Uitgerekend 1e helft oktober 2021
maandag 25 januari 2021 om 10:07
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!
Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.
Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?
PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.
Nisa1990
Banaantje_88
Ravenheart
Maneschijn
Worteltaart
Mennes_
Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.
Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?
PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Joyce-851 | 35 | 3e | 28/9 | ![]() |
Blauwe_Kat | 31 | 1e | 30/9 | ![]() |
Nonuh | 35 | 2e | 1/10 | ![]() |
Abrikoos91 | 30 | 1e | 1/10 | ![]() |
Jools87 | 33 | 2e | 1/10 | ![]() |
Salacia | 33 | 3e | 2/10 | ![]() |
Sanne_A | 39 | 3e | 8/10 | ![]() |
Piccobellobv | 33 | 9/10 | ![]() | |
Pinky 91 | 29 | 1e | 10/10 | ![]() |
Louen | 30 | 1e | 11/10 | ![]() |
Myra22 | 37 | 3e | 11/10 | ![]() |
Jagersvrouw | 30 | 3e | 12/10 | |
Sunny-in-Perth | 31 | 2e | 14/10 | echo 4/3 |
snoepjeskont | 31 | 5e | 15/10 | |
Lolanu | 33 | 2e | 16/10 | ![]() |
Luuntje19419 | 31 | 1e | ![]() |
Nisa1990

Banaantje_88

Ravenheart

Maneschijn

Worteltaart

Mennes_

nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd
maandag 12 april 2021 om 19:12
Dondeye wat vervelend zeg! Hopelijk knapt je man snel op ook..
Qua sport doe ik 1x per week personal training, niks extreems hoor maar vind het gewoon fijn om onder begeleiding te sporten. Dat kan ik nu dus ook blijven doen. Eerder lag de frequentie wel wat hoger, maar vind nu 1x per week voldoende.
Qua sport doe ik 1x per week personal training, niks extreems hoor maar vind het gewoon fijn om onder begeleiding te sporten. Dat kan ik nu dus ook blijven doen. Eerder lag de frequentie wel wat hoger, maar vind nu 1x per week voldoende.
maandag 12 april 2021 om 19:52
Ik sport momenteel ook niet al te veel. Ik ren nog wel, maar niet heel regelmatig en met het weer ook niet altijd zin in. Maar af en toe een half uurtje heel traag hobbelen dus, ik ben toch in beweging denk ik dan
. Vorige zwangerschap tot ongeveer 24 weken blijven joggen.
Ik ging ook altijd met de fiets naar het werk (een uurtje fietsen), maar nu dus alleen thuiswerk. Hoop binnen een paar maanden wel nog met fiets naar het werk te kunnen gaan een paar keer per week. Verder wil ik terug wat meer wandelen, opnieuw door het weet doe ik dat niet vaak genoeg momenteel. En tegen dat ik 7 maanden zwanger ben wil ik zwangerschapsyoga gaan doen. Wil ook opnieuw gaan zwemmen, is wel een goede sport voor als je zwanger bent en heb ik vorige keer lang gedaan!

Ik ging ook altijd met de fiets naar het werk (een uurtje fietsen), maar nu dus alleen thuiswerk. Hoop binnen een paar maanden wel nog met fiets naar het werk te kunnen gaan een paar keer per week. Verder wil ik terug wat meer wandelen, opnieuw door het weet doe ik dat niet vaak genoeg momenteel. En tegen dat ik 7 maanden zwanger ben wil ik zwangerschapsyoga gaan doen. Wil ook opnieuw gaan zwemmen, is wel een goede sport voor als je zwanger bent en heb ik vorige keer lang gedaan!
maandag 12 april 2021 om 21:24
Dondeyne wat balen van je man! Hopelijk voelt hij zich niet te slecht. ik dacht trouwens dat je niet gevaccineerd werd als je zwanger bent?
Ik heb de afgelopen 3 maanden weinig tot niet gesport. Voelde me echt te slecht. Gaat nu wel beter alleen nog erg vermoeid. Ga volgende week beginnen aan buitensportlessen. Yoga is helaas niks voor mij.
Ik heb de afgelopen 3 maanden weinig tot niet gesport. Voelde me echt te slecht. Gaat nu wel beter alleen nog erg vermoeid. Ga volgende week beginnen aan buitensportlessen. Yoga is helaas niks voor mij.

dinsdag 13 april 2021 om 07:28
Het stelt me wel gerust dat jullie ook niet zo veel aan sporten toe komen! Ik voel me soms zo lui
Mijn man heeft gelukkig nog steeds redelijk milde klachten.
Het advies is enkele weken geleden omgezet naar wel vaccineren, omdat het beloop bij zwangeren toch ernstiger lijkt te zijn dan bij leeftijdsgenoten.. ik ben daarbij risicogroep binnen werk en heb een aangeboren hartafwijking, dus ik wilde het zelf ook heel graag.

Mijn man heeft gelukkig nog steeds redelijk milde klachten.
Het advies is enkele weken geleden omgezet naar wel vaccineren, omdat het beloop bij zwangeren toch ernstiger lijkt te zijn dan bij leeftijdsgenoten.. ik ben daarbij risicogroep binnen werk en heb een aangeboren hartafwijking, dus ik wilde het zelf ook heel graag.
dinsdag 13 april 2021 om 08:07
Ik doe een klein beetje yoga, verder niet. Gestopt met fietsen naar het werk, deels het weer, maar ook omdat ik gewoon te moe was.
Nu minder moe, maar wel snel kortademig. Ik werk op een grote school, gisteren gaf ik ouders van een potentiele nieuwe leerling een rondleiding en daarna moest ik echt even op adem komen voordat ik weer kon praten
Voor mij is die kortademigheid in combinatie met de doelgroep waarmee ik werk (speciaal onderwijs, langdurig zieke kinderen) reden om me ook direct te laten vaccineren als we (eindelijk...) aan de beurt zijn.
Nu minder moe, maar wel snel kortademig. Ik werk op een grote school, gisteren gaf ik ouders van een potentiele nieuwe leerling een rondleiding en daarna moest ik echt even op adem komen voordat ik weer kon praten

Voor mij is die kortademigheid in combinatie met de doelgroep waarmee ik werk (speciaal onderwijs, langdurig zieke kinderen) reden om me ook direct te laten vaccineren als we (eindelijk...) aan de beurt zijn.
dinsdag 13 april 2021 om 10:00
Dondeyne Welkom!
Ik sport momenteel ook niet echt. Ik wandel wel elke dag 45 minuten tot 90 minuten met mijn hond maar niet meer in hetzelfde tempo als eerst. Voel me soms net een slak. Paardrijden doe ik nog wel maar dat is 1 a 2 keer per week als het weer een beetje mee zit.
Sportscholen zijn hier nog dicht maar als die weer opengaat wil ik wel weer 2 keer per week proberen te gaan sporten.
Morgen voor de NIPT, ik ben benieuwd!
Ik sport momenteel ook niet echt. Ik wandel wel elke dag 45 minuten tot 90 minuten met mijn hond maar niet meer in hetzelfde tempo als eerst. Voel me soms net een slak. Paardrijden doe ik nog wel maar dat is 1 a 2 keer per week als het weer een beetje mee zit.
Sportscholen zijn hier nog dicht maar als die weer opengaat wil ik wel weer 2 keer per week proberen te gaan sporten.
Morgen voor de NIPT, ik ben benieuwd!
woensdag 14 april 2021 om 11:58
Hier weer controle gehad (hartje luisteren). Alles was goed, ze kon het hartje eerst moeilijk vinden, de baby zat vrij hoog/verstopt, maar klonk verder goed uiteindelijk. Bloeduitslagen waren ook goed.
Over 1,5 week de echo om hopelijk het geslacht te weten te komen
en dan medio mei de 20-weken echo.
Vind dat het tot nu toe best snel gaan!
Over 1,5 week de echo om hopelijk het geslacht te weten te komen

Vind dat het tot nu toe best snel gaan!
woensdag 14 april 2021 om 14:13
donderdag 15 april 2021 om 17:37
Gister geweest voor de nipt test. Hier in Duitsland doen ze ook via echo alles controleren en wat ze konden zien was goed maar de rest wordt nog bekeken. Bloedprikken is niet gelukt. Mn linkerarm was nog blauw van vorige week dus dat lukte niet en na 3x prikken rechts zonder resultaat waarvan 2 x in mn hand, kan ik niemand aanraden, zijn we maar gestopt. Zonder bloed is de uitslag 85% zeker dus gaan daar maar voor en mocht er twijfel zijn dan is mn blauwe plek wel weg en proberen ze het nog maar een keer.
Ben een week naar voren gezet dus nu uitgerekend op 13.10! Dus al begonnen aan week 14 nu.
5 mei heb ik bij mijn eigen gyneacoloog een afspraak dus ik hoop dat ik dan hoor wat het wordt!
Hoe gaat het bij jullie met de kwaaltjes?
Hier minder moe en bijna niet meer misselijk
Ben een week naar voren gezet dus nu uitgerekend op 13.10! Dus al begonnen aan week 14 nu.
5 mei heb ik bij mijn eigen gyneacoloog een afspraak dus ik hoop dat ik dan hoor wat het wordt!
Hoe gaat het bij jullie met de kwaaltjes?
Hier minder moe en bijna niet meer misselijk

vrijdag 16 april 2021 om 09:36
Oh bah Luuntje wat rot. Ik heb in het verleden ook wel eens heel veel gedoe gehad met bloed prikken, ook prikken in m'n hand inderdaad, brr. Wel fijn dat je een week naar voren bent gezet! Scheelt toch weer.
Hier worden de kwaaltjes ook langzaam aan minder, het er zowaar zin in om in het weekend even babyspulletjes te gaan shoppen.
Heb wel bekkenklachten helaas, dus wat sporten betreft kom ik niet verder dan elke dag een stuk wandelen. Ik hoop dat ik dat in ieder geval nog een hele tijd kan blijven doen. En zwemmen wil ik wellicht ook gaan doen!
Jools, ik ook 16 weken vandaag
gaat uiteindelijk toch weer snel allemaal!
Hier worden de kwaaltjes ook langzaam aan minder, het er zowaar zin in om in het weekend even babyspulletjes te gaan shoppen.

Jools, ik ook 16 weken vandaag

vrijdag 16 april 2021 om 13:36
Wat balen Luuntje dat het prikken niet lekker ging! Duimen voor alsnog een goede uitslag dmv echo dan, en hopelijk later dan prikken.
Ik zit vandaag op 15+1, de misselijkheid is voor een groot deel weg en komt soms nog even met vlagen terug. De vermoeidheid valt weer te managen dus eigenlijk mag ik momenteel niet klagen.
Wij komen net terug de pretecho en we krijgen een meisje! Zoals wij en iedereen om ons heen al voorspelde, super leuk.
Het voelt nu ineens een stuk echter en minder abstract, zo bizar!
Ik zit vandaag op 15+1, de misselijkheid is voor een groot deel weg en komt soms nog even met vlagen terug. De vermoeidheid valt weer te managen dus eigenlijk mag ik momenteel niet klagen.
Wij komen net terug de pretecho en we krijgen een meisje! Zoals wij en iedereen om ons heen al voorspelde, super leuk.

vrijdag 16 april 2021 om 14:29
Wat leuk Louen!
Abrikoos, vervelend voor je! Ik heb ook al veel klachten van m'n bekken, met name na wandelen.. ik had gisteren een podcast erover geluisterd van 'mama'en' en besloten toch maar een afspraak bij de bekkenbodemfysiotherapeut te plannen; ik hoop dat ze tips of oefeningen heeft zodat ik een beetje fit de zwangerschap door kom! En ik kijk ook uit naar weer mogen zwemmen inderdaad!
Abrikoos, vervelend voor je! Ik heb ook al veel klachten van m'n bekken, met name na wandelen.. ik had gisteren een podcast erover geluisterd van 'mama'en' en besloten toch maar een afspraak bij de bekkenbodemfysiotherapeut te plannen; ik hoop dat ze tips of oefeningen heeft zodat ik een beetje fit de zwangerschap door kom! En ik kijk ook uit naar weer mogen zwemmen inderdaad!

vrijdag 16 april 2021 om 15:01
Louen; leuk, een meisje
Wij hebben morgen pretecho, ben zo benieuwd!
Dondeyne; ik ben inderdaad al een aantal keer bij de bekkenbodemfysio geweest, zou het zeker aanraden! De klachten blijven bij mij wel, maar zijn nu in ieder geval redelijk stabiel en het is allemaal goed te doen. Hoop dat zo te kunnen houden tijdens de zwangerschap, maar ben er wel een beetje bang voor gezien mijn buik ook zo hard groeit

Dondeyne; ik ben inderdaad al een aantal keer bij de bekkenbodemfysio geweest, zou het zeker aanraden! De klachten blijven bij mij wel, maar zijn nu in ieder geval redelijk stabiel en het is allemaal goed te doen. Hoop dat zo te kunnen houden tijdens de zwangerschap, maar ben er wel een beetje bang voor gezien mijn buik ook zo hard groeit

zaterdag 17 april 2021 om 10:11
maandag 19 april 2021 om 18:09
Wij hebben alle keren het geluk gehad dat we al 2/3 weken daarvoor een extra echo hadden waarop al veel bekeken werd (puur vanwege een bekende van ons uit het vak). Dat was meer voor het geslacht maar dan keken ze vaak al verder, daardoor was het minder spannend bij de 20 weken echo.
Nu ben ik zelf sowieso van nature al vrij onbezorgd als in dat ik denk het is vaker goed dan fout... dus met die instelling ga ik er ook in. Dat helpt wel. Vind jij het erg spannend?
Nu ben ik zelf sowieso van nature al vrij onbezorgd als in dat ik denk het is vaker goed dan fout... dus met die instelling ga ik er ook in. Dat helpt wel. Vind jij het erg spannend?

maandag 19 april 2021 om 19:10
Ik vind wel of niet vaccineren nog wel een vraagstuk voor mezelf. Ik val in principe niet onder de groepen waarbij het in de zwangerschap wel aangeraden wordt, maar heb wel een chronische aandoening van minder ernstige aard die mogelijk wel meer risico bij corona met zich meebrengt. Als het zover is dat er een uitnodiging voor vaccinatie komt ga ik het toch nog even goed overwegen.
De pretecho hier was erg leuk, wij krijgen een zoon!
Verder gaf de verloskundige aan dat ze bij een pretecho met deze termijn inderdaad alvast globaal kijkt naar de zaken die bij de 20 weken echo aan bod komen. Alles zag er goed uit, dus dat is wel een heel fijn gevoel! Alsnog zal ik de 20 weken echo wel heel spannend vinden denk ik, ik maak me tot nu toe voor elke echo al zorgen, haha. Niet zo onbezorgd van nature als salacia
De pretecho hier was erg leuk, wij krijgen een zoon!

woensdag 21 april 2021 om 10:28
Jeeej, wat leuk Abrikoos!
(hier hoort een blauw cheerleadertje te staan maar die doet het niet haha
)
Ik vind de 20-weken echo best wel spannend ja, vooral door het opmeten van alles. Mijn schoonzus heeft een kindje gekregen wat nogal achterliep op groei (helemaal gezond ter wereld gekomen, alleen veeel te klein en alsnog is ie nu niet de grootste), maar dat heeft toch voor behoorlijk wat zorgen gezorgd en blijft een beetje hangen bij mij merk ik. Bij de pretecho hebben ze wel globaal gekeken inderdaad naar het hartje, hoofdje, maagje etc, dus daar moet ik maar wat rust uit halen.
Moet zeggen dat ik af en toe nog wel eens overvallen kan worden door de onzekerheid of alles goed gaat. Misschien dat het de tweede helft van de zwangerschap, waar je kindje eigenlijk alleen nog maar moet 'groeien' wat zorgelozer gaat.

Ik vind de 20-weken echo best wel spannend ja, vooral door het opmeten van alles. Mijn schoonzus heeft een kindje gekregen wat nogal achterliep op groei (helemaal gezond ter wereld gekomen, alleen veeel te klein en alsnog is ie nu niet de grootste), maar dat heeft toch voor behoorlijk wat zorgen gezorgd en blijft een beetje hangen bij mij merk ik. Bij de pretecho hebben ze wel globaal gekeken inderdaad naar het hartje, hoofdje, maagje etc, dus daar moet ik maar wat rust uit halen.
Moet zeggen dat ik af en toe nog wel eens overvallen kan worden door de onzekerheid of alles goed gaat. Misschien dat het de tweede helft van de zwangerschap, waar je kindje eigenlijk alleen nog maar moet 'groeien' wat zorgelozer gaat.