Ingaan op afscheidsbericht via datingapp?
woensdag 14 april 2021 om 19:47
ik maak soms mee dat ik enige tijd chat ( nooit langer dan ca 2 weken) met iemand via datingapp. Het klikt virtueel en een eerste ontmoeting zit in de pijplijn, zonder dat datum/lokatie concreet is gemaakt. Of telefoonnummers zijn uitgewisseld.
En dan is de ander klaar met de datingapp en schrijft zich uit. Hij stuurt nog we een afscheidsbericht aan mij. In de trant van: ik ben hier klaar, kom niet meer op deze site, maar als je ons contact wilt voortzetten dan is dit xxx nummer, mailadres of andere manier om contact te leggen.
Het is aardig en netjes natuurlijk dat ik dergelijk bericht ontvang. Maar ik vind het vooral flauw. Als de gratis datingapp en contacten die je daar hebt over het algemeen tegenvallen, dan hoef je je toch niet uit te schrijven en vervolgens het initiatief om contact voort te zetten bij de ander die niet tegen valt neer te leggen? Kom op zeg. Ik vind het nogal onvolwassen overkomen. Natuurlijk tref je op gratis datingapp veel mensen aan waar je niet eens virtueel een leuk gesprek mee kunt voeren. Deal daar mee in plaats van je uit te schrijven en intitiatief tot voortzetten van contact bij mijn neer te leggen.
Ben benieuwd hoe jullie dit zien!
En dan is de ander klaar met de datingapp en schrijft zich uit. Hij stuurt nog we een afscheidsbericht aan mij. In de trant van: ik ben hier klaar, kom niet meer op deze site, maar als je ons contact wilt voortzetten dan is dit xxx nummer, mailadres of andere manier om contact te leggen.
Het is aardig en netjes natuurlijk dat ik dergelijk bericht ontvang. Maar ik vind het vooral flauw. Als de gratis datingapp en contacten die je daar hebt over het algemeen tegenvallen, dan hoef je je toch niet uit te schrijven en vervolgens het initiatief om contact voort te zetten bij de ander die niet tegen valt neer te leggen? Kom op zeg. Ik vind het nogal onvolwassen overkomen. Natuurlijk tref je op gratis datingapp veel mensen aan waar je niet eens virtueel een leuk gesprek mee kunt voeren. Deal daar mee in plaats van je uit te schrijven en intitiatief tot voortzetten van contact bij mijn neer te leggen.
Ben benieuwd hoe jullie dit zien!
Mensch durf te leven

woensdag 14 april 2021 om 20:49
Soldanella schreef: ↑14-04-2021 20:34Ik ben niet zo snel met mijn contactgegevens delen, en heb al genoeg meegemaakt van mannen die me daarin willen forceren. Zo n bericht als wat TO schrijft zou ik ook zo opvatten en ik zou er dan ook niet op reageren.
Dan stel je toch een anonieme chatapp voor, 1 waar je alleen een nickname hebt zoals bijv Kik.
Ik snap het probleem van TO ook niet, beetje drama om niks eigenlijk.
woensdag 14 april 2021 om 21:13
Ik vind jouw reactie overdreven. Hij kan toch stoppen met de app, naar wel contact met jou willen houden. Daarnaast denk ik, wanneer je al 2 weken chat met de intentie tot een echte afspraak dan is het toch ook wel tijd voor mail en telefoon...of heb je aandelen van die datingsite?
Je bent niet zo snel van het afspreken en het delen van gegevens: waarom zit je dan op een datingsite?
Toch niet vanwege het eeuwig chatcontact.
Je bent niet zo snel van het afspreken en het delen van gegevens: waarom zit je dan op een datingsite?
Toch niet vanwege het eeuwig chatcontact.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 14 april 2021 om 21:16
Hij legt helemaal het initiatief niet bij jou, want dat initiatief had hij al genomen toen hij jou zijn contactgegevens stuurde.
Hij laat het nu aan jou om daar wel of niet op in te gaan, en dat lijkt me een stuk netter dan opdringerig gedoe waar mannen zich ook nog wel eens schuldig aan kunnen maken.
Kortom, het is maar net door welke bril je naar zo’n bericht kijkt.
Hij laat het nu aan jou om daar wel of niet op in te gaan, en dat lijkt me een stuk netter dan opdringerig gedoe waar mannen zich ook nog wel eens schuldig aan kunnen maken.
Kortom, het is maar net door welke bril je naar zo’n bericht kijkt.
woensdag 14 april 2021 om 21:19
woensdag 14 april 2021 om 22:07
Dank voor alle reacties! Zet me goed aan het denken. Juist fijn dat bijna iedereen een tegengeluid laat horen. En ik wil geen zeikerd zijn: ben alleen geen fan van om voorafgaand aan een date via ander kanaal dan datingapp contact te hebben. Andere kanalen, zoals Whatsapp, gebruik ik bij voorkeur voor mensen die ik niet alleen via chat ken. Vandaar.
Mensch durf te leven
woensdag 14 april 2021 om 22:15
Ja inderdaad, dat denk ik ook. Dan kom je ze opeens weer tegen.
Of ze verbreken de match als ze je nummer hebben (Maar blijven dan doorzoeken op de ap)

woensdag 14 april 2021 om 22:29
Esmeralda9 schreef: ↑14-04-2021 22:15Ja inderdaad, dat denk ik ook. Dan kom je ze opeens weer tegen.
Of ze verbreken de match als ze je nummer hebben (Maar blijven dan doorzoeken op de ap)
Maar als je toch zo geforceerd en analyserend moet daten, hoe leuk is dat dan nog?
Alsof ze niet kunnen doorzoeken terwijl ze met je chatten.

woensdag 14 april 2021 om 22:31
Jij vindt het dramatisch, maar hij blijkbaar niet. Als je hem leuk genoeg vindt, dan chat je toch gewoon door, zo niet dan niet.
woensdag 14 april 2021 om 22:44
Dat kan ik zelf ook wel bedenken. Ik was alleen benieuwd naar de mening van anderen over een naar mijn mening wat dramatische actie van uitschrijven terwijl je ook anderszins onzichtbaar en onbereikbaar op datingapp kunt worden, zonder dat ik dan opeens via app contact moet voortzetten als ik dat zou willen
Mensch durf te leven

woensdag 14 april 2021 om 23:01
Tikatukka schreef: ↑14-04-2021 22:07Dank voor alle reacties! Zet me goed aan het denken. Juist fijn dat bijna iedereen een tegengeluid laat horen. En ik wil geen zeikerd zijn: ben alleen geen fan van om voorafgaand aan een date via ander kanaal dan datingapp contact te hebben. Andere kanalen, zoals Whatsapp, gebruik ik bij voorkeur voor mensen die ik niet alleen via chat ken. Vandaar.
Ik wilde juist graag andere contactgegevens. Dat voelde veiliger, dat maakte iemand echter. Een datingprofiel bestaat vaak maar kort, andere profielen veel langer.
Als je je telefoonnummer niet wilt geven zijn er ook apps als bijv KiK, waar je anonieme accounts hebt. Of maak een anoniem e-mailadres aan.
Als iemand al jaren op KiK zit is het voor mijn gevoel een echter persoon dan iemand met alleen een datingprofiel van een maand, op een gratis datingapp zelfs.

woensdag 14 april 2021 om 23:02
Sure.FitsSprits schreef: ↑14-04-2021 21:19Inderdaad, niks mis met het bericht. Misschien heeft hij in jou wel precies de persoon gevonden die hij zoekt en is dat gewoon de reden voor hem om zich nu uit te schrijven.
Maar goed. Dat heb jij dus niet door.

woensdag 14 april 2021 om 23:06

woensdag 14 april 2021 om 23:06
Tikatukka schreef: ↑14-04-2021 22:44Dat kan ik zelf ook wel bedenken. Ik was alleen benieuwd naar de mening van anderen over een naar mijn mening wat dramatische actie van uitschrijven terwijl je ook anderszins onzichtbaar en onbereikbaar op datingapp kunt worden, zonder dat ik dan opeens via app contact moet voortzetten als ik dat zou willen
Die gratis datingapps zijn heel vluchtig. Het stikt daar van de mensen die 2 weken komen kijken en dan weer vertrekken. Om over een maand of wat weer een nieuw profiel aan te maken.
Ik verwijderde ook liever dan het op anoniem te zetten. Waarom zouden je gegevens daar nog op die app moeten blijven staan, wie weet wat de ontwikkelaars ermee gaan doen...
donderdag 15 april 2021 om 07:13
Jij bent dramatisch. Ga jij even bepalen hoe anderen met hun dating app moeten omgaan.
Als ik er genoeg van heb verdwijnt Tinder ook volledig en begin ik wanneer ik daar zin in heb met een geheel nieuwe lei.
Heb aan beide kanten al gestaan, als ik het contact niet kwijt wil ga ik er op in en anders laat ik gewoon gaan. Zo simpel kan het zijn.
Als jij er zo moeilijk over doet: gewoon laten gaan.
donderdag 15 april 2021 om 07:15
Straks ga je op date en check je 100x of zijn profiel wel inactief is, omdat je niet wil dat hij ook met andere date.
To, je bent een zeur. Het gaat om een date, je haalt geen hond uit het asiel.
Het is geen afscheidsbericht, het is een verzoek om contact met je te houden.
To, je bent een zeur. Het gaat om een date, je haalt geen hond uit het asiel.
Het is geen afscheidsbericht, het is een verzoek om contact met je te houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

donderdag 15 april 2021 om 11:57
donderdag 15 april 2021 om 12:04
Mijn ervaring hier in is dat iemand op deze manier een telefoon nummer probeert te krijgen.
Ik heb dit ook een aantal keer gehad. Dat iemand zegt zich uit te schrijven en zijn nummer geeft, meteen weg is.
En dan blijkt dat diegene zich helemaal niet heeft uitgeschreven. Maar gewoon mijn nummer wilde hebben.
Als hij het op een fatsoenlijke manier had willen doen had hij je een berichtje kunnen sturen en kunnen wachten op je antwoord.
Ik heb dit ook een aantal keer gehad. Dat iemand zegt zich uit te schrijven en zijn nummer geeft, meteen weg is.
En dan blijkt dat diegene zich helemaal niet heeft uitgeschreven. Maar gewoon mijn nummer wilde hebben.
Als hij het op een fatsoenlijke manier had willen doen had hij je een berichtje kunnen sturen en kunnen wachten op je antwoord.