Bloemenvelden (rond Kinderdijk?)

13-04-2021 16:27 40 berichten
Eind april wil ik graag met een (buitenlandse) collega langs de bloemenvelden in NL rijden en ik dacht (als we toch het land doorkruisen) om Kinderdijk maar meteen mee te nemen.

Weet iemand of je in de buurt van Kinderdijk mooie bloemenvelden hebt in die tijd van het jaar? Of moet ik dan toch echt richting Lisse? Ik ben niet echt bekend in die regio en wil een leuke autotocht maken met wellicht een wandeling erbij.
In de hele Alblasserwaard is geen Tulpenbollenveld te vinden. Echt nul.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar hebben ze ivm Corona hele delen afgezet (bollenstreek) omdat het te druk was (iedereen en z'n moeder maakte er ineens een uitje van), een paar weken geleden was het in het nieuws dat ze dat nu waarschijnlijk weer gaan doen.
Op Goeree-Overflakkee heb je ook bollenvelden, dat is wel Zuid-Holland maar ook niet echt in de richting.
't Is al met al een heel gedoe
S-Groot schreef:
13-04-2021 16:34
Vorig jaar hebben ze ivm Corona hele delen afgezet (bollenstreek) omdat het te druk was (iedereen en z'n moeder maakte er ineens een uitje van), een paar weken geleden was het in het nieuws dat ze dat nu waarschijnlijk weer gaan doen.

Ohww...ja eigenlijk is dat wel logisch.

Maar ik begrijp dat áls er überhaupt bollenvelden te zien zijn, dat ik dan toch echt richting Lisse moet.
MarvelousMrsMaisel schreef:
13-04-2021 16:39

Maar ik begrijp dat áls er überhaupt bollenvelden te zien zijn, dat ik dan toch echt richting Lisse moet.

Of de noord Oost polder / Flevoland. Maar dat is dan weer mijlenver van Kinderdijk af.
Een paar jaar terug gingen wij altijd tulpen kijken in de polder, tussen Urk en Emmeloord enzo. Mochten andere delen zijn afgesloten, misschien daar een optie. Geen idee of het wat is vergeleken bij andere delen, nog nooit ergens anders geweest en woon al jaren niet meer in NL, maar vond het altijd spectaculair.

Het is hier nu prachtig.

(Hier is in één cirkel van 3 km rond Keukenhof.)
Ah, de polder dus ook nog een optie. Dan kan ik Kinderdijk ook laten zitten of vervangen door een andere molen / setje molens.
13-04-2021 16:48
Ah, de polder dus ook nog een optie. Dan kan ik Kinderdijk ook laten zitten of vervangen door een andere molen / setje molens.
Ja, maar in de polder (Noordoostpolder of Flevopolder) weer betrekkelijk weinig traditionele windmolens.... o_o :-D
De Noordoostpolder ken zowaar een tulpenroute. Er is nu nog betrekkelijk weinig tulp...
In Flevoland was het vorig jaar ook te druk, dus daarom verkopen ze dit jaar tickets voor de tulpenroutes. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon zelf wat rondrijden. Of wandelen of fietsen, die routes kun je wel downloaden van de site: https://tulpenrouteflevoland.nl/routekaarten/
daddy_gijs schreef:
13-04-2021 16:52
Ja, maar in de polder (Noordoostpolder of Flevopolder) weer betrekkelijk weinig traditionele windmolens.... o_o :-D
De Noordoostpolder ken zowaar een tulpenroute. Er is nu nog betrekkelijk weinig tulp...

Goed dat je dat 'traditionele' erbij hebt gezet, want er zijn windmolens genoeg daar :proud:

Van de site:
Tulpenroute Flevoland duurt van 16 april tot en met 5 mei 2021. In deze periode kun je volop genieten van het kleurrijke buitengebied van de gemeente Dronten, Lelystad, Zeewolde en Almere. Naast autoroutes in Dronten, Lelystad en Zeewolde hebben we een wandelroute en vier fietsroutes.

Over een paar dagen zouden er dus wel tulpen te zien moeten zijn. En eind april, wanneer TO wil gaan, zeker.
Vanaf Kinderdijk kun je wel erg leuk richting bijvoorbeeld Ouddorp rijden. Buitenlanders vinden het best bijzonder dat je aan de ene kant van het dorp Noordzee hebt en aan de andere kant het Grevelingenmeer. Je hebt aan de ene kant de Haringvlietdam en aan de andere kant de Brouwersdam. Ook erg leuk hoor!
Of je gaat nog naar het centrum van Dordrecht, ook een leuk oud centrum met leuke kleine straatjes.

Zaanse Schans (gratis, alleen parkeergeld) en dan doorrijden richting Alkmaar. Veel bollenvelden, en dan naar Anna Paulowna, en de gratis Poldertuin (‘klein Keukenhof’ ) bezoeken.

https://www.bezoekhollandskroon.nl/deta ... b0fad8fcdc
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Voor iemand uit het buitenland is dat nog steeds dichtbij :-)

De laatste buitenlandse collega's die ik over de vloer had (voor corona) gingen even naar Parijs en Berlijn omdat ze toch in de buurt waren....
Marana schreef:
13-04-2021 16:59
Over een paar dagen zouden er dus wel tulpen te zien moeten zijn. En eind april, wanneer TO wil gaan, zeker.
Overheen gelezen, check. Ja, eind april zeker!
Flevopolder zou ik combineren met Giethoorn dan

Route langs de tulpen, stoppen in Schokland, doorrijden richting Vollenhoven en dan de weerribben en zoals andere forummer hier ook zegt Giethoorn? Veel Nederlandser wordt het denk ik niet.
Ah thanks voor de tips!

Las net alweer een artikel over een boer die gallisch wordt van mensen in zijn tulpenveld..... Zo erg willen we het natuurlijk niet maken. Snap die mensen ook niet....
Ken je deze site al? https://tulpenfestival.nl/routes-2021/
Ik zou voordat je gaat nog informeren of ze er nog staan.

Vorig jaar zijn ze ook al veel eerder begonnen met maaien van de bollen velden om de overlast te verminderen.
16-04-2021 12:45
Ah thanks voor de tips!

Las net alweer een artikel over een boer die gallisch wordt van mensen in zijn tulpenveld..... Zo erg willen we het natuurlijk niet maken. Snap die mensen ook niet....

Daarom liever zo'n tulpenroute in Flevoland volgen, die boeren werken er aan mee (zij willen ook geen mensen in hun tulpenveld maar ze hebben er wel iets meer begrip voor)
Pergamon schreef:
16-04-2021 12:50
Ken je deze site al? https://tulpenfestival.nl/routes-2021/

Haaa top!

En Giethoorn is dan idd ook nog wel op de route (vanuit Arnhem).
Marana schreef:
16-04-2021 13:54
Daarom liever zo'n tulpenroute in Flevoland volgen, die boeren werken er aan mee (zij willen ook geen mensen in hun tulpenveld maar ze hebben er wel iets meer begrip voor)

Jaaa precies. Ik wil ook helemaal niet iemand in de weg lopen. Zo'n autoroute is precies wat ik zoek. Leuk om misschien één of twee keer uit te stappen en verder gewoon lekker te kijken vanuit de auto.
16-04-2021 13:55
Haaa top!

En Giethoorn is dan idd ook nog wel op de route (vanuit Arnhem).

Ja dat kan heel goed. Heen A50 > N50, bij Ens er af richting Schokland. Dan rondje richting Urk. Bij Marknesse richting Vollenhove en dan zou ik vol door de Weerribben rijden naar Giethoorn en na Giethoorn bij Meppel de A28 weer op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven