Aangfite smaad?
maandag 26 april 2021 om 22:07
Ik weet niet goed of dit thuis hoort in deze rubriek, maar ik wist even niet waar anders. In een andere topic hebben jullie al kunnen lezen dat mijn relatie uit is gegaan en ik uiteindelijk achter wat leugens ben gekomen. Mijn ex is binnen een maand verloofd met een ander.
Afgelopen vrijdag is er een account in mijn naam gemaakt, foto's met niet hele aardige teksten gepost en mijn telefoonnummer openbaar gemaakt. Ik ben er achter gekomen omdat vrienden van mij gevolgd werden. Foto's heeft ze van hun account, of van mijn Facebook afgehaald die nog openbaar stonden. Ik ben de hele nacht / dag geappt met vreemde nummers, mannen die contact zochten nadat ze dat instagram account gezien hadden.
Ik heb er een melding van gemaakt bij de politie en werd mij geadviseerd om aangifte te doen. Ik twijfel steeds meer, hele sterke vermoedens dat hij of zij het is. Maar ergens denk ik ook, misschien blijft het bij deze ene keer en hadden ze ruzie waar zij uit frustratie dit account heeft gemaakt. Ze zijn verder nog wel samen. Maak ik het dan niet erger? Ik heb het gevoel alsof ik overdrijf. Straks is het iemand in mijn omgeving die niets te doen had en mij eenmalig wilde kwetsen oid? Ik weet het echt niet.
Ik kan me eigenlijk niemand anders dan hen twee voorstellen die mij niet erg mogen. Hoe dan ook, ik vind het niet oke om welke reden dan ook dat je mijn persoonlijke gegevens vrijgeeft. Ik heb in ieder geval geen contact met ze opgenomen, wil ook niet zomaar iemand beschuldigen. Het account is inmiddels verwijderd na het gerapporteerd te hebben, heb overal screenshots van. Mijn nummer ga ik ook veranderen.
Wat zouden jullie doen?
Afgelopen vrijdag is er een account in mijn naam gemaakt, foto's met niet hele aardige teksten gepost en mijn telefoonnummer openbaar gemaakt. Ik ben er achter gekomen omdat vrienden van mij gevolgd werden. Foto's heeft ze van hun account, of van mijn Facebook afgehaald die nog openbaar stonden. Ik ben de hele nacht / dag geappt met vreemde nummers, mannen die contact zochten nadat ze dat instagram account gezien hadden.
Ik heb er een melding van gemaakt bij de politie en werd mij geadviseerd om aangifte te doen. Ik twijfel steeds meer, hele sterke vermoedens dat hij of zij het is. Maar ergens denk ik ook, misschien blijft het bij deze ene keer en hadden ze ruzie waar zij uit frustratie dit account heeft gemaakt. Ze zijn verder nog wel samen. Maak ik het dan niet erger? Ik heb het gevoel alsof ik overdrijf. Straks is het iemand in mijn omgeving die niets te doen had en mij eenmalig wilde kwetsen oid? Ik weet het echt niet.
Ik kan me eigenlijk niemand anders dan hen twee voorstellen die mij niet erg mogen. Hoe dan ook, ik vind het niet oke om welke reden dan ook dat je mijn persoonlijke gegevens vrijgeeft. Ik heb in ieder geval geen contact met ze opgenomen, wil ook niet zomaar iemand beschuldigen. Het account is inmiddels verwijderd na het gerapporteerd te hebben, heb overal screenshots van. Mijn nummer ga ik ook veranderen.
Wat zouden jullie doen?

maandag 26 april 2021 om 22:16

maandag 26 april 2021 om 22:18
Geen sprake geweest van gedeelde financien, kinderen etc. gelukkig. We hebben ook geen contact meer gehad en elkaar overal van geblokkeerd. Haar ook overigens. Dus waar dit opeens vandaan komt is mij ook een raadsel. Vind het ook erg kinderachtig.Sportschoen schreef: ↑26-04-2021 22:15Als alles afgehandeld is met je ex (financiën en materiaal en mogelijk ook kinderen) dan zou ik zeker aangifte doen. Er worden dus blijkbaar strafbare dingen gedaan en de consequentie is dat er mogelijk vervolgstappen worden ondernomen.
Succes!
En ik weet dus nog steeds niet zeker of zij het zijn.
maandag 26 april 2021 om 22:22
Ik weet het zo net nog niet, mensen die dit soort dingen doen werken toch niet logisch. Ik heb jaren en jaren het lastigvallen van het liefje van m’n ex niet groter gemaakt. Twee keer van nummer gewisseld, vriendelijk gebleven.... alles volgens het boekje. Pas toen ik zelf snitsche en continue als ze belde een grote bek gaf is het opgehouden. Ik wilde dat ik eerder de daadkracht had gevonden om dat loeder op haar plek te zetten. Niet dat ik vind dat To oog om oog moet doen maar goed bij houden wat er gebeurd en eventueel aangifte vind ik toch wel wijs voordat ze denken dat ze je van alles kunnen flikken...
maandag 26 april 2021 om 22:24
Nee inderdaad, maar het knaagde wel de afgelopen dagen. Raar idee dat iemand je opzettelijk wil kwetsen. Heb al snel een afspraak staan gelukkig. Twijfelde om het door te zetten, maar ga ik doen.Sportschoen schreef: ↑26-04-2021 22:21Gelukkig hoef jij dat niet uit te zoeken. Gewoon aangifte doen.
muis12345 wijzigde dit bericht op 26-04-2021 22:25
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
8.04% gewijzigd
maandag 26 april 2021 om 22:29
Muis12345 schreef: ↑26-04-2021 22:18Geen sprake geweest van gedeelde financien, kinderen etc. gelukkig. We hebben ook geen contact meer gehad en elkaar overal van geblokkeerd. Haar ook overigens. Dus waar dit opeens vandaan komt is mij ook een raadsel. Vind het ook erg kinderachtig.
En ik weet dus nog steeds niet zeker of zij het zijn.
Juist omdat je niet helemaal zeker weet dat zij het zijn, zou ik aangifte doen. Wie weet loopt er wel een andere gek los. Je weet ook niet of het hierbij blijft, dus gewoon aangifte doen. Dit is gewoon geen okay gedrag, wie het ook doet, dus hopelijk wordt diegene daarmee geconfronteerd

maandag 26 april 2021 om 22:52
Dit is ook zo inderdaad, zo had ik er niet naar gekeken. Ik las ook dat het bij dit soort situaties vaak moeilijk is om de persoon te vinden en dat ze daarom niet altijd onderzoek doen. Hebben jullie daar ervaring mee? Anders hoor ik het denk ik wel tijdens de afspraak.Poeszie schreef: ↑26-04-2021 22:29Juist omdat je niet helemaal zeker weet dat zij het zijn, zou ik aangifte doen. Wie weet loopt er wel een andere gek los. Je weet ook niet of het hierbij blijft, dus gewoon aangifte doen. Dit is gewoon geen okay gedrag, wie het ook doet, dus hopelijk wordt diegene daarmee geconfronteerd
dinsdag 27 april 2021 om 01:34

dinsdag 27 april 2021 om 06:37
Dit is geen smaad (licht vergrijp), dit heet identiteitsfraude.
Wat heeft het feit dat hij binnen 1 maand met een ander is verloofd er mee te maken
Waarom denk je dat hij het heeft gedaan?
Zij of iemand anders kan het ook hebben gedaan?
Wat heeft het feit dat hij binnen 1 maand met een ander is verloofd er mee te maken
Waarom denk je dat hij het heeft gedaan?
Zij of iemand anders kan het ook hebben gedaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 27 april 2021 om 08:31
Daarmee bedoelde ik dat zij zijn verder gegaan. Ik heb haar van zijn leugens verteld, het had ook met haar te maken. Dat kon hij niet hebben. Maar uiteindelijk heeft hij het verdraaid en was ik de ‘boeman’. Prima. Verder geen contact meer gehad erna. Ik denk niet dat hij het is, maar zij. Ben niet vreemd gegaan met hem oid dat ze zoiets doet, dus snap het werkelijk niet. Al had ik dat gedaan, dan is dit niet oké. Maar goed, blijft gissen.
dinsdag 27 april 2021 om 08:41
TO, in principe kan het ook nog zo zijn dat jij de jaloerse partij bent, omdat zij verder zijn gegaan en al verloofd zijn. Je bent gaan stoken tussen deze twee mensen. Je kan ook dat profiel zelf hebben gemaakt met het idee dat je hem van identiteitsfraude kan beschuldigen.
Eigenlijk is dit niet meer dan een ordinaire ruzie in de relationele sfeer en ik denk wanneer je het hele verhaal vertelt de politie er niet zoveel mee kan, omdat je zelf ook partij bent.
Eigenlijk is dit niet meer dan een ordinaire ruzie in de relationele sfeer en ik denk wanneer je het hele verhaal vertelt de politie er niet zoveel mee kan, omdat je zelf ook partij bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.