Bedanken

21-04-2021 22:12 79 berichten
Hoi...
Onlangs ben ik overspannen thuis komen te zitten. Zoals verwacht; de mensen waarvan je verwacht dat ze er zijn, geven niet thuis.
Nou heb ik 1 vriend, waar ik in die zin niet heel veel op gerekend had.
Maar laat nou net degene zijn die er staat en is, elke dag weer.
Elke ochtend een app hoe het gaat, een telefoontje als ik het trek en regelmatig een (kort) bezoekje.
Nou wil ik hem graag op een leuke manier bedanken. Hij heeft sinds kort een vriendin, die ik nog niet ken. Wil niet dat zij er andere dingen van gaat denken.
Iemand ideeën hoe ik hem kan bedanken?
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je van 'bedankt, ik heb heel veel aan jouw steun'

Ik werk in de zorg en krijg heel veel appreciatie, in woorden, dat is goud waard. Geen enkel geschenk kan dat overtreffen.
Je kunt ze ook samen uitnodigen voor een etentje. Is het rare meteen eraf en kun je haar ook leren kennen.
In plaats van alle cadeautjes die hier gesuggereerd worden...zou het niet volstaan als je gewoon tijdens een ontmoeting of via een kaart er wat aardigs over zegt? Gewoon op een lieve manier hier even 'echt' contact over maken.

Ik vind het wat ver gaan om iemand met spullen te gaan belonen voor zijn inzet en betrokkenheid als jij het een periode lastig hebt.
Fijn dat die persoon je kennelijk meevalt, maar ik zou er veel meer aan hebben als iemand dat naar mij uitspreekt dan bierpakketten of chocolade? Maar misschien vinden we zoiets uitspreken in zijn algemeenheid tegenwoordig wel moeilijker dan een ander een cadeau geven...lekker veilig en op afstand houden

Het grootse gebaar kan ook in het kleine zitten denk ik
arnhem1982 wijzigde dit bericht op 22-04-2021 07:40
17.69% gewijzigd
Bak een taart
Geef gewoon volgende keer als hij bij jou is zijn favoriete fles drank. Daar hoeft zijn vriendin dan niks van te denken (hij kan het wel vertellen, niet vertellen, wat hij maar wil).
Als ik jouw vriend was en vanuit die vriendschap steun zou hebben geboden, zou ik "dankjewel, ik had veel aan jouw steun" echt voldoende vinden.
Iets wat hij met die vriendin kan doen. Thuisbezorgd bon, bon van een restaurant, pathe bon, zoiets.
Ik weet niet wat je budget is maar je kan hier in de buurt voor 3 tientjes pp een lopend diner doen, dus een leuke wandeling langs allemaal eettentjes waar je dan hapjes krijgt. Heel leuk.
jooppie schreef:
22-04-2021 07:36
Bak een taart
Leuk!
Dit wilde ik ook zeggen. Hij geeft je persoonlijke aandacht en tijd. Probeer te bedenken hoe je dat zelf voor hem terug kan doen in de vorm van een aardigheidje. Heb je een hobby (gehad) waar je iets mee kan? Bak een taart, teken een kaart, maak een lamp/naambordje/kalender voor op de wc/zeepjes/kussen/vogelhuisje, beschilder een theekist, maak olijven in, whatever. Het gaat om het idee.
yette schreef:
22-04-2021 09:15
Bak een taart, teken een kaart, maak een lamp/naambordje/kalender voor op de wc/zeepjes/kussen/vogelhuisje, beschilder een theekist, maak olijven in
Wat zal die man blij zijn!
Ik denk dat zijn vriendin het heus wel begrijpt als je uit dankbaarheid voor hem door de knieën gaat.
Beerlover schreef:
21-04-2021 23:52
Een BJ
Shit, je bent me voor.
Of je leert hem beffen (dan heeft zij er ook wat aan)
Voor iedereen die normaal gereageerd heeft; bedankt. Hier kan ik zeker wat mee.
Zou zeker geen bos bloemen of chocolade doen.
Ik heb, in eenzelfde situatie, een fles wijn gedaan, met een bedank-kaartje er aan.
Een diner-bon zou ik persoonlijk al weer overdreven vinden (maar is natuurlijk afhankelijk van wat diegene allemaal voor je gedaan heeft en/of kosten heeft gemaakt om je te helpen)
Atsirk82 schreef:
22-04-2021 09:45
Voor iedereen die normaal gereageerd heeft; bedankt. Hier kan ik zeker wat mee.
Graag gedaan. Zelfgemaakte zeepjes en kussens en wc-decoratie vind ik ook een brug te ver. Zijn vriendin zou zomaar kunnen denken dat je plannen hebt om bij hem in te trekken.
Atsirk82 schreef:
21-04-2021 22:53
Nee, gewoon vriendschap. Maar zij kent mij ook niet. Hebben elkaar 1x vluchtig gezien. En hij maakt wel behoorlijk tijd voor mij vrij... terwijl dat ook echt nog maar heel pril is.
Wil gewoon absoluut niet dat ze er wel wat anders van denkt, gun het hem gewoon heel erg.
Misschien even afstand nemen?
Gezeik tussen hem en zijn vriendin om jou (terecht of interecht) is het laatste wat je erbij wilt hebben lijkt mij zo
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mumper schreef:
22-04-2021 09:21
Wat zal die man blij zijn!
Echt he :facepalm:

Wat een meutigheid toch allemaal weer (O)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Arnhem1982 schreef:
22-04-2021 07:35
In plaats van alle cadeautjes die hier gesuggereerd worden...zou het niet volstaan als je gewoon tijdens een ontmoeting of via een kaart er wat aardigs over zegt? Gewoon op een lieve manier hier even 'echt' contact over maken.

Ik vind het wat ver gaan om iemand met spullen te gaan belonen voor zijn inzet en betrokkenheid als jij het een periode lastig hebt.
Fijn dat die persoon je kennelijk meevalt, maar ik zou er veel meer aan hebben als iemand dat naar mij uitspreekt dan bierpakketten of chocolade? Maar misschien vinden we zoiets uitspreken in zijn algemeenheid tegenwoordig wel moeilijker dan een ander een cadeau geven...lekker veilig en op afstand houden

Het grootse gebaar kan ook in het kleine zitten denk ik
Je kunt ook een attentie geven en daarbij je dank uitspreken hoor, je hoeft niet te kiezen.
calvijn1 schreef:
22-04-2021 10:41
Misschien even afstand nemen?
Gezeik tussen hem en zijn vriendin om jou (terecht of interecht) is het laatste wat je erbij wilt hebben lijkt mij zo
Ja het klinkt wel een beetje alsof TO heel vaak laat weten dat het niet gaat aan die man en dat cadeaus een verdere manier zijn om zich aan hem te verbinden. Ik kan het mis hebben maar in combinatie met dat andere vrienden gefaald hebben in het adequaat reageren op de burnout... Het komt allemaal een beetje verstikkend over
Wat is er mis met antwoorden: “lief dat je aan me denkt, dat doet me goed”? Waarom zo overdreven?
novaviva schreef:
22-04-2021 19:03
Wat is er mis met antwoorden: “lief dat je aan me denkt, dat doet me goed”? Waarom zo overdreven?
Daar is niks mis mee. En dat zou ook meer dan afdoende (moeten) zijn.
Maar een klein presentje zou het gesproken woord nog wat kracht kunnen bijzetten, zonder dat het overdreven wordt.
Ooit leende iemand van mij een dia-scanner. Ik was het ding helemaal vergeten (miste hem niet, was al een oud ding). Maar toen hij het terugbracht, gaf hij een klein flesje wijn. Vond ik toch lief, zonder het benauwend te vinden.
Ik heb ooit ook iemand naar Schiphol gereden, in de (erg) vroege ochtend. Een vergoeding voor de benzine had meer dan voldoende geweest, maar een doosje chocolade vond ik toch wel extra leuk.
Dit topic doet me denken aan die TO die ooit een kaart had gestuurd naar een platonische vriend en toen boos werd dat er geen reactie op de kaart kwam
Mumper schreef:
22-04-2021 19:44
Dit topic doet me denken aan die TO die ooit een kaart had gestuurd naar een platonische vriend en toen boos werd dat er geen reactie op de kaart kwam
Dan ben ik toch benieuwd wat er dan op die kaart stond.
daddy_gijs schreef:
22-04-2021 19:34
Daar is niks mis mee. En dat zou ook meer dan afdoende (moeten) zijn.
Maar een klein presentje zou het gesproken woord nog wat kracht kunnen bijzetten, zonder dat het overdreven wordt.
Ooit leende iemand van mij een dia-scanner. Ik was het ding helemaal vergeten (miste hem niet, was al een oud ding). Maar toen hij het terugbracht, gaf hij een klein flesje wijn. Vond ik toch lief, zonder het benauwend te vinden.
Ik heb ooit ook iemand naar Schiphol gereden, in de (erg) vroege ochtend. Een vergoeding voor de benzine had meer dan voldoende geweest, maar een doosje chocolade vond ik toch wel extra leuk.
Ik vind de context van de OP toch anders dan bij een bewezen dienst. Maar goed, als ze expliciet iets wil doen, dan kan dat natuurlijk. Ik zou het zelf niet op die manier doen. Ik zou gewoon hopen dat ik voor diegene klaar zal staan wanneer die het nodig heeft
Mumper schreef:
22-04-2021 17:12
Ja het klinkt wel een beetje alsof TO heel vaak laat weten dat het niet gaat aan die man en dat cadeaus een verdere manier zijn om zich aan hem te verbinden. Ik kan het mis hebben maar in combinatie met dat andere vrienden gefaald hebben in het adequaat reageren op de burnout... Het komt allemaal een beetje verstikkend over
Uhm nee. Daarom wil ik het juist niet overdrijven. Een gebaar zegt soms meer dan woorden. Hij zoekt overigens mij steeds op, dat is ook wat ik er in waardeer.
Heb hem een kaart gestuurd. En voor het geval zij hem ziet gewild of ongewild, er in aangegeven dat ik ze graag samen uitnodig voor een drankje zodra het weer beter gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven