Kleine bruiloft

27-04-2021 00:04 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik hebben vorige week besloten samen dat we gaan trouwen (Ja geen romantisch aanzoek haha). We willen het liefste dit jaar in september nog trouwen, en aangezien we het niet absurd groot willen doen denk ik dat het haalbaar moet zijn. Wij willen een bruiloft waarbij we gewoon met een groep van max 40-50 mensen samen zijn. Geen onderscheid tussen daggasten ed of een receptie. Ik wil ook geen traditionele trouwjurk maar gewoon iets leuks waar ik me mooi in voel. Nu vroeg ik me af of iemand voorbeelden of ideeën heeft van een kleine bruiloft (zonder alle traditionele zaken zoals dus een receptie). Wat is leuk om te doen qua feest/borrel/eten oid? We willen ook geen duizenden euro's kwijt zijn maar wel n gezellig feestje hebben....
Ik ben benieuwd hoe dit eventueel bij anderen was :-)
kadanz schreef:
29-04-2021 19:46
Echt? Het is nog nooit in me opgekomen om het cadeau te relateren aan het feest. Zijn er echt mensen die zo denken? Ik heb meestal geen flauw idee wat iemand aan een bruiloft uitgeeft.
Dat bedoelde ik dus ook.
Maar dat is de discussie die hier elk jaar weer terugkomt.
Pindakaasjes schreef:
29-04-2021 19:19
Volgens mij lees je niet helemaal wat ze dus probeerde duidelijk te maken...
Jawel hoor.
kadanz schreef:
29-04-2021 19:46
Echt? Het is nog nooit in me opgekomen om het cadeau te relateren aan het feest. Zijn er echt mensen die zo denken? Ik heb meestal geen flauw idee wat iemand aan een bruiloft uitgeeft.
Oh ja hoor die mensen zijn er zeker! De een geeft een cadeau voor het feit dat je gaat trouwen, de ander geeft een cadeau om je (deels) tegemoet te komen in de kosten. Dat laatste is volgens mij ook de reden dat veel mensen voor hun bruiloft om een envelopje vragen. Soms staat dat ook op de uitnodiging erbij.
Wij hadden dat niet gedaan, maar het is niet zeldzaam.
Als cadeautje voor de gasten had ik zelf jam gemaakt, in weckpotjes gedaan en een sticker laten maken waarop een leuke tekst stond en hoe fijn we het vonden dat ze bij onze speciale dag waren.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
amsterdamsmeisje92 schreef:
29-04-2021 08:55
Veel leuke gevarieerde bruiloften zeg. Je kan het eigenlijk zo gek maken als je wil.
Wij zijn ons nu aan het oriënteren om in het stadshuis te trouwen (op een werkdag) en het feest te geven op een heel mooi stuk land wat al jaren in de familie van mijn vriend is. We hebben een offerte laten maken als je catering en tenten etc regelt en dan komen wij rond de 2500 euro uit voor het feest. Alleen dan heb je nog geen taart/fotograaf/ringen/jurk etc alles eromheen. Nu gaat mijn zusje de taart maken,wil een goede vriend die goed in foto's maken en hele goede camera heeft dit doen en ga ik in een simpel jurkje dus hier zitten de kosten niet. Al ben ik wel geschrokken van ringen, jeetje wat zijn die duur. Maar goed, die blijven dan ook wel je hele leven als het goed is haha. Ik ga nu dus wel er vanuit dat we iets meer kwijt zijn dan ik had verwacht, maar daar passen we ons budget dan op aan. Het budget is niet perse leidend, dus dat is verder prima. Het is meer dat ik niet te veel geld aan randzaken kwijt wil zijn zoals een jurk omdat ik deze maar 1 dagje draag. Ik snap overigens wel dat andere mensen dit doen, maar ieder zijn/haar keus :)
Maar leuk om ideeën te lezen hoe je dingen kan aanpakken. Ik vind het gewoon lastig om te bedenken wat allemaal mogelijk is, maar hieruit doe ik wel inspiratie op haha :-)

Dit vind ik echt heel goedkoop! Wij waren tien jaar geleden 3000 euro kwijt voor barbecue, drank, meubilair en servies voor 70 personen (dat was wel een BBQ met kok). Daar kwamen de tent, toiletwagen en verlichting (we trouwden eind augustus, dus het was wel leuk dat er op een gegeven moment sfeerverlichting aan kon) nog bij, dat was zeker nog eens 1500 euro (weet het niet precies meer).

Ringen vond ik in eerste instantie ook veel en veels te duur, ik heb daarom heel lang naar titanium ringen gezocht. Die kosten een schijntje vergeleken bij 'the real deal' en zijn oersterk. Uiteindelijk vonden wij per ongeluk toch twee gouden ringen die we fantastisch vonden en hebben we dus alsnog 1000 euro daarvoor neergeteld, maar wie weet kom jij op iets van titanium uit. (hout vond ik ook prachtig trouwens, op Etsy avonden naar houten ringen gezocht, maar ik was bang dat dat te snel zou vergaan, vrij letterlijk)
MarvelousMrsMaisel schreef:
29-04-2021 09:07
Om nog even cadeautjes binnen te harken? Ik zou je wel uitlachen als tante zijnde.

Zoals de waard is....
kindrebel schreef:
29-04-2021 11:57
Het zou ook niet in mij opkomen dat je cadeaus verwacht als je mensen informeert over je huwelijk.
Maar goed, kennelijk denken sommige mensen wel zo. En dat is dan wel weer grappig eigenlijk. Dat zo iemand dan demonstratief geen cadeau stuurt, zich daarover verkneukelt maar dat het helemaal niemand opvalt omdat je helemaal geen cadeau verwacht. :biggrin:

Waarom stuur je dan een kaart? Laat gewoon de familie tamtam z’n werk doen.
JobEva schreef:
29-04-2021 16:38
Marvolous... niet iedereen trouwt voor de kadootjes hoor....... en om het geld.....
Er bestaat nog wel meer op de wereld als materialisme.

Je moet je begrijpend lezen wellicht even oppoetsen. Ik zei niet dat je trouwde om de cadeautjes, maar ik vind zo’n achteraf-kaartje nogal hengelen naar felicitaties en daarmee cadeautjes. Stuur dan niks.
Maduixa schreef:
29-04-2021 22:40
Zoals de waard is....

Ik zou nooit zo’n ‘joe, we hadden een leuk feestje maar jij mocht er niet bij zijn’ kaartje sturen. Vind t ronduit onbeleefd.
29-04-2021 22:48
Je moet je begrijpend lezen wellicht even oppoetsen. Ik zei niet dat je trouwde om de cadeautjes, maar ik vind zo’n achteraf-kaartje nogal hengelen naar felicitaties en daarmee cadeautjes. Stuur dan niks.
Mensen trouwen niet in het geheim, maar gewoon in het klein. Het is toch leuk om je omgeving te laten weten dat je getrouwd bent.
29-04-2021 22:54
Ik zou nooit zo’n ‘joe, we hadden een leuk feestje maar jij mocht er niet bij zijn’ kaartje sturen. Vind t ronduit onbeleefd.
Dat is het ook niet. Het is een Joe, we zijn getrouwd-bericht.

Maar goed, ik heb veel familie in het buitenland. Misschien is het voor mij normaler.
Hendrikje106 schreef:
29-04-2021 22:11
Als cadeautje voor de gasten had ik zelf jam gemaakt, in weckpotjes gedaan en een sticker laten maken waarop een leuke tekst stond en hoe fijn we het vonden dat ze bij onze speciale dag waren.
Leuk!
Vat je alles zo persoonlijk op in het leven? Tjeempie.

Ik zou dat ook niet doen denk ik. Toch best wel vaak gehoord dat mensen een beetje (of zelfs heel erg) gekwetst waren na het ontvangen van zo'n 'achteraf' kaartje.
Aan de andere kant is je huwelijksdag 'jouw' (jullie) dag.. niet die van anderen.
Vaak genoeg huwelijken meegemaakt waarbij overduidelijk was dat de families van alles hadden doorgedrukt en dachten te moeten bepalen (en het bruidspaar enkel mocht betalen) ;-)
Wij hebben het op Facebook gezet en de ouders hadden we gebeld. Wij zijn dus wel in het geheim getrouwd. Verwachtte geen cadeautjes maar kregen van de ouders toch wel wat. Had niet gehoeven maar toch lief.
Maduixa schreef:
29-04-2021 22:38
Dit vind ik echt heel goedkoop! Wij waren tien jaar geleden 3000 euro kwijt voor barbecue, drank, meubilair en servies voor 70 personen (dat was wel een BBQ met kok). Daar kwamen de tent, toiletwagen en verlichting (we trouwden eind augustus, dus het was wel leuk dat er op een gegeven moment sfeerverlichting aan kon) nog bij, dat was zeker nog eens 1500 euro (weet het niet precies meer).

Ringen vond ik in eerste instantie ook veel en veels te duur, ik heb daarom heel lang naar titanium ringen gezocht. Die kosten een schijntje vergeleken bij 'the real deal' en zijn oersterk. Uiteindelijk vonden wij per ongeluk toch twee gouden ringen die we fantastisch vonden en hebben we dus alsnog 1000 euro daarvoor neergeteld, maar wie weet kom jij op iets van titanium uit. (hout vond ik ook prachtig trouwens, op Etsy avonden naar houten ringen gezocht, maar ik was bang dat dat te snel zou vergaan, vrij letterlijk)
Wij zijn voor titanium gegaan. We vinden beide goud niet zo mooi en hechten niet zo veel waarde aan trouwringen. Bij de eerste juwelier werden we bijna de zaak uit gekeken. Bij de tweede zijn we juist super geholpen. Zelfs toen bleek dat mijn maat ring niet op voorraad was en de fabriek gesloten was wegens de zomervakantie. De ring die ik dus droeg op mijn trouwdag was een maat te groot. Die kon ik een paar weken later ruilen voor de juiste maat. We waren iets meer dan 100 euro kwijt geloof ik. Maar goed ook, want beide dragen hem momenteel helemaal niet. Ik heb hem voor de bevalling afgedaan en nu ruim 2 jaar later ligt hij nog knus in de ring van mijn man. Ik droeg hem trouwens meestal wel als ik naar het werk ging en dan deed ik hem thuis weer af. Maar ja nu werk ik alleen thuis. Mijn man draagt hem eigenlijk alleen naar feestjes en ook die zijn er in tijden niet meer geweest.
Maduixa schreef:
29-04-2021 22:38
Die 2500 euro is zeker goedkoop, dat is 50 euro pp bij 50 gasten. En daar krijg je én eten/borrelhapjes én drinken en de (nep)champagne en iemand die dat klaarzet, én tenten én tafels en stoelen en bestek en een dixie voor?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven