Ingaan op afscheidsbericht via datingapp?

14-04-2021 19:47 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik maak soms mee dat ik enige tijd chat ( nooit langer dan ca 2 weken) met iemand via datingapp. Het klikt virtueel en een eerste ontmoeting zit in de pijplijn, zonder dat datum/lokatie concreet is gemaakt. Of telefoonnummers zijn uitgewisseld.

En dan is de ander klaar met de datingapp en schrijft zich uit. Hij stuurt nog we een afscheidsbericht aan mij. In de trant van: ik ben hier klaar, kom niet meer op deze site, maar als je ons contact wilt voortzetten dan is dit xxx nummer, mailadres of andere manier om contact te leggen.

Het is aardig en netjes natuurlijk dat ik dergelijk bericht ontvang. Maar ik vind het vooral flauw. Als de gratis datingapp en contacten die je daar hebt over het algemeen tegenvallen, dan hoef je je toch niet uit te schrijven en vervolgens het initiatief om contact voort te zetten bij de ander die niet tegen valt neer te leggen? Kom op zeg. Ik vind het nogal onvolwassen overkomen. Natuurlijk tref je op gratis datingapp veel mensen aan waar je niet eens virtueel een leuk gesprek mee kunt voeren. Deal daar mee in plaats van je uit te schrijven en intitiatief tot voortzetten van contact bij mijn neer te leggen.

Ben benieuwd hoe jullie dit zien!
Mensch durf te leven
chocolol schreef:
14-04-2021 20:26
Hij wil verder niet die app gebruiken en vindt jou leuk genoeg om contact te houden. Daarom geeft hij zijn contact info en nu ben je teleurgesteld omdat je vindt dat hij de bal bij jou legt? Hij maakt toch al de eerste stap om zijn gegevens te geven? Wat moet hij nog meer doen, een app blijven gebruiken alleen voor jou? Nou als jij ook maar enigszins interesse in hem zou hebben, is het toch geen probleem om via mail/tel het contact voort te zetten? Je maakt drama om niks.
Dit is precies ook mijn gedachte.

Als man (heb ik me laten vertellen) krijg je in die apps ook veel paydates aangeboden, als je daar niet op zit te wachten en de app voor je tegen valt maar toch 1 persoon hebt gevonden waar je wel contact mee wil houden dan kan je privé gegevens delen.
Als je niet gelijk jouw nummer wil geven kan je een gratis prepaid kaartje nemen en een goedkoop toestel erbij en kan je via dat nummer communiceren, Als het dan alsnog wat tussen jullie word laat je op een gegeven moment weten dat je een nieuw nummer hebt en geef je je echte nummer.
Beau1983 schreef:
15-04-2021 12:04

Als hij het op een fatsoenlijke manier had willen doen had hij je een berichtje kunnen sturen en kunnen wachten op je antwoord.
Hier ben ik het mee eens. Ik snap TO's gevoel dan ook wel. Het voelt een beetje half/half. Enerzijds toont hij initiatief en geeft hij zijn contactgegevens. Maar doordat hij daarna meteen foetsie is, zou ik zelf ook niet 100% overtuigd zijn of hij echt geïnteresseerd is en me afvragen wat hier nu precies achter zit. Vanwaar de haast? Of strooit hij overal met zijn contactgegevens?

Ik zou het ook fijner vinden als hij even zou wachten op reactie, zodat je samen kunt afspreken elders verder te chatten.
Beau1983 schreef:
15-04-2021 12:04
Mijn ervaring hier in is dat iemand op deze manier een telefoon nummer probeert te krijgen.

Ik heb dit ook een aantal keer gehad. Dat iemand zegt zich uit te schrijven en zijn nummer geeft, meteen weg is.

En dan blijkt dat diegene zich helemaal niet heeft uitgeschreven. Maar gewoon mijn nummer wilde hebben.

Als hij het op een fatsoenlijke manier had willen doen had hij je een berichtje kunnen sturen en kunnen wachten op je antwoord.
Dat is mijn ervaring ook. Of die mannen zich dan ook echt hebben uitgeschreven weet ik niet, want ik let daar niet op, maar ik kreeg wel veel berichten van mannen die zich wilde uitschrijven en om die reden snel reactie wilde hebben met telefoonnummer erbij. Soort van laatste kans idee.

In dit geval heeft TO al langer contact en dat maakt wel verschil.

Ik zou het zelf heel opdringerig vinden en alleen daarom al er niet op ingaan. Hij had ook even kunnen overleggen.
safrat schreef:
15-04-2021 12:36
Dat is mijn ervaring ook. Of die mannen zich dan ook echt hebben uitgeschreven weet ik niet, want ik let daar niet op, maar ik kreeg wel veel berichten van mannen die zich wilde uitschrijven en om die reden snel reactie wilde hebben met telefoonnummer erbij. Soort van laatste kans idee.

In dit geval heeft TO al langer contact en dat maakt wel verschil.

Ik zou het zelf heel opdringerig vinden en alleen daarom al er niet op ingaan. Hij had ook even kunnen overleggen.
Maar waarom moet hij dat overleggen dan?
Als hij geen zin meer heeft in die app (om wat voor reden dan ook) dan mag hij dat toch zelf weten? Hij wil graag contact houden met TO en laat haar weten waar ze hem kan bereiken. Als zij hem toch niet leuk vind en daar geen zin in heeft, hoeft ze daar niks mee te doen. Als ze hem wel leuk vindt, kan ze hem daar bellen of een berichtje sturen.

Ik zie het ook totaal niet als een afscheidsbericht, maar juist als een uitnodiging om het contact aan te houden op een andere manier. Ik zou het juist een pré vinden als ik wat meer persoonlijke gegevens (zoals een telefoonnummer) zou hebben. Kans dat het dan een creep is wordt alweer iets kleiner.

Ik snap die waarde die jullie aan zo'n datingapp hangen niet zo goed. Wat maakt het nu uit op welke manier je met het gesprek verder gaat.
Vutje schreef:
15-04-2021 12:46
Maar waarom moet hij dat overleggen dan?
Als hij geen zin meer heeft in die app (om wat voor reden dan ook) dan mag hij dat toch zelf weten? Hij wil graag contact houden met TO en laat haar weten waar ze hem kan bereiken. Als zij hem toch niet leuk vind en daar geen zin in heeft, hoeft ze daar niks mee te doen. Als ze hem wel leuk vindt, kan ze hem daar bellen of een berichtje sturen.

Ik zie het ook totaal niet als een afscheidsbericht, maar juist als een uitnodiging om het contact aan te houden op een andere manier. Ik zou het juist een pré vinden als ik wat meer persoonlijke gegevens (zoals een telefoonnummer) zou hebben. Kans dat het dan een creep is wordt alweer iets kleiner.

Ik snap die waarde die jullie aan zo'n datingapp hangen niet zo goed. Wat maakt het nu uit op welke manier je met het gesprek verder gaat.
Ik zou het gewoon te abrupt vinden en geforceerd. Het zou voor mij in ieder geval wat uitmaken en dan misschien niet eens zo zeer de mogelijkheid om op een andere manier te communiceren, maar dat de ander bepaalt wanneer dat gebeurt.
safrat schreef:
15-04-2021 13:06
Ik zou het gewoon te abrupt vinden en geforceerd. Het zou voor mij in ieder geval wat uitmaken en dan misschien niet eens zo zeer de mogelijkheid om op een andere manier te communiceren, maar dat de ander bepaalt wanneer dat gebeurt.

Maar dat bepaalt hij toch niet, het is aan die ander er wel/niet en wanneer op in te gaan.
safrat schreef:
Dus bij jou kan zo'n kerel eerst beter een weekje inmasseren dat hij de app niks meer vind en een voorkeur heeft om op een andere manier verder te praten.

En dan na een week mag hij wel de app verwijderen van jou?
loisnvt schreef:
15-04-2021 13:31
Maar dat bepaalt hij toch niet, het is aan die ander er wel/niet en wanneer op in te gaan.
Uiteindelijk wel natuurlijk, maar hij bepaalt dat het eerstvolgende contact middels een door hem gekozen communicatiemiddel loopt en ik voel me dan voor het blok gezet.
Vutje schreef:
15-04-2021 13:44
Dus bij jou kan zo'n kerel eerst beter een weekje inmasseren dat hij de app niks meer vind en een voorkeur heeft om op een andere manier verder te praten.

En dan na een week mag hij wel de app verwijderen van jou?
Er zit nog wel een verschil tussen een week en pak 'm beet een paar uur, of een dag - totdat jij zijn bericht hebt gezien en hebt kunnen laten weten dat het prima is en dat je verder praat via app/mail/whatever.
hannaaah schreef:
15-04-2021 12:35
Hier ben ik het mee eens. Ik snap TO's gevoel dan ook wel. Het voelt een beetje half/half. Enerzijds toont hij initiatief en geeft hij zijn contactgegevens. Maar doordat hij daarna meteen foetsie is, zou ik zelf ook niet 100% overtuigd zijn of hij echt geïnteresseerd is en me afvragen wat hier nu precies achter zit. Vanwaar de haast? Of strooit hij overal met zijn contactgegevens?

Ik zou het ook fijner vinden als hij even zou wachten op reactie, zodat je samen kunt afspreken elders verder te chatten.
Hanna slaat de spijker op zijn kop. Het is geen drama en dat wil ik er ook niet van maken, maar plotseling uitschrijven na twee weken leuk contact zou ik zelf in ieder geval niet doen
Mensch durf te leven
En zet mij voor het blok om te kiezen voor ander communicatie middel. Als je langer prettig contact hebt met iemand via datingapp, vind ik het gewoon fijner als je voor dat je je uitschrijft even ander kanaal afstemt om contact door te zetten
Mensch durf te leven
De meningen zijn verdeeld, en minder zwart wit unaniem dan eerst. Leuk! Fijn dat jullie reageren. En nee: ik ben geen dramaqueen.
Mensch durf te leven
safrat schreef:
Volkomen terecht, dat passief-agressieve gedrag moet je meteen de kop indrukken. Immers, voordat je er erg in hebt woon je met hem samen en heeft hij zonder overleg het bankstel vervangen, omdat de kleur hem niet aanstond.
Tikatukka schreef:
15-04-2021 18:38
Hanna slaat de spijker op zijn kop. Het is geen drama en dat wil ik er ook niet van maken, maar plotseling uitschrijven na twee weken leuk contact zou ik zelf in ieder geval niet doen

Ach, het maakt meteen ook duidelijk dat jullie geen match zijn, dat is dan weer het voordeel ;-)
DillKarlings schreef:
15-04-2021 18:56
Volkomen terecht, dat passief-agressieve gedrag moet je meteen de kop indrukken. Immers, voordat je er erg in hebt woon je met hem samen en heeft hij zonder overleg het bankstel vervangen, omdat de kleur hem niet aanstond.
Precies. :clown:
hannaaah schreef:
15-04-2021 12:35

Hier ben ik het dus ook mee eens en is mij ook al eens overkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven