Uitgerekend 1e helft oktober 2021

25-01-2021 10:07 585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.

Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?

PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.

Naam Leeftijd Kindje UD Bijzonderheden
Joyce-851 35 3e 28/9 :heart:
Blauwe_Kat 31 1e 30/9 :heart:
Nonuh 35 2e 1/10 :heart:
Abrikoos91 30 1e 1/10 :heart:
Jools87 33 2e 1/10 :heart:
Salacia 33 3e 2/10 :heart:
Sanne_A 39 3e 8/10 :heart: draagmoeder
Piccobellobv 33 9/10 :heart:
Pinky 91 29 1e 10/10 :heart:
Louen 30 1e 11/10 :heart:
Myra22 37 3e 11/10 :heart:, recent afgebroken zwangerschap
Jagersvrouw 30 3e 12/10
Sunny-in-Perth 31 2e 14/10 echo 4/3
snoepjeskont 31 5e 15/10
Lolanu 33 2e 16/10 :heart:
Luuntje19419 31 1e :heart: 12/3 echo

Nisa1990 :hug:
Banaantje_88 :hug:
Ravenheart :hug:
Maneschijn :hug:
Worteltaart :hug:
Mennes_ :hug:
nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd
Ja, het lijkt me ook super om het kindje straks te kunnen voelen!
Leuk dat je een jongetje krijgt Abrikoos!

Ik maakt me gelukkig niet veel zorgen, het is fijn om mijn buik te zien groeien, dan groeit het van binnen vast ook goed.
Volgende week hebben we controle, wel fijn om dan het hartje weer te horen. En nog maar 2 weken tot de 20 weken echo (bij 19 weken)!
Hier een goede echo vandaag, en voel ons kleintje ook bewegen sinds een week! :-)
Morgen 17 weken...
Ik was al benieuwd wie haar baby al kon voelen. Bij mijn vorige zwangerschap was dat volgens mij rond de 17 weken. Ik ben nu 15 dus nog even afwachten. Vind dat zo magisch, dan besef je je pas echt dat er een baby in je groeit :heart:
Vandaag 16 weken, gisteren hartje gehoord tijdens de controle. Baby was aan het bewegen, vertelde de VK, maar ik voel nog niks. Ik dacht het wel een keer, maar daar bleef het bij.

Kan niet wachten tot het begint!
Ja hier voel ik ons kindje echt al wel elke dag nu, leuk!
In België is gisterenavond beslist om zwangere vrouwen mee prioritair te vaccineren, dus ben benieuwd wanneer ik nu aan de beurt mee ben :).
Dat is wel echt weer de volgende fase hè? Het kindje voelen? Ik voel sinds een paar weken geleden plopjes, maar sinds anderhalve week echt beweging, gedraai. Niet voortdurend maar drie, vier keer per dag ofzo. Heel fijn en geruststellend :) Met vijftien weken is dat best vroeg, maar vorige keer voelde ik het zelfs al eerder. Heeft vast met de ligging te maken en met de hoeveelste zwangerschap het is (4).
Jools en Myra wat leuk dat jullie je kindjes al kunnen voelen!
Ik hoop dat het hier ook snel begint
Salacia; late reactie, maar ik had inderdaad heel sterk het gevoel dat het een jongen was! Mijn man dacht een meisje, dus die moest even schakelen, haha! Uiteindelijk is het gewoon 50/50 natuurlijk, ik geloof niet heel erg in dat voorgevoel, maar toch leuk dat ik gelijk had. :biggrin:

Leuk dat jullie je kindjes al goed voelen! Ik voel af en toe een plopje, dus ik denk dat dat de baby is. Hoop dat het niet meer lang duurt voordat het echt duidelijk is, lijkt me heel geruststellend. Ik herken het zorgen maken inderdaad, Louen! Ik vrees dat dat nu voor de rest van m'n leven is. :facepalm: :) Hier ook over 2 weken alweer de 20 weken echo, met 19 weken.
Wij hebben gisteren ook een goede echo gehad! We hebben nog geen geslachtsbepaling gehad, maar hebben over twee weken al de medische echo in het ziekenhuis (dat is bij ons 18 weken). Ik voel het kindje sinds een week ook bewegen, maar de verloskundige zei dat dat erg vroeg was? Leuk dat hier ook al zoveel leven in de brouwerij is!
Wij krijgen er een meisje bij :heart: (hebben al een zoon en dochter).. super leuk! Gelijk al een leuk roze pakje gescoord vandaag samen met grote zus (die wilde de hele winkel al leeg kopen haha.. van wie zou ze t hebben?).

Nu op naar de 20 weken echo in de hoop dat alles er goed uit ziet :-) vooralsnog wel gelukkig.
Leuk al die goede echo's!

Ik weet sinds gister dat mijn placenta voor ligt, ik voel dus nog niks van de baby en dat kan blijkbaar ook daardoor komen. Vind leuk om te lezen dat jullie dat al wel hebben!
Zojuist had ik een afspraak bij de verloskundige in het ziekenhuis. En wat een stress: de doptone stoorde gigantisch, waardoor er geen hartje hoorbaar was. Ze hoorde wel beweging, ‘maar dat konden ook darmen zijn’. Helemaal in de stress. Echt tien minuten zoeken naar het hartje, maar niks te horen behalve een hoop geruis en mijn eigen gonzende bloed. De reden voor het storen: de vette crème die ik op mijn buik gesmeerd had. Die verstoort de gel die ze gebruikt om een goed signaal te krijgen. Dus hierbij een tip: voor bezoek aan de verloskundige niet je buik invetten! Uiteindelijk moest het echoapparaat eraan te pas komen en gelukkig was daar een ferm kloppend :heart: te zien. En een lief gezichtje met handje ervoor :love: Eind goed, al goed, maar wat een stressvolle tien minuten waren dat!
Aah kan me de stress zo goed voorstellen, Myra! Ik vind het altijd even spannend als je gaat liggen en ze dan gaat zoeken naar het hartje. Heel fijn dat het gewoon mooi klopte! Wel een goede tip van het insmeren, want ik smeer m'n buik ook helemaal vol met vettige cremes. :mrgreen:

Hier vandaag 17 weken, toch best snel gegaan! Voel de baby helaas nog niet, jaloers op degenen die al plopjes voelen! Lijkt me zo bijzonder.
Pfff Myra wat een stress, gelukkig is alles helemaal goed!

Salacia, wat leuk een meisje. Ik kan me voorstellen dat je dochter dat helemaal geweldig vindt!

Louen, wat vliegt de tijd hè! Ik vind het ook heel snel gaan. Ik ben 1 weekje verder dan jij, en ik kan nu soms wat "gerommel" in mijn buik voelen. Volgens de verloskundige zou ik over een paar weken dan met zekerheid zeggen dat dat echt de baby was.

Ik had vandaag controle, 18weken precies. Een mooi hartje gehoord, en meteen een filmpje en opnames voor mijn vriend gemaakt. Mijn baarmoeder is ook al veel groter (dat is ook wel goed te zien haha). Volgende week is onze 20 weken echo al!
Wat spannend Myra! Gelukkig uiteindelijk toch alles goed!

Wij zijn afgelopen weekend voor het eerst gaan kijken voor spulletjes en twijfel ontzettend over wat te doen qua slapen (cosleeper, wieg, bedje, meegroeiding, teveel keus!).. waar kiezen jullie voor?
Wij hebben een cosleeper van onze dochter en gaan die nu terug gebruiken. Als je van plan bent borstvoeding te geven is dat wel heel makkelijk :). Dochter heeft er denk ik 8 maanden in geslapen. Daarna in ledikant. Kan ze in blijven slapen tot ons 2de erin moet en dan kan ze wel naar een groter bed :).
Wij gaan ook voor de combinatie van cosleeper (veel goede verhalen over gehoord) en ledikant.
Het scheelt wel dat we de cosleeper kunnen lenen, anders had ik misschien voor een bedje gekozen die ook als cosleeper gebruikt kan worden.

Mijn buik groeit de laatste 2 weken echt hard, hebben jullie dat ook?
Wij beide keren gelijk in ledikant.. eerste week of 2 weken bij ons op de kamer en daarna eigen kamer. Sliepen we allemaal veel rustiger. We gaven flesvoeding dus eruit moest je toch.. het is heel persoonlijk wat je fijn vind. Merk je snel genoeg :-)

Deze keer kan ik een wiegje lenen, omdat we het ledikant nog een tijdje nodig hebben voor onze nu jongste. Na een paar maanden zal het wiegje wel te klein worden, maar dan kan zoon over naar het peuterbed.

Hier een minimaal buikje nog, ligt er ook net aan wat ik aan heb of je het ziet of niet. Vind de tijd wel echt snel gaan!
Ik zou het zelf fijn vinden om de eerste dagen-weken gebruik te maken van een cosleeper als je toch vooral bezig bent met voedingen, maar zou de hummel erna graag op de eigen kamer laten slapen dus het lijkt wat zonde om voor zo'n korte tijd een cosleeper aan te schaffen.. ik zag wel een hele duurzame versie die je eventueel ook tijdelijk kon huren.. misschien daar nog eens naar kijken!

Bij mij is het sinds deze week ineens best wel zichtbaar. Grappig hoe dat bij iedereen verschilt!
hoi allemaal! Ik heb een tijdje niet geschreven, ik had het druk, maar ook bij mij gaat het allemaal goed, en snel!

Ik voel mijn meisje nog niet echt duidelijk schoppen, maar ik voel wel wat bewegingen en plopjes. Kan niet wachten op de echte schopjes en draaingen (al weet ik ook dat ik er op het eind helemaal gek van word: mijn zoon was een druktemaker, natuurlijk vooral als ik even rustig lag).

Wij gaan de eerste maanden weer voor de cosleeper, dat is me supergoed bevallen en kan 'm bovendien weer lenen. Mijn zoon ligt ook nog wel eventje in het ledikantje dus daarna sluit het redelijk aan denk ik en krijgt hij een peuterbed. Ik vond samen slapen zoooo gezellig, en makkelijk!

Wij hebben maandag de 20 weken echo, kijk er erg naar uit maar vind het toch ook wel weer spannend. Heb al wel een beetje een buikje, soms zie je er meer van dan anders maar het zit er toch wel echt nu.

Ik voel me in het tweede trimester wel best goed eigenlijk, veeeeel beter dan aan het begin gelukkig. Hopelijk blijft dat nog een tijdje zo, voordat het zwaarder wordt.
Fijn dat jij je zo goed voelt Nonuh! Ik viel me dit trimester ook veel beter dan het 1e.

Leuk om de plannen van jullie te lezen over het slapen!

Wij hadden gisteren de 20weken echo. Alles was goed, echt zo leuk om mee te maken! Ik vond het heel bijzonder om al die details te kunnen zien. Het wordt een meisje!
Fijn al die goede echo's! In mijn omgeving was dat bij iemand helaas niet zo. Zij is met 23 weken ingeleid en bevallen van een jongetje dat na een uurtje overleden is.
Ik moet nog 1,5 week wachten tot de 20 weken echo en ondanks dat ik rationeel weet dat de kans groot is dat alles OK is, vind ik het toch spannend. Fijn dus om hier te lezen dat het meestal gewoon goed zit :).

Ik voel de baby trouwens wel goed bewegen, werd steeds meer en afgelopen week elke dag wel een paar bewegingen.

Over slapen: mijn oudste sliep meestal bij ons in bed. Dat wordt absoluut afgeraden, maar in India denken ze daar anders over :). Draagkindje sliep tot een half jaar in een wiegje naast het bed van zijn papa's en dat is nu weer het plan.
Fijn van alle goede berichten hier!

Sanne, bah, vreselijk.. Inderdaad is doorgaans alles gewoon oké, maar ik was ook nog best zenuwachtig voor de 20 weken echo. Hier was ook alles helemaal goed! Het is al een flinke jongen, en ik begin hem ook steeds beter en meer te voelen. Man heeft hem ook al kunnen voelen, was helemaal onder de indruk, haha. :heart:

Hier is het plan ook een cosleeper voor de eerste periode, en dan naar z'n eigen kamertje. We zijn volop begonnen met spullen verzamelen nu, merk dat ik me af en toe echt even bewust moet inhouden om niet te veel mogelijk onnodige spullen en kleertjes te kopen. :facepalm:

Ik voel me ook stukken beter, hoewel de vermoeidheid de afgelopen week wel weer aanwezig is. Combinatie van niet goed slapen en ineens meer doen dan de afgelopen 3-4 maand bij elkaar denk ik, haha.
Fijn van alle goede echo's en leuk dat steeds meer geslachten bekend worden!

Wij hebben net de medische echo achter de rug en die was gelukkig helemaal goed! We hadden de echo wat eerder vanwege mijn hartafwijking, maar ook z'n hartje zag er gelukkig helemaal oké uit. We krijgen een jongetje en hij is al door drie verloskundigen bestempeld als eigenwijze druktemaker :hyper:

Ik duim voor goed nieuws voor iedereen bij de medische echo!
Waar fijn de goede echo’s! Wij moeten nog een weekje geduld hebben.. blijft idd toch altijd spannend, want het is absoluut geen vanzelfsprekendheid dat alles goed is. Al ga ik wel liever van het positieve uit :-)

Wij zijn eerst druk met de andere kinderkamers, eentje is nu echt klaar.. de 2e zo goed als en daarna maar gelijk door met de babykamer.. we zitten nu toch in de klus flow ;)

We hebben ook nog wat andere klussen die rondom t huis plaats vinden.. blij als dat ook allemaal klaar is eind juni. We doen die klussen niet zelf, maar hebben er wel elke keer een hoop rotzooi van.

Verder vandaag afspraken gemaakt voor regelen van de erkenning en de kinkhoest vaccinatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven