Ivm aanschaf laptoptas: aantal inches scherm- of laptop?

17-04-2021 19:48 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even n vraagje: ik wil via internet een laptoptas kopen, voor mijn 15,6 inch laptop.
Nu twijfel ik: mijn scherm is natuurlijk 15,6 inch, maar daaromheen zit nog een rand, aan de zijkanten van het scherm zo'n 2 cm, aan de onder- en bovenkant zelfs 3 cm.
Het apparaat is in totaal dus groter dan 15,6 inch, of is dat wel de maat van het hele apparaat?

Zou daar bij de afmeting van de tas rekening mee zijn gehouden? Ik wil niet het risico lopen die straks weer terug te moeten sturen, of zal ik sowieso een groter exemplaar bestellen?
Bij vrijwel alle laptoptassen staat in de omschrijving wel voor welke laptops ze bedoeld zijn. En daarin is die rand gewoon meegerekend.
Nou, bij de beschrijving van mijn laptop rugzak staat dat hij geschikt is voor een laptop van 15 inch, maar ik moet heel veel moeite doen om hem in dat vak te krijgen. Lijkt me niet de bedoeling. Het voelt alsof het vak te klein is.
Madeleine66 schreef:
17-04-2021 20:42
Nou, bij de beschrijving van mijn laptop rugzak staat dat hij geschikt is voor een laptop van 15 inch, maar ik moet heel veel moeite doen om hem in dat vak te krijgen. Lijkt me niet de bedoeling. Het voelt alsof het vak te klein is.
De meeste laptops zijn 15.6 inch. Als de tas 15 inch was, is dat dus inderdaad aan de krappe kant.
Zelfs de afmetingen van een 15.6 inch apparaat kunnen verschillen, zo heb ik ervaren. Het gaat ook om hoeveel cm er om het scherm heen zit, dus kijk goed naar de afmetingen. Of neem een 17 inch tas, dan zit je altijd goed.
Ja, dat had ik laatst ook, ene laptop heeft bredere rand om scherm dan de andere. Ik zou dan voor een inchmaat groter gaan. Of beide bestellen en 1 retourneren.
Dank voor de reacties.
Ik denk dat ik op safe ga spelen á la Luci_Mster2.
LoiseauVélo schreef:
17-04-2021 20:57
De meeste laptops zijn 15.6 inch. Als de tas 15 inch was, is dat dus inderdaad aan de krappe kant.
Klopt. Ik dacht dat ik een 15 inch had, maar het is dus een 15.6 met brede rand. Geen wonder dat hij niet past in een 15 inch vak. Komt waarschijnlijk omdat het een "business" rugzak is. Het is overigens geen probleem dat hij niet past want ik neem de laptop hoogstens 1 keer per jaar mee en dan kan hij in het grote vak, dat past makkelijk.
Vaak staan er ook wel cm / mm bij de specificaties van de tas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven