Uitgerekend eerste helft december - deel 2

20-04-2021 11:21 378 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is een vervolg op zwanger/uitgerekend-1e-helft-december-2 ... ges/475887 omdat topicstarter Metta helaas niet meer mee zal schrijven... :hug:
Ook voor Doornroosje, PuizigEnBlauw en paasei een dikke, stevige :hug:
Hopelijk mogen jullie snel weer genieten van een nieuwe zwangerschap!

Het topic uitgerekend in de tweede helft van december 2021 is hier te vinden
zwanger/uitgerekend-tweede-helft-decemb ... ges/476278

NaamLeeftijdenKindjeVolgende echo :heart: UitgerekendOverig
Computersaysno31-302e9 juni :heart:24 novemberGoede nipt!
Garnet1234532-331e28 mei:heart:2 december...
Kiwimeisje31-313e21 mei :heart:5 decembergeen nipt, 17 juni geslachtsbepaling
Julia6531-312e 18 mei :heart: 5 decemberGoede nipt!
_Amber_26-301e 18 mei :heart:7 decemberGoede nipt!
Katootje8337-362e16 juli 20 weken:heart:8 decemberGoede nipt! 19 juni geslachtsbepaling
TheDoctor32-331e26 mei:heart:8 decemberGoede nipt!
86Truus34-351e22 juni:heart:8 decemberGoede nipt!
Vlinder5434-333e1 juni:heart:9 december20 weken echo op 13 juli
Daanstje28-342e1 juni:heart:10 decembergeen nipt, 24 juni geslachtsbepaling
DiHappy8634-362e26 mei:heart:13 decembergeen nipt
katootje83 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 14:55
41.33% gewijzigd
TheDoctor ja ik denk dat ik zoiets doe, alleen dan hoop ik dat hij misschien net iets eerder kan, met 10 of 11 weken of zo. Dat zou me iets meer geruststellen denk ik.

Haha ja dat is best wel herkenbaar van die statistieken. Die kans is met 8 weken trouwens helemaal niet meer zo groot toch, normaal gesproken? Ik vind kansen soms zelf echt wel lastig om te begrijpen. Ik vind het bijvoorbeeld een heel raar idee dat de meeste mensen na 6 maanden wel zwanger zijn, maar dat de kans om zwanger te worden in maand 6 helemaal niet groter is dan in maand 1.
Haha ja, dat is altijd krom hè. Ik werk zelf veel met statistieken dus het is ook een beetje mijn tweede natuur om overal altijd kansen en cijfertjes aan te hangen.
Mijn zwangere collega (die ik het dus al verteld heb) heeft me haar boek Expecting Better uitgeleend. Ik moet er nog aan beginnen maar het gaat dus in op alle cijfertjes en onderzoeken achter de adviezen die je krijgt als zwangere vrouw. Zodat je zelf afwegingen kan maken ipv alles maar blind wel of niet op te volgen. Er is er ook één voor ouderschap (Cribsheet).
Dit lijken me echt boeken voor mij :proud: en voor mijn collega dus ook :rofl:
Stelletje nerds die we zijn...
I'll be kept away
Paasei, TheDoctor, Daanstje en anderen: vervelend de enorme stress voor de echo's. Ik kijk zelf ook naar miskraam statistieken maar mij stelt dat juist gerust, dat ik de kans elke dag af zie nemen :) Anderen worden er juist gestressed van, iedereen is anders! Ik ga er zelf altijd vanuit dat alles goed komt :-D Mijn vriend is degene die genoeg stresst voor ons tweeën ;-)

TheDoctor, heb beide boeken gelezen van Emily Oster. Heerlijk, ik denk op precies dezelfde manier als zij (en als jij dus waarschijnlijk ;-) )

Puizingenblauw, vergelijk het met een dobbelsteen opgooien! Stel, je gooit 1x per maand een dobbelsteen, met de hoop om een 6 te zien (= zwanger worden). Elke maand is die kans 1/6 en dus de kans om 1,2,3,4 of 5 te zien is 5/6. De kans om na zes maanden nog steeds geen enkele 6 gezien te hebben (= nog steeds niet zwanger te zijn) is (5/6)^6 = 0.33. Logisch dus dat de kans om in maand 6 zwanger te worden niet anders is dans de kans in maand 1: elke nieuwe poging om zwanger te worden is onafhankelijk van de vorige (net zoals met de dobbelsteen)!

Mijn echo vandaag was goed! kloppend hartje :love: ik heb precies goed geschat (7 weken + 6 dagen), dus mijn uitgerekende datum van 2 december blijft staan. Heb ook de bevestiging dat er maar een kindje komt en geen twee ;-) Volgende echo is op 21 mei. Dan mag mijn vriend ook mee, vanwege corona mag je momenteel alleen met de termijnecho's iemand meenemen.
garnet12345 Ik snap de statistiek erachter wel min of meer, maar toch is mijn 'gevoel' voor kansen soms heel anders dan de werkelijkheid blijkbaar... Gefeliciteerd met je goede echo! :-D Wat jammer dat je vriend niet mee mocht, dat mag bij ons gelukkig wel.

TheDoctor Klinkt als een tof boek, die gaat op mijn lijstje!
Puizigenblauw, kansberekening gaat inderdaad heel vaak tegen de intuïtie in, zelfs na jarenlang ermee bezig te zijn! Ben op t moment een tentamen kansrekening aan het voorbereiden, is altijd het vak waar studenten het meest over klagen :-D
Haha super offtopic dit maar ik liep laatst tegen Betrand's box paradox aan en zelf ik vind dat moeilijk te bevatten.
Alhoewel, hij ligt dicht bij de Boy or Girl paradox en die is weer wel een beetje ontopic :proud:

Garnet, gefeliciteerd met je goede echo!

Mijn stress is meer dat het vruchtje al lang niet meer leeft maar dat ik dat nog niet weet. Dus dan heeft het geen zin om te kijken naar statistiek want die kans wordt niet minder per dag. Een soort Schrödingers kat. :rofl:

(en nou hou ik op met wetenschappelijke paradoxen :proud: )
I'll be kept away
Nou... wij hebben theoretisch een miskraam kans van 50% (hoop niet dat ik nu te herkenbaar word voor mensen in mijn omgeving), dus mijn vriend zei inderdaad vorige week dat het eigenlijke een soort Schrödingers baby is. Dus ik snap de vergelijking helemaal!
Garnet gefeliciteerd!!! :heart:

Even druk hier, dus zal later uitgebreider reageren.
Fijn Garnet!!

En heerlijk als die gemiddelden je gerust kunnen stellen. Helaas denk ik dat mijn lijf niet heeft meegekregen hoe je bevalt, want zowel de bevalling van zoon als de miskraam moesten opgewekt worden. Dus mijn angst is vooral dat het vruchtje niet meer leeft.

Wat een heftig getal Pluizig! Heb je meer zekerheid na een eerste echo, of blijft het spannend tot een latere termijn?

Ik ben wel team-middagdutje. Hoe heerlijk is dat zeg! Zo blij dat zoon meestal nog even slaapt smiddags.
Gefeliciteerd Garnet! Wat heerlijk, ook dat de termijn klopt met wat je zelf dacht.

Pluizig, jeetje dat is echt een verhoogde kans zeg. Wat moet dat spannend zijn voor jullie.

En heerlijk hoor statistiek:) Alleen als het gaat om zwanger worden en blijven, en alles rondom zwangerschap en bevalling dan kijk ik maar niet meer naar de statistieken. Heb je niet veel aan want jij bent n=1 heb ik wel ervaren.

Daansje hier ook die angst. Maak veel hormonen aan maar net als bij jou wil mijn lichaam dan ook niet meer loslaten. Zowel bij de bevallingen als ook bij de miskramen.
Middagdutje klinkt trouwens heerlijk!!

Ik ga de huisarts bellen voor medicatie. Weet bijna zeker dat het niet gaat helpen maar ga het toch maar proberen..
Daantsje Ik denk dat we pas zeker zijn rond week 10, maar een kloppend hartje is volgens mij wel een goed teken.

Paasei Ja dat n=1 daar heb je helemaal gelijk in. Wat voor soort medicatie bedoel je?
Gefeliciteerd Garnet :heart:

Wat betreft statistieken, verdiep ik mij niet zo in. Mijn vorige zwangerschap mocht ik het al met mijn omgeving delen omdat de kans (2%) heel klein was dat mis zou gaan. Toch was het hartje er in de tussentijd mee gestopt. Dus helaas je kunt eigenlijk nooit echt zeker zijn. Rond 12/13 weken wordt de kans op een miskraam wel steeds fors kleiner. Het beste is om positief te blijven en een beetje vertrouwen in het lichaam te hebben.

Al begrijp ik dat het heel moeilijk is als je al een eerder of zelfs meerdere keren een miskraam hebt gehad :hug:

Puizigenblauw pfoe wat heftig zeg 50% kans. Ik kan me goed voorstellen dat je dan behoorlijk angstig bent. Qua echo's is inderdaad een afweging. Mijn verloskundige gaf ook aan dat ik iedere week mocht komen voor een echo, maar ik ben voor een echo zo zenuwachtig dat het denk ik voor mij niet gaat werken. Vandaar dat we eerst 1x in de twee weken doen en dan 4 mei weer.

Paasei Bedoel je medicijnen voor candida? Die van mij is wel redelijk over volgens mij. Duurde wel lang voordat de medicijnen er helemaal uit waren.
_amber_ wijzigde dit bericht op 21-04-2021 19:25
Reden: Even volledig gemaakt
31.42% gewijzigd
Garnet12345 Gefeliciteerd met jullie goede echo, wat fijn!

Wel erg om te horen hoeveel van jullie al een of meerdere miskramen hebben moeten doorstaan.. Daardoor besef ik wel nog beter hoe kwetsbaar die eerste weken eigenlijk zijn. Ik duim voor jullie allemaal!

De fascinatie voor statistiek is hier ook wel aanwezig :lol: Dus ik zal het boek eens opzoeken! Ook hier is de baby inderdaad al Schrödingers baby genoemd :biggrin:
Al is het inderdaad ook echt wel zo dat wij allemaal maar n=1 in het hele verhaal. Dat bewijst ons traject ook wel, de kans dat een stel dat op papier volledig vruchtbaar is uiteindelijk na 2 jaar uitkomt bij IVF is ook heel klein natuurlijk. Maar heel klein betekent wel dat er wel mensen zijn waarbij dat wél gebeurt..
Ik was niet echt duidelijk, haha. Bedoelde medicatie tegen de misselijkheid. Inmiddels begint het me echt op te breken. Slaap er ook erg slecht door. Maar heb het vaker geprobeerd en het schijnt vooral te werken voor vrouwen die veel overgeven. Ik ben voornamelijk 24/7 kotsmisselijk. Heeft tot nu toe nooit gewerkt. Zelfs hele zware medicatie die mensen met chemo krijgen niet. Ik werd er alleen doodmoe van.

Nog een aanvullende tip om obstipatie tegen te gaan: magnesium tabletten (tauraat of citraat). Werkt hier goed. En helpt tegelijkertijd tegen onrustige benen;)
anoniem_6460ebba73e27 wijzigde dit bericht op 22-04-2021 06:31
0.35% gewijzigd
Garnet, gefeliciteerd met het kloppende hartje! :heart:

Ik ben ook bijna de hele dag misselijk. ‘S middags valt het mee maar ‘s morgens en ‘s avonds zit ik echt tegen het braken aan. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook misselijk geweest maar dat was echt maar een paar dagen.

Trouwens een tip die af en toe bij mij wel helpt tegen de misselijkheid zijn pepermuntjes!

Sorry korte post vanavond! Ik heb een hele drukke dag gehad. Reageer snel uitgebreid!
Puizigenblauw, heftig zo'n grote kans op een miskraam :hug:

Paasei, wat erg die non-stop misselijkheid! Ging het bij je vorige zwangerschap wel over na het eerste trimester of duurde het veel langer?

Computersaysno, ook sterkte, misschien toch medicatie proberen?

Amber, ben jij al wat minder misselijk?

Ik ben maar licht misselijk dus heb niks te klagen. Verder alleen moe en pijnlijke borsten. Vind t wel lastig om niet de hele dag door te eten (heb de hele dag super honger).

Wij gaan het vanavond aan een stel goede vrienden vertellen en zondag aan mijn schoonouders. Zin in! Na de volgende controle (met 12 weken) ga ik het ook op m'n werk vertellen.
Wat vervelend dat jullie zo misselijk zijn, hopelijk wordt dat snel een beetje minder!

Leuk garnet12345, denk je dat ze het al een beetje zagen aankomen, of dat ze juist heel verrast zouden zijn?
Onze vrienden zien het misschien wel aankomen (hoewel we lang getwijfeld hebben tussen wel of geen kinderen). De schoonfamilie denk ik niet, ze zien hoe onhandig ik ben met kinderen :-D (mijn schoonzus heeft er al vier).
Hoi Sorry dames! Ik merkte dat ik moeite had om alles bij te houden. Ik ben niet zo goed met namen dus ik kan maar moeilijk onthouden welke naam bij welk verhaal hoort. Ik schrijf nog wel wat actiever in het topic van de dames die tegelijk zwanger wilden worden. Ik zou het leuk vinden om hier ook vanaf nu weer wat actiever mee te schrijven.

Ik ben morgen 7 weken zwanger. Ik ben (nog) niet misselijk, gelukkig! Maar wel heel moe, meer eetlust en continu een opgeblazen gevoel wat echt oncomfortabel is, alsof je 2 borden avondeten naar binnen gewerkt hebt (maar dan wel met honger, snap je?).
Zelf maak ik me nog niet zo'n zorgen over de echo. Ik sta er best relaxt in merk ik. Natuurlijk maak ik me ook wel zorgen of alles goed gaat daarbinnen, maar ik heb ook vertrouwen ofzo.

Voor de tabel, het is mijn eerste zwangerschap ik ben 24 en mijn vriend 28, mijn zelf berekende UD is 10 december en de echo is op 29 april gepland!
Garnet gefeliciteerd! Wat leuk dat je het gaat vertellen. Ga je iets speciaals doen of vertel je het gewoon?

Candy leuk dat je weer meeschrijft! Je klachten klinken precies als mijn eerste zwangerschap haha, ik heb toen het eerste trimester steeds in 2 porties mijn avondeten gegeten.

Aan alle misselijken: sterkte! Wat vervelend.

Met mij gaat het goed, ik ben wel misselijk en moe, maar het is goed te doen. Ik hou ook altijd wel van statistieken, al zeggen ze nooit iets over je eigen situatie. Eerlijk gezegd sta ik er naïef in, omdat zwanger worden en blijven tot nu toe erg gemakkelijk gaat. Maar dat is natuurlijk ook meer toeval, dat snap ik. Na het kloppende hartje worden je kansen een stuk beter, dat stelt me wel gerust! Vind de eerste echo wel spannend, maar heb er vertrouwen in op het moment!

Ik denk dat onze beide families het al mijlenver aan zien komen dus echt totaal niet verbaasd zijn over deze zwangerschap haha. Ik heb alleen niet zo'n zin om het echt te gaan vertellen aan werk en vrienden. Vind het op werk vertellen niet zo leuk, voel me dan een beetje bezwaard en stel dat altijd een beetje uit. Niemand verwacht het daar en ik ben ook niet open over mijn kinderwens naar collega's eigenlijk. En ik heb een goede vriendin die in de medische molen zit en ben een beetje bang om het haar te vertellen. Ik weet dat het haar verdriet doet, gewoon omdat zij ook graag met goed nieuws komt. Ik hoop steeds dat ze toch zwanger is voor ik het vertel. Dus van mij mag dat hele vertellen nog wel even duren, ik zit wel lekker in m'n bubbel.
Paasei987 ahhh medicijnen voor misselijk. Ben je al naar de huisarts geweest? Ik slikte mijn vorige zwangerschap supramol voor de misselijkheid, dat werkte toen wel heel goed. Voor nu gebruik ik eigenlijk niets voor de misselijkheid, maar dat komt ook omdat ik nog wel redelijk kan functioneren. Het overgeven is soms wel lastig, maar gelukkig niet zo erg dat ik niets meer kan doen. Vaak voel ik me na het het overgeven ook wel beter.

Computersaysno Wat vervelend dat jij ook zo misselijk bent. Pepermuntjes heb ik nog nooit gebruikt tegen de misselijkheid. Wat voor mij heel goed werkt is zure matten. Daardoor gaat de misselijkheid weg en hoef ik niet over te geven en als ik wel moet overgeven zijn zure matten helemaal niet zo erg, omdat het veel minder vies is om over te geven.

Garnet12345 Wat leuk dat jullie het tegen vrienden gaan zeggen. Qua misselijkheid is het goed te doen bij mij, ik kan nog steeds functioneren.

Candy Welkom terug!

Kiwimeisje Wat heerlijk dat je zo in de zwangerschap staat! En lastig om het inderdaad tegen die vriendin te zeggen die in een medisch traject zit. Ik vind het zo heftig wat die mensen allemaal moeten doorstaan. Heb je er al over nagedacht hoe je het gaat brengen?

Hier gaat het nog steeds allemaal wel redelijk :-) . Gisteren opeens helemaal emotioneel, omdat vriendlief heel erg zijn best had gedaan om lekker eten klaar te maken en ik na vier happen al moest overgeven. Ik vond het zo sneu voor hem dat ik verdrietig werd. Haha verder helemaal niet emotioneel hoor :facepalm:

Vandaag ging het eten weer iets beter, maar het blijft een uitdaging om alles binnen te houden.

Angst is er trouwens wel nog steeds, maar gelukkig niet de hele tijd op de voorgrond, maar wel als ik bepaalde dingen voel. Zo voelde ik bijvoorbeeld vanmiddag een klein golfje vocht van onderen. Dus ik ging heel gespannen na de wc hopend op geen bloedverlies, het was gelukkig inderdaad gewoon waterige afscheiding. Ik ben zo blij als ik die 12 weken heb gehaald.
Candy, dat vol zitten maar wel honger hebben herken ik zeker! Ik voel me ook veel opgeblazen. En moe, heel erg moe steeds.

Amber, moest je vriend lachen om je Emo-reactie? :proud:

Kiwi, fijn dat je zo relaxed bent. Ik denk ook dat ik na de eerste echo wat meer relaxed er in kan staan. Dan is de kans wel echt klein dat het nog mis gaat.
Ik heb ook een goede vriendin in de medische molen en een andere gezamenlijke vriendin is nu 4 maanden zwanger dus ik vind het wel maar als ik dan óók met nieuws kom binnenkort.
I'll be kept away
Sorry, even niks laten horen. Na een dag werken ben ik moe en ga lekker op tijd naar bed, vandaag lekker vrij.

Garnet, fijn dat je een goede echo hebt gehad, gefeliciteerd!

Voor iedereen die misselijk is, sterkte! Hopelijk gaat het gauw beter. Hier nog steeds niet veel kwaaltjes, alleen nog steeds de hele dag eten. De weegschaal laat het niet zien, dus het gaat nog goed :facepalm:

Hebben jullie nog leuke ideeën om het te vertellen? Wij wachten eerst op een goede echo en daarna willen wij de schoonfamilie inlichten (mijn familie weet het al). Nog even 1,5 week wachten op de echo.

Qua vertellen aan iemand die in de medische molen zit... ik vond het zelf prettig dat mensen er niet een heel ding van gingen maken. Het komt sowieso hard aan. Geef iemand de ruimte om het even te verwerken, ik had meestal even 1 dag nodig en dan had ik weer helder beeld. Maar ja, ook voor iedereen anders natuurlijk.

En die tip voor de obstipatie ga ik uitproberen. Ik vind het irritant dat ik daardoor buikpijn krijg en dan word ik toch wel een beetje onrustig, omdat ik dan denk dat het iets anders is.
DiHappy, ik was van plan de vriendin even te bellen een dag of twee voordat we met onze vriendinnengroep weer onze digitale borrel hebben. Dus dat ik het haar alvast vertel voordat ik het in de groep gooi. Zou dat bij jou goed vallen?

Wij hebben het de familie vertelt met een 'nijntje bij opa en oma' boekje, maar het is onze eerste dus bij jullie zijn ze natuurlijk al opa en oma van jullie andere kindje.
I'll be kept away
Hey girls,

Wat betreft statistieken, als 15% van de zwangerschappen uitloopt in een miskraam en ons clubje houdt zich aan deze statistieken, dan hoeven wij ons geen zorgen meer te maken. :)
Mijn vk zei dat de kans op een miskraam sterk verminder zodra het vruchtje 3cm is. Dus dat is vanaf ongeveer 9 weken volgens mij.
Ik vind het erg om te horen hoeveel miskramen er hier al zijn geweest. Ik hoop echt dat ik dat nooit hoef mee te maken en dat we hier over 7/8 maanden ook allemaal gezonde babytjes in onze armen hebben!

Puizigenblauw, 50%, dat moet echt zenuwslopend zijn! Ik hoop echt hele hard voor je dat het kwartje nu de goede kant op valt!

Paasei heb je al medicatie? Hopelijk helpt het een beetje...

Garnet, hoe waren de reacties op je zwangerschap?

Candy, welkom terug! Je staat weer in de tabel hoor.

Kiwi, lastig is dat inderdaad... Een vriendin van mij heeft al 2 kindjes via ivf, en wil graag een 3e. Ze hebben nu alweer iets van 5 terugplaatsingen ofzo gehad en 1 miskraam. De vorige keer waren we samen zwanger, ik hoop zo dat zij nu ook zwanger is (heeft net weer een terugplaatsing gehad). Ze weet het wel al van mij, eigenlijk ook omdat zij zo open is over al haar behandelingen, dan voelt het niet goed om tot 12 weken ofzo stil te houden dat ik zwanger ben.

Amber, wat balen van dat overgeven zeg! En die emo buien herken ik wel. Ik kan echt om de stomste dingen huilen... Vorige zwangerschap heb ik gehuild omdat mijn vriend het verkeerde beddengoed op het bed had gedaan...

DiHappy, wij hadden de vorige keer voor mijn schoonmoeder 2 bollen wol (blauw en roze) gekocht en brijnaalden. Voor schoonvader een mok waarop in het nederlands stond 'beste opa'. Ze zijn Spaans, dus die tekst begrepen ze niet, dus ze mochten het even zelf uitvogelen. Dat was heel leuk! Schoonmoeder kon alleen maar zeggen 'is het echt waar? is het echt waar?' En toen huilen met zijn allen! Haha, ik wordt alweer emo als ik eraan denk.

Ik heb het idee dat ik er deze zwangerschap tot nu toe allemaal wel prima vanaf kom. Ik ben nog niet misselijk, wat ik spannend vind maar ook fijn. De goede echo stelt me daarbij wel gerust.
Het zal vast een jongetje zijn als het zo anders is/blijft dan de vorige zwangerschap.

Volgend weekend hebben wij verjaardag van mijn broertje. Ik wil het echt nog niet aan de hele familie vertellen want op de een of andere manier vind ik het toch leuk en ook wel een beetje belangrijk dat ons dochtertje het eerder weet dan de meeste mensen om ons heen. Mijn moeder past 1 dag per week op en ik ben zo bang dat zij zich verspreekt als ze het eerder zou weten. Dat heeft ze de vorige keer nl ook gedaan. Niet echt verspreken maar gewoon uit enthousiasme haar mond niet kunnen houden...
Dus ik moet nog even een goede strategie bedenken om het geheim te kunnen houden. Tips zijn welkom! Misschien dat ik mijn zusje maar in het complot opneem ofzo, dat zij onopvallend mijn wijn opdrinkt ofzo...

Van de week ben ik bij 'krijgdekleertjes' geweest. Je kan daar kleding ruilen. Super relaxed, kleding van mij en dochter die ik niet meer leuk vond ingeruild voor een groter maatje voor dochter. Als je zwanger bent mag je ook nog gratis 10 setjes babykleding uitzoeken. Dus eigenlijk al de eerste dingetjes voor baby 'aangeschaft'. Maar tegelijk weet ik ook niet of het voor de baby is want heb vooral jongens spul uitgezocht omdat we voor een meisje dus nog veel hebben. Maar misschien hebben we daar dus niks aan... :)
Ze zitten door het hele land, dus wel een aanrader als je geen moeite hebt met tweedehands. Ik ben zelf wel van de duurzaamheid en koop eigenlijk wel graag tweedehands spullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven