spijt van relatie?

18-04-2021 21:59 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie wel eens gehad dat jullie er spijt van hadden een relatie in het verleden te zijn aangegaan? Of misschien gevoelens van schaamte ervaren wanneer je terugkijkt naar eerdere relaties? Of gewoon dat je simpelweg dacht: "Hoe had ik nou voor die man/vrouw kunnen vallen? We passen echt niet bij elkaar!" Waardoor/waarom ervaarde je deze gevoelens en wat is er precies fout gegaan in deze relaties?
Of zien jullie vorige relaties die niet zo goed verliepen juist simpelweg als een les?
Waarom wil je dat graag weten?
Ja heel veel spijt gehad van een relatie.
Nee nergens spijt van. Wel dingen die ik anders had kunnen doen en waar ik hopelijk van geleerd ben. Kijk altijd liever naar mijn eigen gedrag want met mezelf moet ik verder.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 03-07-2021 11:11
98.61% gewijzigd
Mumper schreef:
18-04-2021 22:11
Nee nergens spijt van. Wel dingen die ik anders had kunnen doen en waar ik hopelijk van geleerd ben. Kijk altijd liever naar mijn eigen gedrag want met mezelf moet ik verder.
Dat vind ik wel mooi gezegd
Ik heb echt een vreselijke relatie achter de rug, ben mishandeld door mijn ex. Had veel eerder weg moeten gaan, daar heb ik nog het meeste spijt van.
dubbel
anoniem_403694 wijzigde dit bericht op 18-04-2021 22:15
96.13% gewijzigd
Mumper schreef:
18-04-2021 22:11
:hug:
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Ja, om een aanral redenen.

Ik heb niet snel spijt van dingen en ben blij met wat ik heb geleerd, maar ik had eerder kunnen vertrekken.

Het is oké om spijt te hebben, denk ik. Maar toen het eenmaal uit was, was ik heel snel opgelucht.
docotrandus schreef:
18-04-2021 22:14
:hug:
:proud: die knuffel is denk ik voor iemand anders bedoeld (of petje af voor je sarcasme)
Geen spijt van relaties opzich, maar wel spijt van alle rode vlaggen die ik genegeerd heb in het verleden.
Ook wel spijt dat ik mezelf in sommige relaties helemaal liet gaan voor iemand die het niet waard was / het niet waardeerde.
Met als resultaat schaamte voor mezelf dát ik me zo heb gedragen.

Bijvoorbeeld een heel gedoe organiseren voor mijn ex die 30 werd, wat hij totaal niet leuk vond (toen onze relatie al op losse schroeven stond) Maar ik wilde dat dan perse doen om te laten zien wat voor fantastische vriendin ik was en om nog een wanhopige poging te doen de boel te redden. Zijn vrienden zullen wel gedacht hebben..

Wel heb ik veel geleerd van zulke relaties, maar er is ook wel het een en ander door kapot gegaan. Zoals vertrouwen in mensen / mannen. Ben vaak achterdochtig qua bedoelingen van anderen etc.
Geen spijt anders had ik mijn kinderen niet gehad. Ik heb van alle 3 relaties die ik gehad heb wel veel geleerd onder andere dat ik heel slecht ben in mijn partnerkeuzes. Dus voor mij geen relatie meer en dat geeft heel veel rust.
Geen spijt van de relatie zelf maar wel dat ik achteraf dacht hoe kon ik die persoon ooit leuk vinden
where ever you go, go with your heart
Achteraf spijt hebben is zonde van mn energie. Leren van keuzes die achteraf minder goed bleken en t in de toekomst anders doen is beter.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik ben wel aan relaties begonnen waarvan ik vooraf al wist dat het fout zou aflopen. Maar ook daarvoor geldt dat ik een geweldige tijd met ze heb gehad.

Dus spijt: nee. Maar het heeft ook wel wat dieptepunten opgeleverd. Alleen hoort dat erbij.
Spijt niet, mensen maken fouten (sommige wat meer dan anderen), maar schaamte wel. Er is wel een relatie die ik verzwijg als het over exen gaat.
Oh ja. Grote spijt. Het is wat het is.
Ja, heb spijt van mijn 1e relatie.
Die was fout in alle opzichten. Toen was ik heel jong en het heeft meer dan 2 jaar geduurd. Nu ga ik richting de 40 en vraag me af wat mij bezielde.
Nee, ik heb uit elke relatie heel veel leuke dingen gehaald. Ben gelukkig geweest en heb dingen gedaan en geleerd. Het waren allemaal hoofdstukken in mijn leven die ik niet had willen missen en die me gevormd hebben. Dat de relaties over gingen doet niks af aan het feit dat ik die mannen erg leuk heb gevonden. En zij mij. Dat iets niet blijkt te werken weet je vooraf niet. En ik weet nu beter dan ooit wat ik nodig heb. Welk type bij mij past.

Ik denk er ook zo over mbt banen. Van elke baan groei je als mens.
Niet direct spijt, wel dat ik dingen anders had willen doen.
Ik heb meerdere relaties gehad maar van 1 eigenlijk toch spijt. Meer spijt omdat ik te snel smoorverliefd werd op een verkeerde man met veel narcistische trekjes wat ik toen door de roze bril wel aanvoelde maar negeerde. Ik ben mijzelf aardig kwijtgeraakt door deze relatie maar des te beter hervonden en er sterker uit gekomen (en erg veel over mijzelf geleerd), en denk nu achteraf hoe stom kon ik zijn..

Maar ook weer mooi (en eng) om mee te maken hoe verliefd je kunt zijn, dat had ik dan weer nooit eerder zo ervaren en meegemaakt.
Skawa schreef:
18-04-2021 22:58
Geen spijt van de relatie zelf maar wel dat ik achteraf dacht hoe kon ik die persoon ooit leuk vinden
Haha, dit dus. Ik kan mezelf dan wel voor mijn kop slaan. :bonk:
Tja wat is spijt? Spijt van 1 relatie ja. Niet dat ik er aan begonnen ben. Wel dat ik zo blue was dat ik veel signalen heb gemist dat de relatie niet goed was en ik eigenlijk heel hard opzoek was naar herkenning. Dat lag niet bij ex maar bij mij.
Spijt? nee, want ik heb hele waardevolle lessen geleerd over bijv eigenwaarde, wederzijds respect, communicatie, loslaten, steun, geduld, en het belang van compatibility tussen twee mensen.

Wanneer je signalen mist, dan had je dus nog wat te leren, en was je dus nog niet klaar om er van weg te lopen of het op te lossen. Je reageert pas adequaat wanneer je er klaar voor bent. Om dan terug te kijken dat je dat nog niet eerder was, is een beetje nutteloos. Blijkbaar had je die extra duw nodig. Het zou pas tragisch zijn als je dat dus blijft herhalen. Maar fouten blijven we allemaal maken. Als ik daar allemaal spijt om moet hebben, dan kom ik mn bed niet meer uit man :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven