Uitstapjes omgeving Weert

25-04-2021 21:17 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de mei vakantie gaan we een paar dagen naar Weert. Wie heeft er leuke ideeën voor (kleine) uitstapjes die nu mogelijk zijn? Max. 30 minuten van Weert af en goed voor een uurtje of twee in verband met een ernstig ziek persoon. We denken zelf aan wandelen in NP de Grote Peel en het zintuigen park, ergens vlaai halen. Iemand nog leuke tips?
Waar liggen jullie? Weerterbergen?

Wat willen/kunnen jullie doen? Wandelen? Veel meer is er nu niet te doen denk ik, wel? Zal eens nadenken of ik iets kan verzinnen
Zwetser
Kasteel limbricht bied leuke mogelijkheden.
Is Toon Kortoomspark in Deurne open? Daar kun je blote voeten pad doen (zou voor mij de horror zijn, maar voor velen heel leuk blijkbaar).

Ijssalon in Helenaveen en via daar De Peel meepikken.

In Meijel zit een verhuurbedrijf (ook via Social Deal) die elektrische scooters verhuurt maar ook leger-jeepjes.

Bites Safari als je langere tijd bezig wilt zijn en prachtige omgeving wilt zien en lekker wilt eten.

Nationaal Park De Groote Peel in Ospel
Wandelen in de groote peel is mooi vanuit het bezoekerscentrum in ospel dijk.

Ijsje eten bij Florence (nederweert) of Huupkens (Weert), winnen allebei regelmatig ijssalon van het jaar.

Rondje door het witte stadje Thorn.

Kasteel in Kessel, is nu nog dicht maar je kunt wel in de kasteeltuin dacht ik en sowieso wandelen langs de Maas.
apiejapie schreef:
25-04-2021 21:57
Is Toon Kortoomspark in Deurne open? Daar kun je blote voeten pad doen (zou voor mij de horror zijn, maar voor velen heel leuk blijkbaar).

Ijssalon in Helenaveen en via daar De Peel meepikken.

In Meijel zit een verhuurbedrijf (ook via Social Deal) die elektrische scooters verhuurt maar ook leger-jeepjes.

Bites Safari als je langere tijd bezig wilt zijn en prachtige omgeving wilt zien en lekker wilt eten.

Nationaal Park De Groote Peel in Ospel
Klopt inderdaad, De Heere van Meijel heet dat volgens mij.

Er liggen verschillende mooie bossen in de omgeving waar je een stukje kunt wandelen of fietsen.

IJsje eten: Florence in Nederweert is erg lekker en Bacio in Weert is ook super lekker. Tegen die tijd kun je ook op het terras een ijscoupe eten misschien, jumm...

Ik zie nu nog een reactie, maar inderdaad Thorn is ook heel mooi. De maasplassen zijn ook heel mooi.
Zwetser
Bedankt voor de reacties. Altijd leuk om weer nieuwe ideeën op te doen.
De ijssalons gaan op het lijstje, Thorn willen we inderdaad ook doen. Kasteeltuin ga ik opzoeken en kasteel Limbricht ook.
Scooters oid gaat niet lukken ivm rolstoel, maar genoeg andere leuke dingen. Dank.
Student201 schreef:
25-04-2021 22:20
Klopt inderdaad, De Heere van Meijel heet dat volgens mij.

Er liggen verschillende mooie bossen in de omgeving waar je een stukje kunt wandelen of fietsen.

IJsje eten: Florence in Nederweert is erg lekker en Bacio in Weert is ook super lekker. Tegen die tijd kun je ook op het terras een ijscoupe eten misschien, jumm...

Ik zie nu nog een reactie, maar inderdaad Thorn is ook heel mooi. De maasplassen zijn ook heel mooi.
Klopt!
Je hebt de budelse bergen, dat is een groot zandduingebied. Daarnaast heb je in Budel een klein vliegveldje liggen voor sportvliegtuigjes, daar kan je op het terras plaatsnemen (zal met de versoepelingen van de maatregelen weer opengaan) en opstijgende en landende sportvliegtuigjes zien.

Je kan naar Roermond, dat is een stuk leukere stad dan Weert zelf (zeg ik terwijl ik in Weert geboren ben). Daarnaast is Thorn inderdaad een goede suggestie, mooi stadje. Tevens kan je kijken naar een plekje waar je aan de Maas op het terras kan zitten, zoals wessem aan de Maas.

Qua ijssalon zou ik Florence boven huupkens verkiezen, Florence heeft beter ijs.
Bacio heeft lekker ijs maar niks aan zitruimte momenteel. In die straat is het vaak stervensdruk. Dan kun je beter naar Huupkens gaan, ligt een park tegenover.
Weert qua stad zelf stelt niet veel voor nee. Op de oude markt op het terras kan dan wel weer wel erg gezellig zijn. Maar qua stad is Roermond inderdaad wel leuker. Als je langs de maas wilt zitten is inderdaad Wessem heel mooi.

Florence zou ook zeker mijn voorkeur hebben boven Huupkens. Beide lekker, maar Florence is echt heeeul lekker :)
Zwetser
Schelp1234 schreef:
25-04-2021 22:29
Bedankt voor de reacties. Altijd leuk om weer nieuwe ideeën op te doen.
De ijssalons gaan op het lijstje, Thorn willen we inderdaad ook doen. Kasteeltuin ga ik opzoeken en kasteel Limbricht ook.
Scooters oid gaat niet lukken ivm rolstoel, maar genoeg andere leuke dingen. Dank.
Mocht je een wandeling willen maken, dan is Het Keelven tussen Someren en Heeze goed te doen met een rolstoel. Daar is een allemanspad. Er lopen Schotse Hooglanders vrij rond en dat is echt prachtig
Wessem komt ook op het lijstje. Ergens aan de Maas zitten is altijd leuk.
Roermond, ook gezellig. Het Keelven schrijf ik ook op. Met een rolstoel moet je wel echt goede paden hebben om te wandelen dus dan is zo'n pad ideaal. Bedankt wederom.
Clevers heeft een pop-up ijssalon in Thorn. Qua ambiance mooier dan Huupkens en Florence bij elkaar en ook erg lekker ijs. Je zit dan bij de Grote Hegge (prachtig monumentaal pand) en hebt een mooi uitzicht op de Abdijkerk.

Thorn is niet enorm groot, daarom is het misschien leuk om een rondleiding te nemen, kun je boeken via Toertje Thorn. De gidsen zijn heel aardig en hebben een grote kennis van Thorn. Er ligt ook een pannenkoekenrestaurant, met enorm veel keuze. Middenin het stadje, met ook weer een mooie ambiance.

Ook leuk om eventueel te combineren met Thorn, iets verderop ligt Neeritter. Dorp met historische kern en een enorm lekkere broodjeszaak, het Pastorieke. Wel zeker even reserveren, het is populair. Ze zitten gevestigd in de lokale pastorie met mooi terras.

En ik beaam ook, doe zeker Roermond aan. Is zoveel mooier dan Weert. Ik zou persoonlijk Weert skippen. Roermond is nog net geen halfuur reizen.
Schelp1234 schreef:
26-04-2021 07:25
Wessem komt ook op het lijstje. Ergens aan de Maas zitten is altijd leuk.
Roermond, ook gezellig. Het Keelven schrijf ik ook op. Met een rolstoel moet je wel echt goede paden hebben om te wandelen dus dan is zo'n pad ideaal. Bedankt wederom.
Eens dat Roermond leuker is qua centrum dan Weert!
Ook bij de groote peel heb je een volledig rolstoelvriendelijke route (wel best kort, maar dat is met rolstoel misschien juist prima). Onderweg ook een uitkijktoren en spotplekjes rond het water. Het bezoekerscentrum heeft ook leuke zitjes buiten.
Clevers kennen wij. Erg lekker ijs. Neeritter ga ik ook even opzoeken. Weert centrum ken ik en is inderdaad niet heel speciaal. Maar we moeten ook goed kijken naar wat haalbaar is. Persoon in kwestie heeft veel pijn en is snel vermoeid. Het gaat om het samenzijn en samen wat leuke, kleine uitstapjes doen. Dat gaat zeker lukken na jullie tips. Bedankt
drominique schreef:
25-04-2021 21:51
Kasteel limbricht bied leuke mogelijkheden.
Dat is een eindje rijden hoor
Weert heeft een ongezellig centrum. Roermond ligt op 30 minuten afstand. Daar zou ik geen gaan. Verder zijn de Maasplassen erg leuk. Een autorit rondom deze plassen is de moeite waard.
Team Florence hier!
Baccio is een goede tweede en waarom mensen Huupkens in dit rijtje noemen heb ik nooit begrepen.

Vlak bij De Weerterbergen ligt ook een urnenveld uit de bronstijd. Grootste van Nederland. Leuk als je er van houdt, anders niet.

En vlaai eten natuurlijk.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
De Maasplassen inderdaad (je kunt er ook rondvaarten doen) en Roermond (de outlet is niet druk zo lang Duitsland op slot zit).

Als je van geschiedenis houdt, de VVV Roermond geeft soms rondleidingen op het Oude Kerkhof. Beslist de moeite waard, daar ligt veel geschiedenis. Lunchen op het terras van het Arresthuis (prijzig maar supermooie locatie en lekker eten).

Museum Eynderhoof in Nederweert is ook aardig, en ze organiseren soms activiteiten (al is dat nu natuurlijk wat minder). Kun je daarna bij Florence ijs gaan eten.

Rondom Weert kun je wel prachtig wandelen. Het bos rond De IJzeren Man is erg goed toegankelijk voor bijv. rolstoelen, mocht dat bij jullie spelen (aanrader als je van Bier houdt: Dennenoord, ligt prachtig aan de rand van het bos en aan het water). Verder de Laurabossen, het Weerterbos (pak een terrasje bij Peerkensbos De Daatjeshoeve), Natuurgebied De Krang of het Wijffelterbroek (lunch/dinertip: Het Vosseven).

Veel plezier!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
S7rin schreef:
26-04-2021 12:33
Team Florence hier!
Baccio is een goede tweede en waarom mensen Huupkens in dit rijtje noemen heb ik nooit begrepen.

Vlak bij De Weerterbergen ligt ook een urnenveld uit de bronstijd. Grootste van Nederland. Leuk als je er van houdt, anders niet.

En vlaai eten natuurlijk.
Jaaaaaaa ik snap die liefde voor Huupkens ook niet zo. Bacio heeft veel beter ijs (en Florence ook).

De beste vlaai koop je overigens bij Bakkerij Vries.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Bergje65 schreef:
26-04-2021 09:47
Dat is een eindje rijden hoor
Ach dat valt wel mee.
Nooit langer dan een half uur.
Park bij huupkens is een grote bouwput. En de ijs is niet lekker.

Bacio is wel lekker maar parkeren is lastig en de wachten een ramp.

Ik zou naar Nederweert gaan voor Florance. Makkelijk parkeren en lekker ijs.

Als er kinderen bij zijn. Kidsplaza is binnenkort open een mooi terras met een gigantische speeltuin in het bos.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
00suus00 oh dat is wel goed om te weten van het parkeren. Dan je wel.
Beste vlaai adres genoteerd! Ijzeren Man en urnenveld ook.
Super fijn al die tips.
S7rin schreef:
26-04-2021 12:33
Team Florence hier!
Helemaal mee eens! Ik snap echt niet dat Huupkens zo geliefd is bij veel mensen. Vind het ijs helemaal niet lekker. Enige voordeel is dat je lekker in het park kunt zitten, maar wat eerder al genoemd is, momenteel wil je daar ook niet zitten.

Bij bakkerij Vries heb je ook echt de allerlekkerste (vind ik) worstenbroodjes! Die zou ik je adviseren als je toch daar bent.

En wandelen is inderdaad fijn in de Groote Peel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven