Wat is erger: on deliver blijven staan of on read?

25-04-2021 22:15 25 berichten
Ja wat is nou eigenlijk erger, ik vind beiden niet zo gezellig :nope:
Ok, wat is erger
on deliver
on read
of niemand die reageert op je topic

:'(
Wat bedoel je precies.
Ik heb geen idee waar dit over gaat
Alle reacties Link kopieren
Huh?
Stel je bent op social media waar je kunt chatten, dan zie je of je berichtje is aangekomen en je kunt zien of je berichtje is gelezen.
Soms blijft een berichtje heel erg lang op aangekomen staan terwijl je weet dat dat persoon zo ongeveer 24 uur per dag op internet is.
Met on read net zo, dan is het wel gelezen maar komt er geen berichtje terug.
Henk-en-Roelie schreef:
25-04-2021 22:20
Ok, wat is erger
on deliver
on read
of niemand die reageert op je topic

:'(

Misschien moet je wat duidelijker zijn
Geen idee, nooit last van gehad. Zelfde als met die WhatsApp vinkjes.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Gelezen is erger.

Maar alsnog niet erg.
Als ik een appje binnen krijg, dan swipe ik vaak het bovenbalkje (waar de tijd, batterijduur enzo staat) naar beneden en dan kan ik het appje al lezen zonder daadwerkelijk te openen (tenzij het een heel lang verhaal is)

Voor de gene die hem gestuurd heeft blijft hij op verstuurd maar ongelezen staan.
Als ik de tijd/mogelijkheid heb open ik hem alsnog om te reageren.

Alle telefoons hebben neem ik aan deze optie , dus eigenlijk zegt het toch niks?
Hij kan best al gelezen zijn ook al staat ie nog op delivered.
rosepudding schreef:
25-04-2021 22:32
Als ik een appje binnen krijg, dan swipe ik vaak het bovenbalkje (waar de tijd, batterijduur enzo staat) naar beneden en dan kan ik het appje al lezen zonder daadwerkelijk te openen (tenzij het een heel lang verhaal is)

Voor de gene die hem gestuurd heeft blijft hij op verstuurd maar ongelezen staan.
Als ik de tijd/mogelijkheid heb open ik hem alsnog om te reageren.

Alle telefoons hebben neem ik aan deze optie , dus eigenlijk zegt het toch niks?
Hij kan best al gelezen zijn ook al staat ie nog op delivered.
Maar is het dan niet prettiger voor de ander dat je wel aangeeft dat je het gelezen hebt?
Ik snap die etiquette niet, ik laat, normaal gesproken, altijd weten dat ik het gelezen heb en anders er later nog op terugkom.
Blauwe vinkjes al jaren uitgezet, lekker rustig :)
Ik reageerde eerder altijd gelijk, maar krijg dat niet meer voor elkaar. Er zijn veel appgroepen bijgekomen en ik heb het drukker gekregen. Dus ik reageer soms pas na een week ofzo.. maar dat heeft weinig met de ander te maken.

Ik denk dat gelezen erger is, want ik lees ook wel zonder echt te openen, opdat de ander niet weet dat ik het gelezen heb.
Ik vind het allebei niet erg.
s-groot wijzigde dit bericht op 30-04-2021 07:26
93.96% gewijzigd
Geen last van, alle meldingen staan uit en zie 't vanzelf wel, mensen reageren heus wel. Bij mij wel tenminste, en de meesten ook vrij snel. Zelfde dag meestal zelfde uur, prima toch.
Hangt er van af voor wie het bericht bedoeld is.
Aan een vage bekende kan het mij niet veel schelen, bij iemand die dichter bij mij staat wel.
...
Beide totaal niet boeiend.

Als je een reactie belangrijk vind, kun je ook even bellen.
Henk-en-Roelie schreef:
25-04-2021 22:35
Maar is het dan niet prettiger voor de ander dat je wel aangeeft dat je het gelezen hebt?
Ik snap die etiquette niet, ik laat, normaal gesproken, altijd weten dat ik het gelezen heb en anders er later nog op terugkom.
Geen tijd om overal gelijk op te antwoorden.
Zo onbelangrijk.

Als je daar een probleem mee hebt denk ik dat je beter een soort van hulp kan zoeken want in alle eerlijkheid, dat is niet gezond.

99,9% van wat mensen op social media gooien heeft 0,0 waarde.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Henk-en-Roelie schreef:

Ik snap niet dat mensen verwachten dat ik aangeef of ik iets gelezen heb.
Ik ben zo iemand die rustig +500 ongelezen mails in mijn inbox heeft staan, naast 100 ongelezen whatsapp berichten (deze lees ik dan wel weer merendeels in het beginscherm). En ik voel geen enkele druk om waar dan ook op te reageren tenzij vooraf afgesproken. Als men me echt nodig heeft, dan weten ze hoe de telefoon werkt en waar mijn huis woont.
Maar ik heb dan ook vrienden die dit van mij weten. Die weten dan ook dat bellen veel effectiever en sneller is (in mijn geval).

En nu ik er zo over nadenk: ik snap dus niet dat mensen zich druk kunnen maken of hun bericht al dan niet gelezen is ;-D
Het ergste is als een ander binnen een bepaalde termijn een reactie verwacht, en als je niet "op tijd" reageert dat er dan zogenaamd iets mis is, iets te repareren is.

Ik had het zelfs een keer met een match in een datingsite met iemand die mij een bericht had gestuurd (er is in die site geen sprake van eerst een "match"). Omdat ik niet binnen 2 uur had gereageerd, had die ander allerlei conclusies getrokken over wat ik vond van haar eerste bericht, namelijk dat ik het onderwerp te zwaar had gevonden en daarom niet reageerde. Terwijl ik gewoon aan het werk was en daarom nog geen tijd had genomen om haar te antwoorden.
Toen stond ze wel meteen 2-0 achter: ik hou niet van dat soort druk, én ik hou er niet van als mensen dingen voor mij invullen die helemaal niet zo zijn.

Alleen als je echt heel concreet een vraag stelt waar inderdaad een tijd aan hangt, bijvoorbeeld als je vraagt of iemand er morgen al bij is of toch pas een dag later, en of die ander wil dat je eten voor haar regelt of dat ze het zelf meeneemt... dan is het wel aso om helemaal niet te reageren en het wel op "gelezen" te laten staan. En om dan wel op te komen dagen en boos te zijn als er geen eten voor je is. (Dit is een praktijkvoorbeeld dat ik zelf heb meegemaakt. Je snapt dat ik het niet pikte dat die ander boos was!)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Henk-en-Roelie schreef:
25-04-2021 22:28
Stel je bent op social media waar je kunt chatten, dan zie je of je berichtje is aangekomen en je kunt zien of je berichtje is gelezen.
Soms blijft een berichtje heel erg lang op aangekomen staan terwijl je weet dat dat persoon zo ongeveer 24 uur per dag op internet is.
Met on read net zo, dan is het wel gelezen maar komt er geen berichtje terug.
Oh wauw....
Heerlijk dat ik blijkbaar al bij de oudjes hoor en mensen gewoon bel als ik iets wil bespreken. Dat is zoveel efficiënter dan wachten of iemand iets terug gaat sturen.
Henk-en-Roelie schreef:
Echt?
Dat is veel te nieuwerwets en van ver na mijn tijd.
Ik ben bereikbaar, of ik ben dat niet. Ik hoef daar geen verantwoording over af te leggen en er hoeven ook geen conclusies aan verbonden te worden. Dat is zoveel relaxter.
Behalve als je een telefoon hebt om berichten te sturen en niet om te bellen. Vroeger met de huistelefoon was het maar afwachten of je iemand kon bereiken en dat ging 99 van de 100 keer zonder problemen. En anders stuurde je een brief. Heeft je vraag echt spoed? Dan bel je. Heeft het geen spoed dan is er ook echt geen enkele reden om je onrustig te voelen hierdoor.

Het is zo simpel: Ja ik heb een telefoon. Dat is MIJN telefoon dus ik bepaal of ik daar wel of niet iets mee doe. Ook al zou ik er 24/7 op zitten, dan nog hoef ik niet te reageren op dat wat er op binnenkomt. Je belt maar, of je belt maar aan bij de deurbel (die ook uitstaat als ik geen zin in de deurbel heb). Bij mij kan het dus gewoon gebeuren dat je voor mijn deur staat, mij van buitenaf voorbij de raam naast de deur ziet lopen en dat ik alsnog niet open doe. En als je daar moeilijk over doet, dan ben je niet mijn type.

Op dit moment ben ik aan het wachten tot de wc vrij is, zodat ik even kan plassen en kan gaan slapen. Dát zijn belangrijke dingen.
Interessantere berichten typen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven