Aangfite smaad?

26-04-2021 22:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed of dit thuis hoort in deze rubriek, maar ik wist even niet waar anders. In een andere topic hebben jullie al kunnen lezen dat mijn relatie uit is gegaan en ik uiteindelijk achter wat leugens ben gekomen. Mijn ex is binnen een maand verloofd met een ander.
Afgelopen vrijdag is er een account in mijn naam gemaakt, foto's met niet hele aardige teksten gepost en mijn telefoonnummer openbaar gemaakt. Ik ben er achter gekomen omdat vrienden van mij gevolgd werden. Foto's heeft ze van hun account, of van mijn Facebook afgehaald die nog openbaar stonden. Ik ben de hele nacht / dag geappt met vreemde nummers, mannen die contact zochten nadat ze dat instagram account gezien hadden.
Ik heb er een melding van gemaakt bij de politie en werd mij geadviseerd om aangifte te doen. Ik twijfel steeds meer, hele sterke vermoedens dat hij of zij het is. Maar ergens denk ik ook, misschien blijft het bij deze ene keer en hadden ze ruzie waar zij uit frustratie dit account heeft gemaakt. Ze zijn verder nog wel samen. Maak ik het dan niet erger? Ik heb het gevoel alsof ik overdrijf. Straks is het iemand in mijn omgeving die niets te doen had en mij eenmalig wilde kwetsen oid? Ik weet het echt niet.
Ik kan me eigenlijk niemand anders dan hen twee voorstellen die mij niet erg mogen. Hoe dan ook, ik vind het niet oke om welke reden dan ook dat je mijn persoonlijke gegevens vrijgeeft. Ik heb in ieder geval geen contact met ze opgenomen, wil ook niet zomaar iemand beschuldigen. Het account is inmiddels verwijderd na het gerapporteerd te hebben, heb overal screenshots van. Mijn nummer ga ik ook veranderen.
Wat zouden jullie doen?
En ik vind het trouwens geen ordinaire ruzie als je uiteindelijk identiteitsfraude pleegt. Gaat me iets te ver.
Je weet niet wie het heeft gedaan, tenzij je het zelf hebt gedaan, dan weet je wel zeker wie het gedaan heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Muis12345 schreef:
27-04-2021 08:48
En ik vind het trouwens geen ordinaire ruzie als je uiteindelijk identiteitsfraude pleegt. Gaat me iets te ver.
Maar jij bent er zelf mee begonnen dus?
Het nep account is weg, je hebt een ander telefoonnummer. Ik zou niet eens de moeite doen om aangifte te doen. Dat zou ik alleen doen als het hierna nog een keer gebeurt. Ik denk dat het de nieuwe vriendin is en anders iemand uit jouw omgeving die zich voordoet als jouw vriendin maar je deze streek levert.
Muis12345 schreef:
26-04-2021 22:52
Dit is ook zo inderdaad, zo had ik er niet naar gekeken. Ik las ook dat het bij dit soort situaties vaak moeilijk is om de persoon te vinden en dat ze daarom niet altijd onderzoek doen. Hebben jullie daar ervaring mee? Anders hoor ik het denk ik wel tijdens de afspraak.
Het is wel mogelijk om het IP-adres te achterhalen, maar achter het IP-adres zit niet altijd een persoon. Voor de politie heeft dit vast geen prioriteit. Je moet het dan zelf doen. Facebook aanschrijven, gegevens laten vasthouden en misschien uiteindelijk afdwingen via de rechter. Daar is jurisprudentie over.

Het is heel duidelijk dat ex en nieuwe vriendin niets met jou te maken willen hebben. Ze hebben geen motief om zoiets te doen lijkt mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven