Uitgerekend eind april/begin mei 2021 met tabel

06-11-2020 13:26 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Hier het nieuwe topic, nu met tabel!

Als je ook mee wilt schrijven/in de tabel wil, welkom en geef dan je gegevens even dikgedrukt door! :)
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumAfsprakenJ/M
anjer30314e21-0426-11 20 weken echoMeisje
Filomena322e en 3e26-043-12 20 weken echo
Bailey26-1e28-04-Jongen
banaaana301e en 2e02-0516-12 20 weken echo2 meisjes
anjer30 wijzigde dit bericht op 14-11-2020 10:37
14.43% gewijzigd
Filomena ik weet niet of je er al een hebt maar ik heb vanochtend een kolfbh binnen gekregen en ik vind het ideaal om mijn handen vrij te hebben terwijl ik beide kanten kolf. Al gaf jij aan dat je binnen 5 minuten al voldoende kolft dus misschien niet echt nodig. Ik kolf 15 minuten dus is het wel heel chill.

Wij krijgen morgen onze meisjes mee naar huis! De kleine baby begint ook goed te drinken dus als ze dat volhoudt kan ze ook snel van de sonde af!
Wat fijn dat ze morgen al mee mogen! Zo zie je maar, kan snel gaan dus. Hoeveel weken zijn ze dan?
Ze hadden er bij ons wel bij gezegd dat het vaak wel eerder dan de uitgerekende datum is hoor, maar snap wel dat ze het aanhouden. Er lagen ook kindjes op de high care die al ouder waren met meer/andere problemen, dus ze geven de ruimste marge.

Een kolf bh heb ik al gekocht, maar die is iets te strak.. Dus moet nog even een maatje groter bestellen. Snap ook niet waarom ik dat niet eerder had.

We zijn ‘s nachts ongeveer een klein uur bezig voordat we allemaal weer in bed liggen. Ook omdat ze wel een tijdje rechtop gehouden moeten worden voor het boertje en melk nageven. En ze dronken de fles eerst veel te snel leeg, dus nu een andere speen maar daarmee drinken ze juist heel sloom... maar dat is beter dan te snel. Meestal kunnen we dan nog 2,5 uur slapen, dus in totaal in de nacht wel 6-7 uur als we echt vroeg naar bed gaan. Uitslapen is er voor ons niet bij met nog een dochter thuis (al is die gelukkig nooit eerder dan 7.15u wakker). Dat voordeel hebben jullie wel ;)

Alleen afgelopen nacht was echt prut. Ik schreef nog dat ze zo voldaan tussen ons in lagen op de bank, dus ik dacht overtillen in bed en klaar. Maar daarna gingen de dames de hele nacht onrustig doen en leek het wel of ze een regeldag(nacht) hadden. Hopelijk gaat het vannacht beter.
Wat fijn banana dat de meisjes mee naar huis mochten! Hoe gaat het nu thuis?

Filomena, betere nacht gehad vannacht? ;)
Lekker ritme Filomena, wij waren afgelopen dag iets meer dan een uur per keer bezig als er geen gekke dingen zijn (zoals alles weer terug geven). Ze zijn 1,5 week oud, of bedoelde je als ze nog in de buik hadden gezeten? Dan zouden ze op 37.6 naar huis gekomen zijn.

Thuis gaat goed. Gisteravond eerst wel even lastig, ze waren erg onrustig maar gelukkig kwamen we op het idee om ze in te bakeren. In het ziekenhuis konden de bedjes veel strakker opgedekt en het inbakeren hielp erg goed. We hebben redelijke nacht gehad :)
Je krijgt al heel snel een verdeling en routine met z’n tweeën om in de nacht zo snel mogelijk weer klaar te zijn. Mijn vriend doet de kruiken en de flesjes, ik doe het verschonen en sussen totdat de fles klaar is.

Geef je ze overdag allebei borstvoeding? Of eentje de borst en de ander dan een fles? Ik heb ze zonet allebei de borst gegeven, maar vooral omdat de een zich net een half uur later meldde dan de ander. Als ze tegelijk komen dan krijgt eentje de fles.

Gisteravond hadden we ze na veel gehuil eindelijk rustig in bed kunnen leggen, ze leken helemaal voor moe en voldaan, maar toen begonnen ze na 20 min alweer. Toch nog wat voeding gegeven en daarna hebben ze bijna 5 uurtjes doorgeslapen, en daarna weer een lange ruk gemaakt.

Fijn dat het inbakeren hielp banaaana. Waarmee doe je dat?

Ik stop ze steeds heel strak in en de armpjes blijven tot nu toe netjes naast hun lichaam. Dus inbakeren hoeft nog niet denk ik. En ik las ook dat het niet verstandig is als ze in stuitligging hebben gelegen ivm mogelijke heupdysplasie. Daar krijgen ze met 3 maanden een echo voor. Zal het morgen even vragen aan de dame van het consultatiebureau

@Anjer, je uitgerekende datum komt snel dichterbij! Krijg je al veel berichtjes van mensen of er al wat gaande is?
Leuk om jullie ervaringen te lezen :heart: kan niet wachten! Al is het met 1 baby wel heel anders natuurlijk.

Jaa nog 2 dagen! Wordt wel echt zwaarder nu. Rechtop zitten (autorijden ook :-| ) wordt wel echt een dingetje. Ik ben niet zo groot en echt overal zit baby :mrgreen:
En verder rommelt het flink door. Af en aan harde buiken, menstruatiepijn, heeel beweeglijke baby. Maar er zet niets door. Ben benieuwd woensdag met de controle, als ze gaan kijken hoe het er voor staat. Hopelijk doet het iets.

Bailey, bij jou alles nog rustig?
Wat heerlijk Filomena dat je al 5 uur hebt kunnen slapen. Hier gaat het ook steeds beter, net de routine in mijn eentje gedaan in ongeveer een uur. Met z'n 2en is het nu vaker onder het uur. Wij geven vooral nog flesjes omdat de borst meer energie kost, advies van het ziekenhuis is 1 a 2 keer per dag aanleggen. Ik leg dan 1 aan en de ander volledig de fles. De fles wordt nu vaak helemaal leeg gedronken! Dus hopelijk hebben ze de sonde niet lang meer nodig.

We hebben ze ingebakerd in een hele grote hydrofiele doek. Ze lagen allebei in hoofdligging maar ga het toch even checken.

Spannend Anjer, hopelijk heb je snel je kleine in je handen!

Bailey ook benieuwd hoe het bij jou is.
Oh in je eentje, knap hoor. Ik vind dat nog erg lastig, vooral als ze tegelijk op gaan omdat er dan altijd eentje een tijdje ligt te huilen. Maarja dat is wel het lot van een tweeling...

Fijn dat het eind van de sonde in zicht is! Ze worden snel sterker hoor. En ook hun longinhoud en geluidsproductie wordt snel sterker ;-)

Ik heb een pacco inbakerdoek, daar staat ook een waarschuwing in de handleiding. Maar daarin zijn ze ook ingepakt als een mummy, andere doeken zitten vaak wat losser denk ik.

Anjer, al dat gerommel lijkt me zo frustrerend. Hopelijk duurt het dan niet lang meer.
Controle was weer goed. 2 cm ontsluiting en flink gestript zullen we maar zeggen :mrgreen:
Zondag komt ze nog een keer thuis strippen als de kleine er nog niet is, en dan steeds verder beleid afspreken. Neig voorlopig nog naar afwachten, ze doet het goed daarbinnen :)
Spannend Anjer! Ik hoop dat ze lekker uit zichzelf komt als ze er klaar voor is.
Bailey, al nieuws bij jou of 'hangt het nog lekker'? Spannend!!

Gisterenmiddag is ons meisje thuis geboren :heart:
Vanaf 4u 's nachts onregelmatige weeën, uiteindelijk nadat we de vk belden was ze er in een half uur.
Navelstreng zat 2x strak om haar nekje, had niet veel langer moeten duren. Veel gehuild tot ze vannacht heel veel overgegeven heeft en nu gaat het gelukkig heel goed, dus ik ga lekker genieten :)
Gefeliciteerd Anjer! Wat fijn dat het goed gaat maar een enge start. Hoe vinden je andere kinderen het?

Hier krijgen we steeds meer handigheid en temp gaat goed dus als het weer mooi blijft gaan we vanmiddag voor het eerst naar buiten. Kan niet wachten :-D
Anjer gefeliciteerd met jullie dochter :heart:. Wat fijn dat je thuis bent bevallen. Hoe vinden je andere kinderen het dat hun zusje er nu is?

Banaaaana wat fijn dat de fles nu helemaal leeg gaat. Hopelijk mogen ze snel van de sonde af.
Fijn ook dat er steeds meer routine in komt.

Filomena wat fijn dat jullie ook steeds meer een ritme hebben gevonden en je snachts toch wat uurtjes slaap kan krijgen.

Hier is alles nog rustig. Lijkt er op alsof de kleine man nog geen enkele aanstalten maakt om geboren te worden.
Zelf begin ik er wel een beetje klaar mee te raken. Maar goed we wachten (ongeduldig) af.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Gefeliciteerd Anjer! Fijn dat ze er is en het nu goed gaat. Wel spannend hoor met die navelstreng, lijkt me echt schrikken.
Heb je een fijne kraamzorg? Of ging je dat niet meer doen?

Bailey, hopelijk heb jij ook snel je kleine in je armen! Nog even volhouden, succes.

En banaaana, lekker naar buiten! Hebben jullie ook de bugaboo donkey? Ik had de wiegjes kort opgemaakt, maar dan zie je hun gezichten bijna niet want die verdwijnen helemaal onder het dekje en de draagbeugel :hihi:

Lijken jouw meisjes ook op elkaar en kan je ze makkelijk uit elkaar houden? Ze zijn sowieso twee-eiig toch?
Wij weten het nog niet. Ik vind ze nu best op elkaar lijken, maar dat zegt nog niks natuurlijk. Ik kon ze in het begin ook echt niet goed uit elkaar houden.
Bailey spannend zo de laatste dagen. Hopelijk heb jij je baby ook snel in handen om lekker te knuffelen.

Filomena wij hebben ook de donkey inderdaad. Mijn man had de wagen opgedekt en dat was niet kort ;-) kon de gezichtjes goed zien en dacht ook ik kijk constant naar ze dus als er 1 onder de dekens zou schuiven is ze er ook in no time weer onderuit. Bij mij zou het eeneiig moeten zijn omdat er 1 embryo is teruggeplaatst. Je ziet nu (nog) duidelijk verschil omdat 1 600 gram zwaarder is. We noemen ze ook wel de dikke en de dunne :rolling: op foto's is het wel heel lastig te zien, ik denk dat als het gewicht meer naar elkaar toe gaat het heel lastig gaat worden.

Net ook lactatiekundige mee laten kijken bij borstvoeding en die was helemaal positief dat ze goed aan de borst drinken. Dus ga nu de fles afbouwen en meer over op borstvoeding al vind ik dat heel spannend omdat je minder controle hebt over hoeveel ze binnen krijgen en het meer op verzoek gaat zijn ipv een vast ritme. Wel op verzoek van degene die zich als eerste meldt, de tweede wordt dan wakker gemaakt;-)
Het gaat heel goed! Echt genieten. Gisteren was ze alweer 30 gram gegroeid, ben benieuwd straks met wegen.
's Avonds drinkt ze zo'n beetje fulltime en de nacht slaapt ze heel goed. Vannacht van 23.30 tot 2 uur, daarna tot 5u en nu slaapt ze nog lekker naast me en ik ben zo verliefd :mrgreen:
Pittig dametje, zit voldoende stemgeluid in ;-)
Kinderen zijn echt helemaal verliefd op haar. Zo mooi om te zien. Echt helemaal compleet zo :heart:

Bevalling viel me best tegen qua pijn. Ging er misschien wel te lang vanuit dat het niet door zou zetten door de onregelmatige weeen maar toen de verloskundige kwam en ik ineens 7cm had en al persweeen, duurde het even voor het knopje om ging ofzo. Maar al met al geen klagen natuurlijk. Tot 12u zat ik nog te whatsapp'en en om 12.56u was ze er 'ineens'.
Navelstreng was even heel spannend en ze is heel hardhandig geboren dus (al koprollend eruit getrokken door de verloskundige) dus ik had het gevoel flink uitgescheurd maar heb 0 hechtingen. Dus dat is wel heel fijn.
Filomena de kraamzorg is oké, lief mens maar die 3 uur is zelfs nog lang. Ik ben al veel op, doe zelf de was enzo en de tijd die ze uit moet zitten is ze dan maar met de oudste kinderen bezig (beetje knutselen enzo). Nog 4 dagen ;-)

Bailey, jouw mannetje laat nog op zich wachten? Spannend, jouw uitgerekende datum is nu ook bijna! Hou je het nog vol? Wanneer heb je weer controle?

En hoe gaat het met de 4 andere dametjes van dit topic? :heart: Ben je al fijn buiten geweest met de meisjes Banana? Ik kan ook echt niet wachten, lekker een frisse neus halen weer!
Bailey hoe gaat het met jou?
26 april is ons mannetje geboren :flirting:
Bevalling is mij op zich mee gevallen. Wel waren mijn vliezen langer als 24 uur gebroken maar gelukkig mocht de verloskundige toch de bevalling begeleiden.
Toen de weeën eenmaal doorzette is het ook snel gegaan.

Hebben wat opstartproblemen gehad. Kleintje wilde snachts niet slapen en hierdoor wij ook niet. Gelukkig slaapt hij nu in ieder geval een gedeelte van de nacht.
Ook de borstvoeding is hard werken.
Gelukkig drinkt hij nu wel iets beter en hoef ik niet meer naar iedere voeding te kolven en mogen we stoppen met de bijvoeding.

Hoe gaat het met iedereen?
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Aah gefeliciteerd Bailey! Hoe gaat het met jou, knap je alweer wat op?
Fijn dat de bevalling uiteindelijk wel snel ging.
Hopelijk gaat de kleine snel beter slapen en wordt de borstvoeding ook iets makkelijker!
Gefeliciteerd Bailey! Fijn dat hij er is en dat het vlot gegaan is.

Ja borstvoeding is best zwaar he.. had ik me bij de eerste totaal op verkeken. Ik dacht dat is zoiets natuurlijks, dat gaat wel vanzelf. Fijn dat het nu beter gaat!

Hier gaat het goed, de dametjes groeien goed en krijgen al lekker wat vet op de botten. Ik voel me wel enorm moe en belabberd soms. De borstvoeding vreet energie en de nachten bestaan uit een aantal keer een paar uurtjes slaap. Ik hoop dat ze snel wat meer uurtjes achter elkaar gaan maken.
Heb al een paar keer de opmerking gehad dat ik er moe uitzie (soms zeggen ze het alleen naderhand tegen m’n vriend). Goh vind je het gek?! :zzz:
Gefeliciteerd Bailey! Ondertussen alweer meer dan een week geleden! Hopelijk loopt alles nog goed.

Hier gaat het goed, ze krijgen nu alles via de borst en ben blij dat het kolven is weg gevallen. Hier groeien ze ook goed, bijna 3 en 4 kg nu. Slapen gaat ook nog prima meestal liggen we om 12 uur in bed, rond 3.30 half uur wakker voor voeden en verschonen en dan weer tot 7 uur slapen. Ik eet vooral mega veel door de borstvoeding maar vind het wel relaxte momentjes en eigenijk chiller dan fles klaarmaken, fles geven, fles afwassen etc.

Fijn om te lezen dat het eigenijk overal goed gaat :-D
Wauw banaaana wat fijn dat je in een half uur klaar ben ‘s nachts met beide aan de borst! Melden ze zich dan ook tegelijk of maak je de andere wakker als de ene zich meldt?

Hier geven we ‘s avonds en ‘s nachts nog een fles gekolfde melk omdat ze aan de borst nog te onregelmatig drinken. Zijn ze nog niet krachtig genoeg voor denk ik. Vallen snel weer in slaap maar zijn dan toch nog niet verzadigd. Het zijn toch prematuren en de lactatiekundige zei ook dat 3,5kg een soort magische grens is dat het makkelijker gaat. Daar zitten ze nog niet op (2,9 en 3,1 nu).

Ja die borstvoeding kan jou ook letterlijk opvreten hoor! Ik zit alweer onder m’n oorspronkelijke gewicht, en vreet me een behoorlijke slag in de rondte ;)
Inderdaad Filomena, als de eerste zich meldt (meestal de kleinere) maken we de andere wakker. Mijn man helpt met verschonen, dat doen we tegelijk, scheelt voor mijn gevoel ook best veel tijd. Voordeel bij mij is denk ik ook dat mijn borstvoeding zo goed loopt dat het in het begin voor de meisjes echt slikken of stikken is. Ook als er maar 1 aan de borst ligt lekt mijn andere borst echt heel erg. Moeten nu alleen de lichtere van het consultatiebureau 15 minuten overeind houden na het voeden omdat ze vaak na een tijd nog terug geeft met vrij veel kracht, ook uit haar neus (zo zielig).

En wat zijn jouw meisjes nog licht, ging er vanuit dat ze groter waren omdat ze eerder waren geboren.. beetje verkeerde aanname van mij ;-) (hier nu 3,1 en 3,7 kg). Overdag liggen ze dus wel aan de borst? Vind het knap dat je het volhoud, de combi kolven en borst.
Hoe gaat het dames? En met de kleine jongen en meisjes? :heart:
Hier gaat het goed. We hebben onze draai gevonden thuis en gaan ook steeds vaker buiten de deur iets doen naast elke dag wandelen. Het gaat dus z'n gangetje en slapen doen ze verassend goed, heel fijn.

Hoe gaat het bij jou Anjer? (En de rest?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven