Gestopt net roken en benauwd zijn
vrijdag 9 april 2021 om 08:43
Hallo allemaal,
Ik ben nu 2 maanden, 18 dagen en 7 uurtjes gestopt met roken. Ik rookte 20/25 sig per dag.Ik ben 4 kilo aangekomen maar het ergste is dat ik benauwd ben. Nooit gehad toen ik rookte. Heb ook nooit een rokershoest gehad of slijm opgehoest toen ik stopte wat je vaak hoort.
Het lijkt wel alsof mijn conditie erger is geworden. En soms voel ik me echt benauwd bij kleine inspanning. Ik fiets 5 dagen per week 50 min.Verder sport ik niet. Is dit herkenbaar? Had gehoopt dat ik me veel fitter zou voelen na,het stoppen.
Ik ben nu 2 maanden, 18 dagen en 7 uurtjes gestopt met roken. Ik rookte 20/25 sig per dag.Ik ben 4 kilo aangekomen maar het ergste is dat ik benauwd ben. Nooit gehad toen ik rookte. Heb ook nooit een rokershoest gehad of slijm opgehoest toen ik stopte wat je vaak hoort.
Het lijkt wel alsof mijn conditie erger is geworden. En soms voel ik me echt benauwd bij kleine inspanning. Ik fiets 5 dagen per week 50 min.Verder sport ik niet. Is dit herkenbaar? Had gehoopt dat ik me veel fitter zou voelen na,het stoppen.

vrijdag 9 april 2021 om 08:54
In sigaretten zijn stofjes toegevoegd die je het gevoel geven dat je luchtwegen vrij worden gemaakt.
Herstel duurt lang. Je voelt nu pas wat je jezelf hebt aangedaan. Door roken omdat het beter voelt kan leiden tot onherstelbare schade zoals copd.
Bij benauwdheid zou ik ea met de huisarts bespreken en laten testen of je een luchtwegenaandoening hebt.
Herstel duurt lang. Je voelt nu pas wat je jezelf hebt aangedaan. Door roken omdat het beter voelt kan leiden tot onherstelbare schade zoals copd.
Bij benauwdheid zou ik ea met de huisarts bespreken en laten testen of je een luchtwegenaandoening hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 9 april 2021 om 10:15
Wat voor benauwdheid heb je? Ik kreeg zelf het gevoel steeds diep te moeten inademen wat dan niet altijd lukte, maar dat schijnt juist een teken van chronische hyperventilatie te zijn ("luchthonger").
De frisheid en verbetering die iedereen schijnt te ervaren na stoppen met roken heb ik ook niet, maar ik kan me zo voorstellen dat ik door het stoppen anders ben gaan ademen, me meer bewust ben van mijn ademhaling, en daarin een nieuwe balans moet vinden.
De frisheid en verbetering die iedereen schijnt te ervaren na stoppen met roken heb ik ook niet, maar ik kan me zo voorstellen dat ik door het stoppen anders ben gaan ademen, me meer bewust ben van mijn ademhaling, en daarin een nieuwe balans moet vinden.
vrijdag 9 april 2021 om 10:19
maandag 12 april 2021 om 23:40
woensdag 14 april 2021 om 21:18
Ik hoest helemaal niet, nooit gedaan ook niet toen ik wel rookte ik heb het alleen maar benauwd.
Copd zal het wel niet zijn, hoest niet en ben nog vrij jong alhoewel je weet het natuurlijk nooit.
woensdag 14 april 2021 om 21:19
Dankjewel, hopelijk komt het goed.
donderdag 15 april 2021 om 08:56
Natuurlijk komt het goed! Volhouden niet meer roken is een enorme bevrijding!