Ivm aanschaf laptoptas: aantal inches scherm- of laptop?
zaterdag 17 april 2021 om 19:48
Even n vraagje: ik wil via internet een laptoptas kopen, voor mijn 15,6 inch laptop.
Nu twijfel ik: mijn scherm is natuurlijk 15,6 inch, maar daaromheen zit nog een rand, aan de zijkanten van het scherm zo'n 2 cm, aan de onder- en bovenkant zelfs 3 cm.
Het apparaat is in totaal dus groter dan 15,6 inch, of is dat wel de maat van het hele apparaat?
Zou daar bij de afmeting van de tas rekening mee zijn gehouden? Ik wil niet het risico lopen die straks weer terug te moeten sturen, of zal ik sowieso een groter exemplaar bestellen?
Nu twijfel ik: mijn scherm is natuurlijk 15,6 inch, maar daaromheen zit nog een rand, aan de zijkanten van het scherm zo'n 2 cm, aan de onder- en bovenkant zelfs 3 cm.
Het apparaat is in totaal dus groter dan 15,6 inch, of is dat wel de maat van het hele apparaat?
Zou daar bij de afmeting van de tas rekening mee zijn gehouden? Ik wil niet het risico lopen die straks weer terug te moeten sturen, of zal ik sowieso een groter exemplaar bestellen?

zaterdag 17 april 2021 om 20:57
De meeste laptops zijn 15.6 inch. Als de tas 15 inch was, is dat dus inderdaad aan de krappe kant.Madeleine66 schreef: ↑17-04-2021 20:42Nou, bij de beschrijving van mijn laptop rugzak staat dat hij geschikt is voor een laptop van 15 inch, maar ik moet heel veel moeite doen om hem in dat vak te krijgen. Lijkt me niet de bedoeling. Het voelt alsof het vak te klein is.

zondag 18 april 2021 om 10:24
Klopt. Ik dacht dat ik een 15 inch had, maar het is dus een 15.6 met brede rand. Geen wonder dat hij niet past in een 15 inch vak. Komt waarschijnlijk omdat het een "business" rugzak is. Het is overigens geen probleem dat hij niet past want ik neem de laptop hoogstens 1 keer per jaar mee en dan kan hij in het grote vak, dat past makkelijk.LoiseauVélo schreef: ↑17-04-2021 20:57De meeste laptops zijn 15.6 inch. Als de tas 15 inch was, is dat dus inderdaad aan de krappe kant.