) maar er zijn ook zeker bestemmingen waar de introverte persoon prima op zijn of haar plaats is.

Nadat ik net na mijn scheiding met de kinderen zelfstandig op vakantie geweest ben naar een huisjespark en half depressief en doodmoe weer terugkwam (alleen op vakantie met kinderen bleek dus niet mijn ding) ben ik de jaren daarna ook meegegaan met Estivant. Ook een keer op wintersport met hun. Geweldige ervaring! En wat mij juist opviel is dat je dus niet steeds mee hoeft te doen met gezamenlijke dingen als je dat niet wilt. Genoeg mensen die, als de kinderen met een uitstapje weg waren, rustig in hun eentje voor de tent koffie zaten te drinken.

Ik hoor graag tips voor locaties geschikt voor introverte types, want ik heb helaas dezelfde 'hiep hiep hoera - we feesten tot diep in de nacht' ervaring met Estivant. Ik durf daardoor niet meer, maar de kinderen willen het wel heel graag.
Ik ga met dochter naar een huurtent op de wadden. Drukke camping, maar gelukkig niet alleen maar alleenstaande ouders die willen kletsen. Ik ben niet introvert, maar zo’n holladijee stemming vind ik afschuwelijk. Genoeg andere kinderen om mee te spelen, geen animatie of andere gruwelijkheden. En na een weekje weer heerlijk naar huis om bij te komen, dochter naar o&o ;-D
rosadebree schreef:
09-04-2021 16:30
Ik hoor graag tips voor locaties geschikt voor introverte types, want ik heb helaas dezelfde 'hiep hiep hoera - we feesten tot diep in de nacht' ervaring met Estivant. Ik durf daardoor niet meer, maar de kinderen willen het wel heel graag.
Willen ze graag weer i.v.m. de animatie?

Ik ben met Estivant naar Sauerland en Bitez geweest. Bij beide niet de ervaring van feesten tot diep in de nacht. Dit kan natuurlijk per week/groep verschillen.

Zowel bij Estivant en andere eenoudervakantie heb ik om een tent/plek gevraagd zover mogelijk bij de 'partytent' vandaan, voor het geval ik toch bij nachtuilen terecht zou komen :)
Sterrenstof74 schreef:
10-04-2021 01:13
Willen ze graag weer i.v.m. de animatie?

Ik ben met Estivant naar Sauerland en Bitez geweest. Bij beide niet de ervaring van feesten tot diep in de nacht. Dit kan natuurlijk per week/groep verschillen.

Zowel bij Estivant en andere eenoudervakantie heb ik om een tent/plek gevraagd zover mogelijk bij de 'partytent' vandaan, voor het geval ik toch bij nachtuilen terecht zou komen :)
Dat feesten herken ik ook echt niet. Ik heb wel eens nachtelijk geborreld met andere ouders, maar zeker niet elke nacht en het was eerder knus dan uitgelaten. Een keer op de reis naar Cambrils, waren er wel bovengemiddeld veel moeders van een ander slag dan ik (de feesttypes, zeg maar, het T-woord is niet aardig om te gebruiken), maar toen zat ik in een appartement aan de rand van de camping en zij op het tentenveldje.
Jeetje heb gekeken naar Estivant benjaminweken, leek me wel prima. Week in Limburg met opgezette tent, maar dat kost 800euro voor één week! Vind dat echt veel geld voor wat het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven