Bedanken

woensdag 21 april 2021 om 22:12
Hoi...
Onlangs ben ik overspannen thuis komen te zitten. Zoals verwacht; de mensen waarvan je verwacht dat ze er zijn, geven niet thuis.
Nou heb ik 1 vriend, waar ik in die zin niet heel veel op gerekend had.
Maar laat nou net degene zijn die er staat en is, elke dag weer.
Elke ochtend een app hoe het gaat, een telefoontje als ik het trek en regelmatig een (kort) bezoekje.
Nou wil ik hem graag op een leuke manier bedanken. Hij heeft sinds kort een vriendin, die ik nog niet ken. Wil niet dat zij er andere dingen van gaat denken.
Iemand ideeën hoe ik hem kan bedanken?
Onlangs ben ik overspannen thuis komen te zitten. Zoals verwacht; de mensen waarvan je verwacht dat ze er zijn, geven niet thuis.
Nou heb ik 1 vriend, waar ik in die zin niet heel veel op gerekend had.
Maar laat nou net degene zijn die er staat en is, elke dag weer.
Elke ochtend een app hoe het gaat, een telefoontje als ik het trek en regelmatig een (kort) bezoekje.
Nou wil ik hem graag op een leuke manier bedanken. Hij heeft sinds kort een vriendin, die ik nog niet ken. Wil niet dat zij er andere dingen van gaat denken.
Iemand ideeën hoe ik hem kan bedanken?

donderdag 22 april 2021 om 07:35
In plaats van alle cadeautjes die hier gesuggereerd worden...zou het niet volstaan als je gewoon tijdens een ontmoeting of via een kaart er wat aardigs over zegt? Gewoon op een lieve manier hier even 'echt' contact over maken.
Ik vind het wat ver gaan om iemand met spullen te gaan belonen voor zijn inzet en betrokkenheid als jij het een periode lastig hebt.
Fijn dat die persoon je kennelijk meevalt, maar ik zou er veel meer aan hebben als iemand dat naar mij uitspreekt dan bierpakketten of chocolade? Maar misschien vinden we zoiets uitspreken in zijn algemeenheid tegenwoordig wel moeilijker dan een ander een cadeau geven...lekker veilig en op afstand houden
Het grootse gebaar kan ook in het kleine zitten denk ik
Ik vind het wat ver gaan om iemand met spullen te gaan belonen voor zijn inzet en betrokkenheid als jij het een periode lastig hebt.
Fijn dat die persoon je kennelijk meevalt, maar ik zou er veel meer aan hebben als iemand dat naar mij uitspreekt dan bierpakketten of chocolade? Maar misschien vinden we zoiets uitspreken in zijn algemeenheid tegenwoordig wel moeilijker dan een ander een cadeau geven...lekker veilig en op afstand houden
arnhem1982 wijzigde dit bericht op 22-04-2021 07:40
17.69% gewijzigd

donderdag 22 april 2021 om 08:57
donderdag 22 april 2021 om 09:15
Leuk!
Dit wilde ik ook zeggen. Hij geeft je persoonlijke aandacht en tijd. Probeer te bedenken hoe je dat zelf voor hem terug kan doen in de vorm van een aardigheidje. Heb je een hobby (gehad) waar je iets mee kan? Bak een taart, teken een kaart, maak een lamp/naambordje/kalender voor op de wc/zeepjes/kussen/vogelhuisje, beschilder een theekist, maak olijven in, whatever. Het gaat om het idee.

donderdag 22 april 2021 om 09:49
Zou zeker geen bos bloemen of chocolade doen.
Ik heb, in eenzelfde situatie, een fles wijn gedaan, met een bedank-kaartje er aan.
Een diner-bon zou ik persoonlijk al weer overdreven vinden (maar is natuurlijk afhankelijk van wat diegene allemaal voor je gedaan heeft en/of kosten heeft gemaakt om je te helpen)
Ik heb, in eenzelfde situatie, een fles wijn gedaan, met een bedank-kaartje er aan.
Een diner-bon zou ik persoonlijk al weer overdreven vinden (maar is natuurlijk afhankelijk van wat diegene allemaal voor je gedaan heeft en/of kosten heeft gemaakt om je te helpen)

donderdag 22 april 2021 om 09:56
donderdag 22 april 2021 om 10:41
Misschien even afstand nemen?Atsirk82 schreef: ↑21-04-2021 22:53Nee, gewoon vriendschap. Maar zij kent mij ook niet. Hebben elkaar 1x vluchtig gezien. En hij maakt wel behoorlijk tijd voor mij vrij... terwijl dat ook echt nog maar heel pril is.
Wil gewoon absoluut niet dat ze er wel wat anders van denkt, gun het hem gewoon heel erg.
Gezeik tussen hem en zijn vriendin om jou (terecht of interecht) is het laatste wat je erbij wilt hebben lijkt mij zo
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 22 april 2021 om 13:10
Je kunt ook een attentie geven en daarbij je dank uitspreken hoor, je hoeft niet te kiezen.Arnhem1982 schreef: ↑22-04-2021 07:35In plaats van alle cadeautjes die hier gesuggereerd worden...zou het niet volstaan als je gewoon tijdens een ontmoeting of via een kaart er wat aardigs over zegt? Gewoon op een lieve manier hier even 'echt' contact over maken.

donderdag 22 april 2021 om 17:12
Ja het klinkt wel een beetje alsof TO heel vaak laat weten dat het niet gaat aan die man en dat cadeaus een verdere manier zijn om zich aan hem te verbinden. Ik kan het mis hebben maar in combinatie met dat andere vrienden gefaald hebben in het adequaat reageren op de burnout... Het komt allemaal een beetje verstikkend over

donderdag 22 april 2021 om 19:34
Daar is niks mis mee. En dat zou ook meer dan afdoende (moeten) zijn.
Maar een klein presentje zou het gesproken woord nog wat kracht kunnen bijzetten, zonder dat het overdreven wordt.
Ooit leende iemand van mij een dia-scanner. Ik was het ding helemaal vergeten (miste hem niet, was al een oud ding). Maar toen hij het terugbracht, gaf hij een klein flesje wijn. Vond ik toch lief, zonder het benauwend te vinden.
Ik heb ooit ook iemand naar Schiphol gereden, in de (erg) vroege ochtend. Een vergoeding voor de benzine had meer dan voldoende geweest, maar een doosje chocolade vond ik toch wel extra leuk.

donderdag 22 april 2021 om 21:11
Ik vind de context van de OP toch anders dan bij een bewezen dienst. Maar goed, als ze expliciet iets wil doen, dan kan dat natuurlijk. Ik zou het zelf niet op die manier doen. Ik zou gewoon hopen dat ik voor diegene klaar zal staan wanneer die het nodig heeftdaddy_gijs schreef: ↑22-04-2021 19:34Daar is niks mis mee. En dat zou ook meer dan afdoende (moeten) zijn.
Maar een klein presentje zou het gesproken woord nog wat kracht kunnen bijzetten, zonder dat het overdreven wordt.
Ooit leende iemand van mij een dia-scanner. Ik was het ding helemaal vergeten (miste hem niet, was al een oud ding). Maar toen hij het terugbracht, gaf hij een klein flesje wijn. Vond ik toch lief, zonder het benauwend te vinden.
Ik heb ooit ook iemand naar Schiphol gereden, in de (erg) vroege ochtend. Een vergoeding voor de benzine had meer dan voldoende geweest, maar een doosje chocolade vond ik toch wel extra leuk.

vrijdag 23 april 2021 om 13:30
Uhm nee. Daarom wil ik het juist niet overdrijven. Een gebaar zegt soms meer dan woorden. Hij zoekt overigens mij steeds op, dat is ook wat ik er in waardeer.Mumper schreef: ↑22-04-2021 17:12Ja het klinkt wel een beetje alsof TO heel vaak laat weten dat het niet gaat aan die man en dat cadeaus een verdere manier zijn om zich aan hem te verbinden. Ik kan het mis hebben maar in combinatie met dat andere vrienden gefaald hebben in het adequaat reageren op de burnout... Het komt allemaal een beetje verstikkend over
Heb hem een kaart gestuurd. En voor het geval zij hem ziet gewild of ongewild, er in aangegeven dat ik ze graag samen uitnodig voor een drankje zodra het weer beter gaat.