Oma en kinderacties

28-04-2021 13:02 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen hoor:

Ik denk ik ga even met zoon op bezoek bij oma. Mijn moeder woont in dezelfde flat als mijn zus en haar tweeling. Zus en ik hebben al 10 jaar geen contact en die kinderen hebben elkaar nog nooit gezien.

Gaat mijn moeder een autootje ophalen om mee te spelen laat ze die kinderen meekomen en gaat ze ze aan elkaar lopen voorstellen.

Terwijl ik al jaren heb aangegeven dat ik niet wil dat mijn zoon kennis maakt met mijn zus tenzij ik dat vantevoren heb besproken met mijn vrouw. Maar nee mijn moeder vond dat zomaar een goed idee want straks als ik dood ben dan valt alles uit elkaar.

Ik moet het loslaten want er energie in stoppen is totaal nutteloos maar nu ben ik even boos.
Dat is wel stom zeg. Heeft ze wel vaker dit soort acties?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat vervelend zeg, dat je moeder dit zo heeft gedaan. Heeft ze wel expliciet toegezegd jullie zoon en de kinderen van je zus/zus niet aan elkaar voor te stellen?
Ja ik snap je. Best een rotstreek wel.
Ik vind het jammer en pijnlijk om te lezen dat ze elkaar niet kennen, maar ik neem aan dat je daar wel goede redenen voor hebt.
Het is niet aan jouw moeder om te bepalen dat ze elkaar ontmoeten en hoe dat vormgegeven moet worden.
Niet netjes dus...
Ze gaat vaker over jouw grenzen heen toch ? Meen me iets te herinneren met een verhuizing .
Nog duidelijker grenzen stellen dus .
Aan haar of ze zich er aan houdt en wel of geen consequenties ondervindt .
yildizlar2 wijzigde dit bericht op 28-04-2021 13:09
2.21% gewijzigd
Het klinkt alsof ze gewoon niet heeft begrepen dat het voor jou menens is.
Saivash schreef:
28-04-2021 13:08
Ja ik snap je. Best een rotstreek wel.
Ik vind het jammer en pijnlijk om te lezen dat ze elkaar niet kennen, maar ik neem aan dat je daar wel goede redenen voor hebt.
Het is niet aan jouw moeder om te bepalen dat ze elkaar ontmoeten en hoe dat vormgegeven moet worden.
Niet netjes dus...
Waarom zou ik ze elkaar leren kennen als ik geen contact heb met mijn zus?
Ik ben natuurlijk dolbenieuwd naar mijn neefjes en al helemaal omdat ze naast mijn moeder en zus niemand hebben, ik zou graag oom willen zijn maar dat is niet aan mij maar aan hun moeder,mijn zus uiteindelijk.
Yildizlar2 schreef:
28-04-2021 13:08
Ze gaat vaker over jouw grenzen heen toch ? Meen me iets te herinneren met een verhuizing .
Nog duidelijker grenzen stellen dus .
Aan haar of ze zich er aan houdt en wel of geen consequenties ondervindt .
Bullseye
Je kent je moeder toch?

Wáárom
Wáárom
Wáárom denk jij toch telkens dat zij je wensen respecteert?

Waarom ben jij steeds weer opnieuw verrast als ze gewoon haar eigen ding doet?
Ik lees vaker wat over je moeder inderdaad. Misschien moet je je verwachtingen van haar flink gaan bijstellen. Triest maar wat scheelt dat frustratie.
En waarom laat jij je kind dan alleen met oma zodat zij precies dit soort acties kan uitvoeren? Je weet het. Al jaren weet je het.
Nee, het is niet je schuld dat zij dit doet. Het is wel zo dat jij de omstandigheden creëert waarin ze dit gewoon kan doen.
Doreia* schreef:
28-04-2021 13:10
Je kent je moeder toch?

Wáárom
Wáárom

Dit.
Doreia* schreef:
Je kent je moeder toch?

Wáárom
Wáárom

Je hebt natuurlijk gelijk

Maar ik zeg nog voordat ze dat autootje gaat halen: ik wil niet dat ze elkaar zien.

En dan die kinderen mee laten komen. Ik ben sprakeloos.
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 13:13
Je hebt natuurlijk gelijk

Maar ik zeg nog voordat ze dat autootje gaat halen: ik wil niet dat ze elkaar zien.

En dan die kinderen mee laten komen. Ik ben sprakeloos.
Oh de kinderen van zus gingen mee met oma naar haar huis. Jij hebt de kinderen van je zus nu dus ook gezien?
Tja, was dat autootje nu zo van levensbelang om daarvoor naar zus te moeten lopen? Je weet dat je moeder dit al had bedacht.

Zo is ze.
Doreia* schreef:
28-04-2021 13:12
En waarom laat jij je kind dan alleen met oma zodat zij precies dit soort acties kan uitvoeren? Je weet het. Al jaren weet je het.
Nee, het is niet je schuld dat zij dit doet. Het is wel zo dat jij de omstandigheden creëert waarin ze dit gewoon kan doen.
Laat haar nooit alleen met hem.

Ze stond in de deuropening en riep mijn zoon en toen stonden die kids daar. Ik ga dan omwille van de kindervrede niet opeens mijn zoon keihard wegtrekken want ik wil mijn neefjes ook niet zien = als ik ze niet gezien heb is het gemis ook minder groot.
Het is natuurlijk al raar dat ze bij elkaar gaan wonen in dezelfde flat en jij geen contact heb met je zus.
Dat is al een uitdaging op zich.
Ik verbaas me er over dat je naar je moeder toe gaat met je zoon, terwijl op kijkafstand zus en kinderen wonen. Inmiddels weet je dat men jouw grenzen niet respecteert. Je hebt je neus eerder gestoten. Hoe komt het dat je er steeds weer in stinkt?

Eigenlijk is dit een vorm van zelfcastijding. Heb jij dat nodig?
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 28-04-2021 13:17
11.99% gewijzigd
Nou je wordt bedankt doreia nu zit hier te huilen

Maar ik vind je wel lief hoor.

Kutzooi
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 13:15
Laat haar nooit alleen met hem.

Ze stond in de deuropening en riep mijn zoon en toen stonden die kids daar. Ik ga dan omwille van de kindervrede niet opeens mijn zoon keihard wegtrekken want ik wil mijn neefjes ook niet zien = als ik ze niet gezien heb is het gemis ook minder groot.
De kinderen hebben allemaal geen aandeel in dit drama.
Het is gebeurt. Je weet nu dat oma niet uit de deur mag als jij er bent. Omdat je dan dit krijgt. Dus of oma komt bij jullie of jij gaat naar haar, maar dan kan ze niets ophalen bij je zus.
Waarom ga je er überhaupt heen?
Wil je dat zoon leert dat over elkaars grenzen gaan normaal is?
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 13:16
Nou je wordt bedankt doreia nu zit hier te huilen

Maar ik vind je wel lief hoor.

Kutzooi
Sorry man.
Soms is dat niet erg, dat het hard binnenkomt. Want dan zie je ook dat je niet machteloos bent in dit verhaal.
Ik heb altijd heel erg het idee dat jij denkt dat alles je overkomt. En dat is niet zo. Je hebt juist heel veel invloed op elke situatie met je familie. Er hoeft niet over je heen gewalst te worden. Echt niet. Je kan dat voorkomen.
Je moeder hoeft de deur niet uit als jij er bent. Echt niet. Dat kun je rustig zeggen tegen haar. Je hebt heel veel invloed, als je jezelf dat toestaat.
anoniem_6855df74c5ca1 wijzigde dit bericht op 28-04-2021 13:19
1.87% gewijzigd
Westerpaviljoen schreef:
Waarom zou ik ze elkaar leren kennen als ik geen contact heb met mijn zus?
Ik ben natuurlijk dolbenieuwd naar mijn neefjes en al helemaal omdat ze naast mijn moeder en zus niemand hebben, ik zou graag oom willen zijn maar dat is niet aan mij maar aan hun moeder,mijn zus uiteindelijk.
Waarom zouden je kinderen hun neefjes en nichtjes niet leren kennen?

DAt jij ruzie hebt met je (zus) hoeft niet te beteken dat zij hun familie niet mogen leren kennen. (Zéker niet als ze ouder zijn)

Lijkt me juist een perfecte gelegenheid om dat bij oma te doen, bijv als jij er niet bent als ze daar logeren ofzo.

Je kunt je moeder niet dwingen wie ze wel of niet uitnodigt bijv op verjaardagen of tijdens oppassen.

Maar hoe je moeder het nu heeft aangepakt was idd niet zo slim. Maar misschien is ze ook desperate en dacht ze: ‘dan maar zo

Misschien moet je de band met je zus herstellen.
jonesboro wijzigde dit bericht op 28-04-2021 13:20
0.05% gewijzigd
Wow, ik zou ook boos zijn als iemand op zo'n manier niet mijn wensen respecteert en me voor een voldongen feit stelt.

Ik ken natuurlijk de hele situatie niet en ik snap ergens wel dat jouw moeder zou willen dat het allemaal pais en vree is binnen de familie. Maar dat mag en kan ze niet afdwingen op deze manier. Daarvoor is duidelijk nog heel veel praten nodig zonder de kinderen erbij, en of daar wel een wens voor is (om te praten met je zus), weet ik niet. En ook niet of het dan ooit wel pais en vree kan worden of dat er al te veel gebeurd is.

Mocht een van de kinderen ooit wel zelf graag contact willen met oom (jou) of tante (je zus), dan vind ik dat wel het betreffende kind daar zelf iets over te zeggen heeft. Maar jouw moeder heeft helemaal niks te bepalen over wie elkaar wil ontmoeten.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Verleden jaar was je bezig met het huis leegruimen van je moeder toch? Waarom precies in dezelfde flat als je zus?
Of is je woonplaats zo klein?
Jonesboro schreef:
28-04-2021 13:19
Waarom zouden je kinderen hun neefjes en nichtjes niet leren kennen?

DAt jij ruzie hebt met je (zus) hoeft niet te beteken dat zij hun familie niet mogen leren kennen. (Zéker niet als ze ouder zijn)

Lijkt me juist een perfecte gelegenheid om dat bij oma te doen, bijv als jij er niet bent als ze daar logeren ofzo.

Je kunt je moeder niet dwingen wie ze wel of niet uitnodigt bijv op verjaardagen of tijdens oppassen.

Maar hoe je moeder het nu heeft aangepakt was idd niet zo slim. Maar misschien is ze ook desperate en dacht ze: ‘dan maar zo

Misschien moet je de band met je zus herstellen.
Jij hebt geen idee wat de geschiedenis in deze is, als je dat wel zou weten zou dit je toetsenbord niet uitrollen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven