Ik word niet zwanger

maandag 26 april 2021 om 05:01
Ik wil eigenlijk gewoon even mijn ei kwijt.
Ik ben vorig jaar september gestopt met de pil, microgynon 30 slikte ik.
Toen een tijdje niet ongesteld geworden, wat logisch is na de pil. Ik werd in november ongesteld en was blij, ik dacht nu kan ik zwanger raken. Toen ben ik ongesteld geworden elke maand tot ongeveer drie maanden terug. Laatste menstruatie was januari.
Ik hoopte nu dus zwanger te zijn, zoals je zou verwachten als je niet ongesteld meer wordt. Maar testte in februari negatief en drie weken geleden weer negatief. Ik ben hier echt door verward, en ben ook naar de huisarts gegaan. Bloed geprikt en dinsdag de uitslag (schildklier en wat hormoonbalans wilden ze checken).
Ik schaam me dood, ik ben 24 en kerngezond. Hoe kan dit nu weer..
Iemand ervaring of tips?
Liefs,
Verdrietig meisje
Ik ben vorig jaar september gestopt met de pil, microgynon 30 slikte ik.
Toen een tijdje niet ongesteld geworden, wat logisch is na de pil. Ik werd in november ongesteld en was blij, ik dacht nu kan ik zwanger raken. Toen ben ik ongesteld geworden elke maand tot ongeveer drie maanden terug. Laatste menstruatie was januari.
Ik hoopte nu dus zwanger te zijn, zoals je zou verwachten als je niet ongesteld meer wordt. Maar testte in februari negatief en drie weken geleden weer negatief. Ik ben hier echt door verward, en ben ook naar de huisarts gegaan. Bloed geprikt en dinsdag de uitslag (schildklier en wat hormoonbalans wilden ze checken).
Ik schaam me dood, ik ben 24 en kerngezond. Hoe kan dit nu weer..
Iemand ervaring of tips?
Liefs,
Verdrietig meisje

maandag 26 april 2021 om 07:19
Maar je bent pas ruim een half jaar bezig toch? Waarom zou je dan verwachten dat je nu al zwanger bent? Ik begrijp niet waarom je verward bent? Het is niet zo dat je zonder pil altijd zwanger raakt als je seks hebt hè?! Hoe kom je daarbij?
Ik ben destijds gestopt met de pil. Nergens op gelet, gewoon doorgegaan met leven. Niet bijgehouden hoe lang geleden ik gestopt was met de pil. En toen was ik zwanger. Ergens binnen een jaar, geloof ik.
Ik ben destijds gestopt met de pil. Nergens op gelet, gewoon doorgegaan met leven. Niet bijgehouden hoe lang geleden ik gestopt was met de pil. En toen was ik zwanger. Ergens binnen een jaar, geloof ik.
maandag 26 april 2021 om 07:23
maandag 26 april 2021 om 07:40
Precies. Na een half jaar zo extreem reageren is wat gek.
Dat je naar de huisarts gaat omdat je niet ongesteld word snap ik best. Maar zwanger worden duurt soms gewoon wat langer. Bij mijn eerste was het 9 maanden. Heb ik geen paniek om gemaakt hoor (al vond ik het wel jammer natuurlijk)
En er zijn een boel dingen die je zelf kan doen om iets gerichter seks te hebben. Ga temperaturen om je cyclus te leren kennen of gebruik ovulatietesten om je eisprong te vinden.
maandag 26 april 2021 om 07:44
Het is verwarrend dat je menstruatie op gang leek te komen na het stoppen met de pil en nu uitblijft zonder zwangerschap. Je bent naar de dokter gegaan. Meer kun je niet doen dan afwachten en naar het advies van de dokter luisteren. Maar om je nou dood te schamen... Als moeder ga je nog wel meer meemaken waarvoor je door de grond wil zakken.
maandag 26 april 2021 om 07:49
Ik zou de uitslag van het onderzoek even afwachten. Zo te lezen is je cyclus nog niet normaal op gang. Kan gebeuren en is na een half jaartje nog geen reden tot paniek. Dat je je schaamt, snap ik echt niet. Zelfs als het nooit lukt, is dat geen enkele reden om je te schamen.
En ja, tips ... laat het los, geniet, leef gezond, slik foliumzuur en heb seks.
En ja, tips ... laat het los, geniet, leef gezond, slik foliumzuur en heb seks.
maandag 26 april 2021 om 07:57
Bedoel je september 2019 of september 2020?
Want als je ‘vorig jaar september’ schrijft denk ik september 2020, maar als je vervolgens schrijft dat je in november ongesteld werd en daarna ‘elke maand tot ongeveer 3 maanden terug’ klinkt dat meer alsof je in september 2019 bent gestopt?
Als je een halfjaar bezig bent: even met de huisarts overleggen over die uitblijvende cyclus.
Als je 1.5 jaar bezig bent: verwijzing naar de fertiliteitsarts vragen.
Oh, en ik was op mijn 26ste zwanger middels IVF. Vruchtbaarheidsproblemen komen op elke leeftijd voor. Inmiddels heb ik 2 kinderen
Want als je ‘vorig jaar september’ schrijft denk ik september 2020, maar als je vervolgens schrijft dat je in november ongesteld werd en daarna ‘elke maand tot ongeveer 3 maanden terug’ klinkt dat meer alsof je in september 2019 bent gestopt?
Als je een halfjaar bezig bent: even met de huisarts overleggen over die uitblijvende cyclus.
Oh, en ik was op mijn 26ste zwanger middels IVF. Vruchtbaarheidsproblemen komen op elke leeftijd voor. Inmiddels heb ik 2 kinderen

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 26 april 2021 om 08:12
Ik was ook aan het rekenen. Als TO met 'vorig jaar' gewoon 'vorig jaar' bedoelt, en sinds november een aantal keer ongesteld is geworden, maar al drie maanden niet, dan is ze volgens mij tot nu toe drie keer ongesteld geweest. De kans dat het dan raak is, is natuurlijk kleiner dan wanneer het zes keer zou zijn geweest. Het is goed dat ze ernaar laat kijken, maar vooralsnog zou ik nog niet wanhopen.lux- schreef: ↑26-04-2021 07:57Bedoel je september 2019 of september 2020?
Oh, en ik was op mijn 26ste zwanger middels IVF. Vruchtbaarheidsproblemen komen op elke leeftijd voor. Inmiddels heb ik 2 kinderen![]()
Ikzelf had een heel onregelmatige 'cyclus' van minstens 42 dagen. Soms zelfs twee keer zo lang. Dan zit je ook bijna op drie maanden. Ik heb zonder hulp 4 kinderen gekregen.
maandag 26 april 2021 om 08:16
Ik vind dit dan weer het andere uiterste. Je neemt een van de meest levensveranderende beslissingen die je kan maken, maar het kan je niet schelen en je moet er vooral niet mee bezig zijn.Melofkim schreef: ↑26-04-2021 07:19Maar je bent pas ruim een half jaar bezig toch? Waarom zou je dan verwachten dat je nu al zwanger bent? Ik begrijp niet waarom je verward bent? Het is niet zo dat je zonder pil altijd zwanger raakt als je seks hebt hè?! Hoe kom je daarbij?
Meer dan de helft is overigens wel binnen een half jaar zwanger, dat iemand een keer onzeker is lijkt mij niet gek, en bij uitblijvende menstruatie contact opneemt met de huisarts ook niet. Maar ter geruststelling van TO: Van dat deel dat na een halfjaar nog niet zwanger is krijgt uiteindelijk de meerderheid alsnog een kind.
maandag 26 april 2021 om 08:25
Ach, als ik iets heb geleerd is het wel dat sommige mensen veel te cool zijn om zich te laten meeslepen door zoiets levensgroots als een kind proberen te krijgen. Meestal zijn dat mensen bij wie het erg snel lukt ook__appelbloesem__ schreef: ↑26-04-2021 08:16Ik vind dit dan weer het andere uiterste. Je neemt een van de meest levensveranderende beslissingen die je kan maken, maar het kan je niet schelen en je moet er vooral niet mee bezig zijn.
Meer dan de helft is overigens wel binnen een half jaar zwanger, dat iemand een keer onzeker is lijkt mij niet gek, en bij uitblijvende menstruatie contact opneemt met de huisarts ook niet. Maar ter geruststelling van TO: Van dat deel dat na een halfjaar nog niet zwanger is krijgt uiteindelijk de meerderheid alsnog een kind.

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

maandag 26 april 2021 om 08:41
Vind het ook altijd bijzonder als mensen besluiten graag kinderen te willen en zich er vervolgens helemaal niet mee bezig houden. Ken ze ook alleen op fora.
TO, je hoeft je niet te schamen als je niet snel zwanger bent, vruchtbaarheidsproblemen zijn over het algemeen niet iets waar je iets aan kan doen zelf. En verder hoeft dat ook niet te spelen? Een beetje afhankelijk van hoe lang je al probeert. Heb je zelf wel andere dingen gecheckt, zoals op het goede moment seks hebben, of je ovuleert etc? Wat de anderen ook al zeggen, als het sinds 2019 is zou ik een verwijzing vragen en als het sinds 2020 is: de kans dat je binnen een jaar na de start van proberen zwanger bent is het grootst!
TO, je hoeft je niet te schamen als je niet snel zwanger bent, vruchtbaarheidsproblemen zijn over het algemeen niet iets waar je iets aan kan doen zelf. En verder hoeft dat ook niet te spelen? Een beetje afhankelijk van hoe lang je al probeert. Heb je zelf wel andere dingen gecheckt, zoals op het goede moment seks hebben, of je ovuleert etc? Wat de anderen ook al zeggen, als het sinds 2019 is zou ik een verwijzing vragen en als het sinds 2020 is: de kans dat je binnen een jaar na de start van proberen zwanger bent is het grootst!
maandag 26 april 2021 om 09:05
To heeft geen cyclus. Ze wordt niet ongesteld.
Danhebben ovulatietesten en temperaturen ook weinig zin.
Ik sap de paniek van to dus wel.
Maar zich schamen is nergens voor nodig.
maandag 26 april 2021 om 09:14
je hebt twee vormen van "er mee bezig zijn":
1. er veel over denken, en met terugwerkende kracht zwanger willen worden. Dat heeft vrijwel iedereen. Teleurstelling bij menstruatie
2. vanaf de laatste pil ovulatietesten en paniek. Dat is niet gezond.

maandag 26 april 2021 om 09:16
Ik heb ook direct na mijn spiraaltje ovulatietesten gebruikt. Echter geen paniek, vond het wel heel verhelderend na vrijwel m’n hele menstruerende leven aan de hormonen om daar inzicht in te krijgen. Ben het er niet mee eens dat direct ovulatietesten gebruiken of temperaturen ongezond is. Paniek is natuurlijk nooit gezond.
maandag 26 april 2021 om 09:35
Als je hebt "besloten" voor kinderen te gaan is elke maand dat het niet lukt er gevoelsmatig eentje teveel. Het kan dan lastig zijn om bij je ratio te blijven en dit te relativeren met allerlei statistieken.
Ook de schaamte vind ik niet gek. Je denkt misschien dat je lichaam iets niet kan wat biologisch gezien het enige is dat het wel zou moeten kunnen. En daar heb je geen invloed op. Zoveel mensen schamen zich voor onvruchtbaarheid of andere lichamelijke disfuncties zoals ziekten. Niet dat schaamte iets is wat er zou móeten zijn, begreep me niet verkeerd, maar het is niet gek áls het er is. Mogelijk is er niets aan de hand bij TO, maar ze voelt het nu eenmaal wel zo.
Ik denk dat het niet verkeerd voor TO is om dit in ieder geval uit te spreken. Kan best wel laagdrempelig gewoon bij de huisarts.
Ook de schaamte vind ik niet gek. Je denkt misschien dat je lichaam iets niet kan wat biologisch gezien het enige is dat het wel zou moeten kunnen. En daar heb je geen invloed op. Zoveel mensen schamen zich voor onvruchtbaarheid of andere lichamelijke disfuncties zoals ziekten. Niet dat schaamte iets is wat er zou móeten zijn, begreep me niet verkeerd, maar het is niet gek áls het er is. Mogelijk is er niets aan de hand bij TO, maar ze voelt het nu eenmaal wel zo.
Ik denk dat het niet verkeerd voor TO is om dit in ieder geval uit te spreken. Kan best wel laagdrempelig gewoon bij de huisarts.

maandag 26 april 2021 om 09:57
Als jij in sept 2020 gestopt bent met de pil, kan het best zijn dat je cyclus nog niet goed op gang is. Dat kan tot een jaar duren dacht ik ergens te hebben gelezen. September 2019 ligt dat anders. Je huisarts doet wat onderzoeken en dat is sowieso fijn.
zwembad84 wijzigde dit bericht op 27-04-2021 08:35
67.62% gewijzigd

maandag 26 april 2021 om 11:37
Ben ik het ook niet mee eens. Ik vond het juist heel slim van mezelf dat ik meteen ovulatietesten ging gebruiken haha. Ik had daardoor elke maand een optimale kans. Ik had het zuur gevonden als ik na een jaar erachter zou komen dat ik eigenlijk continu m’n cyclus verkeerd had getimed.Sága schreef: ↑26-04-2021 09:16Ik heb ook direct na mijn spiraaltje ovulatietesten gebruikt. Echter geen paniek, vond het wel heel verhelderend na vrijwel m’n hele menstruerende leven aan de hormonen om daar inzicht in te krijgen. Ben het er niet mee eens dat direct ovulatietesten gebruiken of temperaturen ongezond is. Paniek is natuurlijk nooit gezond.
Ik ben ook meteen aan de ovulatietesten gegaan en toen rustig afgewacht. En de zwangerschap kwam toen vanzelf

maandag 26 april 2021 om 12:35
Mijn eisprong is ook een week later dan wanneer je het zou verwachten.. en wij hebben niet om de dag seks. Dus dan had het idd een stuk langer geduurd ook hier.-April- schreef: ↑26-04-2021 11:37Ben ik het ook niet mee eens. Ik vond het juist heel slim van mezelf dat ik meteen ovulatietesten ging gebruiken haha. Ik had daardoor elke maand een optimale kans. Ik had het zuur gevonden als ik na een jaar erachter zou komen dat ik eigenlijk continu m’n cyclus verkeerd had getimed.
Ik ben ook meteen aan de ovulatietesten gegaan en toen rustig afgewacht. En de zwangerschap kwam toen vanzelf
maandag 26 april 2021 om 21:33
Vraag je waardes op!! Schrijf ze op, of print ze uit. Laat je niet afschepen met “alle waardes zijn prima” maar doe ook zelf onderzoek naar aanleiding van alle waardes die je krijgt.
Bij mij wilde het ook niet lukken, 19 rondes geprobeerd toen ik eindelijk maar eens onderzoek ging laten doen... Mijn schildklier was prima volgens mijn huisarts dus ze wilde mij niet helpen, zelfs een gynaecoloog gesproken die zei dat mijn waardes prima waren, maar ik heb net zo lang een arts gezocht die mij wel medicijnen wilde geven en toen was ik zo zwanger, toen ik eenmaal goed ingesteld stond. Ik zeg niet dat het bij jou aan je schildklier ligt maar pluis alles goed uit en zorg dat je je huiswerk gedaan hebt. Veel succes!
Bij mij wilde het ook niet lukken, 19 rondes geprobeerd toen ik eindelijk maar eens onderzoek ging laten doen... Mijn schildklier was prima volgens mijn huisarts dus ze wilde mij niet helpen, zelfs een gynaecoloog gesproken die zei dat mijn waardes prima waren, maar ik heb net zo lang een arts gezocht die mij wel medicijnen wilde geven en toen was ik zo zwanger, toen ik eenmaal goed ingesteld stond. Ik zeg niet dat het bij jou aan je schildklier ligt maar pluis alles goed uit en zorg dat je je huiswerk gedaan hebt. Veel succes!
~ It takes a rad mama to be a father too ~