Uitgerekend 1e helft november 2021

07-03-2021 14:34 391 berichten
Hoi lieve allemaal!

Wie is er ook net achter gekomen zwanger te zijn en schrijft er gezellig mee?

We waren net begonnen in een ander topic, maar gaan hier verder onder een algemeen account. Nieuwe zwangeren zijn van harte welkom om mee te schrijven!
NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeVolgende echo:heart:UitgerekendGeslacht
19Linn8733-372e4 juni:heart:30 oktober it's a girl!
Little_bird32-362e17 mei:heart:30 oktober...
Merel_1025-252e1 mei (pret):heart:6 novemberIt's a boy!
Badeend12327-321e22 mei (pret):heart:31 oktober...
Goldfish12332-381e18 juni:heart:11 november it's a girl!
Danya12327-331e17 mei:heart:2 november it's a girl!
BloemBr723-261e21 juni:heart:9 november it's a girl!
Charlootjes24-282e25 maart5 november...
Pinaco301e27 mei:heart:9 november...
Monstertje2230-301e...15 november...
KamikazeLove33-332e16 april:heart:12 november...
Piena0134-393e22 april:heart:10 november...
Bam2be31-..1e19 mei:heart:14 november...
Gpdmoh29-321e12 mei:heart:25 november...
Suuteke34..-..1e19 april:heart:27 november...
morange33-312e.. april:heart:17 november...
Lisa8931-403e15 mei:heart:13 november...

Accentoire :hug:
anoniem_646c6219e048c wijzigde dit bericht op 23-05-2021 08:44
42.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat super fijn om te lezen dat het met jullie, buiten de meeste kwaaltjes om, goed gaat!

Wij hebben gisteren onze eerste echo gehad en daarna is mijn wereld een beetje stilgezet. Ze konden wel een vruchtzakje zien maar geen vruchtje. Het vruchtzakje was ook nog niet zo groot als volgens berekeningen zou moeten. Dat zou kunnen betekenen dat ik minder ver ben én daarom nog niks te zien is óf het vruchtje is tussentijds verloren. Echter heb ik geen bloedverlies gehad en dat kan de VK ook niet verklaren. Volgende week vrijdag weer terug.
Ik ga de hoop niet verliezen, dan voelt het al alsof ik onze mini heb opgegeven en dat voelt verkeerd. Gister heb ik diverse verhalen gehoord van mensen die het zelfde meemaken en enkele weken later wel een gezond kindje zien op de echo. Ik steek me kop niet in het zand en ben ook realistisch dat het dus wel echt fout kan zijn. Maar ik ga voor het wonder en dat de engeltjes boven ons goed voor ons zorgen. Hopelijk helpt dat!

Voorlopig ben ik dus even offline, even back to myself. Geniet van jullie zwangerschap dames! Hopelijk schrijf ik over een tijdje weer happy mee!
:hug:
Super gpdmoh!

En Merel_10 ook een goede echo, super! Met hoeveel weken ga je voor de geslachtsecho? Fijn dat je extra begeleiding krijgt, hopelijk geeft je dat meer rust/vertrouwen :hug:

Palmboom dat je geen bloedverlies hebt gehad is goed nieuws dan toch? Met positive thoughts uitkijken naar vrijdag, hopelijk valt het allemaal mee :heart:

Ik had de laatste dagen weer meer energie, maar ben gisteren echt ff teruggezet! 's ochtends en overdag al heel moe. 's Avonds in een warm bad geweest & daar kwam ik helemaal niet lekker meer uit. Werd vanochtend na 8 uur slaap doodop/ziekig wakker. Gelukkig wilde vriendlief de hond mee op pad nemen, kon ik mooi nog anderhalf uur slapen. Nu gaat het wel weer, maar pff :zzz:
Goedemorgen,

Wat vervelend Palmboom!! Ik hoop met je mee!

Gaat het inmiddels weer wat beter Pinaco?

Wij hadden donderdag de termijnecho en de uitgerekende datum is 30 oktober geworden. Alles was helemaal goed. Zo leuk om het nu aan iedereen te kunnen vertellen.
Fijn dat alles helemaal goed was! :flirting: Wanneer heb je nu de volgende afspraak staan?

Het gaat nu wat beter! Ik heb vrijdagmiddag t/m nacht erg last gehad van buikpijn. Heb mezelf zelfs een hele lange buikmassage gegeven :nut: Maar zaterdag en zondag gelukkig geen buikpijn gehad, niet misselijk geweest en ook dat heel erg vermoeide was een stuk minder. Paar dagen prinsheerlijk geslapen, kan er weer tegenaan :biggrin: Morgen 2e echo!
Hoe is je echo gegaan Pinaco?

Mijn volgende afspraak staat op 3 mei. Even naar het hartje luisteren :heart:
Bij mij is de misselijkheid helaas nog flink aanwezig. Er lijkt ook weinig te helpen. Doordat het savonds en snachts het ergst is, lig ik ook de halve nacht wakker. Hoop dat het snel beter wordt. Ik word ook gek van die sterkte reuk. Vind dat de tijd ook maar traag vooruit gaat. Nog bijna 3 weken tot de volgende echo. Zou graag nog wat bevestiging hebben.

Merel_10 Wat fijn dat de misselijkheid bij jou over is. Lastig he die tussenfase dat de gewone broeken te strak worden maar zwangerschapsbroek nog niet past of je nog niet wilt dat het toont.
Fijn dat je alweer een goede tweede echo hebt gehad! Wat heftig van je eerste bevalling, klinkt alsof je nu goed begeleid wordt.

Bam2be Wat fijn van de goede echo! Wat werkte bij jou om je voeding aan te passen. Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar bij mij helpt het niet echt. Ik kan alleen echt geen kruidige dingen eten.

Little BirdFijn van de goede echo! Klote he die misselijkheid. Heb je intussen al een passende broek gevonden?

Danya123Ook een goede echo, wat super zeg!

Bloembr7Wat kut dat je ook zo misselijk bent. Ik hoop voor jou dat het binnenkort verbeterd. Wat gek dat je al last krijgt van een zwangere buik zien. Ik ben in mijn eerste zwangerschap ook zo misselijk geweest. Moet zeggen dat bij mij een groeiende buik dat verder niet erger maakte. Gelukkig gaat de misselijkheid bij de meesten wel beter, tegen de tijd dat je echt een grote buik hebt.

Pinaco Wat leuk dat je al je eerste buikfoto hebt gemaakt. Is er ook al echt wat te zien bij jou? Ik heb in mijn eerste zwangerschap ook regelmatig buikfotos gemaakt. Droeg dan zelf gewoon een strak jurkje. Hoop dat je een goede echo hebt vandaag!

Goldfish Jou misselijkheid klinkt een beetje als de mijne. Mijn reuk is ook zo sterk, verschrikkelijk. Hoop voor ons dat het snel overgaat.

gpdmohFijn van de goede echo!

Palmboom95Wat ontzettend schrikken zeg, heel veel sterkte. Ik duim voor je dat je binnenkort goed nieuws krijgt.

19Linn87 Fijn van de goede echo en leuk om het iedereen te vertellen! Gaan jullie nog iets speciaals ervoor doen?
@Morange wat rot! Zeker omdat je er slecht door slaapt, daar wordt alles wat moeilijker door. Waar zou je graag meer bevestiging van hebben?

Ja ik zie het al wel echt. Mijn buik was plat & ziet er nu meer uit alsof het 3e kerstdag is :hihi: Mijn omgeving valt het nog niet op hoor, die zullen het wel scharen onder corona kilo's. Netto is er ook pas 1,5-2 kg bijgekomen, dus dat is nog niet veel.

@BloemBr7: Hoe was jouw echo?

@Lin: Leuk! Nog even geduld hebben!

Mijn echo was tiptop in orde. Groei was goed en uitgerekende datum blijft op 9 november staan. De baby bewoog heel veel, incl. een paar "sprongetjes". Dat was echt leuk om te zien! Mijn volgende afspraak staat op 27 mei :)
Wat fijn dat alles goed was Pinaco!

Ik ben ik september 2020 ook zwanger geweest tot 11 weken. En je hoort helaas wel vaker nare verhalen. Daarom zou ik blij zijn de 12 weken iig gepasseerd te zijn.

Mijn buik was al niet plat, maar ik merk wel dat mijn broeken savonds echt teveel gaan spannen.
Ah ja, als het eerder mis is gegaan kan ik het me goed voorstellen inderdaad! Ik duim met je mee :rose:

Ik blaas na de lunch al helemaal op... En dat is de volgende ochtend pas minder. Moet er dus ook echt al rekening mee houden met de tops die ik draag. Maar tot dusver is dat dus voornamelijk darmen en gas, niet zozeer de baby :D
@Morange oh ik hoop inderdaad voor je dat je die bevestiging gauw krijgt en je je weer wat beter gaat voelen!

@Pinaco wat fijn! En we lopen nog steeds tegelijk hoor, hier ook nog steeds 9 november! :-D

Ik heb vanochtend mn 11 weken echo gehad en die was gelukkig helemaal goed. Ook onze kleine bewoog erg veel en rekte zich al goed uit en zwaaide ook vaak, 5 vingers meteen gecheckt ;-) Morgen de nipt test doen en dan 20 mei de geslachtsecho gepland. Omdat mijn vriend’s zusje is overleden aan plastisch linker hart syndroom zou mijn 20 weken echo in het zkh plaats vinden maar bij nader inzien toch bij de verloskundige omdat als onze kleine het heeft er helaas niks aan te doen zal zijn. Dus maar hopen dat het niet voorkomt.

Zelf ben ik nog steeds iedere dag ziek en ben nu 4 kilo afgevallen. Mijn buik wordt steeds zichtbaarder, mede door het gewichtsverlies. Hoop dat de misselijkheid gauw over zal gaan..
Oh en aan de hand van de Nub theorie dacht ze een jongetje te zien zitten, spannend!! :hyper:
Morange, wat vervelend dat je nog zoveel last hebt van misselijk zijn, ik hoop dat nu de 12 weken grens dichterbij komt het dan ook echt eindelijk wat mag afnemen bij jou!!

Pinaco, wat fijn dat de echo goed was! :heart:

Bloem, wat leuk! Hier juist het vermoeden van een meisje aan de hand van de nub. Ik ben benieuwd of het echt zo is. Wat heftig van het zusje van je partner... Inderdaad van harte hopen dat het jullie kindje bespaard blijft.

Ik draag tijdens het werken ook zwangerschapsbroeken, mijn gewone spijkerbroeken zitten niet meer lekker. Thuis probeer ik gewoon lekker jurken of joggingbroeken te dragen. Ik heb wel echt al een duidelijk zichtbare buik, had het bij de eerste ook heel vroeg. Ik heb t daarom ook al bekend gemaakt op mijn werk en een aantal collega’s gaven aan dat ze het wel al dachten. Gelukkig wel allemaal leuke, positieve reacties!

Wij hebben op 1 mei een pretecho gepland staan, waarbij ze als de baby een beetje meewerkt ook het geslacht al kunnen zien. Spannend! We krijgen bij 16 weken ook een extra echo bij de gynaecoloog in verband met mijn eerdere bevalling, dus fijn een aantal keren extra baby kijken. :cheer2:
Hier vrijdag een goeie echo gehad gelukkig. Was precies 10 weken, zoals verwacht. Uitgerekende datum is daarmee 12-11, wat grappig is want van de eerste was ik ook op de 12e uitgerekend (oktober weliswaar) maar die kwam pas op de 21e.
Wat fijn de positieve verhalen hier! Ik heb alles meegelezen de laatste tijd, maar mezelf nog wat stil gehouden. Ik zat een beetje in de zelfbeschermingsfase. Maar daar ben ik na afgelopen maandag uit gestapt. Met 8,5 week een mooi kloppend hartje gezien!! :heart:
Met de mensen dicht om ons heen gaan we nu niet meer wachten, dus er komen leuke weekenden aan met steeds meer mensen vertellen dat we een baby krijgen! Hopelijk blijft alles goed gaan, volgende echo is over 2 weken.
Goedemorgen,

De tabel is weer aangepast. Bijna allemaal mooie hartjes!

Morange Wat vervelend dat je je nog zo rot voelt. Hopelijk gaat dat gauw beter! Ik herken je onzekerheid wel. Hopelijk heb je snel weer een prachtige echo.

BloemBr7 Leuk he dat je die handjes al zo goed kan zien en echt vingetjes kan tellen. De 20-wekenecho is voor jullie dus nog wel een hele spannende.

Suuteke34 wat fijn!! Veel plezier met vertellen.

Wij hebben het onze ouders met pasen al verteld middels een verrassingspaasei en als we nu naar vrienden gaan trekken we onze dochter een shirt aan waarop staat dat ze grote zus wordt. Echt zo leuk als mensen dat ineens lezen en helemaal verrast reageren.

Ik kreeg gisteren onverwachts een extra echo. Mijn termijnecho vorige week werd gedaan door de jongste verloskundige van de praktijk en voor haar opleiding echoscopie moet ze natuurlijk veel echo's maken. De kleine werkte zo goed mee dat ze me graag nog eens wilde zien voor wat extra plaatjes. Helemaal prima! Ze was zo dankbaar dat ik wilde meewerken, echt leuk.

Ze vroeg of ze een wilde gok mocht doen naar het geslacht. Het was nog erg moeilijk te zien en we moesten ons er zeker niet al op gaan voorbereiden maar ze gokt een jongetje. Leuk!! Die hebben we nog niet :-D
@Bloem: Leuk! En super dat de echo goed was. Fingers crossed dat het hartje helemaal 110% goed is.

Wat rot dat je nog steeds ziek bent zeg :@@: Hopelijk ben je daar snel vanaf en kan je meer gaan genieten!

@Merel: super leuk dat de geslachtsecho al zo snel is! Hoop je op een jongetje of een meisje?

@KL: Gefeliciteerd met de goede echo :proud:

@Suuteke: Wat ontzettend fijn, proficiat :heart:

@Lin: Bofkont! En zelfs al een gokje naar het geslacht, heel leuk. Nu afwachten of ze gelijk heeft :cheer:
@Linn @Merel Ja wordt zeker een spannende inderdaad, maar redelijk machteloos ook wel dus we leggen ons er bij neer en mocht het uitkomen dan hopen we dat er een behandelplan is. Maar goed eerst hopen op geen slechte uitkomsten :lol:

@Pinaco haha ja ik ben benieuwd of we tegelijk zullen blijven lopen, leuk! Ja ik hoop het ook inderdaad, een groot drama!
Wat fijn dat er weer een aantal goede echo’s zijn gemaakt! :yes:

Wij hebben geen voorkeur voor geslacht, een meisje zou heel leuk zijn omdat we dan beide hebben, maar twee broers lijkt me ook geweldig! We zijn allang blij dat ons na 3 jaar wachten nog een kindje gegund is. Volgens ons zoontje is het trouwens echt een broer, dat het ook een meisje kan zijn gaat er niet in :proud:
Hoe denken jullie daarover?
Helemaal mee eens Merel! Het blijft een loterij dat zwanger raken en blijven.

Wij hebben ook geen voorkeur maar ik merk wel dat ik een meisje erg vertrouwd vind voelen en bij een jongetje wat meer onzeker ben. Bij een meisje denk ik ok haal alles maar weer van de vliering en we doen nog een ronde, en bij een jongetje is het meer haal alles maar van de vliering en verkoop alles want we beginnen helemaal opnieuw :biggrin: haha dit klinkt raar maar je snapt me wel denk ik ;-)

Overigens zegt onze dochter van 2,5 altijd als we het vragen dat het een jongetje is...ben benieuwd of ze gelijk heeft! Denk het wel eigenlijk :-D
anoniem_64e1a85e61dda wijzigde dit bericht op 22-04-2021 21:35
Reden: Foutje
0.24% gewijzigd
Goedemorgen allemaal, wat fijn om te lezen dat er zoveel goede echo’s hebben plaatsgevonden de afgelopen dagen en dat sommigen zelfs al een gok te horen hebben gekregen over het geslacht, zo leuk!

Wij hebben gisteren een goede 11-weken echo gehad en hebben de echo mogen filmen. We hebben ‘m al tig keer terug gekeken, zo bijzonder. ‘s Avonds hebben we het mijn broer en schoonzus verteld en ze reageerden zooo leuk! Aankomend weekend en met Koningsdag gaan we langs een aantal vrienden met het goede nieuws, helemaal zin in. Hoop wel dat ik me dan eindelijk een stuk beter voel want man.. ik heb inmiddels al behoorlijk veel overgegeven (zojuist nog) en blijf continu misselijk en last houden van die sterke reuk, bleh.

Mezelf zo maar eens uit bed hijsen en klaarmaken voor de NIPT + nevenbevindingen (na lang wikken en wegen gaan we hier toch voor), in het zh.

Voor het schema: op 22-05 staat onze pretecho (geslachtsbepaling) gepland.

Een heel fijn weekend allemaal met hopelijk zo min mogelijk kwaaltjes!
Ik hoop op een jongetje, omdat een grote broer me zo leuk lijkt. Uiteraard is een meisje ook 1000% welkom :heart:

@Goldfish: Fijn dat de echo goed was! En leuk vooruitzicht om het nu steeds meer te gaan vertellen :D Beterschap gewenst, hoop ook dat het bij jou snel wegtrekt...

Succes zo in het ziekenhuis. Ik heb vanochtend bloed laten prikken voor suiker + NIPT. Had de laatste nog niet betaald, dus zat in de stress te klooien op de prikstoel om het alsnog geregeld te krijgen :@@: Maar het is gelukt.

Onze geslachtsecho staat op 10 mei gepland!
Hopelijk is jullie NIPT ook goed Pinaco en Goldfish, wij wachten nu 5 dagen op de uitslag, maar dat kan natuurlijk nog 5 dagen duren...

Ik snap wel dat het geslacht van het kind dat je al je hebt vertrouwd voelt, 2 dochters lijkt me ook heel leuk en ene jongen wat spannender omdat je het niet goed kent. Maar moet zeggen dat mijn dochter minimaal net zo wild is al een jongen, dus of het daadwerkelijk wat uitmaakt 😂
uiteindelijk kan een jongen ook ontzettend gevoelig en rustig zijn en een meisje hoeft geen meisjemeisje te zijn, daar zijn wij in ieder geval allang achter.

Ik moet ook zeggen dat ik bij mijn dochter heilig overtuigd was dat het een jongen was, dus ik durf op basis van gevoel ook geen voorspellingen meer te doen dit keer. Ik ben gewoon heel nieuwsgierig 😉
Vandaag hebben we de uitslag van de NIPT ontvangen, alle waarden zijn gelukkig helemaal goed!!
We gaan het nu volledig openbaar maken na dit fijne nieuws. Ben zo blij🥰
Wat mega super fijn LB! Lekker van genieten :heart:
Fijn Little Bird!! En veel plezier met vertellen aan iedereen. Dat blijft toch wel heel leuk.

Ook ik kreeg vandaag de uitslag van de Nipt en ook bij mij zijn geen afwijkingen aangetroffen :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven